VDO Dayton MS4200RS werkt niet goed?

proffie
Junior Member
Junior Member

VDO Dayton MS4200RS werkt niet goed?

Bericht door proffie »

Datum: 20-11-2005 17:11

Hallo.
Ik heb een VDO Dayton MS4200RS maar die werkt niet goed, als ik er een benelux cd in doet en ik en zet de cursor op bestemmingen en dan aan klikt komt er op het scherm dat ik een goede cd er in moet doen terwijl die benlux cd er inzit na lang volhouden krijg ik soms wel de mogelijkheid om de straatnaam ,stad in te toetsen dan krijg ik op het scherm 20 meter en een dikke pijl naar rechts en die dit blijft dan staan ook als ik al 60 km gereden hebt, kan iemand mij vertellen waar dat aanlicht en /of wat ik er aan kan doen om de 4200 RS wel goed zijn werk te laten doen.
Bij voorbaat Dank!
m.vr.gr.Henk. :oops:
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Zo te zien zitten de aansluitingen niet echt goed. Systeem is "ongecalibreerd"

Vraagje mijnerzijds: heeft het systeem het voordien in deze auto wel goed gedaan ???
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo Gene.
Hij is ingebouwd in febr.2005 hij deed zijn werk goed ook op muziek cd tot
ongeveer 1 maand geleden toen begon de ellende maar de muziek cd bleef en
blijft het goed doen ,maar nu kwam ik er achter dat de 2 plussen omgekeerd
aangesloten waren ik heb dat verholpen en nu kreeg ik op het scherm nadat
ik bestemmingen had ingetoetst system error er zijn mogelijk 1 of meerdere
navigatiefunctie`s defect ,daar begrijp ik niets van want nu zijn de
voedingsdraden wel goed aangesloten en nu krijg ik dit???????de muziek cd
werk prima alleen wilde een paar keer de cd er niet uit terwijl ik toch een
paar keer op de blauwe toets gedrukt had. misschien heeft u nu genoeg
inform. om deze storing aan mij uit te leggen. alles radio/cd/nav heeft het al die maanden goed gewerkt
m.vr.gr.Henk Pijman.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

sorry Gene, bij goed nadenken zijn we naar Duitsland geweest en we zijn 4 x mis gereden maar nu geef hij system error, weet je daar is op?
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Henk,

Ik pak het draadje hier even op, wel zo makkelijk om maar op één plek antwoorden te geven :wink:

Net als Gene denk ik aan iets dat niet goed aangesloten is.
In de eerste plaats toch de puls, ben je er zeker van dat die goed zit? In welke auto zit 'ie ingebouwd en waar heb je 'm afgetakt?
Vervolgens heb je het over een verwisselde aansluiting, hoe heb je dat vastgesteld, heb je dat met een (volt) meter gemeten?
En voorts, zit ook het achteruitrijsignaal wel netjes aangesloten, op pin A2?
Tenslotte nog de vraag of je systeem nog garantie heeft, oftewel is het minder dan 2 jaar oud?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo JW.
Mijn zoon heeft hem ingebouwd ,hij sluit altijd netjes zijn stereo inst. en mijn vdo.nav. in mijn wagen aan dus ging ik er van uit dat hij dat bij zijn wagen bmw 318i touring / e30 ook had gedaan maar nu kwam ik er achter dat hij de 2 + draden niet goed had aangesloten maar door de reactie jou en Gene ga ik toch maar de hele aansluiting controleren want nu ga ik toch sterk twijfelen aan de aansluiting van de 4200 RS , hij heeft geen garantie want de 4200 RS is 2e hands gekocht van een turk die zijn auto pas gekocht had en dat hij niets aan nav. had omdat er geen cd`s te koop zijn voor Turkye ,ik weet dus niet of hij ook goed werkte in die auto, maar ik ga alles goed nakijken jullie horen nog van mij.

m.vr.gr.Henk. :shock: :( :oops:
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

proffie schreef:Hallo JW.
Mijn zoon heeft hem ingebouwd ,hij sluit altijd netjes zijn stereo inst. en mijn vdo.nav. in mijn wagen aan dus ging ik er van uit dat hij dat bij zijn wagen bmw 318i touring / e30 ook had gedaan maar nu kwam ik er achter dat hij de 2 + draden niet goed had aangesloten maar door de reactie jou en Gene ga ik toch maar de hele aansluiting controleren want nu ga ik toch sterk twijfelen aan de aansluiting van de 4200 RS , hij heeft geen garantie want de 4200 RS is 2e hands gekocht van een turk die zijn auto pas gekocht had en dat hij niets aan nav. had omdat er geen cd`s te koop zijn voor Turkye ,ik weet dus niet of hij ook goed werkte in die auto, maar ik ga alles goed nakijken jullie horen nog van mij.

m.vr.gr.Henk. :shock: :( :oops:
Als hij het oorspronkelijke aankoopbewijs van het systeem heeft dan wel kan krijgen, geldt gewoon de 2-jaars fabrieksgarantie van het toestel. Die termijn gaat in bij de oorspronkelijke aankoop.

