graag een antwoord wat ik moet doen om mijn mfd-g nav. te laten functioneren, dame zegt:" u bevind zich op een niet gedigitaliseerde weg"/ pijl werkt niet.
heb de 2 ISO stekers van mijn Transporter T5 in de nav. gestoken, radio perfect, nav. niks.
ik heb wel de kaart in beeld waar ik op dat moment rij , maar geen navigatie naar doel.
heb iets gehoord over het plaatsen van een 26-polig verloopsteker , klopt dit???
graag een oplossing voor mijn probleem.
vriendelijke groeten, Marinus de Weijer.
MFD-G navigatie werkt niet
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2006 16:35
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
klopt inderdaad.
Achter op de MFD hoort een 26-polige stekker (ook wel siemens stekker genoemd)
van de 26 pootjes worden er eigenlijk maar 2 gebruikt.
pin 5 voor het snelheids signaal (zit als het goed is al in de ISO stekker van de auto op positie 1, is een wit/blauw draadje)
En op pin 17 kan het achteruit rij signaal.
Als je deze 2 hebt aangesloten zal het wel werken.
Deze 26 polige stekker kan je zo bij de VW bestellen en kost iets van 10 euro.
Achter op de MFD hoort een 26-polige stekker (ook wel siemens stekker genoemd)
van de 26 pootjes worden er eigenlijk maar 2 gebruikt.
pin 5 voor het snelheids signaal (zit als het goed is al in de ISO stekker van de auto op positie 1, is een wit/blauw draadje)
En op pin 17 kan het achteruit rij signaal.
Als je deze 2 hebt aangesloten zal het wel werken.
Deze 26 polige stekker kan je zo bij de VW bestellen en kost iets van 10 euro.
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2006 16:39
mfd g navigatie werkt niet
Hallo ik heb ook een mfd-g mijn man heeft hem keurig ingebouwd,
ik krijg de kaart te zien ook het pijltje krijg ik te zien maar truusje zegt ook u
rijdt op een niet gedigitaliseerde weg.
Nu ben ik net bij de vw garage geweest en heb daar een 26 polige stekker gekocht hoe jullie dat beschreven.
Nu gaat mijn man daar vanavond weer mee aan het werk maar moet die blauw witte draad die op de iso
stekker op 1 zit daar uit en dan naar de 26 polige stekker,
en welke kleur draad heeft de achteruit en hoe kom ik aan die draad misschien domme vraag maar zo zijn vrouwen nou eenmaal.
Graag antwoordt zodat als ik geluk heb mijn navigatie ook kan gaan gebruiken.
groetjes jolanda
ik krijg de kaart te zien ook het pijltje krijg ik te zien maar truusje zegt ook u
rijdt op een niet gedigitaliseerde weg.
Nu ben ik net bij de vw garage geweest en heb daar een 26 polige stekker gekocht hoe jullie dat beschreven.
Nu gaat mijn man daar vanavond weer mee aan het werk maar moet die blauw witte draad die op de iso
stekker op 1 zit daar uit en dan naar de 26 polige stekker,
en welke kleur draad heeft de achteruit en hoe kom ik aan die draad misschien domme vraag maar zo zijn vrouwen nou eenmaal.
Graag antwoordt zodat als ik geluk heb mijn navigatie ook kan gaan gebruiken.
groetjes jolanda
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Ik lees in het bovenstaande niets over een GPS-antenne. Is dat omdat dat voor jullie zo vanzelfsprekend is dat die aangesloten is, of zijn jullie hem wellicht vergeten?
Zonder GPS-antenne zal de MFD (en geen enkele navi) ooit goed werken...
Zonder GPS-antenne zal de MFD (en geen enkele navi) ooit goed werken...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 jan 2006 16:39
Sorry dat was ik vergeten de gps antenne is gewoon aangesloten en hij vindt inderdaad ook wel de satelieten,Higgy schreef:Ik lees in het bovenstaande niets over een GPS-antenne. Is dat omdat dat voor jullie zo vanzelfsprekend is dat die aangesloten is, of zijn jullie hem wellicht vergeten?
Zonder GPS-antenne zal de MFD (en geen enkele navi) ooit goed werken...
hij ligt voor het raam waar ik hem ook had liggen toen ik de blaupunkt travelpilot e2 aangesloten had.
groet jolanda
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
Hallo Jolanda,
Domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden wel (hebben ze mij altijd verteld)
De wit/blauwe draad (het GALA signaal) moet ook in de iso stekker blijven zitten.
Er moet dus een draadje bijaan gezet welke naar pin 5 gaat van de 26-polige stekker.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar het solderen van een draadje en niet met zo'n blauw aftak blokje.
Deze blauwe blokje verliezen naar verloop van tijd vaak het kontakt en dan krijg je de raarste storingen di ebijna niet te vinden zijn. (tot je uiteindelijk bij het blauwe blokje komt)
Het achteruit rij signaal zit niet standaard in de radio stekker.
Het makkelijkst is het om bij de achterlichten te kijken welke kleur draad eraan zit, en deze op te zoeken op de drempen bij de voordeur.
Daar komen de kabels langs als ze naar achteren gaan.
Hier kan je dan ook een draadje bijaan solderen en deze naar de mfd leggen.
