Inbegrepen landen
Andorra, Oostenrijk, België, Tsjechische Republiek, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Britse eilanden, Griekenland (alleen agglomeratie van Athene), Hongarije, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Vaticaanstad.
Bij VDO dayton mis ik wel polen en slovenie...
Komt dat ook een keer denken jullie?
Tevens mijn volgende vraag : Welke landen krijg je op de 5500 DVD?
Mijn dank is groot.
LuckyK3
Navigon VS VDO Dayton
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Hallo,
Welke VDO-Dayton heb je vergeleken met de Navigon?
Slovenië en Polen staan op de Navteq 2005/06 kaarten van alle C-IQ systemen, dus zijn ze er al
De TeleAtlas kaarten blijven hier iets achter, daar zitten Hongarije, Slowakije en Slovenië nog niet op
Groet,
JW
Welke VDO-Dayton heb je vergeleken met de Navigon?
Slovenië en Polen staan op de Navteq 2005/06 kaarten van alle C-IQ systemen, dus zijn ze er al
De TeleAtlas kaarten blijven hier iets achter, daar zitten Hongarije, Slowakije en Slovenië nog niet op
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
[edit] ik zie dat JW me voor is geweest, maar hij typte ook minder [/edit]
Dat ligt eraan welke VDO Dayton je hebt. In elk geval is Polen en Slovenië ook beschikbaar voor de VDO Dayton MS5500 (zoals je vroeg). Tevens zit daar ook Hongarije op (allemaal nog beperkt in digitalisering). Het is ook een beetje afhankelijk van of je kiest voor Navteq of TeleAtlas. Laatstgenoemde heeft, als ik het goed heb, nog geen Slovenië en Hongarije (correct me if I'm wrong).
Op een volgende versie van de DVD zal zeer hoogstwaarschijnlijk ook het Oostblok op staan (Estland, Letland, Litouwen) en Kroatië en Bulgarije. Dit is nog niet zeker, maar Navteq heeft hier in elk geval al databases van. Het is zeer waarschijnlijk dat deze ook op de DVD komen te staan.
Tevens is het zo dat VDO Dayton met het C-IQ abonnement je voorziet van updates tegen een 'lage' prijs. Ook kan je TMC-zenders gaan vrijschakelen (dit komt binnenkort) en kan je flitsservice inschakelen (je krijgt dat een pop-up voor een vaste flitspaal).
Ik zou voor een VDO Dayton kiezen. Hij is wel wat duurder, maar daar krijg je ook veel extra's voor terug.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen we het graag.
Groetjes,
Toho_NL.
Dat ligt eraan welke VDO Dayton je hebt. In elk geval is Polen en Slovenië ook beschikbaar voor de VDO Dayton MS5500 (zoals je vroeg). Tevens zit daar ook Hongarije op (allemaal nog beperkt in digitalisering). Het is ook een beetje afhankelijk van of je kiest voor Navteq of TeleAtlas. Laatstgenoemde heeft, als ik het goed heb, nog geen Slovenië en Hongarije (correct me if I'm wrong).
Op een volgende versie van de DVD zal zeer hoogstwaarschijnlijk ook het Oostblok op staan (Estland, Letland, Litouwen) en Kroatië en Bulgarije. Dit is nog niet zeker, maar Navteq heeft hier in elk geval al databases van. Het is zeer waarschijnlijk dat deze ook op de DVD komen te staan.
Tevens is het zo dat VDO Dayton met het C-IQ abonnement je voorziet van updates tegen een 'lage' prijs. Ook kan je TMC-zenders gaan vrijschakelen (dit komt binnenkort) en kan je flitsservice inschakelen (je krijgt dat een pop-up voor een vaste flitspaal).
Ik zou voor een VDO Dayton kiezen. Hij is wel wat duurder, maar daar krijg je ook veel extra's voor terug.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen we het graag.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Nog niet...LuckyK3 schreef:Ow ok bedankt heren
Tevens is polen voor de non c-iq systemen ook beschikbaar?
Graag hoor van jullie.
MvGr,
LuckyK3
Maar even terug naar m'n eerdere vraag: welke systemen ben je nu met elkaar aan het vergelijken? Zo te zien betrek je een oud VDO systeem mee daarin...
En wat zijn jouw criteria voor een eventuele keus?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik weet het zelf totaal niet meer wat ik wil kiezen.
Heb de VDO5100 gehad en daarna pioneer avic x1r en wil terug naar vdo mis het toch hoor vdo is gewoon goed.
Maar welk navigatie systeem ik moet kiezen weet ik niet.
Ik wil wel een radio en alles in 1 en dacht zelf aan de Clarion vrx613r een oude type maar gewoon goed denk ik.
Nu twijfel ik weer omdat www.navco.nl jos de eigenaar zegt NEeeeeuhh je moet de 5600 bij mij kopen voor 850 euro de ms6000 is grote troep en de laatste navigatie kaarten zijn er van 2003 niet nieuwer.
Raar want na mijn weten is er nu 2005 - 2006 toch.
Ook weet ik niet of de Clarion vrx613r als ik die koop ik die later kan aansluiten met een 5100 pc of een 5500.
Ikzit met vragen die vdo niet kan beantwoorden volgend hun te oude navigatie systeem en ze hebben er geen documentatie meer van.
Heb de VDO5100 gehad en daarna pioneer avic x1r en wil terug naar vdo mis het toch hoor vdo is gewoon goed.
