VDO Dayton MS4200RS werkt niet goed?

proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Bedankt voor de tip Lucky k3 ,ik ga gelijk kijken.
m.vr.gr. proffie :idea: :D
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo. Daar ben ik weer ,ik heb de 4200RS nu terug ik heb hem ik de auto aangesloten land(ned) en mijn adres ingetoetst na

500mtr gaf hij aan dat het land niet is geactiveerd en dat het systeem er over 15 min mee zou kappen ik opnieuw adres ingevoerd

na 25 a 30km gaf hij aan dayt het systeem er mee kapt en gaf aan dat het land niet geactiveerd was ????

ik opnieuw het adres invoeren maar hij gaf alleen aan dat het land niet ect ect ik C IQ gebeld want dat staat op het scherm maar (C IQ ik heb dat niet )

daar kreeg ik na 3 x bellen een ander tel.nr 0900- en die zouden mij doorverbinden ( jammer 06 nr die niet

oppakte) en terug zou bellen na 1 1/2 uur nog niets gehoord. ik ben nu 4 uur bezig maar heb niets aan de 4200 RS

hoe kan ik nu Nederland en andere landen WEL activeren ???????????? weten jullie iets ?????????

m.vr.gr.Henk. :oops: :evil:

i
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

:D :D :D :oops: :oops: O ja, Sorry hoor de allerbeste wnsen en veel gezondheid toegewenst .
groeten Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Jouw 4200RS is een C-IQ toestel, dat betekent dat je daarvoor een vrijschakeling moet hebben. De enige die daarvoor kan zorgen is het C-IQ centre.

Wat je moet doen is het volgende:
1) Kijk in je menu, onder "mijn C-IQ" of er enige vrijschakeling is. Zie hiervoor ook de gebruiksaanwijzing.
2) Als dat niet het geval is moet je kijken wat de code is van het toestel. Dat vind je ook in het menu. De code bestaat uit 8 cijfers en/of letters.
3) Bepaal wat voor soort abonnement je wilt hebben. Het goedkoopst en aantrekkelijkst is een tweejaars abo te nemen voor de Benelux, dat kost je € 159,- voor die twee jaar. Daarbij krijg je dan gratis nieuwe CD's geleverd.
Je kunt ook een ongelimiteerde vrijschakeling nemen, dat kost € 169,- voor de Benelux, dan krijg je echter géén nieuwe CD's tussendoor.
4) Bel met C-IQ, 00 800 99 33 33 33 (via het vaste net, da's gratis, via je mobiel kost het wel geld en zelfs tamelijk veel!!), en sluit een abonnement af. Daarbij moet je de toestelcode opgeven.
5) Je kunt je ook via het internet registreren en een abonnement afsluiten, op de C-IQ website www.c-iq.nl. Het lijkt me echter handiger het via de telefoon te doen, mede omdat het een tweede-hands toestel is.
6) Je krijgt dan van C-IQ een code die bestaat uit 16 cijfers en/of letters, die je in je toestel moet ingeven. Daarna is de content vrijgeschakeld. En kun je gewoon navigeren :wink:

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.

Deze 4200RS heeft ZONDER CIQ gewerkt en nu is hij terug en heb ik moeilijkheden ,ik wil dat hij weer gewoon gaat

navigeren en en NIET met CIQ want dat had ik eerst ook niet met dit toestel begrijp je? ........ en ik zie in het menu GEEN " mijn CIQ" staan????

m.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Een 4200RS is ALTIJD een C-IQ toestel.
Dat hij voor die tijd gewerkt heeft zonder opnieuw iets vrij te schakelen kan alleen als er nog wat content op zat. Die is kennelijk opgebruikt.

Een 4200 werkt zonder C-IQ, maar dat is een geheel ander toestel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.
Oke`, maar ik wil geen extra geld uitgeven voor iets wat ik niet gebruikt en omdat hij het wel zonder heeft gedaan wil ik dat zo houden ?

en ik weet niet wat content inhoud ,maar kan ik niet via vdo dan weer content krijgen of??? ik begrijp daar niets van

er moet toch een middel zijn om zonder CIQ te werken ? want dan had mijn zoon beter een 4200 kunnen kopen begrijp je?
gr.Henk. :?: :?: :(
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Er is op dit toestel GEEN mogelijkheid om zonder C-IQ te werken, je zult altijd content moeten vrijschakelen die je van C-IQ koopt.

Lees ToHo's uitleg maar eens die hij gemaakt heeft over Wat is C-IQ nu eigenlijk?

