Hallo,
In de octavia van m'n vader wil ik een navigatiesysteem zetten. De auto heeft nu een skoda radio met eronder een opbergvakje, dus dubbel din moet mogelijk zijn. Nu zit ik met de volgende vragen:
- Moet je bij inbouwen van een navigatiesysteem er iets tussen zetten om de auto te laten denken dat het een skoda navigatie is? Geldt dit ook voo reen skoda of ander VAG dubbel din systeem?
- Er wordt gesuggereerd dat systemen uit b.v. een golf ook in een octavia passen. Toch lijkt de middenconsole mij verschillend. Passen de systemen netjes?
- Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een navigatie systeem in een octavia en hoe is die ervaring?
Groeten Vriesman
(o ja, nieuwe draad begonnen omdat in de andere draad het expliciet over wijzigingen in de manier van aansluiten vanaf model 2005 gaat.)
Navigatie in Skoda Octavia 2004
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
O jawel. Ik had alleen je mail niet eerder gezien. Betreft het een Octavia I of een heel vroege Octavia II ?
Zo ziet e.e.a. (VDO MR6000 en PC5000) er in mijn Octavia II uit:


Zoals je ziet is er voor een O2 een masker dat van de standaard 1,5 din 2 din maakt.
Verder kun je de signalen bij een O2 van de CAN-bus afhalen of, zoals ik heb gedaan, vanachter de snelheidsmeter vandaan. De O1 heeft nog geen CAN-bus en ik denk dat het snelheidssignaal daar klaarligt op de ISO-stekker van de radio (blauw-witte draad).
Een VW-systeem (dubbeldins-navigatie) past, maar of en wat er aan aanpassingen moeten gebeuren weten anderen alhier beter dan ik.
Zo ziet e.e.a. (VDO MR6000 en PC5000) er in mijn Octavia II uit:
Zoals je ziet is er voor een O2 een masker dat van de standaard 1,5 din 2 din maakt.
Verder kun je de signalen bij een O2 van de CAN-bus afhalen of, zoals ik heb gedaan, vanachter de snelheidsmeter vandaan. De O1 heeft nog geen CAN-bus en ik denk dat het snelheidssignaal daar klaarligt op de ISO-stekker van de radio (blauw-witte draad).
Een VW-systeem (dubbeldins-navigatie) past, maar of en wat er aan aanpassingen moeten gebeuren weten anderen alhier beter dan ik.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Aanvulling: ben ZEER tevreden over de navi in mijn O2. De GPS-antenne ligt nu nog onder het opbergvakje bovenop het dashboard (wat uitstekend werkt) maar de GPS-antenne 'gaat naar het dak': ik heb ter vervanging van m'n door de wasstraat gesloopte 2 in 1 (GSM en FM) antenne een 3 in 1 antenne (GSM, GPS, FM) antenne gekocht die er nog op moet. Is een gewoon uitziende antenne met een wat dikkere voet.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Higgy,
Ziet er fraai uit, maar even de, wellicht stomme vraag: waarom zit de radio/monitor niet bovenaan, dan is 'ie toch beter zichtbaar en bedienbaar? Of wilde je altijd bij de schuifjes van de roosters kunnen of zo, of was je bang dat de A/C luchtstroom niet optimaal meer is?
Groet,
JW
Ziet er fraai uit, maar even de, wellicht stomme vraag: waarom zit de radio/monitor niet bovenaan, dan is 'ie toch beter zichtbaar en bedienbaar? Of wilde je altijd bij de schuifjes van de roosters kunnen of zo, of was je bang dat de A/C luchtstroom niet optimaal meer is?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Stomme vragen bestaan nietJW schreef:Hallo Higgy,
Ziet er fraai uit, maar even de, wellicht stomme vraag: waarom zit de radio/monitor niet bovenaan, dan is 'ie toch beter zichtbaar en bedienbaar? Of wilde je altijd bij de schuifjes van de roosters kunnen of zo, of was je bang dat de A/C luchtstroom niet optimaal meer is?
Groet,
JW

Ik wilde inderdaad een optimale luchtstroom te allen tijde. Da's de hoofdreden. De radio is in zowel dichte als open positie uitstekend bedienbaar, en de zichtbaarheid van het scherm is prima.
Geen gekke vraag van je, wel grappig dat ie me vaker is gesteld. Zou het deels tussen onze oren zitten dat een radio bovenin 'moet'?
BTW: heb m'n 3-in-1 antenne binnen. Ziet er degelijk uit en voldoende verlengsnoeren bijgeleverd. Binnenkort maar eens door de garage laten monteren.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
komt nog bij, warme lucht stijgt.....
en aangezien de cdrom speler een X zo heet word als het radio deel, vind ik higgys spitsvondigheid juist gezien.
je ziet (vooral zomers) bij hogere themperaturen de in het dashboard gebouwde rekenaars nog al es (flink) te warm worden, dit kan resulteren in langzamere reactie van de navigatie computer en verhoogd zelfs het slijtage process van de laser.
een goede koeling is dus geen overbodige luxe.
en aangezien de cdrom speler een X zo heet word als het radio deel, vind ik higgys spitsvondigheid juist gezien.
je ziet (vooral zomers) bij hogere themperaturen de in het dashboard gebouwde rekenaars nog al es (flink) te warm worden, dit kan resulteren in langzamere reactie van de navigatie computer en verhoogd zelfs het slijtage process van de laser.
een goede koeling is dus geen overbodige luxe.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 889
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1386
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1535
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 997
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 1
Weergaves: 619
-
-
-
VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 1184
-
-
-
Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot -
Reacties: 2
Weergaves: 1404
-