Afwijking in meters t.o.v. naderend kruispunt e.d
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
Afwijking in meters t.o.v. naderend kruispunt e.d
Hallo,
Ben inmiddels er gevorderd met de inbouw van een Carin 522 systeem.
Zo te bezien werkt alles goed.
Het volgende probleem doet zich voor: Na het invoeren van een bestemming gaat de computer het netjes berekenen.Stuurt je inderdaad de juiste kant op, en dan gaat het mis, als je een kruising naderd blijkt opeens de afstand die je nog moet afleggen niet te kloppen, je zit er vaak nog ruim voor.Het gevolg is dus dat de computer een herziene route gaat berekenen.Door dit probleem gooit die dus alle straten door elkaar heen.Het systeem heeft voorheen in een bmw gezeten en nu is het ingebouwd in een Peugeot 406 TD.In het diagnose scherm komen een aantal waardes naar voren die m.i kloppen.Pulsaantal loopt keurig netjes mee tov toegenomen snelheid.Aantal satelieten 3>6.
De software versie is 4.6.Wellicht een optie om deze te veranderen in 4.9?(hoe kom ik hieraan?)
Ook de orginele vdo cdrom even er doorheen halen een optie?
Ra ra hoe kan dit?
Groet,
Jeroen
Ben inmiddels er gevorderd met de inbouw van een Carin 522 systeem.
Zo te bezien werkt alles goed.
Het volgende probleem doet zich voor: Na het invoeren van een bestemming gaat de computer het netjes berekenen.Stuurt je inderdaad de juiste kant op, en dan gaat het mis, als je een kruising naderd blijkt opeens de afstand die je nog moet afleggen niet te kloppen, je zit er vaak nog ruim voor.Het gevolg is dus dat de computer een herziene route gaat berekenen.Door dit probleem gooit die dus alle straten door elkaar heen.Het systeem heeft voorheen in een bmw gezeten en nu is het ingebouwd in een Peugeot 406 TD.In het diagnose scherm komen een aantal waardes naar voren die m.i kloppen.Pulsaantal loopt keurig netjes mee tov toegenomen snelheid.Aantal satelieten 3>6.
De software versie is 4.6.Wellicht een optie om deze te veranderen in 4.9?(hoe kom ik hieraan?)
Ook de orginele vdo cdrom even er doorheen halen een optie?
Ra ra hoe kan dit?
Groet,
Jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dit klinkt als een niet correcte calibratie.
Hierover is op dit forum al zoveel geschreven dat het niet nodig lijkt nogmaals te herhalen.
Hierover is op dit forum al zoveel geschreven dat het niet nodig lijkt nogmaals te herhalen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
reaktie op geen goede weergae van meters afstand.
Even reageren op het antwoord omtrent de calibratie van een Carin 522.
Hoe laat je dit het systeem doen?
Ik kom er zelf niet achter.
groet,
jeroen
Hoe laat je dit het systeem doen?
Ik kom er zelf niet achter.
groet,
jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Op de normale wijze gaan rijden zonder een bestemming in te voeren. Hierbij veel van de standaard wegen afwijken, maw, veel zijstraatjes inrijden zodat het systeem totaal de kluts kwijt raakt. De calibratie duurt soms zo'n 30 minuten, afhankelijk van de snelheid van je systeem.
Ik vind het vreemd dat jouw systeem, ondanks dat je al een stuk gereden hebt èn wel een route hebt ingegeven, zich nog steeds niet gecalibreerd heeft. Ik vraag me dan ook af of jij de schakel- en permanente spanning op de juiste manier hebt aangesloten. Is het verkeerd aangesloten dan gaat het systeem bij iedere start opnieuw aan de slag met een calibratie. Check deze aansluitingen nog eens om er zeker van te zijn dat het goed is.
