Hallo,
Begrijpelijk dat je wilt weten hoe het zit.
Zowel formeel, dus wie moet je benaderen voor inhoudelijke informatie, als ook hoe zit dat nou met die "flitsinfo".
Op dat eerste punt heeft Gerritje al aangeduid dat er een lastige weg te gaan is. Jij hebt een auto gekocht waarin de fabriek een MFD2-systeem gebouwd heeft. Dat is dus deel van die auto, en daarmee is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Langs díe weg zul je het dus moeten benaderen, en da's knap lastig.
Die flitsinfo is wellicht wel zichtbaar, als gewone rode driehoekjes. Zó is het ook bij mijn VDO, dat driehoekje geeft dan aan dat er iets aan de hand is zonder dat te specificeren. Als ik vervolgens de info opvraag van dat driehoekje krijg ik te zien dat dáár een politiecontrole is. En pas nu ik er de nieuwste SW op heb, de 9.7 krijg ik ook een pop-up en een ping, zie
viewtopic.php?p=25223#25223 Voor zover ik weet is dit de enige SW die dit mogelijk maakt, die driehoekjes had ik al eerder. Anderen ook, zoals Gerritje met z'n 5000.
Kun jij met je MFD2 zelf apart TMC zenders selecteren? Of is het altijd de zender waar je ook naar luistert? Pak dan één van de Vialis zenders, dus 538, Q-Music of BNR, zij zenden die mobiele controles als TMC signaal uit. De andere zenders doen dat niet...
Groet,
JW