Maar welk navigatie systeem ik moet kiezen weet ik niet.
Ik wil wel een radio en alles in 1 en dacht zelf aan de Clarion vrx613r een oude type maar gewoon goed denk ik.
Nu twijfel ik weer omdat www.navco.nl jos de eigenaar zegt NEeeeeuhh je moet de 5600 bij mij kopen voor 850 euro de ms6000 is grote troep en de laatste navigatie kaarten zijn er van 2003 niet nieuwer.
Raar want na mijn weten is er nu 2005 - 2006 toch.
Ook weet ik niet of de Clarion vrx613r als ik die koop ik die later kan aansluiten met een 5100 pc of een 5500.
Ikzit met vragen die vdo niet kan beantwoorden volgend hun te oude navigatie systeem en ze hebben er geen documentatie meer van.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Tsja, dat wordt er zo niet makkelijker op, zeker als je ook nog eens deels onjuiste informatie krijgt. Want het is inderdaad zoals je schrijft, VDO brengt nog wel degelijk nieuwe kaarten uit voor de 5000/5100, de 2005/06 is de nieuwste. En VDO kennende zal dat niet zomaar gestopt gaan worden. Ook Navteq, TeleAtlas en BMW brengen kaarten uit voor deze systemen.
Met de VRX 613 zijn er net als met de MR 6000 (identiek aan de VRX 6570) wel een aantal problemen geweest, het is een wat kwetsbaar toestel. Op dit forum zijn er een aantal gebruikers van deze systemen met veelal positieve en een enkele wat negatieve ervaring.
Als je een radio en navi in één wilt hebben is een fraaie optie de nieuwe VDO RM 8204 module te koppelen aan een MM5600SD. Als computer kun je dan een 5400, 5500, 5600 of 5700 kiezen, de laatste twee hebben al TMC aan boord.
Maar jouw idee om een Clarion moniceiver te koppelen aan een VDO PC 5000/5100 is helemaal geen gek idee, ook de nieuwere C-IQ computers kunnen daaraan gekoppeld worden. Zie het andere draadje.
De keuze is niet makkelijk, dat klopt, zeker omdat er aan de verschillende opties andere prijskaartjes hangen.
Groet,
JW
Tsja, dat wordt er zo niet makkelijker op, zeker als je ook nog eens deels onjuiste informatie krijgt. Want het is inderdaad zoals je schrijft, VDO brengt nog wel degelijk nieuwe kaarten uit voor de 5000/5100, de 2005/06 is de nieuwste. En VDO kennende zal dat niet zomaar gestopt gaan worden. Ook Navteq, TeleAtlas en BMW brengen kaarten uit voor deze systemen.
Met de VRX 613 zijn er net als met de MR 6000 (identiek aan de VRX 6570) wel een aantal problemen geweest, het is een wat kwetsbaar toestel. Op dit forum zijn er een aantal gebruikers van deze systemen met veelal positieve en een enkele wat negatieve ervaring.
Als je een radio en navi in één wilt hebben is een fraaie optie de nieuwe VDO RM 8204 module te koppelen aan een MM5600SD. Als computer kun je dan een 5400, 5500, 5600 of 5700 kiezen, de laatste twee hebben al TMC aan boord.
Maar jouw idee om een Clarion moniceiver te koppelen aan een VDO PC 5000/5100 is helemaal geen gek idee, ook de nieuwere C-IQ computers kunnen daaraan gekoppeld worden. Zie het andere draadje.
De keuze is niet makkelijk, dat klopt, zeker omdat er aan de verschillende opties andere prijskaartjes hangen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Da's wel een koopje jaLuckyK3 schreef:...omdat www.navco.nl jos de eigenaar zegt NEeeeeuhh je moet de 5600 bij mij kopen voor 850 euro
Geen verstandige uitspraak als John die gedaan heeft en JW nuanceert hem hierboven.LuckyK3 schreef:de ms6000 is grote troep
ik kan me echt niet voorstellen dat Navco DIT zegt...LuckyK3 schreef:en de laatste navigatie kaarten zijn er van 2003 niet nieuwer.
Precies.LuckyK3 schreef:Raar want na mijn weten is er nu 2005 - 2006 toch.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
Nier voorstellen dat navo dat heeft gezegd...
Ik kan wel opbellen weer hoor en hem laten herhalen dat de 2003 de laatste versie is als je wilt...
Zeg het maar.
Die man wou me gewoon iets verkopen, en me niet helpen met iets anders.
Ik kan wel opbellen weer hoor en hem laten herhalen dat de 2003 de laatste versie is als je wilt...
Zeg het maar.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het zou kunnen zijn dat hij het daarbij over de laatste SW gehad heeft, niet over de kaarten.LuckyK3 schreef:Nier voorstellen dat navo dat heeft gezegd...
Zeg het maar.
Dan klopt dat wel, de MO 5076 besturings-SW is in de zomer van 2003 uitgekomen, en daarmee is het hoofdstuk 5000/5100 afgesloten.
Een misverstand dus..
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Senior Member
En dat vermoed ik dan ook, temeer daar Navco op z'n site uitvoerig vertelt dat er voor de NON C-IQ's nieuwe kaarten zijn: http://www.navco.nl/info_pages.php/pages_id/11LuckyK3 schreef:Lieg niet dat kan inderdaad JW...
Zie ook hun Nieuwsrubriek, waarin de nieuwe Navteq's 2006/1 voor deze systemen worden aangekondigd.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 634