Controleer voor de zekerheid altijd dat het ook bij de voordeur wel de juiste draad is, en dat er niet onderweg van de achteruitrijlamp naar de voorkant van kleur is gewisseld door de autofabrikant.
Suc-6
PS
Voor een snelle test kan je het systeem natuurlijk even testen met alleen het snelheidsignaal aangesloten en het achteruitrijsignaal nog niet.
Domme vragen bestaan niet, maar domme antwoorden wel (hebben ze mij altijd verteld)
De wit/blauwe draad (het GALA signaal) moet ook in de iso stekker blijven zitten.
Er moet dus een draadje bijaan gezet welke naar pin 5 gaat van de 26-polige stekker.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar het solderen van een draadje en niet met zo'n blauw aftak blokje.
Deze blauwe blokje verliezen naar verloop van tijd vaak het kontakt en dan krijg je de raarste storingen di ebijna niet te vinden zijn. (tot je uiteindelijk bij het blauwe blokje komt)
Het achteruit rij signaal zit niet standaard in de radio stekker.
Het makkelijkst is het om bij de achterlichten te kijken welke kleur draad eraan zit, en deze op te zoeken op de drempen bij de voordeur.
Daar komen de kabels langs als ze naar achteren gaan.
Hier kan je dan ook een draadje bijaan solderen en deze naar de mfd leggen.
Controleer voor de zekerheid altijd dat het ook bij de voordeur wel de juiste draad is, en dat er niet onderweg van de achteruitrijlamp naar de voorkant van kleur is gewisseld door de autofabrikant.
Suc-6
PS
Voor een snelle test kan je het systeem natuurlijk even testen met alleen het snelheidsignaal aangesloten en het achteruitrijsignaal nog niet.
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 24 apr 2006 10:18
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
playtronic schreef:Hallo Jolanda,
Het achteruit rij signaal zit niet standaard in de radio stekker.
Het makkelijkst is het om bij de achterlichten te kijken welke kleur draad eraan zit, en deze op te zoeken op de drempen bij de voordeur.
Daar komen de kabels langs als ze naar achteren gaan.
Hier kan je dan ook een draadje bijaan solderen en deze naar de mfd leggen.
Controleer voor de zekerheid altijd dat het ook bij de voordeur wel de juiste draad is, en dat er niet onderweg van de achteruitrijlamp naar de voorkant van kleur is gewisseld door de autofabrikant.
Suc-6
volgens mij is dit antwoord al gegeven
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 24 apr 2006 10:18
Ik las het net... Voel me zooooo stom.playtronic schreef:volgens mij is dit antwoord al gegeven
Ik heb dan wel een andere vraag als compenstatie. Ik heb wtee blauwwitte draden. Allebei op de zwarte stekker.
Op de een staat er constand 9.5 V en als ik contact opzet 12.5 V.
Bij de andere enkel 12 V als ik contact aandoe.
Of zit de GALA er niet standaard op?
Alvast bedankt eh... En hopelijk voel ik strax niet zo stom...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
OK,
de compensatie vraag:
Als GALA in de stekker zit is het in positie 1.
Maar deze zit niet altijd standaard in de ISO stekker.
Vanaf 2002 wel volgens mij.
Als het goed is staan de nummers er wel bij.
Misschien is onderstaand schema handig om er bij te hebben:
de compensatie vraag:
Als GALA in de stekker zit is het in positie 1.
Maar deze zit niet altijd standaard in de ISO stekker.
Vanaf 2002 wel volgens mij.
Als het goed is staan de nummers er wel bij.
Misschien is onderstaand schema handig om er bij te hebben:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 24 apr 2006 10:18
Hey, ik weer.
Alvast bedankt !!! GALA is aangesloten en al. Navi werkt tip top.
Behalve als ik achteruitrij eh... Waar lopen die draden bij mijn dorpel? Heb me echt suf gezocht. Ik weet welke draad er aankomt, maar hoe die loopt...
Het zou me echt een pak verder helpen. Want ik rij nogal geregeld achteruit. Dat is een soort hobby...
Alvast bedankt !!! GALA is aangesloten en al. Navi werkt tip top.
Behalve als ik achteruitrij eh... Waar lopen die draden bij mijn dorpel? Heb me echt suf gezocht. Ik weet welke draad er aankomt, maar hoe die loopt...
Het zou me echt een pak verder helpen. Want ik rij nogal geregeld achteruit. Dat is een soort hobby...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Misschien is het handig als je even vermeldt over welke auto het gaat
En ons voorts vertelt wat je nu al weet over die draad
Groet,
JW
En ons voorts vertelt wat je nu al weet over die draad
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 24 apr 2006 10:18
Het gaat over een golf IV 2001.JW schreef:Misschien is het handig als je even vermeldt over welke auto het gaat
En ons voorts vertelt wat je nu al weet over die draad
Groet,
JW
Het is een paarse zwarte draad die aankomt bij de achterlichten. Heb nagemeten met een multimeter met achteruitversnelling ingeschakeld. Was de enige draad met een spanning.
Wat ik nog weet heb ik van deze site. Dat het handig is voor de kallibratie van de mfd, en dat hij dan ook weet dat ik achteruitrij en niet vooruit interpreteert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 925
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 304
-
-
Reacties: 8
Weergaves: 834
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1736
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 513