Hallo,
Ondertussen heb ik diverse forums gelezen en het zal daarom wel een vervelende vraag zijn die ik stel, maar ga het toch doen. Ik heb een Polo 6N 1.6 automaat van 5-1999. Hier wil ik een DTM-Becker plaatsen. In de ISO-stekker zit geen pulsdraad (helaas). Nu moet ik deze dus ergens weghalen. Ik heb inmiddels een prachtig overzicht op dit forum gevonden, waar ik via het zekeringkastje een blau witte draad moet kunnen vinden. Het blauw wit heb ik volledig vertrouwen in, want bij mijn Passat zit het zo ook in de ISO-stekker. Echter ik kan de draad niet vinden in de zekeringkast. Heeft iemand misschien een andere idee hoe ik de draad kan vinden? Moet deze draad dan uitsluitend zijn verbonden met het navigatie-systeem of blijft het ook nog verbonden aan de snelheidsmeter?
Alvast bedankt voor de persoon, die de moeite wil nemen mijn vragen te beantwoorden.
Vriendelijke groeten,
Bart
Pulsgever (GAL) aansluiten bij Polo 6N van 5-1999
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jan 2006 10:27
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dit is het verhaal van de PETRI-site.Polo 1998- Am Getriebesensor, Kabelfarbe: blau / weiß; oder Radio-ISO-Stecker, Kammer 3 (A), PIN 1, blau-weiß Hinterm Sicherungskasten, schwarzer 10-PIN-Stecker (Strang zum KOmbiinstrument), PIN 10, blau-weiß
Zoals je kunt zien zit het signaal NIET in de zekeringkast maar ACHTER deze kast.
Een andere mogelijkheid is de sensor die op de aandrijving zit. De ISO Stekker had je zelf al uitgesloten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Re: pulsgever (GAL) aansluiten bij Polo 6N van 5-1999
De draad moet wel verbonden blijven aan de snelheidsmeter. Een aftakking kan gemaakt worden naar het navigatie systeem.LaWeMaSi schreef: ...
Moet deze draad dan uitsluitend zijn verbonden met het navigatie-systeem of blijft het ook nog verbonden aan de snelheidsmeter?
...
Voorwaarde is dat het signaal sterk genoeg is, anders zal er een puls-versterker tussen gezet moeten worden.
Dit is op voorhand echter niet zeker te zeggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jan 2006 10:27
bedankt
Beide heel hartelijk dank voor uw reactie's. Ik heb de draad gevonden. Het is redelijk simpel om een deel voor het zekeringkastje even weg te halen en dan is het makkelijk de blauw witte draad te vinden. Een aftakking maken met een scotch-lock is dan dus ook eenvoudig.
Vriendelijke groeten,
Bart
Vriendelijke groeten,
Bart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Prachtig dat we je hebben kunnen helpen maar ik zou je toch willen adviseren om de verbinding indien mogelijk te solderen ipv met een Schotch Block te voorzien. Dit vraagt namelijk om moeilijkheden.Een aftakking maken met een scotch-lock is dan dus ook eenvoudig.
Er is hier al het eea over gepubliceerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 404
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 355
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 503
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 666
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 674
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1375
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1120
-