Philips Carin 522

Lucbis
New Member
New Member

Philips Carin 522

Bericht door Lucbis »

Ik zie dat er een heleboel Carin gebruikers zijn, misschien dat ze me dit kunnen vertellen,

Ik heb van de week een carin 522 in laten bouwen (ik had TomTom 5) nu ben je wel verwend als je tt5 hebt, maar ik wilde een vast sys waar ik evt later een dvd speler op aan kon sluiten, dus zo gezegd zo gedaan, ik het sys aan laten sluiten. Wat is dit traag en helemaal niet gedetailleerd en wat is het onzorgvuldig Of ligt dit aan misschien een verouderde kaart ( hoe kan je dat zien) ik heb al wel een nieuwere kaart 2005/2006 benelux is dit misschien meer gedetailleerd???

wie kan mij antwoord geven.

Alvast bedankt en een top forum veel van te leren.
Carin 522/ TomTom5.0
In een Audi Cabriolet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat een Carin traag is kan ik alleen maar bevestigen. Het is een van de eerste navigatiesystemen en zeg maar te vergelijken met een 286, terwijl de moderne systemen dan te vergelijken zijn met een snelle Pentium ofzo. Echter, ze zijn wel gewoon nog steeds prima te gebruiken. Zeker als je de nieuwste kaarten hebt (op dit moment zijn de CD's van BMW (de 2005-2 versie) het meest aan te raden. Deze hebben geen onnodige poespas (zoals reisgidsen enzo). Dan zal het systeem het snelst werken en heb je de meest recente wegenkaart. Je kan natuurlijk ook de 2005/06 CD's gebruiken van VDO Dayton zelf. Deze hebben dezelfde database (voor zover ik begrepen heb) als de BMW CD. Natuurlijk kan je ook nog CD's van Navteq en TeleAtlas zelf gebruiken. Ook deze werken goed.

Het is dus wel van belang dat je een recente CD gebruikt, want anders mis je behoorlijk wat wegen. Helaas is het natuurlijk wel zo dat ook op de nieuwste CD niet alles aanwezig is (omdat de database altijd redelijk oud is, voordat wij hem kunnen kopen). BMW brengt eind deze maand, begin volgende maand een nieuwe versie van de CD's uit (2006-1) en die zal dan de meest actuele op de markt zijn. Hier zal dan waarschijnlijk ook de A59 correct op staan (op de 2005-2 versie (en ook de 2005/06 met een database van Navteq) staat ie er ook wel op, maar ontbreken enkele kleine bochten enzo (deze weg zal hoogstwaarschijnlijk getekend zijn geweest van kaarten). Ik zou deze versie zeker proberen te bemachtigen. Dan ben je het meest actueel en werk je met het snelst mogelijke voor jouw systeem.

Wat ook zeker een aanrader is is ff te kijken of je de meest recente softwareversie erop hebt staan. Welke versie heb je nu?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lucbis
New Member
New Member

carin 522

Bericht door Lucbis »

0490 in de systeem instellingen opgezocht. hij geeft trouwens ook 2 fouten aan in de diagnose

hw
sw

maar verteld niet wat het is.

groeten Luc
Carin 522/ TomTom5.0
In een Audi Cabriolet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

*Kick*

Ik haal maar even een oud topic omhoog.

Ik heb eenzelfde situatie. Ik had een PDA en die heeft gewoon veel moeite om een route te berekenen die verder dan 100km vanaf het startpunt was.

IK heb daarom besloten om een vast systeem aan te schaffen en dit is een Carin 520/522 geworden. (volgens mij de 522)

Nu wil ik deze zo up-to-date mogelijk maken, dwz software matig, er zit een recente kaart bij.

Welke systeemsoftware is het nieuwst?
Nothing beats a turbocharger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

Iemand?

en is het nou per sé nodig dat de geschakelde plus aanblijft tijdens het starten? zoja waarom. Heb ik me altijd al afgevraagd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Hier is die iemand :wink:

De nieuwste SW is de 4.9, 0490 in je display.
De 522 herken je aan het 16:9 display, en de computer heet 22SY 587, bij de 520 is dat de 22SY586. Die is (nog) wat trager dan de 587 :cry:

En ja, dat niet onderbreken van je plus heeft zo z'n redenen, lees het daarover gaande onderwerp maar eens bij Tricks & Tips.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

dank je

en geschakelde plus gebeuren had ik net ervoor nog gelezen in de tips en tricks :wink:

welke TMC box kan ik hierbij gebruiken?

ik denk dat het de 522 is, want hij heeft een 16:9 beeldscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Elke MT 50XX box kun je gebruiken.
Zoek de goedkoopste die je kunt vinden, dat zal wel een MT 5000 zijn, die is goed genoeg voor jouw systeem. Je kunt er namelijk geen gebruik mee maken van de latere features zoals het handmatig kiezen van een TMC zender, dat zit niet in de 4.9 SW van de Carin.

Dat je een 16:9 scherm hebt wil nog niet zeker zeggen dat je ook de 587 computer hebt. Een mix werkt ook, en er zijn heel wat setjes bij elkaar gesprokkeld. Even op de computer kijken dus, dan wéét je het gewoon :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

Het setje moet ik nog krijgen, dus zodra ik die morgen heb, kijk ik even voor de zekerheid :wink:

in ieder geval bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

Het is de 522

en behalve de niet uitgeschakelde plus tijdens starten zit alles aangesloten.

Zoek nu alleen nog up-to-date kaarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

heb ik nog een klein vraagje, ( en volgens mij niet in strijd met het reglement )

Maar er zit nu een gebrande cd met benelux erin. Kunnen die dingen kwaad? kunnen ze bv schade aan het systeem brengen?

Ik heb er ook een aantal originele bij gekregen, dus die zet ik erin zodra de auto weer terugkomt van de schadehersteller.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Gebrande cd's (kopie) belasten de laser meer dan bij een originele cd. Dit heeft te maken met de diepte van de "gebrande informatie"op de cd. Zodra het kan dus gebruik maken van de originele cd. Als nood is natuurlijk een kopie handig ter vervanging.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olijnsma
Junior Member
Junior Member

Bericht door olijnsma »

dank je !

make sense :wink:

Waar kan ik trouwens die 4.9 software weghalen?

Ik heb nog even op marktplaats gekeken voor een ( originele ) cd-rom, maar ik zie ze niet.

Eigenlijk zoek ik die voor zo weinig mogelijk, ( dus 2e hands) want door die schade aan mijn auto, is mijn budget helemaal niet meer groot

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3