Heb sinds gisteren een AVIC X1 maar heb iets vreemds. Telkens na een nieuwe start rijd ik op de monitor naast de weg. Dit is maximaal over een afstand van 2 kilometer. Dan springt de cursor ineens keurig op de weg en gaat alles goed todat ik het systeem heb uitgehad en weer opgestart.
Kent iemand dit probleem en weet je dan wat de oplossing kan zijn
Avic X1 rijdt regelmatig naast de weg
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 sep 2004 08:56
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Even een paar vragen:
- Hoeveel sat's ontvang je na die start?
- Heb je dit ook als je even bent wezen tanken of zo, dus maar heel kort gestopt bent met het contact uit?
- Welke DVD heb je er in, de eerste voor de X1 of de nieuwe CNDV-50?
- Ben je er zeker van dat de plussen goed aangesloten zijn, dus geen verwisselde accu en contactplus?
Groet,
JW
Even een paar vragen:
- Hoeveel sat's ontvang je na die start?
- Heb je dit ook als je even bent wezen tanken of zo, dus maar heel kort gestopt bent met het contact uit?
- Welke DVD heb je er in, de eerste voor de X1 of de nieuwe CNDV-50?
- Ben je er zeker van dat de plussen goed aangesloten zijn, dus geen verwisselde accu en contactplus?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 sep 2004 08:56
Re: Avic X1 rijdt regelmatig naast de weg
Ontvang er minimaal 3 nu. Vandaag is de GPS antenne op een andere plaats gemonteerd.BUKKIE schreef:Heb sinds gisteren een AVIC X1 maar heb iets vreemds. Telkens na een nieuwe start rijd ik op de monitor naast de weg. Dit is maximaal over een afstand van 2 kilometer. Dan springt de cursor ineens keurig op de weg en gaat alles goed todat ik het systeem heb uitgehad en weer opgestart.
Kent iemand dit probleem en weet je dan wat de oplossing kan zijn
Wat ik nu nog heb is als ik wegrijd van mijn plek na een start het systeem eerst een paar honderd meter gaat achteruitrijden terwijl ik dus echt wel vooruit ga.
Op een gegeven moment springt alles dan op zijn plek en gaat het verder ok.
Kwam er vandaag achter dat het een X1 is qua apparaat en hidden box maar dat er een front van een X1R op zit.
Heb geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben.
Ben vergeten te kijken naar de versie van de DVD maar ben bang dat we dit Topic nog niet kunnen sluiten dus die informatie volgt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Avic X1 rijdt regelmatig naast de weg
Dat heeft alle kenmerken van een niet aangesloten achteruitsignaal. Klopt dat?BUKKIE schreef:Ontvang er minimaal 3 nu. Vandaag is de GPS antenne op een andere plaats gemonteerd.BUKKIE schreef:Heb sinds gisteren een AVIC X1 maar heb iets vreemds. Telkens na een nieuwe start rijd ik op de monitor naast de weg. Dit is maximaal over een afstand van 2 kilometer. Dan springt de cursor ineens keurig op de weg en gaat alles goed todat ik het systeem heb uitgehad en weer opgestart.
Kent iemand dit probleem en weet je dan wat de oplossing kan zijn
Wat ik nu nog heb is als ik wegrijd van mijn plek na een start het systeem eerst een paar honderd meter gaat achteruitrijden terwijl ik dus echt wel vooruit ga.Op een gegeven moment springt alles dan op zijn plek en gaat het verder ok.
Kwam er vandaag achter dat het een X1 is qua apparaat en hidden box maar dat er een front van een X1R op zit.
Heb geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben.
Ben vergeten te kijken naar de versie van de DVD maar ben bang dat we dit Topic nog niet kunnen sluiten dus die informatie volgt.
Dat aantal sat's van 3 is hopelijk niet continu zo, want dan kun je goed navigeren wel vergeten. Je zult er echt gemiddeld een stuk of 5 moeten hebben om OK te zijn. Waar zit je GPS antenne nu, en in welke auto?
Bij mijn weten zijn de X1 en de X1R dezelfde units, het verschil zit 'm in de DVD en de marketing. Klinkt altijd goed: Nieuw, type R...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 22 feb 2005 10:33
Hoi,
Zorg ervoor dat de blackox van pioneer goed gemonteerd is en in de juiste richting.
Met de juiste richting bedoel ik zie tekening wat is getekend op blackbox zelf...
kan 80% hieraan liggen...
LuckyK3
Zorg ervoor dat de blackox van pioneer goed gemonteerd is en in de juiste richting.
Met de juiste richting bedoel ik zie tekening wat is getekend op blackbox zelf...
kan 80% hieraan liggen...
