Ls,
Ik heb een carin (520 ?) en wil deze aansluiten in een renault megane
coupe. Het scherm, de afstandbediening de GPS-ontvanger en de cd-kast
zijn geplaatst. Ik heb echter nog een paar vragen:
Ik heb een radio-renault in de auto welke harder gaat wanneer ik sneller
rij. Gebruikt de radio daarvoor hetzelfde signaal als de nav. set?, En welke
draad moet ik hiervoor hebben bij de auto om aan te sluiten op de
(zwart witte ? ) nav. draad?
Kan ik het achteruitrij signaal/spanning aftappen van de spanning naar
de achteruitrijlamp?
Ik heb dan volgens mij nog een oranje draad over .... waar is deze voor?
Bvd,
Groeten,
Paul
Inbouwen Philips Carin 520 in Megane Coupé
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 jul 2004 13:44
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Paul
als je radio harder gaat spelen als je harder rijd, dan zit de snelheidspuls in de iso-stekker.
Megane 2002- Am Radio-ISO-Stecker, PIN 1, Kabelfarbe braun-grau , deze zou het moeten zijn.
de oranje draad is voor een externe pulsgever, in jouw geval dus niet nodig.
achteruitrijsignaal kan je pakken bij de achterlichten, gewoon even meten.
ps een complete aansluitschema staat bovenin het kopje Handleidingen
succes
Topsport
als je radio harder gaat spelen als je harder rijd, dan zit de snelheidspuls in de iso-stekker.
Megane 2002- Am Radio-ISO-Stecker, PIN 1, Kabelfarbe braun-grau , deze zou het moeten zijn.
de oranje draad is voor een externe pulsgever, in jouw geval dus niet nodig.
achteruitrijsignaal kan je pakken bij de achterlichten, gewoon even meten.
ps een complete aansluitschema staat bovenin het kopje Handleidingen
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
De carin 52x heeft geen automatische volume aanpassing, deze kwam pas in de 5000 bij mijn weten.
Het signaal voor de achteruit is zowel van de achteruitverlichting als van de achteruitverlichtingschakelaar af te tappen, zelf heb ik op de verlichting gezet, en in het diagnose menu van de Carin destijds ingesteld dat het een +12volt draad is zodat die wist hoe het signaal te intepreteren moest worden.
Wat Topsport al aangeeft, in de handleidingen sectie kun je een blad downloaden waar alle originele kabelkleuren, noodzakelijkheid van aansluitingen en waarop aan te sluiten op staan.
De Renault Megane Coupé (knap karretje overigens) is een zeer moderne wagen, ik twijfel er geen moment aan dat er reeds een puls signaal aanwezig is, zoals ook in mijn 13 jaar oude Renault al aanwezig is en destijds in mijn (inmiddels) 15 jaar oude opel....
Ter bepaling of je een 520 of 522 hebt, is je monitor oppervlak relatief vierkant met aan de rechterzijde een vrij breed stuk plastic (2 of 3 cm?), dan is het een 520, is die daarintegen meer rechthoekig dan vierkant en heb je aan de rechterzijde ongeveer 1.5 cm plastic, dan is het een 522
(voorbeeld van een 522 monitor in een Renault 25)
[img]http://www.navigatiehelpsite.nl\Data\Forum\Foto\Wmp\nav-03.jpg[/img]
Radio-Renault is tegenwoordig een Sony Radio, de vroegere Renault modellen hadden een Philips Radio met Renault logo.
Het signaal voor de achteruit is zowel van de achteruitverlichting als van de achteruitverlichtingschakelaar af te tappen, zelf heb ik op de verlichting gezet, en in het diagnose menu van de Carin destijds ingesteld dat het een +12volt draad is zodat die wist hoe het signaal te intepreteren moest worden.
Wat Topsport al aangeeft, in de handleidingen sectie kun je een blad downloaden waar alle originele kabelkleuren, noodzakelijkheid van aansluitingen en waarop aan te sluiten op staan.
De Renault Megane Coupé (knap karretje overigens) is een zeer moderne wagen, ik twijfel er geen moment aan dat er reeds een puls signaal aanwezig is, zoals ook in mijn 13 jaar oude Renault al aanwezig is en destijds in mijn (inmiddels) 15 jaar oude opel....
Ter bepaling of je een 520 of 522 hebt, is je monitor oppervlak relatief vierkant met aan de rechterzijde een vrij breed stuk plastic (2 of 3 cm?), dan is het een 520, is die daarintegen meer rechthoekig dan vierkant en heb je aan de rechterzijde ongeveer 1.5 cm plastic, dan is het een 522
(voorbeeld van een 522 monitor in een Renault 25)
[img]http://www.navigatiehelpsite.nl\Data\Forum\Foto\Wmp\nav-03.jpg[/img]
Radio-Renault is tegenwoordig een Sony Radio, de vroegere Renault modellen hadden een Philips Radio met Renault logo.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 jul 2004 13:44
help, bij twijfel...
