Geen flitspaal informatie meer

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
magriet
Junior Member
Junior Member

Geen flitspaal informatie meer

Bericht door magriet »

Vanmiddag de toch de MO5597 geïnstalleerd en daarna de NT 2005/2006 er in en rijden maar.
De navigatie gaat, na eerdere problemen, nu prima maar mijn flitspaalinformatie doet het niet.
Ik heb alles nagekeken, bij my C-IQ staat dat ie geactiveerd is, ik heb de (nu 2?) vakjes m.b.t. het alarm aangevinkt en er staat een luidsprekertje bij dus dat moet goed zijn. Wat doe ik nu niet goed?
Tevens nog een vraagje van geheel andere aard, in het boekje van C-IQ staat dat je nu kunt kiezen tussen een mannen of vrouwenstem maar waar kun je dat dan instellen?
Nou, ik wacht weer geduldig op jullie helpende hand.
Groetjes, Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Die mannenstem is er (nog?) niet voor de Nederlandse taal dus dat kan je ook niet instellen...

Dan de flitsinfo. Hier is inderdaad een bug ingeslopen. Zo werkt hij niet (altijd) als je als routecriterium "Kortste route" hebt ingesteld. Ook als je na dit ingesteld te hebben weer teruggaat naar "Snelste route" wil hij niet altijd werken. Deze, en andere, bugs zijn bekend bij VDO Dayton en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Wat heb jij nu als routecriterium staan? Je moet inderdaad zowel een vinkje als een luidsprekertje hebben staan bij de flitsinfo (als je tenminste een pieptoon wilt horen). Die nieuwe die erbij is gekomen is voor de POI's (zoals die op bijvoorbeeld de Merian Scout staan).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magriet
Junior Member
Junior Member

Bericht door magriet »

Ik heb secundaire wegen als routecriterium staan.
Aangezien die flitspaalinf. niet werkt ga ik maar weer de oude software installeren :evil:
Per slot van rekening betaal ik niet voor iets wat niet werkt.
Enig idee of er een update voor komt? En zou die dan automatisch toegestuurd worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Er komt inderdaad een update ja. De bugs in de MO5597 zijn bekend en er wordt aan gewerkt om deze te verhelpen. Wanneer deze update komt weten we niet. Je mag er vanuit gaan dat de nieuwe software opgestuurd wordt naar je als ie uit is (en mocht dat niet zo zijn, dan lees je hier vanzelf dat er een nieuwe versie is en dan kan je hem gewoon regelen via het C-IQ Service Centre). Maar begrijp ik het goed dat je helemaal geen flitsinfo meer krijgt? Dat is wel vreemd, want dit zou alleen in bepaalde gevallen niet meer werken. Zou je eens kunnen proberen om als routecriterium "Snelste route" te selecteren? Krijg je dan wel de info? Wellicht is het namelijk ook een bug dat als je "Secundaire wegen" selecteert het niet werkt. Dan moet dit ook ff aan VDO Dayton doorgegeven worden (als ze dit nog niet wisten).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magriet
Junior Member
Junior Member

Bericht door magriet »

Dat ga ik zondag proberen. Ik krijg inderdaad helemaal geen flitsinfo meer.
Na zondag laat ik weer van me horen. Bedankt voor je reactie.
Margriet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magriet
Junior Member
Junior Member

Bericht door magriet »

Ik heb het vandaag geprobeerd maar krijg helemaal geen flitinfo meer! What to do?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo Magriet

Probeer eens bij de optie infopunten de flitsinfo uitzetten dan opslaan en daarna weer aanzetten en opslaan.

Bij mij helpt deze noodmaatregel op alle route's.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Gisteren ontdekte ik dat ik beide Infopunten, dus zowel de Speed-traps als de POI's aan moet zetten om de flitsinfo te krijgen, zie het plaatje van Willem http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/DSCN0326%20.JPG in het topic viewtopic.php?p=24777#24777.
Ik had ineens alleen nog maar "Musea" als ik langs een flitspaal reed en dacht dit te kunnen omzeilen door dit type Infopunt (POI) uit te zetten. Maar toen had ik ook geen flitspalen meer :oops:
Vervolgens heb ik ook de POI's weer geactiveerd en nu werken de flitspalen ook weer. Zij het wel dat ik ze als Musea te zien krijg :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magriet
Junior Member
Junior Member

Bericht door magriet »

