MFD2 en CD luisteren
-
- Average Member
MFD2 en CD luisteren
Paar vagen over de MFD2 naar aanleiding van de handleiding die op dit forum staat (hoera).
Klopt het dat dit systeem niet tegelijk kan navigeren en een audio cd afspelen? Zelfs mijn op kolen gestookte Becker kan dat.
Heb je bij dit systeem voor elk land een aparte CD nodig ? Zoiets staat in de handleiding, maar dat wordt dan toch een behoorlijke berg CD's.
Heeft de MFD2 TMC geintegreerd of moet je er iets aparts bij aansluiten?
Geintegreerde bluetooth was voor dat geld blijkbaar ook niet mogelijk?
(Verder vind ik 'm er wel erg mooi uitzien, maar de functionaliteit lijkt me wat tegen te vallen.)
Klopt het dat dit systeem niet tegelijk kan navigeren en een audio cd afspelen? Zelfs mijn op kolen gestookte Becker kan dat.
Heb je bij dit systeem voor elk land een aparte CD nodig ? Zoiets staat in de handleiding, maar dat wordt dan toch een behoorlijke berg CD's.
Heeft de MFD2 TMC geintegreerd of moet je er iets aparts bij aansluiten?
Geintegreerde bluetooth was voor dat geld blijkbaar ook niet mogelijk?
(Verder vind ik 'm er wel erg mooi uitzien, maar de functionaliteit lijkt me wat tegen te vallen.)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het systeem kan niet tegelijkertijd navigeren en muziek spelen aangezien de navigatie-gegevens van de CD moeten worden gelezen.
Je hebt bij dit systeem een aparte CD voor ieder land nodig en desnoods nog een voor hoofdwegen Europa.
Normaliter is TMC geïntegreerd.
Bluetooth bestond al lang toen deze MFD2 werd geïntroduceerd Maar hierin loopt over het algemeen de betreffende autoindustrie jaren achter met implementatie.
Er bestaan al jaren MP3 spelers en pas vanaf december kun je in 3 VW modellen als eerste op de markt een aansluiting hiervoor als extra bestellen.
Er is nu een nieuwe DVD navi van VW/Blaupunkt op de markt die onlangs is getest door GEO24 maar ik vond ook hiervan de resultaten niet bemoedigend en geenszins zelfs maar in de buurt komende van VDO-Dayton systemen ondanks de kuren die de nieuwe software vertoont.
Je hebt bij dit systeem een aparte CD voor ieder land nodig en desnoods nog een voor hoofdwegen Europa.
Bluetooth bestond al lang toen deze MFD2 werd geïntroduceerd Maar hierin loopt over het algemeen de betreffende autoindustrie jaren achter met implementatie.
Er bestaan al jaren MP3 spelers en pas vanaf december kun je in 3 VW modellen als eerste op de markt een aansluiting hiervoor als extra bestellen.
Er is nu een nieuwe DVD navi van VW/Blaupunkt op de markt die onlangs is getest door GEO24 maar ik vond ook hiervan de resultaten niet bemoedigend en geenszins zelfs maar in de buurt komende van VDO-Dayton systemen ondanks de kuren die de nieuwe software vertoont.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Zelfs al navigeer je niet, dan nog kun je in de MFD2 geen CD's afspelen, zo is mij diverser malen verzekerd.Gerritje schreef:Het systeem kan niet tegelijkertijd navigeren en muziek spelen aangezien de navigatie-gegevens van de CD moeten worden gelezen.
En is het zo dat de MFD2 wel TMC aan boord heeft? Bij de eerste was dat niet zo, daar had je een extra box nodig.
Met je uitspraak dat ook de DVD MFD niet in de buurt kan komen van de VDO ben ik het uiteraad eens, maar dat zal je niet verbazen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit de folder en technische omschrijving:
Zie ook pag 9 en 10 van de Engelse handleiding op deze site
Voordeel t.o.v. VDO-Dayton: je kunt ook stukken weg blokkeren en dat is zeer handig.
Ik denk dat het zo duidelijker is!VW RNS-MFD2
Einsatz:
VW Golf und Touran
Technik / Allgemein
2-DIN Volumen
6,5" Farb-LCD 16:9
TravelPilot DX
Zielführung
Kartendarstellung
Staufunktion
Routenoptionen
Sperren in Routenliste
Pfeildarstellung im Display und Kombiinstrument
Fähnchentaste
Dynamische Navigation mit RDS/TMC
Sonstige Funktionen
GALA
CD-LW Audio-fähig
TIM
4 X 25 W
2 X 6 FM
2 X 6 AM, 2 X TP
Travelstore
Fader
CDC-Steuerung
Anschlüsse
TV-Receiver*
CD-Wechsler
Zie ook pag 9 en 10 van de Engelse handleiding op deze site
Voordeel t.o.v. VDO-Dayton: je kunt ook stukken weg blokkeren en dat is zeer handig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Je hebt helemaal gelijk, bij de MFD2 kun je wel Audio CD's afspelen. Mijn opmerking sloeg op de oudere MFD's en daar kan het niet bij is mij verteld. En vervolgens projecteerde ik dat gelijk op de MFD2, fout dus
Maar volgens http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... t=mfd2+tmc kan het DVD systeem weer geen Audio CD's afspelen...