Help!,
heb alles aangesloten:
Achteruit , bij de + van het achteruit achterlicht
Dim , bij de + het achterlicht
Const + bij de + van de radio
- op -
en nu... het snelheidssignaal:
IK heb de volgende situatie:
In het forum spreekt men over :
Iso pin 1 bruin /grijs, er zit echter een grijze kabel in is dit het zelfde?
De dealer zegt:
PLaats hem op klem 12 van de zekeringkast, waar ik naar gekeken heb ...
de stekker zit echter op een onmogelijke plek......
Ook zou pin 1 van de iso stekker van de radio kunnen, dus ik op zoek naar pin 1....
en natuurlijk de "iso" stekker is niet genummerd, kunnen jullie helpen?
Beginnend aan de linker kant bovenin waar het kliknokje zit
a) grijze draad ... geen tekst of nummer
b) memory 12v
c) illumination
e) ground
volgende rij weer van links naar rechts
f) witte draad ... ACV
g) groen geen tekst
h) el -antenna
i) power
a en f kunnen het volgens mij zijn, maar hoe weet ik dit zeker,
ik heb geen scope thuis. Is het mogelijk om te meten met een
multimeter?
( Wat kan er gebeuren als ik de verkeerde draad op de carin aansluit )
( de twee andere stekkerblokken zullen het naar mijn mening niet zijn:
8 snoeren geel blokje is denk ik de afstandbediening . De bruine is
volgens mij bijna zeker de aansluiting voor de boxen (8X))
graag advies...
Bvd,
Paul
heb alles aangesloten:
Achteruit , bij de + van het achteruit achterlicht
Dim , bij de + het achterlicht
Const + bij de + van de radio
- op -
en nu... het snelheidssignaal:
IK heb de volgende situatie:
In het forum spreekt men over :
Iso pin 1 bruin /grijs, er zit echter een grijze kabel in is dit het zelfde?
De dealer zegt:
PLaats hem op klem 12 van de zekeringkast, waar ik naar gekeken heb ...
de stekker zit echter op een onmogelijke plek......
Ook zou pin 1 van de iso stekker van de radio kunnen, dus ik op zoek naar pin 1....
en natuurlijk de "iso" stekker is niet genummerd, kunnen jullie helpen?
Beginnend aan de linker kant bovenin waar het kliknokje zit
a) grijze draad ... geen tekst of nummer
b) memory 12v
c) illumination
e) ground
volgende rij weer van links naar rechts
f) witte draad ... ACV
g) groen geen tekst
h) el -antenna
i) power
a en f kunnen het volgens mij zijn, maar hoe weet ik dit zeker,
ik heb geen scope thuis. Is het mogelijk om te meten met een
multimeter?
( Wat kan er gebeuren als ik de verkeerde draad op de carin aansluit )
( de twee andere stekkerblokken zullen het naar mijn mening niet zijn:
8 snoeren geel blokje is denk ik de afstandbediening . De bruine is
volgens mij bijna zeker de aansluiting voor de boxen (8X))
graag advies...
Bvd,
Paul
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Hoi,
Met het ISo verhaal kan ik wel helpen.
De genoemde kleuren hoeven niet per defenitie te kloppen dus hou daar rekening mee.
Voorts is het zo dat bij een aantal merken de contstante 12v (a4) en de geschakelde 12v (a7) omgewisseld zitten in de ISO stekker. Je kan de puls draad gewoon aftappen van de A1 aansluiting in je ISO stekker als ik de info van de Petri site lees. Dit zou hetzelfde moeten zijn als de aansluiting op de zekeringskast.
A-BLOK
A1 = telefoon mute/toerental pulse
A2 = afstandsbediening/massa
A3 = afstandsbediening
A4 = oranje (geel), permanente 12V in
A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
A8 = zwart (bruin), massa
B-BLOK
B1 = blauw, + rechts achter
B2 = blauw/zwart, - rechts achter
B3 = grijs, + rechts voor
B4 = grijs/zwart, - rechts voor
B5 = groen, + links voor
B6 = groen/zwart, - links voor
B7 = bruin, + links achter
B8 = bruin/zwart, - links achter
Met het ISo verhaal kan ik wel helpen.
De genoemde kleuren hoeven niet per defenitie te kloppen dus hou daar rekening mee.
Voorts is het zo dat bij een aantal merken de contstante 12v (a4) en de geschakelde 12v (a7) omgewisseld zitten in de ISO stekker. Je kan de puls draad gewoon aftappen van de A1 aansluiting in je ISO stekker als ik de info van de Petri site lees. Dit zou hetzelfde moeten zijn als de aansluiting op de zekeringskast.