Vanmorgen gingen we op weg naar Utrecht. We vertrokken uit Deventer via Wilp om naar de autosnelweg te rijden.
We hadden de snelweg als routecriterium ingesteld. In Wilp 2 flitspalen gepasseerd waar we het bekende geluid plus een museum-icoontje zagen staan. Op de terugweg als routecriterium secundaire wegen ingesteld (doen we meestal) en hebben we in Amersfoort bij verschiillende verkeerslichten flitspalen zien staan maar geen waarschuwing, geen geluid en geen icoontje, helemaal niks.....
Toen werd ik nieuwsgierig en zijn we via Wilp weer terug gereden met nog steeds criterium secundair. Bij de 2 flitspalen nu de normale waarschuwing, dus zonder museum erbij.
Ik moet er nog even bij vermelden dat we de eerste dagen helemaal geen flitsinfo hadden. Afgelopen zondag zijn we naar Nieuwkoop geweest en pas halverwege de terugweg :o , we schrokken er van, in een keer weer flitsinfo. Zowel de heen als de terugweg hadden we als criterium secundair.
Dus het blijft nog steeds een verrassing onderweg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MP
New Member
New Member

Bericht door MP »

Ik krijg sinds een week of 2 geen flits meldingen meer door. Mijn huidige flitsinfo abb. loopt in sept 2006 af, dus dat kan niet de reden zijn. Ik heb nog wel de "oude" software, versie 5595. Toch lijkt mijn probleem op de bug die in de nieuwe software zit.
Ik ben al aan het proberen geweest met het aanpassen van het routecriterium, waarna ik de ene keer wel een melding krijg, maar meestal niet. Als ik dan al een melding krijg, is dit éénmalig en na het kiezen voor "snelste route". Ook het uitzetten van de melding bij de infopunten, daarna opslaan en later weer aanzetten (en weer opslaan) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. en Ik heb het systeem al terug gezet naar de fabrieksinstelling, maar dit mocht ook niet baten.

Ook kan ik sinds kort in het kaartscherm de verkeersinfo van de TMC meldingen niet oproepen. Als ik het "vierkantje" op een in het scherm staand file-logo zet en dan de ok toets van mijn afstandbediening indruk, gaat de curser weer terug naar mijn huidige positie. De TMC meldingen e.d. werken wel zoals het hoort.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt, Mark.
MS 5510SD
MT 5011\00

SUPERCODE DVD 2007 Navteq

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ik had met de MO5595SR software een vergelijkbaar probleem. Alles deed het keurig maar iets wat altijd gewerkt had - in mijn geval de melding van mobiele politiecontroles - deed het opeens niet meer. ik ben 'overgegaan' naar de nieuwe software (MO5597) en navigeer nu weer probleemloos en met alle gewenste meldingen door Nederland.

Bij het door mij geschetste probleem kwam het commentaar dat waarschijnlijk de buffers van het nav. systeem vol zaten. Misschien is dat bij jou ook zo"??

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

MP schreef:Ik krijg sinds een week of 2 geen flits meldingen meer door. Mijn huidige flitsinfo abb. loopt in sept 2006 af, dus dat kan niet de reden zijn. Ik heb nog wel de "oude" software, versie 5595. Toch lijkt mijn probleem op de bug die in de nieuwe software zit.
Ik ben al aan het proberen geweest met het aanpassen van het routecriterium, waarna ik de ene keer wel een melding krijg, maar meestal niet. Als ik dan al een melding krijg, is dit éénmalig en na het kiezen voor "snelste route". Ook het uitzetten van de melding bij de infopunten, daarna opslaan en later weer aanzetten (en weer opslaan) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. en Ik heb het systeem al terug gezet naar de fabrieksinstelling, maar dit mocht ook niet baten.

Ook kan ik sinds kort in het kaartscherm de verkeersinfo van de TMC meldingen niet oproepen. Als ik het "vierkantje" op een in het scherm staand file-logo zet en dan de ok toets van mijn afstandbediening indruk, gaat de curser weer terug naar mijn huidige positie. De TMC meldingen e.d. werken wel zoals het hoort.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt, Mark.
Dit heeft dus volledig te maken met een bug in de 5595(sr) sw. Een aantal systemen heeft hier last van, anderen weer niet. Er is over dit onderwerp al flink wat geschreven (dat ga ik dus hier niet herhalen) maar de conclusie was dat je moest downgraden, naar versie 5541 en vervolgens weer terug naar 5595 (sr). Probleem was dan het pop-upscherm met melding over niet vrijgeschakeld enz. terwijl het systeem verder wel goed werkt. Ook een bugje in de sw. :(
De 5597 heeft, naast de bekende bugs wel als voordeel dat:
de mobiele controles nu wel blijvend (als pop-up) worden weergegeven;
eventueel de pop-up over vrijschakeling verdwenen is;
het systeem in spiltscreen mode meer info laat zien;
tot 50 meter ingezoomd kan worden.

