Verschil tussen DX en non-DX

hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Verschil tussen DX en non-DX

Bericht door hans1234 »

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen navigatiekaarten voor een ford galaxy. De non DX kaarten werken er prima in, werken de dx kaarten daar dan ook in? Wat is het precies..

Bedankt

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Helaas, DX kaarten zullen er dan niet in werken.

BlauPunkt had eerst het systeem zoals het jouwe met maar weinig compressie op de kaarten. Gevolg was dat er bijv. voor Duitsland alleen al 3 kaarten nodig zijn, één voor Noord, één voor Zuid en een verbindings CD.

Dat vond men uiteraard maar niks en zo is het DX systeem ontstaan, met veel hogere compressie. Dat vraagt echter andere HW en SW in het systeem, en dat heeft het jouwe niet.
Vandaar, helaas dus :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Bericht door hans1234 »

Ik heb dus specifieke NON DX kaarten nodig? En in de navigatie van een VW Phaeton, wat zit daar in? Ook blaupunkt, of niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Inderdaad, je hebt non-DX kaarten nodig.
Maar let wel, dat staat er bij mijn weten niet op, op de DX kaarten staat dat wel vermeld.

De Phaeton heeft een heel ander systeem, afkomstig van VDO, met specifiek voor de Phaeton gemaakte kaarten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Bericht door hans1234 »

Dus geen vermelding is non dx, en als er dx op staat dan kan ik het niet gebruiken.. Maar, waar ik nog aan zat te denken, is het volgende. Zou het kunnen dat je de non dx kaarten WEL in een dx systeem kan gebruiken. Wat ik bedoel is, wanneer de hardware en software in het apparaat aanwezig is om DX kaarten te lezen, kan dit apparaat dan ook NON dx kaarten lezen? Een soort van downgradeble.. Andersom kan natuurlijk niet.. Ik heb namelijk een non dx kaart geprobeerd, maar als het waar zou kunnen zijn wat ik denk, is het best mogelijk dat ook de DX werken..


Ok, dus Phaeton wordt door VDO beleverd? Kunnen de oude VDO (geen C-IQ) navigatie cd`s daar dan ook in? Of kan je alleen phaeton navigatiecd`s gebruiken?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.vdodayton-shop.com/start.asp ... tedSystems
Onze kaarten CD's kunnen met de volgende Systemen worden gebruikt:
Non C-IQ VDO Dayton Systemen (MS 3100, MS 4100/4200, MS 5000/5100, MS 6000)
Bovendien voor de volgende auto's:

Automerk Type

BMW 3er, 5er, 7er, Xer, Mini
Land Rover Range Rover, Discovery, Freelander
Ford Lincoln
Opel (voor bouwjaar 1999) Astra, Corsa, Omega, Vectra, Zafira
Peugeot 607
Renault Laguna, Megane, Scenic, Safrane
Rover 75
Volkswagen Phaeton
Dit zijn dus de "gewone" non C-IQ kaarten en dus alle andere vergelijkbare edities van BMW, Renault, VDO TA en NT zijn ook te gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Bericht door hans1234 »

Ok, dat is mooi dan.. Dan heb ik alle cd`s al!

En kan iemand nog mijn vragen over de DX kwestie beantwoorden?

thx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:http://www.vdodayton-shop.com/start.asp ... tedSystems
Onze kaarten CD's kunnen met de volgende Systemen worden gebruikt:
Non C-IQ VDO Dayton Systemen (MS 3100, MS 4100/4200, MS 5000/5100, MS 6000)
Bovendien voor de volgende auto's:

Automerk Type

BMW 3er, 5er, 7er, Xer, Mini
Land Rover Range Rover, Discovery, Freelander
Ford Lincoln
Opel (voor bouwjaar 1999) Astra, Corsa, Omega, Vectra, Zafira
Peugeot 607
Renault Laguna, Megane, Scenic, Safrane
Rover 75
Volkswagen Phaeton
Dit zijn dus de "gewone" non C-IQ kaarten en dus alle andere vergelijkbare edities van BMW, Renault, VDO TA en NT zijn ook te gebruiken.
Toen ik je reactie las was m'n eerste reactie: dat klopt niet, want VDO heeft voor de Phaeton aparte CD's. Zó was het altijd te zien bij de shop, de hoesjes van de Phaeton CD's waren lichtblauw...
Via je link blijkt dit echter niet meer het geval te zijn, kennelijk hebben ze dat veranderd.

