Hallo JW,
Mijn keuze voor de MS5500 is ook voortgekomen uit de afgelopen reis naar Italie je blijft wisselen (Nederland uit cd-rom Duitsland erin , Duitsland uit cd-rom Oostenrijk erin, Oostenrijk uit Italie cd-rom erin).
Ook moest ik eigenlijk een nieuwe Europa set kopen (je weet de prijs)
die na een jaar al niet meer up to date is.
Ik had eigenlijk de hoop dat VDO Dayton met een aantrekkelijk bod zou komen om over te schakelen naar C-IQ, maar op een e-mail met betrekking hierop is nooit gereageerd en ook bij de dealer was niets bekent van een actie tot omschakeling.
Antwoord op je vragen:
Hoe is de actualiteit van de kaart? Ik lees verhalen dat de thans geleverde DVD minder goed is dan de CD versie van begin dit jaar.
De binnenkort uitkomende DVD zou wel de allerlaatste DB hebben.
De kaart die ik bij mijn systeem gekregen heb is de dvd navtech versie 2003/01 voor zover ik kan zien is de actualiteit van deze versie vrijwel gelijk aan de navtech cd-rom versie 2003/01, beide versie's zijn niet echt actueel, bv de 2e beneluxtunnel met de nieuwe afslag Schiedam en de oprit Vlaardingen>Hoogvliet zijn nog niet aanwezig op de kaart.
In week 43 wordt de nieuwe uitgave toegestuurd (het voordeel van C-IQ)
Hoe ervaar je het scrollen nu, met een naar de rand van de kaart lopende cursor?
Bij de 9.1 wordt dat anders. Ik heb een stuk PPT file waarop die, en nog enige andere veranderingen staan, zie hier.
Het scrollen naar de rand van de kaart gaat op als je voor de rijrichting kiest (alleen mogelijk bij een zoom van 1 km of kleiner) hierbij loopt de cursor steeds naar de rand van de kaart en dan schuift de kaart weer op naar het midden. (niet echt lekker om te navigeren)
wanneer je kiest voor noordelijk met scroll aan dan loopt de kaart onder de cursor door. eigenlijk heb ik deze optie altijd aanstaan.
Uit je ppt file (bedankt) zie ik dat dit in de nieuwe versie met een zoom tot 10 km kan zonder dat de cursor naar het einde van de kaart loopt.
Heb je de DVD alleen voor ons land vrijgeschakeld, of voor heel Europa?
Als dat laatste zo is, hoe zit het dan met TMC in Frankrijk? Zoals je wellicht weet is de V-Traffic via France Inter sinds maart gecodeerd. Naar verluidt zou dat via C-IQ vrijgeschakeld moeten (kunnen) worden
Ik had bij de aanschaf de keuze
1 Benelux inclusief free tmc 2 jaar vrij met update
2 Europa inclusief free tmc 1 jaar vrij met update
3 geheel vrij maken zonder Update
ik heb gekozen voor optie 2
Met betrekking tot de TMC in Frankrijk weet ik niet of V-Traffic is vrijgeschakeld, ik vermoed van niet, in de optielijst van C-IQ staat
Frankrijk Free TMC 04-10-2003 tot 04-10-2004
hiermee zijn waarschijnlijk alleen de vrije TMC zenders te ontvangen.
Hetzelfde staat er voor Oostenrijk, Belgie, Nederland, Spanje, Denemarken, Italie, Zweden, Duitsland en Zwitserland.
In mijn C-IQ account op internet wordt voor Frankrijk (nog) geen apart betaalde content aangegeven wel voor Engeland hier staat de zender Itis TMC bij als apart te activeren bij (€ 89 per jaar).
Je verhaal over een bestemming in Italie begrijp ik als je dat land niet vrijgeschakeld hebt.
Als dat wel het geval is, kan het gebeuren dat 'ie niet de hele route in detail kan uitrekenen vanaf je startpunt. Dat komt doordat er op die route enige duizenden routepunten zitten, teveel voor het geheugen van de computer.
Het eind van de route beschrijving wordt dan pas weergegeven als je een eind onderweg bent. Idem de route op de kaart.
Of bedoel je dit niet?
Ik ben nog eens aan het proberen geweest ook naar andere landen (bv Duitsland) komt de volgende melding wel eens voor:
Attentie route kan niet berekend worden !
Controleer de bestemming alstublieft.
De route wordt na een aantal van deze meldingen wel berekend en ook in de routelijst staat dan de complete route van begin tot eindadres.
Met mijn oude systeem MS5000 met softwareversie 5075 heb ik dit soort meldingen ook wel eens gehad met de nieuwe 5076 versie geen last meer.
nog een weekje afwachten dus.
mvgr,
Willem.