Uiteraard in combinatie met wat instellingen kan dit tot gevolg hebben dat je systeem spontaan reset, maar als je eenmaal weet wat de oorzaak is, valt hiermee te leven (lees: gebeurt het niet als je bepaalde dingen niet doet).

Kortom: upgraden naar 5597 valt zeer wel te overwegen omdat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Uiteraard is dit persoonlijk maar ik denk dat meerdere mensen het met mij eens zijn.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef: .....
Kortom: upgraden naar 5597 valt zeer wel te overwegen omdat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Uiteraard is dit persoonlijk maar ik denk dat meerdere mensen het met mij eens zijn.
Geheel mee eens, als je WEET dat je NIET van screenpresentatie moet wisselen bij schaal 50, 100 of 200 meter is er niks aan de hand en loopt 'ie niet vast. Dus eerst naar schaal 500 m of hoger, en dán pas wisselen...
En dat er af en toe een museumplatje komt ipv een flitspaal, ach, dat went snel.

Voor de rest, alleen maar positieve ervaringen mijnerzijds :D

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Dat museum plaatje heb ik dus niet... ik heb de optie "melding bij POI" NIET geactiveerd en de flitspalen enz blijven bij mij gewoon binnenkomen met de gebruikelijke melding. Evenzo de mobiele controles.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Dat museum plaatje heb ik dus niet... ik heb de optie "melding bij POI" NIET geactiveerd en de flitspalen enz blijven bij mij gewoon binnenkomen met de gebruikelijke melding. Evenzo de mobiele controles.
Gek, ik had dat ook zo staan maar toen kwamen er helemaal geen meldingen meer. Daarover heb ik al eens een posting gedaan.
Ik ga het opnieuw proberen, kijken wat er dan gebeurt.
Er is trouwens ook enig voordeel bij die Museum weergave. De richtingspijl draait namelijk verder door, en de pop-up blijft langer staan, tot voorbij het object zelf. Met die combinatie weet je dan precies waar 'ie stond :idea:

Overigens, niet iedereen heeft last van dat vastlopen bij screenwisseling op de 50-200 meter schaal. Ik begreep dat Ritselaar van dit verschijnsel verschoond blijft, dat klopt toch, Frits? Even aannemend dat hij dit meeleest :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

JW schreef:
Gene schreef:Dat museum plaatje heb ik dus niet... ik heb de optie "melding bij POI" NIET geactiveerd en de flitspalen enz blijven bij mij gewoon binnenkomen met de gebruikelijke melding. Evenzo de mobiele controles.
Gek, ik had dat ook zo staan maar toen kwamen er helemaal geen meldingen meer. Daarover heb ik al eens een posting gedaan.
Ik ga het opnieuw proberen, kijken wat er dan gebeurt.
......
Groet,
JW
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd, alleen de flitsinfo geactiveerd dus en de POI uit.
Resultaat: de flitspalen op de A12 tussen de knooppunten Lunetten en Oudenrijn werden niet meer weergegeven. Daarbij had ik het routecriterium op snelste staan, als gebruikelijk.
Het gekke was wel dat de 70 km/u flitspalen op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht wél werden weergegeven :idea:

Wie het begrijpt mag het zeggen...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Ik lees nu pas weer mee, was bezig met inrichten van nieuwe (web)server thuis en de oude downgraden naar normale pc voor schoonpapa.

Ik kan wel JW bevestigen.

Als ik POI niet als info punten activeer, krijg ik van Arnhem->Utrecht bij de flitspaal op A12 bij Driebergen normaal in beeld. 'sMiddags krijg ik van deze camera geen melding.
Zet ik POI's aan in de infopunten, dan wordt de camera in de ochtend als flistcamera aangegeven (zoals altijd) en 'smiddags volgt dan de museummelding bij deze paal. Geldt ook voor de paal die stond in de middenberm op A12 hoofdrijbaan-nevenrijbaan (bij aanlsuiting van A27 op de nevenrijbaan van de A12) Ouderijn-> Bunnik

Deze paal (ook al is ie nu weg) wordt nu ook alleen maar weergegeven als museum.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen