hallo groep, een vriend van mij heeft een nvs613 van clarion op de kop getikt zonder documentatie +.Ik heb er een paar vragen over .
Naar ik dacht in de advertenties te lezen werkt dit toestel zonder de speedpulsen of moet de draad van de pulsen ook effectief aangesloten zijn ?
het fenomeen dewelke ik krijg is , je kan het adres ingeven en afwerken . dan zegt het toestel , navigatie gereed U kunt gaan rijden . maar verdere instructies geeft deze niet en blijft zwijgzaam voor de rest .
is dat omdat de pulsen niet komen of heeft dat een andere oorzaak?
verder geeft ie correct de plaats waar je je bevind aan maar als je rijdt komt de pijl niet achter enkel als je op een kruispunt stil staat een paar ogenblikken komt de pijl terug op zijn plaats waar je je dan bevindt .
iemand enig idee wat er verkeerd gaat . hartelijk dank
bomega1
Clarion NVS613: info gevraagd
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 okt 2005 09:54
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 okt 2005 19:22
ik heb ook zo een ,vs613 op de kop getikt zonder info behalve....
Geel: + 12V constant
Rood: +12V contactslot
Zwart: Massa
Oranje/wit: Verlichting
Paars/wit: Achteruitrijdsignaal
Roze: Snelheidssignaal
Groen: Handrem??
dus moet wel op snelheidssignaal aangesloten worden toch???
mijn probleem is dat die dikke stekker achteraan met allemaal die kleine kabelkes samengeklit is naar een dikkere zwarte en rode..
Zou iemand die in het bezit is van deze clarion es precies kunnen zeggen wat je moet doen om hem correct aan te sluiten??? dank!!!
men heeft mij aangeraden om het door garage te laten installeren
Khoop wel dak geen kat in de zak gekocht heb (kweet dat de software niet meer geupdated wordt maar khoop wel dak het toestel deftig aan het werken krijg want volgens dit forum al heel wat problems mee geweest)
Geel: + 12V constant
Rood: +12V contactslot
Zwart: Massa
Oranje/wit: Verlichting
Paars/wit: Achteruitrijdsignaal
Roze: Snelheidssignaal
Groen: Handrem??
dus moet wel op snelheidssignaal aangesloten worden toch???
mijn probleem is dat die dikke stekker achteraan met allemaal die kleine kabelkes samengeklit is naar een dikkere zwarte en rode..
Zou iemand die in het bezit is van deze clarion es precies kunnen zeggen wat je moet doen om hem correct aan te sluiten??? dank!!!
men heeft mij aangeraden om het door garage te laten installeren
Khoop wel dak geen kat in de zak gekocht heb (kweet dat de software niet meer geupdated wordt maar khoop wel dak het toestel deftig aan het werken krijg want volgens dit forum al heel wat problems mee geweest)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,jeeman schreef:ik heb ook zo een ,vs613 op de kop getikt zonder info behalve....
Geel: + 12V constant
Rood: +12V contactslot
Zwart: Massa
Oranje/wit: Verlichting
Paars/wit: Achteruitrijdsignaal
Roze: Snelheidssignaal
Groen: Handrem??
dus moet wel op snelheidssignaal aangesloten worden toch???
mijn probleem is dat die dikke stekker achteraan met allemaal die kleine kabelkes samengeklit is naar een dikkere zwarte en rode..
Zou iemand die in het bezit is van deze clarion es precies kunnen zeggen wat je moet doen om hem correct aan te sluiten??? dank!!!
men heeft mij aangeraden om het door garage te laten installeren
Khoop wel dak geen kat in de zak gekocht heb (kweet dat de software niet meer geupdated wordt maar khoop wel dak het toestel deftig aan het werken krijg want volgens dit forum al heel wat problems mee geweest)
Die aansluitingen zijn te vinden in http://www.clarion-eu.com/nl/uploads/me ... IGATIE.pdf
En inderdaad, die puls moet echt wél worden aangesloten, zonder doet 'ie het gewoon niet.
Daarmee is ook Bomega1's probleem wel beschreven en een antwoord op zijn vraag gegeven, denk ik zo.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 okt 2005 19:22
Gelieve mijn foto eens goed te bekijken aub!
Mijn vraag is dus wat de vorige eigenaar hier gedaan heeft want zelf is hij er nogal onduidelijk over.
Alle kabeltjes worden samengeklit naar twee dikke kabels: rood en zwart
Kan iemand mij dit uitleggen of verklaren???
Mijn vraag is dus wat de vorige eigenaar hier gedaan heeft want zelf is hij er nogal onduidelijk over.
Alle kabeltjes worden samengeklit naar twee dikke kabels: rood en zwart
Kan iemand mij dit uitleggen of verklaren???
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Merkwaardig inderdaad, geen idee wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft, maar zo te zien zijn die 7 of 8 draden op de stekker nog intact
Dan is het vrij simpel lijkt me, haal die omwikkeling los en kijk wat er precies gebeurd is bij die overgang. Zonodig vandaar af nieuwe draden maken en op de goede punten aansluiten.
Groet,
JW
Merkwaardig inderdaad, geen idee wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft, maar zo te zien zijn die 7 of 8 draden op de stekker nog intact
Dan is het vrij simpel lijkt me, haal die omwikkeling los en kijk wat er precies gebeurd is bij die overgang. Zonodig vandaar af nieuwe draden maken en op de goede punten aansluiten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 okt 2005 09:54
nvs613 info
JWJW schreef:Hallo,
Merkwaardig inderdaad, geen idee wat de vorige eigenaar daarmee gedaan heeft, maar zo te zien zijn die 7 of 8 draden op de stekker nog intact
Dan is het vrij simpel lijkt me, haal die omwikkeling los en kijk wat er precies gebeurd is bij die overgang. Zonodig vandaar af nieuwe draden maken en op de goede punten aansluiten.
Groet,
JW
hartelijk dank voor uw antwoord ,
het is duidelijk dat de pulsen wel moeten toekomen om navigatie te krijgen.
gegroet bomega1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 okt 2005 19:22
heb nu antwoord gekregen dat de persoon die het uitgebouwd heeft bij hem dat gedaan heeft bij het uitbouwen. Het zouden een + en een - kabel zijn.... enig idee waarom dit gebeurd is??? De verkoper weet zelf niet waarom. Oplossing is natuurlijk om open te maken en weer draden te trekken. Maar wat kan zijn bedoeling geweest zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ik heb het vermoeden dat hij de accuplus en contactplus aan elkaar geknoopt heeft en die aan de geschakelde plus van de auto vastgemaakt heeft, en de massadraad van de navi aan massa gelegd heeft. En vervolgens de tachopuls en de achteruit geïsoleerd, dus niet aangesloten heeft. Dan heb je maar twee draden nodig
Maar goed werken: ho maar
En dus is het devies: losmaken die dradenboel, en wél goed aansluiten.
Groet,
JW
Ik heb het vermoeden dat hij de accuplus en contactplus aan elkaar geknoopt heeft en die aan de geschakelde plus van de auto vastgemaakt heeft, en de massadraad van de navi aan massa gelegd heeft. En vervolgens de tachopuls en de achteruit geïsoleerd, dus niet aangesloten heeft. Dan heb je maar twee draden nodig
Maar goed werken: ho maar
En dus is het devies: losmaken die dradenboel, en wél goed aansluiten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 okt 2005 19:22
HELLUP!!!!
Mijn clarion nvs 613 is geïnstalleerd en scherm klapt open... MAAR er verschijnt Clarion op maar hij kan de cd-rom niet lezen!! Alle bedrading is correct. Dit weet ik omdat de installateur ook nog een ander toestel had en dat werkte perfect. Het ligt ook niet aan mijn cd-rom want die speelde ook in het ander toestel perfect. Maar mijn toestel met mijn cd-rom of andere cd-rom functioneert niet. Het scherm kan ik uitklappen en er verschijnt Clarion maar na tijdje geeft hij de foutmelding: "Cd-rom functioneert niet" Maar je hoort ook de cd-rom niet zoemen als je hem inbrengt en toeschuift. Nochtans beweert de vorige eigenaar mij dat hij perfect werkte.
Iemand een miraculeuze oplossing voor dit probleem????
ZO niet, wat zijn de gemiddelde kosten om dit te laten nakijken????
groeten en alvast bedankt!!!
Mijn clarion nvs 613 is geïnstalleerd en scherm klapt open... MAAR er verschijnt Clarion op maar hij kan de cd-rom niet lezen!! Alle bedrading is correct. Dit weet ik omdat de installateur ook nog een ander toestel had en dat werkte perfect. Het ligt ook niet aan mijn cd-rom want die speelde ook in het ander toestel perfect. Maar mijn toestel met mijn cd-rom of andere cd-rom functioneert niet. Het scherm kan ik uitklappen en er verschijnt Clarion maar na tijdje geeft hij de foutmelding: "Cd-rom functioneert niet" Maar je hoort ook de cd-rom niet zoemen als je hem inbrengt en toeschuift. Nochtans beweert de vorige eigenaar mij dat hij perfect werkte.
Iemand een miraculeuze oplossing voor dit probleem????
ZO niet, wat zijn de gemiddelde kosten om dit te laten nakijken????
groeten en alvast bedankt!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Geen idee wat dit gaat kosten, maar eerlijk gezegd zou ik er geen cent meer in investeren. Dit is gewoon een oud toestel, er zijn veel problemen geweest met dit type, en kaarten zijn er ook niet meer voor te krijgen.
Mijn advies dan ook: probeer het toestel "terug te verkopen" aan de verkoper, en zoek wat anders.
Groet,
JW
Geen idee wat dit gaat kosten, maar eerlijk gezegd zou ik er geen cent meer in investeren. Dit is gewoon een oud toestel, er zijn veel problemen geweest met dit type, en kaarten zijn er ook niet meer voor te krijgen.
Mijn advies dan ook: probeer het toestel "terug te verkopen" aan de verkoper, en zoek wat anders.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 1
Weergaves: 600
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1091
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 466
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 645
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1346
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 574