En zo te zien is de TMC unit bij de MFD2 al aan boord, zelfs met een dubbele tuner. Bij de MFD's A-G moest je die achteraf inbouwen als dat al niet gedaan was, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... 309af25fb1
Dat feature waarbij je handmatig een route kunt blokkeren is inderdaad handig, dat mis ik op m'n VDO. Je kunt dat wel een beetje simuleren door de Alt-R te gebruiken, maar da's behelpen en werkt alleen als je al vlak bij dat punt bent dat je wilt omzeilen.
Bedankt dus voor je correcties en aanvullingen, zo leren we elke dag weer bij
Groet,
JW
Je hebt helemaal gelijk, bij de MFD2 kun je wel Audio CD's afspelen. Mijn opmerking sloeg op de oudere MFD's en daar kan het niet bij is mij verteld. En vervolgens projecteerde ik dat gelijk op de MFD2, fout dus
Maar volgens http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... t=mfd2+tmc kan het DVD systeem weer geen Audio CD's afspelen...
En zo te zien is de TMC unit bij de MFD2 al aan boord, zelfs met een dubbele tuner. Bij de MFD's A-G moest je die achteraf inbouwen als dat al niet gedaan was, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... 309af25fb1
Dat feature waarbij je handmatig een route kunt blokkeren is inderdaad handig, dat mis ik op m'n VDO. Je kunt dat wel een beetje simuleren door de Alt-R te gebruiken, maar da's behelpen en werkt alleen als je al vlak bij dat punt bent dat je wilt omzeilen.
Bedankt dus voor je correcties en aanvullingen, zo leren we elke dag weer bij
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Heren, bedankt voor de antwoorden. Dat er betere systemen bestaan lijkt me duidelijk, maar de MFD2 zal het toch ook niet zo slecht doen? Op dit moment gebruik ik naar tevredenheid een becker LS. Bij de VDO vindt ik het scherm nogal klein (hoewel, als het streeploos blijft ). Wat valt er tegen bij het navigeren met een MFD2?
Hide post links |
-
- Senior Member
Gewoon een goed en degelijk systeem dat je niet met een Becker kunt vergelijken en ook niet met een streeploze VDO want dit is een systeem met een groot kleurenscherm.
Blaupunkt is de leverancier en die hebben een naam hoog te houden. Radio gedeelte is ook van perfecte kwaliteit.
Nadeel van dit systeem dat met zgn TravelPilot DX CD's werkt is het plannen van grensoverschrijdend verkeer.
Hier tegenover staat dat de CD's behalve het land zelf ook een gedeelte van de grensstreek bevatten.
Blaupunkt is de leverancier en die hebben een naam hoog te houden. Radio gedeelte is ook van perfecte kwaliteit.
Nadeel van dit systeem dat met zgn TravelPilot DX CD's werkt is het plannen van grensoverschrijdend verkeer.
Hier tegenover staat dat de CD's behalve het land zelf ook een gedeelte van de grensstreek bevatten.
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik gebruik ook naar tevredenheid een MFD2, alleen vind ik het geluid wel wat tegenvallen (4x 25 watt) en ik vind het jammer dat dus de flitsinformatie niet op de kaart wordt weergegeven. (dit schijnt wel aangepast te worden in komende software releases)
Hide post links |
-
- New Member
met de mfd2 en wisselaar wel cd luisteren en navigeren??
is het mogelijk als je de mfd2 en een wisselaar hebt dat je wel tegelijk muziek kan luisteren en kan navigeren?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, dat is nl de enige mogelijkheid.
Afgezien van extra voorzieningen zoals een Icelink oid.
Afgezien van extra voorzieningen zoals een Icelink oid.
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
mfd2
hier ben ik het persoonlijk niet mee eens de ontvangst is behoorlijk slecht op diverse zenders doordat het systeemGerritje schreef: Blaupunkt is de leverancier en die hebben een naam hoog te houden. Radio gedeelte is ook van perfecte kwaliteit.
schijnbaar 2 antenne`s in de achteruit heeft zitten bemoeilijkt dit de onvangst
de nieuwere auto`s ( touran ) wordt namelijk met een antenne op het dak geleverd
de tmc info varieert nogal eens,
soms 2en soms 6 tmc zenders te ontvangen
mijns inziens als de ontvangst behoorlijk goed is moet het aantal tmc gelijk blijven
want een tmc zender schakelt namelijk niet in of uit
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Je schrijft het al, de antenne in de achterruit is de oorzaak van de slechte ontvangst.
Daarmee is wat Gerritje schrijft wél correct, de MFD2 zelf is een goed toestel met een goede ontvangst. Maar zelfs het beste toestel doet het niet goed als de antenne niet deugt.
Hetzelfde geldt voor de TMC, ik hou het er op dat de antenne verantwoordelijk is voor de sterk wisselende ontvangst.
Groet,
JW
Je schrijft het al, de antenne in de achterruit is de oorzaak van de slechte ontvangst.
