VDO Dayton MS6000 met PC5000 of PC5100?

Emile
New Member
New Member

VDO Dayton MS6000 met PC5000 of PC5100?

Bericht door Emile »

Hallo, ik heb net een MS6000 gekocht en laten installeren door "vakman", en heb nu een verbrande pc5000.
Kortsluiting gebeurde tijdens het inbrengen van de stekker van de TMC eenheid. Eerst werkte alles nog, maar na het uitschakelen wil hij niet meer opstarten. Het rode lampje op de front knippert, en de eenheid start niet meer op. Stroom is er nog op de 2 12V+ aansluitingen, en ook de zekering op de achterkant is nog OK
Als ik de cd wil uitwerpen hoor ik deze wel bewegen, maar verder gebeurt er niets.
Wat kan er stuk zijn?
De MR6000 monitor werkt normaal, maar verliest zijn geheugen na 1 nacht staan. Bij het aanzetten 's morgens doet hij ook een soort system check. Bij gewoon aan en uitzetten houdt hij wel zijn geheugen, zelfs na een paar uur.
Ook gaf hij geen geluid bij de navigatie, volgens zelfde "vakman" ontbreekt er een externe luidspreker.
In het vorige voertuig werkte alles perfect (volgens vorige eigenaar)
Ik kan een pc5100 kopen (à € 200) ter vervanging van de 5000, is deze kompatibel?
Hartelijk bedankt voor eventuele oplossingen, Emile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

u hebt prive bericht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: VDO Dayton MS6000 met PC5000 of PC5100?

Bericht door JW »

Emile schreef:Hallo, ik heb net een MS6000 gekocht en laten installeren door "vakman", en heb nu een verbrande pc5000.
Kortsluiting gebeurde tijdens het inbrengen van de stekker van de TMC eenheid. Eerst werkte alles nog, maar na het uitschakelen wil hij niet meer opstarten. Het rode lampje op de front knippert, en de eenheid start niet meer op. Stroom is er nog op de 2 12V+ aansluitingen, en ook de zekering op de achterkant is nog OK
Als ik de cd wil uitwerpen hoor ik deze wel bewegen, maar verder gebeurt er niets.
Wat kan er stuk zijn?
De MR6000 monitor werkt normaal, maar verliest zijn geheugen na 1 nacht staan. Bij het aanzetten 's morgens doet hij ook een soort system check. Bij gewoon aan en uitzetten houdt hij wel zijn geheugen, zelfs na een paar uur.
Ook gaf hij geen geluid bij de navigatie, volgens zelfde "vakman" ontbreekt er een externe luidspreker.
In het vorige voertuig werkte alles perfect (volgens vorige eigenaar)
Ik kan een pc5100 kopen (à € 200) ter vervanging van de 5000, is deze kompatibel?
Hartelijk bedankt voor eventuele oplossingen, Emile.
Hallo,

Die is volledig compatibel, wat dat betreft dus geen probleem.
Maar waardoor werd die sluiting veroorzaakt? En zal dat niet opnieuw optreden?

Dat je MR z'n geheugen verliest zit meestal in een verwisselde aansluiting van de accuplus en geschakelde-plus.
Het geluid van de navigatie hoort via je MR te komen, maar zit alles wel goed aangesloten? Met name de mutedraad afkomstig van pin A3 van de PC moet naar de speciale adapterbox die tussen de PC en de MR zit, klopt dat allemaal wel?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Emile
New Member
New Member

Bericht door Emile »

De CD is er eindelijk uitgekomen, dus dat werkt ook nog. De kortsluiting werd veroorzaakt door de TMC fiche iets teveel naar rechts te houden bij het plaatsen. Ze werd direct terug uitgetrokken, maar er was rook. Na 2 dagen ruikt mijn koffer nog altijd verbrand. Er is echter geen zichtbare schade. Het geluidsprobleem is waarschijnlijk de mute draad, morgen wordt alles terug uitgebouwd en gecheckt, maar ik vrees dat de pc5000 stuk is. Wat is de beste vervanging, herstellen, een andere 5000, of een 5100 met de laatste software MO5076? (prijsverschil 50 euro) Reeds bedankt voor de gekregen antwoorden!!! Groeten uit België, Emile
ps heeft iemand een MW6000 te koop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Emile,

Da's dan een stevige stommiteit, als ik het zo maar even uitdruk.
Want de groene stekker van de TMC aansluiting moet samen met de losse blauwe stekker in één keer in de C2/C3 aansluiting gedaan worden. Zó staat het in de instructie en zó moet het dus ook. Dan kan er nooit een fout gemaakt worden zoals nu, en zit het geheel ook meteen vergrendeld.
En er is gezondigd tegen de regel no.1, altijd de spanning van het systeem halen als je aan het sleutelen en aansluiten bent :oops:

En tsja, wat is wijsheid. Er is wat verbrand kennelijk, gek overigens dat er geen zekering geklapt is. Maar als de groene stekker deels op de plek van de multimedia aansluiting C3 gedrukt is kan er intern wel het eea kapot zijn. Maar ik ben er ook verre van zeker van dat er nu niks mis is met de TMC box....

Al met al zal het een kwestie van testen worden, dan weet je wat er echt kapot is..
Tussen de PC 5000 en de 5100 zit voor de gebruiker geen verschil, even afgezien van het kleine afneembare beveiligsstukje dat de 5000 wel, en de 5100 niet heeft. Beide draaien op 7.6 SW da's een kwestie van inspelen.
Voor jou is van gelang te weten hoe oud de ene dan wel de andere computer is. Draaiuren zijn een slijtage factor, met name voor de laser...

Ipv eem MW 6000 kun je ook een Clarion CeNet wisselaar gebruiken. Zoals de DCZ 628, maar er zijn meer compatibele Clarion spelers. Even zoeken op het forum, ze staan wel ergens vermeld.
Misschien weet Gene het wel uit z'n hoofd, hopelijk leest hij mee :wink:

Succes, hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Uiteraard lees ik ook mee en buiten de gegeven antwoorden kan ik er nog het volgende aan toe voegen:

Er zijn ook 12 cd wisselaars van Clarion in omloop (ik heb er zelf een :) ) behalve van Clarion en VDO is er geen andere wisselaar op aan te sluiten. Dit heeft te maken met de Cenet controler in de 6000 en de wisselaar. Via de 6000 is de wisselaar perfect te bedienen. Verder voordeel van Cenet is dat je diverse apparaten door kunt lussen, dus bv op een Cenet kabel naar de 6000 zit een tv module, wisselaar, dvd speler en camera. Alles wordt herkend (lijkt wel USB) en werkt dan ook zonder dat je er speciale dingen voor in moet schakelen.

Ik wilde nog even opmerken dat het van minder belang is hoe oud de pc5000/5100 is. Beiden zijn ongeveer van dezelfde periode. Leeftijd zegt verder niets over het aantal uren gebruik. Misschien heeft de oudste wel 2 jaar in de kast gelegen en is haast niet gebruikt, terwijl de 1 jaar jongere iedere dag intensief is gebruikt met copie cd's... Gewoon als voorbeeld dus.
Met dergelijk soort pc's is het gewoon afwachten of het goed werkt en hoelang. Het enige is in de diagnose eens te kijken of er foutmeldingen staan. Uiteraard is ook dit weer te verbloemen door er nieuwe sw in te zetten, maar goed... het kan een indicatie zijn.

Het verliezen van het geheugen heeft idd te maken met de verkeerd aangesloten permanent en schakel plus. Deze dus even omdraaien.

Het geluid over de boxen is te krijgen door de bruin-witte draad vanuit de PC te verbinden met de bruin-witte draad op de interfacebox. Daarna moet alles werken zoals het hoort.

Succes verder met het aansluiten en let svp op hoe de stekkers (stroomloos) worden aangesloten. Wat er allemaal kan gebeuren heb je helaas inmiddels al ondervonden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

let svp op hoe de stekkers (stroomloos) worden aangesloten
Nog beter (en correcter) is dat alles spanningloos wordt gedaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Gerritje schreef:
let svp op hoe de stekkers (stroomloos) worden aangesloten
Nog beter is dat alles spanningloos wordt gedaan.
Dat bedoel ik dus.... :wink: :wink: :wink: :wink:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Er ontbreken wat smiley's kennelijk als ik beide laatste postings zo lees :idea: :P

Hetzelfde wordt bedoeld uiteraard, maar als je het electrotchnisch woorden/begrippen boek gebruikt zie je dat stroom een gevolg van het aansluiten van een spanning over een weerstand/impedantie. Oftewel, er is eerst spanning, dan gaat er pas een stroom lopen.
Puristisch gesproken dient de uitdrukking dus te zijn: spanningsloos maken :idea: :D Maar als we het over stroomloos maken hebben weet iedereen wat de bedoeling is. Toch?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Mijn reactie was ook ludiek bedoeld, (gebeurde in de euforie van het typen) heb het dus aangepast :bonk: ........ Klopt, spanningsloos.... who cares, als de bedoeling duidelijk is kan er niets mis gaan.........toch..... :Beer:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 732