Schijf gaat er niet meer uit

audiavant
Starting Member
Starting Member

Schijf gaat er niet meer uit

Bericht door audiavant »

Hallo,
net mijn Avic X1 terug uit de reparatie vanweg het niet meer openklappen van het scherm, heb ik nu weer een probleem. Wordt gek van dat ding. Ik heb een zelfgebrande MP3 schijf erin gedaan. Deze speelde die goed af, maar als ik de schijf eruit wil halen gaat dat niet. Meerdere malen op eject gedrukt maar niets. Zelfs het systeem gereset, ook niet. Weet iemand misschien raad? Moet ik hem weer opsturen naar Pioneer, dat zou toch te gek zijn.
Vandaag vertelde me iemand dat het ook niet echt slim is om een zelfgebrande CD erin te doen. Is dat werkelijk dan slecht voor het apparaat??

Wie kan helpen zou ik erg dankbaar zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LuckyK3
Junior Member
Junior Member

Bericht door LuckyK3 »

Probeer is stoom compleet los te halen van het apparaat.
Ik zelf weet dat gebrande cd`s het wel moeten doen... Pioneer zelf zegt dat cdr cdrw het gewoon doet.
Tevens werkt stroom afkoppelen niet ben ik bang dat je pioneer ff moet bellen -- -- opsturen...
Je hebt echt geen geluk zo te horen :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tuutmosse
Starting Member
Starting Member

Bericht door tuutmosse »

heb hier ook gehad, je moet met een creditkaart b.v de rubbertjes van de opening iets uitelkaar douwen en de cd begeleiden, het toestel is waarschijnlijk iets te krap ingebouwd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
audiavant
Starting Member
Starting Member

lukt niet

Bericht door audiavant »

Ik heb de cd er proberen uit te halen zelfs als die niet is ingebouwd. Het vreemde vind ik gewoon dat die de CD wel nog doet afspelen, maar de EJECT knop reageert gewoon niet.
Dit wordt wel een dure toestand allemaal. ALs het zo doorgaat, kan ik me beter een nieuw toestel kopen.
Heb trouwens contact gehad met Pioneer en die gaven als antwoord dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt. Nee, natuurlijk niet !!! Dat gaan ze echt niet zeggen. Ze gaven mij het advies het toestel op te sturen en dan wordt er naar gekeken. Dus met andere woorden daar gaan de euro's weer.
Ik weet het niet meer. Ik heb weinig keus of iemand moet mij de gouden tip nog kunnen bezorgen !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Je kunt uiteraard ook even lang gaan bij een gecertificeerde reparateur (schijnt er een in de buurt bij eindhoven te zitten). Meestal is het een kwestie van openschroeven en daarna handmatig de cd eruit "draaien". Kan nooit veel kosten denk ik zo. Heb het zelf eens met een VDO 4100 gehad die weigerde de cd eruit te "gooien". Uiteindelijk heb ik, nadat de radio was opengewerkt en het handmatig niet lukte, met een dun tangetje de cd eruit "geforceerd". CD was kaduuk, maar who cares... de 4100 werkt nog steeds (inmiddels al 1,5 jr geleden) perfect. Alles bij elkaar 15 minuten werk. Tis rigoreus ik weet het en je loopt ook risico, maar nood breekt soms wet...
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Je kunt uiteraard ook even lang gaan bij een gecertificeerde reparateur (schijnt er een in de buurt bij eindhoven te zitten). Meestal is het een kwestie van openschroeven en daarna handmatig de cd eruit "draaien". Kan nooit veel kosten denk ik zo. Heb het zelf eens met een VDO 4100 gehad die weigerde de cd eruit te "gooien". Uiteindelijk heb ik, nadat de radio was opengewerkt en het handmatig niet lukte, met een dun tangetje de cd eruit "geforceerd". CD was kaduuk, maar who cares... de 4100 werkt nog steeds (inmiddels al 1,5 jr geleden) perfect. Alles bij elkaar 15 minuten werk. Tis rigoreus ik weet het en je loopt ook risico, maar nood breekt soms wet...
Ik neem aan dat je deze bedoelt:
Verotronics BV
Kruburg 19
5632PG Eindhoven
Tel: 040 2483488

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

En Verotronics kan ik uit ervaring van harte aanbevelen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin gaat zijn eigen gang
    door frixel » 30 okt 2015 18:34 » in Navigatie algemeen