Heb een ms 5000 in een Iveco vrachtwagen. Sedert een tijdje verminderde de sateliet ontvangst aanzienlijk. Vroeger meestal 6 tot 7 satelieten, en nu soms geen ontvangst, tot max. 3 of 4. Gisteren is ook de snelheid beginnen haperen.
Ofwel veel te hoog, 130 km (met vrachtwagen) ofwel bij 90 km/u geeft hij 60 km aan. De tachograaf werkt normaal, en ik heb ongeveer 130 impulsen bij 90 km/u. Bij het uitlezen van de storingen, heb ik geen meldingen. Wat kan dit zijn ?
Probleem met VDO Dayton MS5000
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 apr 2004 19:54
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 apr 2004 19:54
Hoe kan ik het systeem terug callibreren ? Heb de stroom reeds onderbroken, omdat ik dacht dat hij dit automatisch zou doen, maar zonder resultaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Lucky,
Je verhaal zo lezend is er iets meer aan de hand dan alleen maar opnieuw calibreren. Want als je maar 3 of 4 sat's ontvangt, en de snelheid gaat haperen, tsja, dan kan er ook niks terechtkomen van goed navigeren
Opnieuw calibreren doet 'ie gewoon zelf, als je tenminste goede GPS ontvangst hebt en je puls goed werkt. En uiteraard moet je computer het nog wel goed doen.
Daarom de vraag naar wat extra informatie:
1) Welke besturings-SW versie zit er in?
2) Waar lees je de aantallen satellieten af?
3) Waar zit je GPS ontvanger, en heb je al geprobeerd die (tijdelijk) door een andere te vervangen?
4) Je schrijft dat je geen foutmeldingen krijgt, is dat in het diagnose menu?
5) Zitten alle draden nog netjes aangesloten, is er niet ergens wat losgetrild of zo?
6) Als je 'm opstart, staat je dan wel precies op de goede positie op het scherm?
7) Welke kaart (versie etc.) heb je er in zitten?
Laat maar even wat horen, 's kijken of we wat verder komen.
Groet,
JW
Je verhaal zo lezend is er iets meer aan de hand dan alleen maar opnieuw calibreren. Want als je maar 3 of 4 sat's ontvangt, en de snelheid gaat haperen, tsja, dan kan er ook niks terechtkomen van goed navigeren
Opnieuw calibreren doet 'ie gewoon zelf, als je tenminste goede GPS ontvangst hebt en je puls goed werkt. En uiteraard moet je computer het nog wel goed doen.
Daarom de vraag naar wat extra informatie:
1) Welke besturings-SW versie zit er in?
2) Waar lees je de aantallen satellieten af?
3) Waar zit je GPS ontvanger, en heb je al geprobeerd die (tijdelijk) door een andere te vervangen?
4) Je schrijft dat je geen foutmeldingen krijgt, is dat in het diagnose menu?
5) Zitten alle draden nog netjes aangesloten, is er niet ergens wat losgetrild of zo?
6) Als je 'm opstart, staat je dan wel precies op de goede positie op het scherm?
7) Welke kaart (versie etc.) heb je er in zitten?
Laat maar even wat horen, 's kijken of we wat verder komen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 apr 2004 19:54
ms 5000
1) Software is 7.6
2) Aantal satellieten rechts boven in kleine hoekje met aanduiding van satelliet ontvangst, of in diagnose menu.
3) GPS ontvanger, zit nog steeds op zelfde plaats als waar hij steeds goed gefunctioneerd heeft. In het midden van daschboard, 5 cm voor de vooruit in vrachtwagen.
4) Geen foutmeldingen in diagnose menu.
5) Draden nog niet gecontrolleerd, maar ik kan me niet indenken welke draad deze symptonen kan veroorzaken.
6) Goede positie komt op scherm.
7) Diverse kaarten, Navtech en Tele Atlas, en met alle kaarten de zelfde symtonen. Maar het heeft zeker niets te maken met de kaart, want deze komen normaal in beeld, alleen begint hij steeds achterop te lopen, omdat de snelheid verkeerd gemeten word, waarna hij na korte stukjes, voortdurend corrigeert.
2) Aantal satellieten rechts boven in kleine hoekje met aanduiding van satelliet ontvangst, of in diagnose menu.
3) GPS ontvanger, zit nog steeds op zelfde plaats als waar hij steeds goed gefunctioneerd heeft. In het midden van daschboard, 5 cm voor de vooruit in vrachtwagen.
4) Geen foutmeldingen in diagnose menu.
5) Draden nog niet gecontrolleerd, maar ik kan me niet indenken welke draad deze symptonen kan veroorzaken.
6) Goede positie komt op scherm.
7) Diverse kaarten, Navtech en Tele Atlas, en met alle kaarten de zelfde symtonen. Maar het heeft zeker niets te maken met de kaart, want deze komen normaal in beeld, alleen begint hij steeds achterop te lopen, omdat de snelheid verkeerd gemeten word, waarna hij na korte stukjes, voortdurend corrigeert.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Ik denk dat het loopwerk/lezer op is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 jul 2005 12:16
Ik heb ook gehad dat ik opeens heel slecht ontvangst had van satelieten (1 sateliet).
heb toen mijn achterspoiler schoongemaakt (daar zit de antenne).