Welke beweegredenen je zoon gehad heeft om een 4200RS te kopen en geen 4200 weet ik niet, dat moet je hem maar vragen :wink:
Maar op zich is er helemaal niks mis met deze 4200RS, een prima toestel voor weinig geld. Ook voor de kaarten :idea: :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.
Mijn zoon heeft hem 2e hands gekocht omdat wij dachten dat dit toestel een meer functie`s had of zou hebben en

dat klopt ook wel maar NIET wetende dan je met dit toestel extra geld moet uitgeven om te kunnen navigeren dan

hadden we beter een 4200 kunnen kopen dan hadden we deze extra kosten niet gehad, ik heb zelf een 4200 gekocht en daar was de kous mee af?

dus als hij toch extra kosten moet gaan betalen moeten we maar kijken of we hem kunnen ruilen of een 4200 kopen niet waar?

gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Aan jou om dat te besluiten.

Nú heb je een goed toestel, door een reparateur gratis nagekeken en in Duitsland op orde gebracht. Wat je straks krijgt moet je nog maar zien, in elk geval een ouder toestel. Zou dan "penny-wise-pound-foolish" kunnen worden :oops:
Dát zou niet míjn keuze zijn :roll:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.

Je hebt wel gelijk ,maar ik dacht dat je gewoon kon navigeren zonder CIQ daarom had ik mijn zoon dit toestel

aangeraden en nu moet hij CIQ nemen wat hem extra geld kost (door mijn toedoen) :( begrijp je en ik bracht mijn cd

wisselaar weg voor rep. 105 euro terwijl hij misschien maar 60 uur gespeeld had, dan denk ik die tegenwoordige

rommel vroeger ging alles met relais, ging nooit stuk tegenwoordig met die microprosessor`s als je nu iets koopt

kan je het bij de toonbank al gelijk weer afgeven voor rep. :evil: en dan die service van siemens zegt ze ik zal u

doorverbinden nou alleen een zoemtoon nog 4x gebeld niks joh 0900 nr kassa siemens ik weet niet wat z`n CIQ

abon. kost maar dat zal niet mis zijn denk ik, ik hoor mijn zoon al zeggen mijn pa met zijn goede raad, :oops: maar

in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie raad en adviezen ....(en gene het adres is GEWELDIG ik heb hem ook een fooitje gegeven :D ) ik hoop dat jullie mij als het nodig is weer helpen ?en misschien tot horen`s jullie zijn GROOTS!!!!!!!!!!!

M.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

proffie schreef:Hallo JW.

Je hebt wel gelijk ,maar ik dacht dat je gewoon kon navigeren zonder CIQ daarom had ik mijn zoon dit toestel

aangeraden en nu moet hij CIQ nemen wat hem extra geld kost (door mijn toedoen) :( begrijp je en ik bracht mijn cd

wisselaar weg voor rep. 105 euro terwijl hij misschien maar 60 uur gespeeld had, dan denk ik die tegenwoordige

rommel vroeger ging alles met relais, ging nooit stuk tegenwoordig met die microprosessor`s als je nu iets koopt

kan je het bij de toonbank al gelijk weer afgeven voor rep. :evil: en dan die service van siemens zegt ze ik zal u

doorverbinden nou alleen een zoemtoon nog 4x gebeld niks joh 0900 nr kassa siemens ik weet niet wat z`n CIQ

abon. kost
maar dat zal niet mis zijn denk ik, ik hoor mijn zoon al zeggen mijn pa met zijn goede raad, :oops: maar

in ieder geval hartstikke bedankt voor jullie raad en adviezen ....(en gene het adres is GEWELDIG ik heb hem ook een fooitje gegeven :D ) ik hoop dat jullie mij als het nodig is weer helpen ?en misschien tot horen`s jullie zijn GROOTS!!!!!!!!!!!

