hallo weer een vraag van mij
men kan volgens de handleiding de radio via mute uitschakelen als er een melding komt
nu het volgende
mijn auto radio had geen mute ingang nu heb ik een mutebox gekocht voor mijn karkit (telefoon)
dit werkt 100% tel gaat radio geluid uit en telelefoon geluid over de luidspekers van de auto
nu komt het
kan ik hier ook gewoon de mute draad van mijn ms5100 bij op zetten plus ook eventueel ook het geluid van de ms 5100 of maak ik hier dan kortsluiting door om twee verschilende mute uitgangen bij elkaar te doen
Mute van radio via VDO Dayton MS5100
-
- Junior Member
-
- Junior Member
Hallo Eugene,
Ik zou nog maar even nadenken of je je naviagatie uberhaupt wel op de mute wilt aansluiten (of het technisch kan weet ik niet).
Bedenk maar eens hoe iritant het is als er net een fraai deuntje op je radio is en die juf onderbreekt dat telkens enkele seconden voor een aanwijzing (en dat voor een afslag wel twee keer achter elkaar).
Er is al eens eerder op dit forum aandacht aan besteed en toen bleek ook dat verschillende mensen die de navi ooit op een mute aangesloten hadden dit al snel weer ongedaan hebben gemaakt omdat ze er gek van werden.
Groeten TR
Ik zou nog maar even nadenken of je je naviagatie uberhaupt wel op de mute wilt aansluiten (of het technisch kan weet ik niet).
Bedenk maar eens hoe iritant het is als er net een fraai deuntje op je radio is en die juf onderbreekt dat telkens enkele seconden voor een aanwijzing (en dat voor een afslag wel twee keer achter elkaar).
Er is al eens eerder op dit forum aandacht aan besteed en toen bleek ook dat verschillende mensen die de navi ooit op een mute aangesloten hadden dit al snel weer ongedaan hebben gemaakt omdat ze er gek van werden.
Groeten TR
VDO MS3200, NT 2005/06, Flits info
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het kan wel, als je dat via diodes aansluit.trennen schreef:Hallo Eugene,
Groeten TR
Maar ik ben het geheel met trennen eens, niet doen. Ik had het zelf ook gedaan in eerste instantie, met twee diodes om sluiting te voorkomen, maar al na een week heb ik het er weer afgehaald.
Nu zit alleen de telefoon nog op de mute, en da's OK.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Moderator
De tussenweg, zoals de MR6000/PC5000 dat doet, bevalt me prima: radio dimt ietwat, en stem komt er beschaafd doorheen, daarna komt het geluid weer op.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, zó is het prima.Higgy schreef:De tussenweg, zoals de MR6000/PC5000 dat doet, bevalt me prima: radio dimt ietwat, en stem komt er beschaafd doorheen, daarna komt het geluid weer op.
Dat had ik ook bij de MS 4000, de VDO opvolger van de Philips Carin 420/440 met RC 759/959 radio. Daar kwam de stem via de voorspeakers, terwijl de achterspeakers gewoon de oorspronkelijke radio uitzending bleven doorgeven. En dat was OK.
En als ik het goed heb doet de huidige VDO serie MS 4XX0 dat ook zo.
Maar wat een complete mute doet is heel wat anders, vandaar ons advies.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik rij al geruime tijd rond met een MS5000 (PC5100) en een Nokia Cark-91. Beide de mute op de radio (Pioneer DEH-P7600MP) aangesloten zonder diodes en het werkt perfect. Mijn radio is in te stellen om het geluid volledig uit te zetten bij een binnenkomend telefoongesprek (of begeleidingsboodschap) of om slechts het geluid te dempen. Ik heb de instelling op dempen staan.
Als ik niet wil dat de muziek onderbroken wordt dan kan ik het geluid van de navigatie uitzetten, er volgt dan geen gesproken begeleiding meer. Zou ik wel met gesproken begeleiding rijden maar zonder dat de radio mute dan is de kans groot dat ik de begeleidingsboodschap toch niet hoor vanwege het volume van de radio.
Als ik niet wil dat de muziek onderbroken wordt dan kan ik het geluid van de navigatie uitzetten, er volgt dan geen gesproken begeleiding meer. Zou ik wel met gesproken begeleiding rijden maar zonder dat de radio mute dan is de kans groot dat ik de begeleidingsboodschap toch niet hoor vanwege het volume van de radio.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Interessant dat je het voor elkaar kreeg zonder diodes. Dat lukt dus kennelijk soms wel, uit ervaringweet ik dat dit niet altijd het geval is, zo ook bij mij.
Die mogelijkheid om het geluid alleen maar zachter te zetten heb ik niet, bovendien gebruik ik de radio zelf om het inkomend telefoofgeluid weer te geven, via de versterker en de speakers dus. En dat vind ik zelf erg prettig, mede omdat het volume dan makkelijk te regelen is.
Als je schrijft:
Groet,
JW
P.S. Je posting stond er zoëven in 4-voud Ik zie dat een Mod er inmiddels 3 weggehaald heeft. Hou het even in de gaten, soms gaat dat mis....
Interessant dat je het voor elkaar kreeg zonder diodes. Dat lukt dus kennelijk soms wel, uit ervaringweet ik dat dit niet altijd het geval is, zo ook bij mij.
Die mogelijkheid om het geluid alleen maar zachter te zetten heb ik niet, bovendien gebruik ik de radio zelf om het inkomend telefoofgeluid weer te geven, via de versterker en de speakers dus. En dat vind ik zelf erg prettig, mede omdat het volume dan makkelijk te regelen is.
Als je schrijft:
moet ik daaruit dan begrijpen dat ook de mute niet meer werkt als je het volume van de navigatie op nul gezet hebt? Of hoe zet je anders het geluid van de navigatie uit?Als ik niet wil dat de muziek onderbroken wordt dan kan ik het geluid van de navigatie uitzetten, er volgt dan geen gesproken begeleiding meer.
Groet,
JW
P.S. Je posting stond er zoëven in 4-voud Ik zie dat een Mod er inmiddels 3 weggehaald heeft. Hou het even in de gaten, soms gaat dat mis....
Hide post links |
-
- Normal Member
De MS5000 heeft de mogelijkheid om het geluid geheel uit te zetten. Dus niet het volume zachter zetten waarbij de dame heel verleidelijk zachter zachter zachter roept maar echt uit zetten. Dat is nogal een gedoe om daar via het menu te komen. Volgens mij zit dat ergens waar je bv ook kunt instellen wat je op de status regel wilt hebben (afstand tot bestemming, geschatte reistijd, hoogte, snelheid enz). Die optie heb ik op de afstandsbediening als voorkeuze (favoriet) ingesteld. Daardoor heb ik met één druk op de knop geen gesproken begeleiding meer. Gevolg, truus houdt haar waffel en ik kan ongestoord naar de muziek luisteren. Als het verkeer wat druk is wil het ook nog wel eens gebeuren dat ik niet op het scherm let en vrolijk de verkeerde kant op tuf bij het gebrek aan gesproken begeleiding .
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0