Dat betekent dat de huidige generatie kaarten volledig compatibel is, de oudere waren dat kennelijk niet.
Iets om in het achterhoofd te houden...

@Hans,
Mbt de DX en non-DX kaarten: Vergeet het maar, de besturings SW laat het gebruik over en weer niet toe.

Maar wat ik even niet snap is dat je nu een non-DX in een DX wilt proberen. In je eerste posting had je het over een non-DX systeem, en daar ging die non-DX CD uiteraard gewoon in.
En dus de vraag: wat bedoel je nou eigenlijk?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Toen ik je reactie las was m'n eerste reactie: dat klopt niet, want VDO heeft voor de Phaeton aparte CD's. Zó was het altijd te zien bij de shop, de hoesjes van de Phaeton CD's waren lichtblauw...
Via je link blijkt dit echter niet meer het geval te zijn, kennelijk hebben ze dat veranderd.

Dat betekent dat de huidige generatie kaarten volledig compatibel is, de oudere waren dat kennelijk niet.
Iets om in het achterhoofd te houden...
Ik ben hier ook niet 100% zeker van maar meen me te herinneren dat de Unieke Phaeton CD's een aangepaste TPD hadden met VW specifieke items zoals VW Dealers (had je die nodig dan?) etc.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Toen ik je reactie las was m'n eerste reactie: dat klopt niet, want VDO heeft voor de Phaeton aparte CD's. Zó was het altijd te zien bij de shop, de hoesjes van de Phaeton CD's waren lichtblauw...
Via je link blijkt dit echter niet meer het geval te zijn, kennelijk hebben ze dat veranderd.

Dat betekent dat de huidige generatie kaarten volledig compatibel is, de oudere waren dat kennelijk niet.
Iets om in het achterhoofd te houden...
Ik ben hier ook niet 100% zeker van maar meen me te herinneren dat de Unieke Phaeton CD's een aangepaste TPD hadden met VW specifieke items zoals VW Dealers (had je die nodig dan?) etc.
Dat zou het geval kunnen zijn. Wel duur dan, als ik me goed herinner waren die CD's niet onaanzienlijk duurder dan de gewone.
En inderdaad, waren die dealers nou zo belangrijk? Misschien was men in het begin wat huiverig .... :idea:

Maar toch, het zou ook een kwestie van Hardware herkenning kunnen zijn, en dan passen de nieuwe "gewone CD's" wel, en de oudere niet. Kwestie van uitproberen lijkt me.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Bericht door hans1234 »

Ik laat jullie horen wanneer ik geprobeerd heb of dat het mogelijk is bij de phaeton.

Wat ik bedoelde met de dx kwestie is het volgende. Ik heb in het systeem van ford een non dx cd geprobeerd. Die werkte goed. Nu dacht ik, misschien is een DX systeem compatible met DX cd`s EN non-DX cd`s. Het zou dus kunnen dat ik de non-dx cd geprobeerd heb in een dx systeem, omdat het dx systeem wel de non dx cd`s aankan, maar niet andersom.

Zo beter uitgelegd?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

hans1234 schreef:Ik laat jullie horen wanneer ik geprobeerd heb of dat het mogelijk is bij de phaeton.

Wat ik bedoelde met de dx kwestie is het volgende. Ik heb in het systeem van ford een non dx cd geprobeerd. Die werkte goed. Nu dacht ik, misschien is een DX systeem compatible met DX cd`s EN non-DX cd`s. Het zou dus kunnen dat ik de non-dx cd geprobeerd heb in een dx systeem, omdat het dx systeem wel de non dx cd`s aankan, maar niet andersom.

Zo beter uitgelegd?

Bedankt!
Gesnapt :wink:

Ben benieuwd naar het resultaat, van beide tests :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 354

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”