Er zat allemaal zand in. Hierna deed hij het weer als een zonnetje.
Misschien is dit bij jou ook wel het probleem. Gewoon een hoop vuil zodat de antenne niet meer goed het signaal kan opvangen.
Ik hoop voor je dat het probleem snel opgelost wordt.
suc6
heb toen mijn achterspoiler schoongemaakt (daar zit de antenne).
Er zat allemaal zand in. Hierna deed hij het weer als een zonnetje.
Misschien is dit bij jou ook wel het probleem. Gewoon een hoop vuil zodat de antenne niet meer goed het signaal kan opvangen.
Ik hoop voor je dat het probleem snel opgelost wordt.
suc6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo (Un)Lucky,
Je reactie op de eerdere vragen lezend is ook mijn gedachte nu dat er iets mis is met het lezen van de CD's. Daardoor kan er geen "mapmatching" plaatsvinden waardoor het systeem van slag raakt. Gevolg daarvan is dan weer dat 'ie probeert zichzelf te corrigeren door opnieuw te gaan calibreren maar dat maakt de zaak alleen maar erger.
Toch vind ik het vreemd dat je in het diagnosemenu geen foutmeldingen treft. Dit probleem zou duiden op leesfouten en die worden wel degelijk gesignaleerd. Snap ik dus niet.
Voorts begrijp ik niet waarom je maar zo weing sat's pakt, met de plaatsing van je GPS antenne op die plek zou dat OK moeten zijn. Last van zand zoals Aquarius dat had zul je daar wel niet hebben
Met die twee vraagtekens in het achterhoofd zou ik toch eerst nog eens proberen wat een andere GPS antenne doet, de rit naar een reparateur/servicecenter kan altijd nog.
Groet,
JW
Je reactie op de eerdere vragen lezend is ook mijn gedachte nu dat er iets mis is met het lezen van de CD's. Daardoor kan er geen "mapmatching" plaatsvinden waardoor het systeem van slag raakt. Gevolg daarvan is dan weer dat 'ie probeert zichzelf te corrigeren door opnieuw te gaan calibreren maar dat maakt de zaak alleen maar erger.
Toch vind ik het vreemd dat je in het diagnosemenu geen foutmeldingen treft. Dit probleem zou duiden op leesfouten en die worden wel degelijk gesignaleerd. Snap ik dus niet.
Voorts begrijp ik niet waarom je maar zo weing sat's pakt, met de plaatsing van je GPS antenne op die plek zou dat OK moeten zijn. Last van zand zoals Aquarius dat had zul je daar wel niet hebben
Met die twee vraagtekens in het achterhoofd zou ik toch eerst nog eens proberen wat een andere GPS antenne doet, de rit naar een reparateur/servicecenter kan altijd nog.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Ik heb bij een klant exact hetzelfde gehad, ook toen gaf het systeem geen hardwarefouten aan maar er was wel degelijk iets mis is met het lezen van de CD's waardoor er geen "mapmatching" plaats kon vinden.
Op het moment dat het probleem optrad was er ook geen GPS ontvangst etc. zie dit topic viewtopic.php?t=4889
Op het moment dat het probleem optrad was er ook geen GPS ontvangst etc. zie dit topic viewtopic.php?t=4889
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gentry,
Ik heb dat "oude draadje" nog eens teruggelezen, zeer lezenswaardig inderdaad. Ik had het niet meer precies in m'n herinnering, maar jij uiteraard wel
Overigens had je toen wel een COMM.ERROR, terwijl er nu geen meldingen zijn. Maar (Un)Lucky heeft nu ook nog wel enige GPS ontvangst, dat kan het verschil zijn.
Groet,
JW
P.S. Heb je die foto's nog gemaakt toen?
Ik heb dat "oude draadje" nog eens teruggelezen, zeer lezenswaardig inderdaad. Ik had het niet meer precies in m'n herinnering, maar jij uiteraard wel
Overigens had je toen wel een COMM.ERROR, terwijl er nu geen meldingen zijn. Maar (Un)Lucky heeft nu ook nog wel enige GPS ontvangst, dat kan het verschil zijn.
Groet,
JW
P.S. Heb je die foto's nog gemaakt toen?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Je hebt gelijk JW, had het niet eens teruggelezen.
Toch denk ik dat het loopwerk kapot is.
De foto's heb ik niet gemaakt, zal ik nog ff doen, heb nl zowel een defecte PC5000 (loopwerk neemt cd niet meer op) als PC5100 (gyro en loopwerk na vorige swapreparatie) liggen thuis.
Ik ben bezig een loopwerk te scoren (heeft iemand er nog 1 liggen???) zodat ik in ieder geval 1 PC weer werkend krijg en dat ik die kan gebruiken bij probleemgevallen (heb beide nl over na vervanging).
Toch denk ik dat het loopwerk kapot is.
De foto's heb ik niet gemaakt, zal ik nog ff doen, heb nl zowel een defecte PC5000 (loopwerk neemt cd niet meer op) als PC5100 (gyro en loopwerk na vorige swapreparatie) liggen thuis.
Ik ben bezig een loopwerk te scoren (heeft iemand er nog 1 liggen???) zodat ik in ieder geval 1 PC weer werkend krijg en dat ik die kan gebruiken bij probleemgevallen (heb beide nl over na vervanging).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-