LuckyK3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 sep 2004 08:56
Re: Avic X1 rijdt regelmatig naast de weg
Hallo JW. Mijn antenne zit gemonteerd onder de hoedenplank van een Audi A4. Op deze plek heeft de antenne van mij VDO Dayron het geweldig gedaan.JW schreef:Dat heeft alle kenmerken van een niet aangesloten achteruitsignaal. Klopt dat?BUKKIE schreef:Ontvang er minimaal 3 nu. Vandaag is de GPS antenne op een andere plaats gemonteerd.BUKKIE schreef:Heb sinds gisteren een AVIC X1 maar heb iets vreemds. Telkens na een nieuwe start rijd ik op de monitor naast de weg. Dit is maximaal over een afstand van 2 kilometer. Dan springt de cursor ineens keurig op de weg en gaat alles goed todat ik het systeem heb uitgehad en weer opgestart.
Kent iemand dit probleem en weet je dan wat de oplossing kan zijn
Wat ik nu nog heb is als ik wegrijd van mijn plek na een start het systeem eerst een paar honderd meter gaat achteruitrijden terwijl ik dus echt wel vooruit ga.Op een gegeven moment springt alles dan op zijn plek en gaat het verder ok.
Kwam er vandaag achter dat het een X1 is qua apparaat en hidden box maar dat er een front van een X1R op zit.
Heb geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben.
Ben vergeten te kijken naar de versie van de DVD maar ben bang dat we dit Topic nog niet kunnen sluiten dus die informatie volgt.
Dat aantal sat's van 3 is hopelijk niet continu zo, want dan kun je goed navigeren wel vergeten. Je zult er echt gemiddeld een stuk of 5 moeten hebben om OK te zijn. Waar zit je GPS antenne nu, en in welke auto?
Bij mijn weten zijn de X1 en de X1R dezelfde units, het verschil zit 'm in de DVD en de marketing. Klinkt altijd goed: Nieuw, type R...
Groet,
JW
De achteruitdraad kan ik niet beantwoorden want het systeem is ingebouwd door een inbouwstation maar zal dit nagaan.
Weet dat hij bij mijn VDO ook niet aangesloten was en heb niet gezien dat er nu wel een draad lag dus dit zou best eens kunnen wat je hier zegt.
Ook dit ga ik voorleggen.
Voor wat betreft het aantal sattelieten ga ik dat vandaag eens testen net als welke uitvoering van de DVD.
Wil je in ieder vast bedanken vor al het meedenken.
Groet
Bukkie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Bukkie,
Ben benieuwd naar het resultaat.
En kijk inderdaad naar de correcte montage van de Black Box zoals Lucky schrijft, dat is essentieel
Groet,
JW
Ben benieuwd naar het resultaat.
En kijk inderdaad naar de correcte montage van de Black Box zoals Lucky schrijft, dat is essentieel
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 sep 2004 08:56
Hallo JWJW schreef:Hallo Bukkie,
Ben benieuwd naar het resultaat.
En kijk inderdaad naar de correcte montage van de Black Box zoals Lucky schrijft, dat is essentieel
Groet,
JW
Jouw antwoord was deels Bingo.
De achteruitrijdraad was inderdaad niet aangesloten.
Nadat dit veranderd was bleef het echter tobben. Mijn idee was om toen de GPS antenne van mijn VDO eens aan te sluiten.
Hietvoor moest wel de plug worden omgesoldeerd maar ik kan een aardige soldeerlas maken en met 2 maten krimpkous ziet het er weer prima uit.
O ja of dit geholpen heeft.
Nou en of ik had gelijk 5 sattelieten.
Heb me vandaag 3 keer via navigatie ergens heen laten brengen en dat ging werkelijk helemaal top.
Ik wil met name jou bedanken voor je aandeel in het oplossen van dit probleem.
Lucky ook bedankt
Jongens wat is dit een interessante materie.
Denk dat we dit topic kunnen sluiten met nogmaals alle hulde voor jou JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 22 feb 2005 10:33
Graag gedaan
Dus eigelijk was het de gps muis die niet mee wilde werken.
En dan die soldeer actie die je hebt gedaan das helemaal klasse
Respect hoor... om zoiets zo op te kunnen lossen.
MvGr,
LuckyK3
Dus eigelijk was het de gps muis die niet mee wilde werken.
En dan die soldeer actie die je hebt gedaan das helemaal klasse
Respect hoor... om zoiets zo op te kunnen lossen.
MvGr,
LuckyK3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Bukkie,
Plezierig te lezen dat je het hebt kunnen oplossen. En inderdaad, solderen is niet ieders vak zoals ik maar al te vaak gezien heb , het jouwe dus wel
Wat me wel verrast is dat de originele GPS muis het niet goed deed, die dingen zijn eigenlijk niet erg storingsgevoelig. Kon je er iets aan zien, het was een gebruikte toch als ik het goed heb.
En zit die VDO muis nu op dezelfde plek onder de hoedenplank als de originele muis?
En met de bolle kant naar boven en het metalen plaatje er onder? Want dat eerste is essentieel en het laatste helpt zeker voor een optimale ontvangst, dat werkt als een soort reflector om alle signalen op te kunnen vangen.
En tenslotte, welke DVD heb je er nu in, nog de oude of al de nieuwe CNDV-50? Die heeft niet alleen actueler kaart materiaal, maar er is ook het eea in de besturingsSW verbeterd.
