Goedendag
Sinds het weekend geeft mijn VDO 5400 ( 4950 systeem) aan dat er 0 sattelieten ontvangen worden. Middels de code naar het diagnose menu gegaan.
In de lijst met meldingen wordt 1 melding weergeven. Het betreft een code1 melding. Weet iemand op dit forum wat dat betekent?
alvast bedankt
Geen satteliet ontvangst / HW error code 1
-
- New Member
Geen satteliet ontvangst / HW error code 1
Rijdend met VDO MS4950 + TMC 5010/01
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Fransnacht heeft ooit eens een lijstje gepost met alle foutcode's en hun betekenissen, echter, nog niet terug gevonden in de search.
Fout code 1 ben ik wel vaker tegen gekomen, en heeft vaak te maken met een cd-lees fout.
Echter, je weet natuurlijk niet of die foutcode er al een tijdje in staat of niet, het kan heel goed zijn dat de cd-lezer een keer een leesfout gaf, en daarna een fout code wegschreef in het geheugen, en het vervolgens wel weer deed.
Ik ga meer voor een antenne probleem, een kink in de kabel, slechte connector, zoiets.
Fout code 1 ben ik wel vaker tegen gekomen, en heeft vaak te maken met een cd-lees fout.
Echter, je weet natuurlijk niet of die foutcode er al een tijdje in staat of niet, het kan heel goed zijn dat de cd-lezer een keer een leesfout gaf, en daarna een fout code wegschreef in het geheugen, en het vervolgens wel weer deed.
Ik ga meer voor een antenne probleem, een kink in de kabel, slechte connector, zoiets.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Dat lijstje was als volgt, waarbij ik het in de loop van de tijd wat aangepast en uitgebreid heb adhv verkregen informatie:
Mijn advies zou zijn om de aansluitingen even goed te controleren, met name die van de GPS ontvanger op de computer is een punt van aandacht.
Ik herinner me dat WMP zelf ook een poosje problemen gehad heeft op dit punt, met zijn MS 5000. En die problemen zijn vanzelf weer over gegaan en nooit meer teruggekomen, toch?
Groet,
JW
Dat lijstje was als volgt, waarbij ik het in de loop van de tijd wat aangepast en uitgebreid heb adhv verkregen informatie:
Als ik dus lees dat er één HW1 fout staat, twijfel ik er aan of dit te maken heeft met de plotseling weggevallen GPS ontvangst.VDO Hardwarefouten
code1:indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2:defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3:"acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4:fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5:temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6:software error
code7:display error of display aansluiting error
code8:audio error op audio interface of aansluitingen.
Mijn advies zou zijn om de aansluitingen even goed te controleren, met name die van de GPS ontvanger op de computer is een punt van aandacht.
Ik herinner me dat WMP zelf ook een poosje problemen gehad heeft op dit punt, met zijn MS 5000. En die problemen zijn vanzelf weer over gegaan en nooit meer teruggekomen, toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- New Member
Hartelijk dank voor de info
Heren
Hartelijk dank voor de info.
Ik heb een afpsraak gemaakt met de dealer , nadat ik de kabels/aansluitingen had gecontroleerd.
Hartelijk dank voor de info.
Ik heb een afpsraak gemaakt met de dealer , nadat ik de kabels/aansluitingen had gecontroleerd.
Hide post links |
-
- Moderator
Klopt, ik heb dat probleem ook gehad met de MS5000.
3-kwartier van de stroom afhalen loste het probleem niet op, 4 uur van de stroom afgehad, en toen opeens....ja hoor, werkte weer.
Nooit meer last van gehad.
3-kwartier van de stroom afhalen loste het probleem niet op, 4 uur van de stroom afgehad, en toen opeens....ja hoor, werkte weer.
Nooit meer last van gehad.
Hide post links |
-
- New Member
Nog even een vraag nav het zonder stroom zetten. Is er een code nodig om het systeem weer te starten nadat de stroom eraf geweest is. Bij een aantal radio''s is dat het nl het geval. Weet iemand toevallig of er een code nodig en zo ja, waar kan ik de code vinden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Nee, er is geen code nodig om het systeem te activeren als de spanning er af geweest is...
Groet,
JW
Nee, er is geen code nodig om het systeem te activeren als de spanning er af geweest is...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Dank ik ga het van het weekend proberen
Hide post links |
-
- New Member
Heren
Hartelijk dank. 5 uur lang de spanning eraf en inmiddels weer 6-7 sats. Prima oplossing, scheelt een ritje naar de garage.
Hartelijk dank. 5 uur lang de spanning eraf en inmiddels weer 6-7 sats. Prima oplossing, scheelt een ritje naar de garage.
Hide post links |
-
- Moderator
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-