Benieuwd naar het vervolg, heel verstandig om eerst alles goed te controleren. Want als dat niet goed zit kun je nooit fatsoenlijk navigeren.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

als ik dat zo lees in het kopje, dan zou het wel zo kunnen zijn, dat hier sprake is van een defecte laser.
in het gunstigste geval krassen op de cdrom. (of een klein plakkerig vuiltje)

het feit dat er een melding komt dat er een cdrom geplaatst moet worden, terwijl je reeds de cdrom hebt geinitialiseerd,(anders komt begeleiding niet in beeld).

in dit geval krijg je dan wel, dan niet info van je cdrom. wat em erg traag maakt, en vergeet waar ie mee bezig is.
dat muziekcd's wel goed draaien, is niet abnormaal. 9vd 10 muziekcd's draaien gewoon, ook bij een (zo goed als) versleten laser.

ik denk dus dat je het hier in moet zoeken,

het verkooppraatje vd Turk vind ik het feit dat er geen turkye cdrom voor is, dubieus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo nav. techn.
Ik heb alledraden doorgemeten rood 12v over contact,zwart =aarde,oranje geeft 4,2 volt ???=nav.draad,blauw =niet aangesloten (telef.),geel 12volt =cont.spanning. de draad van de nav.(oranje) heb ik op de contrastekker gezet die daar voor is (volgens de bmw dealer) achterkant(is en groene contrastekker met verschilllende aansluitingen) km.tellerunit bmw Type` E30 b.j. 1991 maar de 4200 RS geeft nog steeds error systeem 1 of meerdere nav. functie`s defect. bel :C IQ 0800- ......ik heb verder gekeken zoals bijdyn.route inst.RE-routeinst.3 Horizonkm 150 vertr.min 10 dan serienr ms4200RS HWnr 0105 SWnr0506 prod.datum09/20 dan navi.10 of ID eur 2004/1 SWnr 0506 initial IQ ??????????????????? ik heb nu de 4200 RS uit de auto gehaald en wil hem morgen weer in de auto zetten misschien dat dan het geheugen is gewist en daardoor geen error meer geeft ? doe ik hier goed aan OF??? graag zou ik vernemen hoe en of ik de error er uit krijg?
m.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

oja, ik heb GEEN draad op de stekker van de 4200 RS voor de achteruit stand????moet grijs zijn volgens de gebruiksaanwijzing.kan ik daar gewoon een draad bijzetten en aansluiten op de achteruitrij schakelaar.
:idea: :oops: mvr.gr.Henk
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Dat kan, hou er wel rekening mee dat je de plus van het achteruitrij lampje gebruikt, dus niet de massa.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Oke`, doe ik Gene Voor zover WEER bedankt?
gr.H :D enk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

proffie schreef:Hallo nav. techn.
Ik heb alledraden doorgemeten rood 12v over contact,zwart =aarde,oranje geeft 4,2 volt ???=nav.draad,blauw =niet aangesloten (telef.),geel 12volt =cont.spanning. de draad van de nav.(oranje) heb ik op de contrastekker gezet die daar voor is (volgens de bmw dealer) achterkant(is en groene contrastekker met verschilllende aansluitingen) km.tellerunit bmw Type` E30 b.j. 1991 maar de 4200 RS geeft nog steeds error systeem 1 of meerdere nav. functie`s defect. bel :C IQ 0800- ......ik heb verder gekeken zoals bijdyn.route inst.RE-routeinst.3 Horizonkm 150 vertr.min 10 dan serienr ms4200RS HWnr 0105 SWnr0506 prod.datum09/20 dan navi.10 of ID eur 2004/1 SWnr 0506 initial IQ ??????????????????? ik heb nu de 4200 RS uit de auto gehaald en wil hem morgen weer in de auto zetten misschien dat dan het geheugen is gewist en daardoor geen error meer geeft ? doe ik hier goed aan OF??? graag zou ik vernemen hoe en of ik de error er uit krijg?
m.vr.gr.Henk.
Hallo,

Ik heb je verhaal een paar keer gelezen, maar eerlijk gezegd kan ik er geen brood van bakken.