A-BLOK
A1 = telefoon mute/toerental pulse
A2 = afstandsbediening/massa
A3 = afstandsbediening
A4 = oranje (geel), permanente 12V in
A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
A8 = zwart (bruin), massa
B-BLOK
B1 = blauw, + rechts achter
B2 = blauw/zwart, - rechts achter
B3 = grijs, + rechts voor
B4 = grijs/zwart, - rechts voor
B5 = groen, + links voor
B6 = groen/zwart, - links voor
B7 = bruin, + links achter
B8 = bruin/zwart, - links achter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 jul 2004 13:44
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 jul 2004 13:44
tranen
echt wanhopig.....
de links geven twee opties:
wit en grijs , en ik moet kiezen uit ......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Re: tranen
rustig blijvenbresjnef schreef:
echt wanhopig.....
de links geven twee opties:
wit en grijs , en ik moet kiezen uit ......
ik zou gaan voor.........f) witte draad ACV, dat is positie A-1.
aansluiten en testen, via diagnose kan je kijken of de puls goed is
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 jul 2004 13:44
Het is gelukt!!!
Het was inderdaad de witte...
Ik wist door het IO- scherm dat de rest van de aansluitingen
klopten. Heb dus nu een werkend systeem. Wil iedereen hierbij
ook bedanken voor de raad en daad bij het aansluiten.
Jullie adviezen.... De hints .... De handleidingen....
Ik heb net onzinnig rondgereden om het te testen.... IT WORKS....
Iedereen bedankt.... fantom , topsport , wmp ... YOU RULE
Paul
( PS ik denk dat het de 522 is ( met het smalle strookje kunststof aan de rechter kant ))
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Re: tranen
Oke sorry was druk vanavondbresjnef schreef:
echt wanhopig.....
de links geven twee opties:
wit en grijs , en ik moet kiezen uit ......
beter laat dan nooit ik heb even bij tips & tricks een posting geplaatst met ISO info met plaatjes.
viewtopic.php?t=2620
Edit 23:03 Jah veel plezier met je werkende NAV. Happy KM's
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Veel plezier met je werkende navigatie .bresjnef schreef:
Het is gelukt!!!
Het was inderdaad de witte...
Paul
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 dec 2005 22:48
Nog even een toevoeging:
Als je geen Radio Renault hebt, en (zoals bij mij) er in de draden gehakt is, (waardoor er geen puls meer is)
Dan zit er in de accubak, rechts in motorcompartiment, een zwart doosje tegen het zijpaneel aan.
Open dit doosje, dan zit er het verst tegen het schutbord een witte stekker, met daarin een grijze draad.
Deze is prima als puls te pakken.
Het is de grijze draad die omhoog staat ( bij staat ie omhoog vanwege een verrotte stekker) en die hoort linksboven in te zitten, (bij die groene smurrie)
Als je geen Radio Renault hebt, en (zoals bij mij) er in de draden gehakt is, (waardoor er geen puls meer is)
Dan zit er in de accubak, rechts in motorcompartiment, een zwart doosje tegen het zijpaneel aan.
Open dit doosje, dan zit er het verst tegen het schutbord een witte stekker, met daarin een grijze draad.
Deze is prima als puls te pakken.
Het is de grijze draad die omhoog staat ( bij staat ie omhoog vanwege een verrotte stekker) en die hoort linksboven in te zitten, (bij die groene smurrie)
Nothing beats a turbocharger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Als ik jou was zou ik de stekkers maar eens goed schoon gaan maken, je zou de eerste niet zijn die storingen in de elektronica krijgt door slechte kontakten.
Zelf maak ik 1 x per jaar ALLE stekkers schoon en controleer de kontakten.
Zelf maak ik 1 x per jaar ALLE stekkers schoon en controleer de kontakten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 06 dec 2005 22:48
dat was ook de reden waarom ik achter die stekker kwam.
Exact een jaar geleden begon mijn teller te sputteren, en een paar weken later hield ie er echt mee op.
alles nagekeken, nergens iets te vinden, tot ik op deze stekker werd getipt
even checken en ja hoor, losse draad, deze weer gesoldeerd en teller doet het weer prima
sindsdien houd ik die stekker lekker schoon.
De foto is een foto van hoe het een jaar terug eruit zag
Exact een jaar geleden begon mijn teller te sputteren, en een paar weken later hield ie er echt mee op.
alles nagekeken, nergens iets te vinden, tot ik op deze stekker werd getipt
even checken en ja hoor, losse draad, deze weer gesoldeerd en teller doet het weer prima
sindsdien houd ik die stekker lekker schoon.
De foto is een foto van hoe het een jaar terug eruit zag
Nothing beats a turbocharger
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 804
-
-
Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies -
Reacties: 3
Weergaves: 774
-
-
-
inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW -- -
Reacties: 1
Weergaves: 1083
-