Ik vind het vreemd dat jouw systeem, ondanks dat je al een stuk gereden hebt èn wel een route hebt ingegeven, zich nog steeds niet gecalibreerd heeft. Ik vraag me dan ook af of jij de schakel- en permanente spanning op de juiste manier hebt aangesloten. Is het verkeerd aangesloten dan gaat het systeem bij iedere start opnieuw aan de slag met een calibratie. Check deze aansluitingen nog eens om er zeker van te zijn dat het goed is.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
calibreren
Hartelijk dank voor de reaktie.
Tijdens de calibratie zet je dan het systeem aan met op het beeldscherm dan het hoofdmenu,je voert dus niks in?
groet,
jeroen
Tijdens de calibratie zet je dan het systeem aan met op het beeldscherm dan het hoofdmenu,je voert dus niks in?
groet,
jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Gewoon alleen het systeem aanzetten en de kaart in beeld. Je ziet, als het goed is, jouw positie tijdens het rijden veranderen. Vandaar ook mijn opmerking, geen route ingeven, laat het systeem maar zwoegen om te bepalen waar je bent op de kaart. Mocht jouw positie nl niet kloppen, en je rijdt een zijstraat in, dan gaat het systeem opnieuw via fixing, jouw positie bepalen, hierbij zijn de satellieten nodig. Dit gaat zeker gebeuren als de positie niet klopt en jij ogenschijnlijk een weiland of zoiets bent ingereden (volgens het systeem dan hè).
Daarnaast heeft het systeem de gegevens mbt de snelheid (puls) enz. in de berekeningen meegenomen.
Daarnaast heeft het systeem de gegevens mbt de snelheid (puls) enz. in de berekeningen meegenomen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Waar je allereerst van overtuigd moet zijn is dat je alles goed hebt aangesloten. Als de geschakelde en permanente 12v niet zijn verwisseld, heb je meteen na het contact aanzetten al een positie op de kaart die exact overeenkomt met je huidige standplaats. Zo niet dan eerst dit gaan rechtzetten.
Zoek even op dit forum met argument calibreren in de groep VDO:
De officiële VDO Dayton tekst:
Uit een eerdere posting:
Zoek even op dit forum met argument calibreren in de groep VDO:
De officiële VDO Dayton tekst:
Na installatie moet de computer weten wat ie met de afgegeven pulsen moet doen want hij berekent je positie aan de hand van de afgelegde weg. Deze info moet tijdens een testrit van pakweg 15 km worden opgeslagen. Hiertoe moet je dus een traject met liefst veel bochten in een gebied rijden dat in ieder geval op de kaart staat. Pas als dat is gedaan kun je gaan beginnen met navigeren. In de loop der tijd zal de computer steeds iets nauwkeuriger gaan worden.Kalibrering
Maak voor een automatische kalibrering een korte proefrit (ca. 10 minuten) op gedigitaliseerde wegen. Verander hierbij meerdere keren van richting.
1. Een wegkruising naderen:
De afstandsweergave op het display moet juist reageren
2. Een kort stuk achteruit rijden:
De positieweergave op het display moet de beweging van het voertuig juist weergeven.
Uit een eerdere posting:
dus even opsommen wat ik moet doen
1 auto starten
2 navi start op en op het hoofd menu laten staan
3 volgens het boekje 2 tot10 minuten wachten
4 dan krijg ik de kaartpositie te zien en controleren of dit klopt
5 zo ja dan moet ik caliberen
6 en dan hopen dat het goed is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
computer 522 horizontaal of verticaal
Vraagje: de computer van een carin 522, plaats je die horizontaal of verticaal?Heb hem nu tegen de achterbank gemonteerd zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
nee dat kan niet.
deze hoort plat te liggen wil hij goed functioneren
deze hoort plat te liggen wil hij goed functioneren
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Re: computer 522 horizontaal of verticaal
Dit kan dus de doorzaak van het minder goed functioneren zijn. Het gyrokompas werkt dus niet goed.jeroenloes schreef:Vraagje: de computer van een carin 522, plaats je die horizontaal of verticaal?Heb hem nu tegen de achterbank gemonteerd zitten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Even ter verduidelijking: Het gyrokompas werkt helemaal niet als de computer verticaal gemonteerd is
Deze computer moet pertinent horizontaal gemonteerd worden, in alle richtingen.