Je hebt het over kleuren van draden, maar als ik het zo lees zijn dat de kleuren van draden op de stekker in de BMW, want daar hebben we het toch over? En dat zijn kennelijk niet dezelfde kleuren als vermeld in de Inbouwinstructie van de MS 4200RS.

Wat je moet doen is checken of de FUNCTIES zoals gemeld in de installatie-instructie wel op de goede plek zitten, en dus niet meer denken dat de kleuren van BMW wel overeenkomen met de VDO kleuren.
Voorbeeld: je hebt het over geel is accuplus, maar dat is rood/geel bij VDO. Dito zwart is massa maar dat is bruin bij VDO, enz.
Dus: meten met een voltmeter en dan zorgen dat de stekker goed aangesloten zit.

Groet,
JW

P.S. Wil je bij een volgende reactie proberen zonodig de Entertoets te gebruiken aan het eind van een zin? En een hoofdletter aan het begin er van? Dan is het wat makkelijker lezen voor ons :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo J.W.
De kleuren die ik opsom zijn de kleuren die in de stekkers zitten die achterIN de 4200 RS gestoken moeten worden

en je hebt gelijk die kleuren zijn niet gelijk aan die op de afbeelding in de gebruiksaanwijzing , want b.v. rood/geel

zit niet in die stekker die in de 4200 RS zit de 4200RS heb ik zo met stekkers gekocht dus ik denk nu dat de vorige

eigenaar er een zooitje van heeft gemaakt omdat de draad kleuren van de stekkers niet overeen komen met het

schema want ik heb ook geen draad voor de achteruit schakelaar .

het schema geeft aan: de stekker die bij de 4200RS zit

rood 12volt (contact) rood 12volt (contact)

bruin = massa zwart=massa

geel=puls snelh.meter oranje=snelh.meter

geel/rood=akku geel =akku.

paars of voilet= telef. blauw= telef.

groen=achteruit rijschak. niets.

grijs=verlichting. niets.

blauw=ant. niets.

Dus ik mis gewoon een paar draden en die WEL heb zijn verkeerd in de stekker gestoken door de vorige eigenaar.

het schema wat ik heb is van een 4200 en niet van een 4200RS is het raadzaam om de

4200RS op de aansluitingen van een 4200 te zetten ik vraag dit i.v.m. de error van de 4200 RS.??

ik heb de kleurencode`s van gebruiksaanwijzing en de stekker op de 4200 RS uit elkaar gezet maar het voorbeeld plakt ze aan elkaar sorry hiervoor maar ik kan dat niet veranderen. misschien dat opbellen beter is ?????

m.vr.gr.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De aansluiting voor zowel de 4200 als de 4200 RS zijn identiek, dus zit daar niet over in. Ook vwb de kleuren in de stekkers... zit daar niet over in, het zal het signaal worst zijn of het nu door een rood of groen draadje moet. Waar je wel over in moet zitten is of de aansluitingen in de stekker goed zijn.... a1 t/m a8. Is dat het geval dan is er ogenschijnlijk niets aan de hand. Ogenschijnlijk omdat je jezelf dan af moet vragen of het signaaldraadje wat uit het dashbord komt wel het bedoelde signaal geeft. Ik denk dat je hierbij zorgvuldig te werk moet gaan. Meet desnoods de verschillende spanningen eens op, geschakeld, niet geschakeld, antenne uit enz . Is dat allemaal goed, dan weet je pas zeker dat het probleem in ieder geval niet veroorzaakt wordt door een verkeerde aansluiting en kun je gericht verder gaan zoeken naar de oorzaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Ik sluit me geheel bij Gene's reactie aan, uiteraard :wink:

Ter aanvulling, kijk nog eens naar de posities van de stekkers zoals beschreven in het T&T Topic over ISO-stekkers.

Voor alle duidelijkheid, de bezetting is als volgt:
A1: Puls
A2: Achteruitrijsignaal
A3: Telefoon-mute indien gewenst
A4: Accuplus, dit moet een wat dikkere draad zijn.
A5: Schakeluitgang voor eelctronische antenne, normaliter niet gebruikt.
A6: Verlichting, te verbinden met het dimlicht/stadslicht. Niet met de dashboard verlichting
A7: Ontstekingsplus, dus geschakeld via het contactslot.
A8: Massa, minpool accu, dit is ook een wat dikkere draad.

Ga dus METEN welke spanning er op de draden komt die nú naar die posities voeren, hopelijk is alles zodanig dat er niet wat stuk gemaakt is. Het gaat om de FUNCTIES, ik schreef dat al eerder en kijk dus niet meer naar die kleuren, de vorige eigenaar heeft daar kennelijk een puinhoop van gemaakt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Bedankt voor jullie advies.