Je ziet het, ik vraag maar even door, zo leren we met z'n allen weer wat bij, en dat is tenslotte de bedoeling van dit forum. Ervaringen delen en zo er wat van kunnen opsteken
Groet,
JW
Plezierig te lezen dat je het hebt kunnen oplossen. En inderdaad, solderen is niet ieders vak zoals ik maar al te vaak gezien heb , het jouwe dus wel
Wat me wel verrast is dat de originele GPS muis het niet goed deed, die dingen zijn eigenlijk niet erg storingsgevoelig. Kon je er iets aan zien, het was een gebruikte toch als ik het goed heb.
En zit die VDO muis nu op dezelfde plek onder de hoedenplank als de originele muis?
En met de bolle kant naar boven en het metalen plaatje er onder? Want dat eerste is essentieel en het laatste helpt zeker voor een optimale ontvangst, dat werkt als een soort reflector om alle signalen op te kunnen vangen.
En tenslotte, welke DVD heb je er nu in, nog de oude of al de nieuwe CNDV-50? Die heeft niet alleen actueler kaart materiaal, maar er is ook het eea in de besturingsSW verbeterd.
Je ziet het, ik vraag maar even door, zo leren we met z'n allen weer wat bij, en dat is tenslotte de bedoeling van dit forum. Ervaringen delen en zo er wat van kunnen opsteken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 23 sep 2004 08:56
JW.JW schreef:Hallo Bukkie,
Plezierig te lezen dat je het hebt kunnen oplossen. En inderdaad, solderen is niet ieders vak zoals ik maar al te vaak gezien heb , het jouwe dus wel
Wat me wel verrast is dat de originele GPS muis het niet goed deed, die dingen zijn eigenlijk niet erg storingsgevoelig. Kon je er iets aan zien, het was een gebruikte toch als ik het goed heb.
En zit die VDO muis nu op dezelfde plek onder de hoedenplank als de originele muis?
En met de bolle kant naar boven en het metalen plaatje er onder? Want dat eerste is essentieel en het laatste helpt zeker voor een optimale ontvangst, dat werkt als een soort reflector om alle signalen op te kunnen vangen.
En tenslotte, welke DVD heb je er nu in, nog de oude of al de nieuwe CNDV-50? Die heeft niet alleen actueler kaart materiaal, maar er is ook het eea in de besturingsSW verbeterd.
Je ziet het, ik vraag maar even door, zo leren we met z'n allen weer wat bij, en dat is tenslotte de bedoeling van dit forum. Ervaringen delen en zo er wat van kunnen opsteken
Groet,
JW
Ik had al een VDO navigatie in de auto en die werkte prima met de muis op de plek waar hij nu zit.
Omdat dit zo goed ging hebben we de antenne weer op die plek geplaatst. Bij een Audi A4 kun je vanuit de kofferbak heel makelijk tussen het metaal van de carroserie en de bekleding van de hoedenplank. De antenne ligt dan met de bolle kant naar boven op de gewenste metalen refelctor en kan door de bekleding heen via het achterruit prima de lucht in kijken.
Zo lag de originele Avic muis dus ook maar ondanks dat ging het niet goed. Kreeg toen het idee om het met de VDO muis te proberen omdat deze dus altijd prima heeft gewerkt.
Nou goed de soldeeractie uitgevoerd en de muis ingebouwd. Direct na het inbouwen kregen we al via een lichtkoepel in de inbouwhal 2 satelieten in beeld. Hoopgevend dus.
Alles dichtgebouwd en naar buiten met die auto. Eenmaal de roldeur door sprong de navigatie meteen op de juiste positie.
Om het verhaal niet al te lang te maken is vanaf dat moment het systeem niet meer in de fout gegaan v.w.b. positie.
Ben we een paar foutjes in de kaart tegengekomen maar goed dat is er door mij ook niet uit te sleutelen.
De dvd moet een oudere zijn want ik heb er een met een beige opdruk terwijl ik in nieuwe apparaten een dvd met groene opdruk zie.
Dat de nieuwe qua kaart ongetwijfeld beter is geloof ik meteen en dat de software verbeterd is ook maar ik heb nog te weinig ervaring met dit systeem om te zeggen dat ik de nieuwste kaart nodig heb.
Bedoel het vergt toch weer een behoorlijke investering en dat zal even moeten wachten.
Van de VDO heb ik hier en daar nog weleens een niet geheel originele gezien maar ben dat van Pioneer niet tegengekomen dus ga ik daar maar weer voor sparen.
OK JW hoop dat je zo weer meer weet.
Wat het probleem met de Pioneer antenne was is mij ook onduidelijk. We hebben mijn muis en een splinternieuwe met een universeelmeter opgemeten en beide gaven dezelfde waarde in de weerstandsmeting.
Deze meting gaf dus geen defect aan.
Ik ben blij dat deze martelgang voorbij is.
Groet
Bukkie
Willem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 494
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 440
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1247
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 367
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 759
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798