Bij de computers uit de VDO 5X00 serie is er een mogelijkheid tot enige SW-matige correctie bij een kanteling voor-achter, maar ook die computer moet links-rechts horizontaal zitten.
Uitzondering is de V-versie van sommige 5X00 computers.
Groet,
JW
Even ter verduidelijking: Het gyrokompas werkt helemaal niet als de computer verticaal gemonteerd is
Deze computer moet pertinent horizontaal gemonteerd worden, in alle richtingen.
Bij de computers uit de VDO 5X00 serie is er een mogelijkheid tot enige SW-matige correctie bij een kanteling voor-achter, maar ook die computer moet links-rechts horizontaal zitten.
Uitzondering is de V-versie van sommige 5X00 computers.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
afronding en werking carin 522
Hallo allemaal,
Graag wil ik iedereen bedanken oor de reaktie's op mn vragen omtrent carin 522.
Na montage van de computer op horizontale manier blijkt nu alles correct te werken.vanavond (22-12-20005) gaat de update 4.9 erin.kijken of dit een verbetering gaat geven.
Tot horens/mails
Graag wil ik iedereen bedanken oor de reaktie's op mn vragen omtrent carin 522.
Na montage van de computer op horizontale manier blijkt nu alles correct te werken.vanavond (22-12-20005) gaat de update 4.9 erin.kijken of dit een verbetering gaat geven.
Tot horens/mails
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Mooi dat 'ie werkt, en succes vanavond.
Doe dat laden van de 4.9 heel zorgvuldig
Dat kan best enige tijd in beslag nemen, en gedurende die tijd mag je beslist het contact niet uitzetten of op enig andere wijze de spanning veranderen. Dus ook niet even een lichtschakelaar bedienen van de auto oid.
Velen bevelen aan om het laden te doen bij stationnair lopende motor, dan is de spanning in elk geval hoog genoeg
We horen wel hoe het gegaan is
Groet,
JW
Mooi dat 'ie werkt, en succes vanavond.
Doe dat laden van de 4.9 heel zorgvuldig
Dat kan best enige tijd in beslag nemen, en gedurende die tijd mag je beslist het contact niet uitzetten of op enig andere wijze de spanning veranderen. Dus ook niet even een lichtschakelaar bedienen van de auto oid.
Velen bevelen aan om het laden te doen bij stationnair lopende motor, dan is de spanning in elk geval hoog genoeg
We horen wel hoe het gegaan is
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
update 4.9
Hallo allemaal,
Inmiddels de update van 4.6 naar 4.9 uitgevoerd en ik moet zeggen, het systeem is een stukje sneller geworden.
Ook heb ik vandaag de TMC module MT5000 gemonteerd, alles werkt.Tevens heb ik het signaaldraadje vd achteruitversnelling aangesloten.In het diagnose scherm bij instelling staat de hoeeelheid puls nu ook goed.Ook de rijrichting is an r naar d verplaatst.Ook kun je nu de active van high naar low zetten.Afijn ,Carin is een mooi naigatiesysteem.
Prettige feestdagen toegewenst.
Inmiddels de update van 4.6 naar 4.9 uitgevoerd en ik moet zeggen, het systeem is een stukje sneller geworden.
Ook heb ik vandaag de TMC module MT5000 gemonteerd, alles werkt.Tevens heb ik het signaaldraadje vd achteruitversnelling aangesloten.In het diagnose scherm bij instelling staat de hoeeelheid puls nu ook goed.Ook de rijrichting is an r naar d verplaatst.Ook kun je nu de active van high naar low zetten.Afijn ,Carin is een mooi naigatiesysteem.
Prettige feestdagen toegewenst.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Of dit nu zo verstandig is waag ik te betwijfelen.Ook kun je nu de active van high naar low zetten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 dec 2005 20:24
active hign naar active low
Waarom zou dit niet verstandig zijn?
Wat is de functie hiervan?
Wat is de functie hiervan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is precies wat ik bedoel!
