Buitensporige vibratie

SteveH
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:44

Buitensporige vibratie

Bericht door SteveH »

Hallo,

Ik heb net mijn avic x1r ingebouwd in mijn volvo v70 tdi classic. Maar ik blijf problemen houden als ik mijn aansluitingen controleer dat ie aangeeft dat ie "buitensporige vibratie" heeft. Ik had hem eerst aan een afdekklep in de bodem van de koffer/balzaal (veel ruimte achter in zo'n volvo :D ) gemonteerd maar na de vibratie melding heb ik hem rechtstreeks op het plaatwerk gemonteerd (ook in de kofferbak). Maar hij blijft af en toe de vibratie melding geven. Het lijkt erop dat ie het alleen de eerst 10-15 minuten van een rit doet (koude motor?) en daarna niet meer. Dan kan ik over de meest hobbelige wegen rijden zonder problemen. Mijn vragen zijn dan ook:
Weet iemand of dit kwaad kan?
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Heeft iemand een idee om het op te lossen?

Hij werkt verder prima en het is een geweldig apparaat!

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik heb je posting een paar keer gelezen, maar begrijp er nog altijd niks van.
Je hebt het over een X1R, en vervolgens dat die op de bodem en daarna op het plaatwerk achterin je Volvo gemonteerd is. Zit jouw stuur dan achterin of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW
Black box denk ik want die is toch apart nietwaar
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

@SteveH:

Probeer eens iets tussen de bevestiging te monteren, zoals een stukje rubber, of mischien nog beter, een 'verende' ophanging geraliseerd door onder de bevestiging van de schroef ten opzichte van het systeem, een veertje te schuiven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SteveH
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:44

Bericht door SteveH »

Uiteraard bedoel ik de black box. Sorry dat dat er niet duidelijk in stond :!:

WMP: bedankt voor de tip, maar bedoel je een veertje tussen plaatwerk en montagebeugel of tussen montagebeugel en kop van de schroef. (met andere woorden drukt het veertje de blackbox tegen de schroef of tegen het plaatwerk)

Het rare van hem verend ophangen is dat volgens de handleiding je hem eigenlijk niet op een afdekplaat van je reservewiel o.i.d. moet monteren terwijl je dan wel een soort van vering er tussen hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,
Uiteraard bedoel ik de black box. Sorry dat dat er niet duidelijk in stond
Duidelijk, nu :idea: Prof. Gerritje was al eerder op die gedachte gekomen, bingo dus :wink:

Pratend over de blackbox, kan daar het al-dan-niet in de goede richting monteren ook nog spelen bij jouw probleem?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SteveH
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:44

Bericht door SteveH »

Hallo JW,

Volgens mij is belangrijk dat de goede kant boven is en in de rijrichting gemonteerd maar dan mag voor en achter wel verwisseld worden zonder gevolgen, dus dat is het niet. Maar bedankt voor het meedenken.

Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je de veertjes aan beide kanten van de montagebeugel zou hebben, dan is die echt zwevend, en met een paar goede stevige veertjes staat die niet onnodig te deinen.

Maar goed, het is maar een gok of dit gaat werken natuurlijk.
Het is heel goed mogelijk dat (bijvoorbeeld door een niet geheel goed gebalanceerd wiel, om maar iets te noemen) er vibratie's in het plaatwerk zit waar het systeem nu op gemonteerd is.

Blijkbaar een gevoelig systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

Bericht door BMIS »

Hallo,de hyde away box met dubbelzijdige schuimtape(eventueel meerdere lagen)op de bodem van de kofferbak plakken,op het schoon gemaakte en ontvette plaat werk dus.
Pijl in de rijrichting en niet meer dan 30 graden gekanteld,dit laatste is eigenlijk niet voor je van toepassing want de vloer is vlak van een V70 in de kofferbak onder de plaat.

Mvg Cees
Meten is Weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SteveH
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:44

Bericht door SteveH »

Hallo Cees,

Volgens je website heb je er verstand van :) en het is een relatief eenvoudige oplossing, dus super :D

Als ik het gedaan heb laat ik het op deze site nog wel even weten. (nog wel even geduld want tijd is schaars)

WMP ook bedankt, was denk ik ook wel een mogelijkheid geweest en met oude schoolboeken had ik die veertjes nog wel kunnen bepalen maar Cees zijn oplossing is ieder geval een heel stuk eenvoudiger.

Steven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”