M.vr.gr.Henk.
Hallo Henk,

Dat had ik al aangegeven, een paar postings hierboven....
3) Bepaal wat voor soort abonnement je wilt hebben. Het goedkoopst en aantrekkelijkst is een tweejaars abo te nemen voor de Benelux, dat kost je € 159,- voor die twee jaar. Daarbij krijg je dan gratis nieuwe CD's geleverd.
Je kunt ook een ongelimiteerde vrijschakeling nemen, dat kost € 169,- voor de Benelux, dan krijg je echter géén nieuwe CD's tussendoor.
4) Bel met C-IQ, 00 800 99 33 33 33 (via het vaste net, da's gratis, via je mobiel kost het wel geld en zelfs tamelijk veel!!), en sluit een abonnement af. Daarbij moet je de toestelcode opgeven.
Dat valt dus nogal mee, denk ik zo. Want bedenk je dat gewone legale (!) CD's méér kosten, lees daarover dan ook nog eens die posting van ToHo waarnaar ik al eerder verwees.
En ik herhaal het nog maar eens: Nú heb je een perfect toestel, helemaal nagekeken :idea: Als je een oudere (!) gewone 4200 of 4100 koopt is 'ie gewoon gebruikt en weet je niet wat daar allemaal mee gebeurd is.
Mijn advies is dus: houen :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.
nogmaals bedankt voor de tip ik zal het met mijn zoon er over hebben ? ik zal dan gelijk vragen of ook Oostenrijk en duitsland cd`s er bij zijn?
m.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Die CD's krijg je er gewoon bij, die kosten op zich niks.
Als je gedetailleerd wilt navigeren in één van die landen moet je de dat land voor een korte tijd vrijschakelen, dat kost je € 19,99 voor een maand per land.
Maar als je alleen door die landen heen wilt rijden kun je de MRE-CD, dat zijn de hoofdroutes van Europa gebruiken. Die CD is gratis en ook de vrijschakeling daarvan kost niks. Gewoon de code aanvragen bij C-IQ, die krijg je dan voor niks.
Uiteraard geldt dit alleen als je op een of andere manier de Benelux vrijgeschakeld hebt, anders werkt die MRE-CD niet.

Ik heb wat geëxperimenteerd met die MRE-CD, en die blijkt behoorlijk veel details te geven. Uiteraard niet alle steden tot op straat en huisnummer niveau, maar het is bepaald niet zo dat alleen de snelwegen er op staan, ook veel gewone wegen komen er op voor.
Als je bijv. naar een wintersportplaats wilt rijden in Oostenrijk, kun je gewoon die plaats ingeven, en dan zoiets als het centrum kiezen in de lijst met POI's, dat zijn de belangrijke punten in die stad. Vandaar uit zul je het dan met een ouderwets lokaal kaartje moeten doen.
Maar met die CD in de 4200RS kun je dan de hele route vanuit ons land, via Duitsland naar Oostenrijk rijden. Want ik neem aan dat je zelf de weg wel weet naar een hoofdweg bij jou in de buurt, dat stukje vanaf je huis tot aan die hoofdweg zal er niet op staan :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.

Bedankt nu weet ik heel veel meer , al hoewel ik het wel omslachtig vindt vrijstellen ect ect bij mijn 4200 heb ik dat

allemaal niet ik navigeer vanaf mijn huis naar het dorpje in Oostenrijk en ik ben klaar zonder gedoe maar bedankt ik

ga morgen vdo/ siemens bellen?oja, ik ben aanhet zoeken geweest en nu kwam ik in preview en toen stond op het

scherm dat ik 2 dagen gratis kan navigeren ???? en hij werkt prima wist jij daar iets van?

m.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt nu weet ik heel veel meer , al hoewel ik het wel omslachtig vindt vrijstellen ect ect bij mijn 4200 heb ik dat

allemaal niet ik navigeer vanaf mijn huis naar het dorpje in Oostenrijk en ik ben klaar zonder gedoe maar bedankt ik

ga morgen vdo/ siemens bellen?oja, ik ben aanhet zoeken geweest en nu kwam ik in preview en toen stond op het scherm dat ik 2 dagen gratis kan navigeren ???? en hij werkt prima wist jij daar iets van?

m.vr.gr.Henk.
Uiteraard, da's me bekend. Als je dat nu geactiveerd hebt kun je tot morgenavond 12 uur je systeem gebruiken, dan is het voorbij :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

...(en gene het adres is GEWELDIG ik heb hem ook een fooitje gegeven :D ) ik hoop dat jullie mij als het nodig is weer helpen ?en misschien tot horen`s jullie zijn GROOTS!!!!!!!!!!!

M.vr.gr.Henk.
Ik weet dat deze reparateur goed is en ben blij dat jij die ervaring nu ook hebt. In het kader van de rest van de discussie zou ik willen zeggen, denk toch maar eens goed na of je niet een content (vrijschakeling) van de Benelux neemt. Kost naar verhouding veel minder dan ieder jaar nieuwe cd's kopen. Voordeel je bent altijd Up-To-Date met het kaartmateriaal en laten we nou eerlijk zijn: hoeveel maal per jaar ben jij buiten de Benelux? Voor die paar keer loont het nmm de moeite met C-IQ te blijven rijden en, indien nodig, gewoon op het moment dat je het nodig hebt het betreffende land laten vrijschakelen voor een paar weken. Alles bij elkaar bespaar je uiteindelijk toch wel een hoop geld.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MS4200RS Kaarten
    door Marcel21674 » 26 aug 2024 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 58