Hoi iedereen,
Ik heb vanaag een navigatie systeem ingebouwd in een laguna grand tour met een climate controle. (CARIN 520.)
Dus de ruiten zijn naar mijn weten bewerkt met metaalfolie in de ruit. Ik heb de antenne nu bij het achterraam liggen.
Nu heb ik een antenne waar het metalen plaatje er niet meer bij is, Ik wil de antenne in de achterklep monteren (deze bovenzijde is van plastic). Ik vind het ontvangstsignaal niet zo denderend. Hij doet het wel maar bij mij voor het huis (vlak bij een glazen carport met metaal) raakt deze het signaal al kwijt. Ik ben vnadaag wezen rijden en dan doet hij het wel goed. Ik heb ergens hier gelezen op het forum dat het plaatje eigenlijk noodzakenlijk is voor een goede ontvangst. Het metalen plaatje zou eigenlijk de antenne zijn
Kan ik zo'n plaatje zelf maken of kan deze ergens los te kopen zijn??
Kan het evt met een metaal plaatje ook welke ik dan monteer onder de antenne.
wie kan mij helpen?
Metalen plaatje van de GPS-antenne
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Elk metalen plaatje dat een ruime afmeting heeft, dus een centimeter of 2 meer in het rond dan de voet van de GPS antenne is OK. En inderdaad, de ontvangst wordt daardoor beter.
Neem bij voorkeur een stalen plaatje, daarop kleeft de GPS antenne dmv de daarin verwekte magneetvoet. En dat stalen plaatje kun je vervolgens met dubbelzijdige tape weer op de hoedenplank bevestigen, eventueel met stukjes klittenband van het "dubbele type"
Groet,
JW
Elk metalen plaatje dat een ruime afmeting heeft, dus een centimeter of 2 meer in het rond dan de voet van de GPS antenne is OK. En inderdaad, de ontvangst wordt daardoor beter.
Neem bij voorkeur een stalen plaatje, daarop kleeft de GPS antenne dmv de daarin verwekte magneetvoet. En dat stalen plaatje kun je vervolgens met dubbelzijdige tape weer op de hoedenplank bevestigen, eventueel met stukjes klittenband van het "dubbele type"
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 688