Daarmee is wat Gerritje schrijft wél correct, de MFD2 zelf is een goed toestel met een goede ontvangst. Maar zelfs het beste toestel doet het niet goed als de antenne niet deugt.
Hetzelfde geldt voor de TMC, ik hou het er op dat de antenne verantwoordelijk is voor de sterk wisselende ontvangst.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn eigen ervaring met de ontvangst in de Touran was in eerste instantie ook niet geweldig maar toen bleek als snel dat er een hele serie was met een zeer matig werkende antenneversterker. Die werd schijnbaar pas vervangen als de klant een klacht had. Nou die had ik en door het demonstreren van nog 4 stuks Touran met dezelfde rottige ontvangst dacht men mij overtuigd te hebben van de onzin van mijn klacht. Echter nummer 5 en 6 hadden perfecte ontvangst en dus moest gedeeltelijk de hemel er uit en ik snap best dat de garage daar niet bijster gelukkig mee is.
De ondeugdelijkheid van de antenneversterker is eenvoudig te controleren door even te proberen of de AM het doet.
Mij probeerde men te laten geloven dat in Nederland geen AM meer te ontvangen was!
De ondeugdelijkheid van de antenneversterker is eenvoudig te controleren door even te proberen of de AM het doet.
Mij probeerde men te laten geloven dat in Nederland geen AM meer te ontvangen was!
Hide post links |
-
- New Member
radio
we gaan nu met een aantal mensen een klacht neerleggen bij de lease maatschapij
( ons bedrijf heeft een aantal tourans besteld)
en kijken of we hier een oplossing voor kunnen vinden
op am werkt hij wel, tenmiste bij stilstand
groetjes,
kees
( ons bedrijf heeft een aantal tourans besteld)
en kijken of we hier een oplossing voor kunnen vinden
op am werkt hij wel, tenmiste bij stilstand
groetjes,
kees
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij de huidige versie Touran zit voor zover ik weet geen antenne op het dak of het moet een GPS/GSM voorbereiding zijn, maar standaard is dit dacht ik niet.
Normaliter zijn de beide achterste zijruiten voorzien van een antenne die beide een antenneversterker hebben die allebei gescheiden naar de radio of Navigatie gaan en daar zorgen voor een goede diversitymogelijkheid.
Normaliter merk je absoluut niets van het overschakelen van de ene naar de andere frequentie. Indien dit wel het geval is dan is er iets ernstig mis.
Normaliter zijn de beide achterste zijruiten voorzien van een antenne die beide een antenneversterker hebben die allebei gescheiden naar de radio of Navigatie gaan en daar zorgen voor een goede diversitymogelijkheid.
Normaliter merk je absoluut niets van het overschakelen van de ene naar de andere frequentie. Indien dit wel het geval is dan is er iets ernstig mis.
Hide post links |
-
- New Member
deze week heb ik nog de garage bezocht omdat de info van de radio niet op het display boven het stuur meer werkte
na het verwijderen van de radio stekker en terug steken werkte deze weer
de monteur wist mij te vertellen dat de nieuwe touran`s weer met antenne voor de radioop het dak uitgevoerd worden
bij mij zit er nu zo`n haaievinetje op voor de navigatie
en een hirshman plakantenne op de vooruit voor de carkit
groetjes,
kees
de monteur wist mij te vertellen dat de nieuwe touran`s weer met antenne voor de radioop het dak uitgevoerd worden
groetjes,
kees
Hide post links |
-
- Junior Member
Bij de Golf V modellen van na de zomervakantie zit ook weer een antenne op het dak. Deze antenne zorgt dus voor het radio ontvangst. Vervolgens heb ik een Hirschmann GPS onder het dashboard zitten en een aparte plakantenne op de ruit voor de carkit. Al met al heb ik ook nooit last gehad van storingen.kpoeyer schreef:deze week heb ik nog de garage bezocht omdat de info van de radio niet op het display boven het stuur meer werkte
groetjes,
kees
Hide post links |
-
- Senior Member
Het maakt niet uit wat ze op het dak plakken, in elke Touran zijn op dit moment de achterste zijruiten voorzien van een raamantenne. Het moge duidelijk zijn dat je voor TMC en diversity samen 3 antennes nodig hebt. Of dit nu fysiek gebeurt of dmv een splitter maakt niet uit.
Hide post links |
-
- Junior Member
Bij de Golf had je altijd 1 raamantenne maar wegens problemen met het ontvangst is er een modelwijziging gekomen.Gerritje schreef:Het maakt niet uit wat ze op het dak plakken, in elke Touran zijn op dit moment de achterste zijruiten voorzien van een raamantenne. Het moge duidelijk zijn dat je voor TMC en diversity samen 3 antennes nodig hebt. Of dit nu fysiek gebeurt of dmv een splitter maakt niet uit.
Ik wilde eerst ook een "haaievinnetje" voor zowel de navigatie als de radio (middels een splitter in het dak dus.) Dit is mij toen sterk afgeraden omdat achteraf aangebrachte splitters bijna altijd problemen gaven. Als ik dit "haaievinnetje" echter vanuit de fabriek besteld had dan was het geen probleem geweest
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 903