Als je niet weet wat de functie van een bepaalde instelling is lijkt het me onverstandig om hierin veranderingen aan te brengen waarvan je niet weet wat de gevolgen voor het functioneren van het systeem zullen zijn.
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er heel wat mensen zijn die hiermede al, soms zelfs onoplosbare, problemen hebben gehad.
Als je niet weet wat de functie van een bepaalde instelling is lijkt het me onverstandig om hierin veranderingen aan te brengen waarvan je niet weet wat de gevolgen voor het functioneren van het systeem zullen zijn.
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er heel wat mensen zijn die hiermede al, soms zelfs onoplosbare, problemen hebben gehad.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Gerritje, met jouw eerdere opmerking
Volgens mij is de stelling die vanuit het forum komt: wijzig niets in het instellingenmenu zonder dat je weet waar de functie voor dient'. Immers, wij weten eigenlijk niet precies welk effect de high/low instellingen hebben maar nog belangrijker is dat we gemerkt hebben dat wijziging soms leidt tot een instelling die je niet softwarematig kunt resetten !!
Met andere woorden - maar dat is volgens mij altijd geldend - schoenmaker blijf bij je leest. blijf af van knopjes en functies waarvan je niet weet welk effect wijziging van instelling met zich mee brengt.
Groet,
Riekus
wek je ook bij mij de indruk te weten wat deze functie nu wel of niet doet.Of dit nu zo verstandig is waag ik te betwijfelen
Volgens mij is de stelling die vanuit het forum komt: wijzig niets in het instellingenmenu zonder dat je weet waar de functie voor dient'. Immers, wij weten eigenlijk niet precies welk effect de high/low instellingen hebben maar nog belangrijker is dat we gemerkt hebben dat wijziging soms leidt tot een instelling die je niet softwarematig kunt resetten !!
Met andere woorden - maar dat is volgens mij altijd geldend - schoenmaker blijf bij je leest. blijf af van knopjes en functies waarvan je niet weet welk effect wijziging van instelling met zich mee brengt.
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Precies! Uit vele ervaringen in dit en andere fora gedestilleerd kom ik tot de conclusie dat je er beter af kunt blijven.Of dit nu zo verstandig is waag ik te betwijfelen
Roep even in herinnering dat VDO bij de duitse fora het verzoek heeft neergelegd om de code niet bekend te maken gezien de forse hoeveelheid problemen die hierdoor op het bord van de servicedienst kwam te liggen.
Dus ik ben geen expert mbt act_high en act_low maar adviseer om er vanaf te blijven. Ik begrijp trouwens dat jij de zelfde mening bent toegedaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
En dus zijn we het er met z'n allen over eens: AFBLIJVEN
Inmiddels zijn bij de nieuwe systemen alle voor de gebruiker belangrijke functies beschikbaar onder de normale instellingen, dat was vroeger anders. Dan moest je, om de hoekinstelling te maken bij de PC 5000/5400/5500 het diagnose menu induiken om dat te veranderen. Bij de nieuwe systemen is dat veranderd heb ik begrepen.
En dus is er voor de gebruiker geen reden meer om dat diagnosemenu in te gaan, anders dan om z'n nieuwsgierigheid te bevredigen. En tsja, als je al te nieuwsgierig bent....
Die Extern ACT High-Low heeft te doen met extra op de computer aan te sluiten componenten, MMI's etc. Dus: van afblijven.
Ik herinner me de meeting in de Meern, vorig voorjaar (2004) nog, waarbij iemand iets extra had aangesloten en bij het omschakelen de zaak op zwart ging. Toen hebben Cees Beimers, FransNacht en ondergetekende, met een boel brainstorming etc. een heleboel trucs uit moeten halen om de zaak weer aan de praat te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt, maar vraag niet hoe. Dat zou anders zeker een gang betekend hebben naar een VDO ServiceCentre, kassa dus
Groet,
JW
P.S. Bij dit alles vergeten we haast om de TopicStarter te feliciteren met het resultaat. Weer een blije Navi-Rijder er bij
En dus zijn we het er met z'n allen over eens: AFBLIJVEN
Inmiddels zijn bij de nieuwe systemen alle voor de gebruiker belangrijke functies beschikbaar onder de normale instellingen, dat was vroeger anders. Dan moest je, om de hoekinstelling te maken bij de PC 5000/5400/5500 het diagnose menu induiken om dat te veranderen. Bij de nieuwe systemen is dat veranderd heb ik begrepen.
En dus is er voor de gebruiker geen reden meer om dat diagnosemenu in te gaan, anders dan om z'n nieuwsgierigheid te bevredigen. En tsja, als je al te nieuwsgierig bent....
Die Extern ACT High-Low heeft te doen met extra op de computer aan te sluiten componenten, MMI's etc. Dus: van afblijven.
Ik herinner me de meeting in de Meern, vorig voorjaar (2004) nog, waarbij iemand iets extra had aangesloten en bij het omschakelen de zaak op zwart ging. Toen hebben Cees Beimers, FransNacht en ondergetekende, met een boel brainstorming etc. een heleboel trucs uit moeten halen om de zaak weer aan de praat te krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt, maar vraag niet hoe. Dat zou anders zeker een gang betekend hebben naar een VDO ServiceCentre, kassa dus
Groet,
JW
P.S. Bij dit alles vergeten we haast om de TopicStarter te feliciteren met het resultaat. Weer een blije Navi-Rijder er bij
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
ik heb een vraag ivm die update hoe kan je zien op welke versie het systeem nu draait en wat houd die 4.9 versie eigenlijk in?kan ik deze cd ergens of van iemand 2dehands kopen want denk dat deze nieuw niet goedkoop zijn?
alvast bedankt en aan iedereen een prettig en gezond nieuwjaar.
alvast bedankt en aan iedereen een prettig en gezond nieuwjaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die SW versie kun je zien onder systeeminformatie/configuratie, daar vind je ook de HW versie.
Laat maar even weten wat daar precies staat, dan kunnen we je verder van advies dienen
Groet,
JW
Die SW versie kun je zien onder systeeminformatie/configuratie, daar vind je ook de HW versie.
Laat maar even weten wat daar precies staat, dan kunnen we je verder van advies dienen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
ja heb alles eens op gezocht.
systeem;sy587/02
hw; 0201
sw; 0490
prod week; 31
maand; 99
en dan heb ik ook nog bij problemen de fout
probleem 1(staat heel ligt gedrukt)
aantal 1
aard hw 1
kan u mij helpen en hoe zit dat dan met die software?
alvast bedankt.
systeem;sy587/02
hw; 0201
sw; 0490
prod week; 31
maand; 99
en dan heb ik ook nog bij problemen de fout
probleem 1(staat heel ligt gedrukt)
aantal 1
aard hw 1
kan u mij helpen en hoe zit dat dan met die software?
alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Dan heb jij dus al de laatst mogelijke SW, de versie 4.9 dus. Nieuwer is er niet en zal er ook niet meer komen.
Daarmee moet je, als je de goede kaart CD gebruikt ook de cijfers van postcodes in kunnen geven.
Die ene fout moet je je niks van aantrekken, die kan al ontstaan als er een vuiltje op een CD gezeten heeft, of een beetje condens of zo....
Gewoon genieten dus van wat je nu hebt
Groet,
JW
Dan heb jij dus al de laatst mogelijke SW, de versie 4.9 dus. Nieuwer is er niet en zal er ook niet meer komen.
Daarmee moet je, als je de goede kaart CD gebruikt ook de cijfers van postcodes in kunnen geven.
Die ene fout moet je je niks van aantrekken, die kan al ontstaan als er een vuiltje op een CD gezeten heeft, of een beetje condens of zo....
Gewoon genieten dus van wat je nu hebt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 27 nov 2005 14:15
ok alvast bedankt.dan weet ik dat het systeem op zijn vollo toeren draait.
nu alleen nog het probllem met tacho puls zien op te lossen.
nu alleen nog het probllem met tacho puls zien op te lossen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |