allereerst voor iedereen prettige feestdagen gewenst.
ik heb een vraag bij aansluiten van carin 520.
in aansluitshema staat dat die 1ne draad op duur plus moet worden geschakelt. bedoelen ze daarmee dat er op deze draad altijd plus moet staan ook al staat de wagen gewoon in garage ofzo?dit systeem heeft al in 2auto's van mij gezeten en als ze 3 of 4 dagen stil stonden had ik lege bat. wanneer ik er alles terug uit had gehaald geen problemen meer.dus ja....
help mij alstublieft.
alvast bedankt.
Aansluiten Philips Carin 520
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dan heb je het gepresteed om in twee auto's de zaak verkeerd aan te sluiten en de constante en geschakelde plus te verwisselen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
ik heb het toch volgens het aansluit schema aangesloten hoor!
maar dus op die duur plus moet ALTIJD positive stroom staan???
maar dat wil zeggen dat er altijd verbruik is ook!dus wanneer auto lang stil staat.....
alvast bedankt.
maar dus op die duur plus moet ALTIJD positive stroom staan???
maar dat wil zeggen dat er altijd verbruik is ook!dus wanneer auto lang stil staat.....
alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Rode draad constant plus, paarse draad geschakelde plus die spanning houdt tijdens het starten.
Bruin op massa, wit/zwart puls, geel/wit achteruitrijlicht, grijs verlichting, meer hoef je niet aan te sluiten, dus die draden goed aftapen.
Bruin op massa, wit/zwart puls, geel/wit achteruitrijlicht, grijs verlichting, meer hoef je niet aan te sluiten, dus die draden goed aftapen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
Constante plus bij starten
Ik heb wel gemerkt dat er een hoop mensen zijn die kijken of er stroom op de draad komt als ze contact maken maar niet kijken of er ook echt stroom op blijft staan als je de auto start. Je kunt dit het best testen door met een spannings zoeker in de draad te prikken en dan de auto te starten. 9 van de 10 draden raakt namelijk toch even zijn stroom kwijt als je de auto start.
Groeten René.
Groeten René.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
ja dat klopt maar bij mij is nu alles goed aangesloten.ale dat was in de vorige 2 wagens ook hoor maar die hadden na 4 of 5 dagen platte bat.en lag zeker niet aan de bat. nu maar hopen dat in de alfa niet gebeurd.die plus kan je best aan het kontakt slot vinden!!
aja nog een vraag wat was de code nu weer om in de instellingen te geraken bij carin 520?
bedankt.
aja nog een vraag wat was de code nu weer om in de instellingen te geraken bij carin 520?
bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Als alles goed aangesloten is zou de accu niet leeggetrokken mogen worden, ondanks die rode draad (A1) rechtstreeks op de accuplus.
Die draad is nodig om er voor te zorgen dat de computer netjes kan afsluiten als je het contact uitzet, dus de spanning verbreekt op de paarse draad (A3). Net al je computer thuis, die moet ook zelf kunnen afsluiten, als je er zomaar de stekker uittrekt gaan gegevens verloren en zit je in de problemen.
Dat afsluitproces duurt een paar minuten, dan trekt 'ie nog z'n volle stroom, iets meer dan 1 Ampere als ik het goed heb. Eenmaal in stand-by is dat niet meer dan een paar milliAmpere.
Heel soms gaat er bij dat afsluiten wat fout, en komt de computer niet in z'n stand-by, dan is er wat mis met de computer. Ik heb dat op dit forum één keer gelezen, en verder ook niet gehoord. Als dat gebeurt trekt de computer de accu wel leeg, met een dag of twee à drie is het dan wel gepiept. Zo'n computer moet dan naar de reparateur uiteraard
Je kunt checken of dat bij jou ook gebeurt, zonodig door met een amperemeter de stroom te meten die door de rode draad loopt. Maar waarschijnlijk kun je het ook zo wel horen, of eventueel zien aan het knipperende lampje. Dat gaat uit dacht ik, maar dat weet ik niet zeker meer, daar is al eens eerder over geschreven. Via de zoekfunctie wel te vinden.
Groet,
JW
Als alles goed aangesloten is zou de accu niet leeggetrokken mogen worden, ondanks die rode draad (A1) rechtstreeks op de accuplus.
Die draad is nodig om er voor te zorgen dat de computer netjes kan afsluiten als je het contact uitzet, dus de spanning verbreekt op de paarse draad (A3). Net al je computer thuis, die moet ook zelf kunnen afsluiten, als je er zomaar de stekker uittrekt gaan gegevens verloren en zit je in de problemen.
Dat afsluitproces duurt een paar minuten, dan trekt 'ie nog z'n volle stroom, iets meer dan 1 Ampere als ik het goed heb. Eenmaal in stand-by is dat niet meer dan een paar milliAmpere.
Heel soms gaat er bij dat afsluiten wat fout, en komt de computer niet in z'n stand-by, dan is er wat mis met de computer. Ik heb dat op dit forum één keer gelezen, en verder ook niet gehoord. Als dat gebeurt trekt de computer de accu wel leeg, met een dag of twee à drie is het dan wel gepiept. Zo'n computer moet dan naar de reparateur uiteraard
Je kunt checken of dat bij jou ook gebeurt, zonodig door met een amperemeter de stroom te meten die door de rode draad loopt. Maar waarschijnlijk kun je het ook zo wel horen, of eventueel zien aan het knipperende lampje. Dat gaat uit dacht ik, maar dat weet ik niet zeker meer, daar is al eens eerder over geschreven. Via de zoekfunctie wel te vinden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 655
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1336
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1095
-