Ik ga eerst een org.nieuwe stekker kopen, die soldeer ik aan de bestaande draden die ik zelf getrokken heb en

isoleer ze af met krimpkous en galv.tape.

Dan moet dat goed zijn en kan ik verder, maar ik denk dat de 4200 RS overleden is want hij geef bij mij in de auto

ook ERROR-SYSTEEM.

Jullie horen nog wel van mij als ik de nw. aansluitng klaar heb.
nogmaals dank!

m.vrg.r.Henk.
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo.

Daar ben ik weer, ik heb een nieuwe stekker op de draden van bmw/ e30 gezet en mijn 4200 er op aan gesloten en

hij werkt prima, nu heb ik ook de 4200 RS op de nieuwe stekker aangesloten maar na begeleiding geef de 4200 RS

weer error -systeem kan ik de 4200 RS resette of wat anders b.v. een code intoetsen of ???? ik hoor graag van jullie!

m.vr.gr.Henk. :roll: :?:
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Een syst. ERROR geeft dus aan dat er met de hardware iets niet goed is. Dus een retourtje reparatie zal er in gaan zitten. Ik heb eventueel wel een adresje voor je in Schiedam waar een VDO/CLARION reparateur zit. Deze is qua prijsstelling aantrekkelijk. Met uiteraard garantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo Gene.
Als je mij het adres in schiedam wilt geven graag, ik heb een bedrijf in mijdrecht gebeld maar dat is wel heel ver weg vanaf ridderkerk. en die prijzen liegen er ook niet om dus graag het adres.
bij voorbaad dank.
M.vr.gr.Henk. :)
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Zie PM.........
:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo, Gene en JW ik heb de 4200 rs ter reparatie aangeboden nu maar hopen dat hij goed terug komt en niet te

duur.

maar dat is afwachten, volgens mij kwam het door de km.puls draad die niet goed was aangesloten??????

de bedrading van de BMW E30 is in orde want ik heb mijn 4200 daar op aangesloten en werkt prima.

Mannen bedankt voor jullie goede advies , en jullie horen nog van mij als de 4200 RS terug is .

Gene bedankt voor het adres dit adres is niet zo ver als Mijdrecht of Zeewolde.

nogmaals dank!!!
gr.Henk. :D
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
proffie
Junior Member
Junior Member

Bericht door proffie »

Hallo Gene en JW.
Ik heb een telef. gekregen dat de 4200 RS klaar is de repareteur heeft hem naar Duitsland gestuurd en ik kan hem

ophalen, en hij heeft er garantie van kunnen maken ( GEWELDIG) ik dank jullie hartelijk voor de raad en daad en

Gene hartelijk dank voor het adres van de nav. reparateur . nogmaals bedankt en ik mail nog als ik hem in de E30

heb zitten o,ja mijn jongste zoon wil een navman 650 kopen kunnen jullie mij zeggen of dat een goed app. is en of

je daar ook MTC op kan zetten ? of zit daty er al in??????

M.vr.gr.Henk. :lol: :lol: :D :D
ik wil de route zien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

Ha, da's geweldig voor je.

misschien wel leuk om te vermelden wat het euvel betrof.
zo leren we weer analyseren... :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LuckyK3
Junior Member
Junior Member

Bericht door LuckyK3 »

proffie schreef:Hallo Gene en JW.
Ik heb een telef. gekregen dat de 4200 RS klaar is de repareteur heeft hem naar Duitsland gestuurd en ik kan hem

ophalen, en hij heeft er garantie van kunnen maken ( GEWELDIG) ik dank jullie hartelijk voor de raad en daad en

Gene hartelijk dank voor het adres van de nav. reparateur . nogmaals bedankt en ik mail nog als ik hem in de E30

heb zitten o,ja mijn jongste zoon wil een navman 650 kopen kunnen jullie mij zeggen of dat een goed app. is en of

je daar ook MTC op kan zetten ? of zit daty er al in??????

M.vr.gr.Henk. :lol: :lol: :D :D
Helaas op de navman 650 zit geen TMC, Verder heb ik de navman 650 mogen testen en eerlijk gezegd viel die tegen mede dat ik 3 van de 5 routes werd verkeerd gestuurd.
En dat de navman 650 adressen aangaf als route die niet in de buurt waren te bekennen. PS Ook na mijn idee waren de kaarten erg verouderd!
Voor verder review van de navman 650 zou je ook de kieskeurig site kunnen bezoeken.
Op deze site staan verhalen van mensen tot betrekking van de werking van de navman 650

Link : http://www.kieskeurig.nl/review/B4D10E1 ... 45D52B.htm

Suc6 :wink:

Met vriendelijke groet,

LuckyK3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht