Inmiddels heb ik vele uren gespendeerd aan het uittesten van mogelijkheden en navigatie.
Wat direct opvalt is de snelheid van berekeningen. Daar ben ik erg tevreden over. Verder heb ik een aantal lokaties, m.n. in Frankrijk opgezocht en de meesten weet hij exact te vinden.
Waar ik minder tevreden over ben is het volgende:
Geen adequate route
- Ik woon in Zutphen en werk in Deventer. De afstand is ca. 15 km. en de route die hij voorstelt is onzinnig. Ik wordt na enkele kilometers (in Eefde) de rimboe ingestuurd terwijl ik gewoon de weg kan vervolgen die korter, sneller en dus logischer is. Dit heb ik met alle mogelijke instellingen uitgetest. Alleen als voetganger word ik via de 'normale route' geleid.
Als ik de route omgekeerd ingeef gaat het wel goed.
- Ik heb een route ingegeven van 95 km. Deze route gaat over autowegen, snelwegen en in een woonwijk. Ingesteld op snelle route en alle wegen toegestaan.
Personenauto langzaam: 1 uur, 2 min.
Personenauto normaal: 1 uur, 2 min.
Personenauto snel: 1 uur, 2 min.
Motor: 1 uur, 40 min.
Vrachtwagen: 1 uur, 31 min.
Fiets: 5 uur, 50 min.
Voetganger: 22 uur, 5 min.
Wb. de fiets en voetganger kloppen de reistijden wel (resp. 16,3 km/uur en 4,3 km/uur).
Er is kennelijk geen verschil of je met een langzame of snelle auto op pad gaat.
In ieder geval is de voorgestelde tijd wel aan de krappe kant. Ik doe er ca. 1 uur, 10 min. over.
En dat een vrachtwagen er wat langer over doet is wel te begrijpen maar dat je er met en motor nog langer over doet vind ik vreemd. (Volgens de beschrijving gat deze route over kronkelige wegen e.d. Maar toch....)
Het is jammer dat je niet zelf een gemiddelde tijd kan programmeren voor de verschillende opties.
- MP3's laden duurt erg lang. Zolang dat ik het proces een keer heb afgesloten omdat ik dacht dat er iets misging.
En er is totaal geen overzicht hoeveel ruimte je hebt gebruikt voor muziek- en/of fotobestanden. Ook niet met de transfer-software via de pc.
Graag reacties van mensen die ook ervaring hebben met dit systeem en eventuele tips.
Tevens zou wat mij betreft de Mio ook een eigen plek tussen de navigatiesystemen moeten hebben (moderator?).
m.v.g.
Rens Verel.
Code: Selecteer alles