hallo ik heb een vdo ms 5000 die zit ingebouwd in een bmw 5 serie het probleem is dat als de auto in de garage staat hij soms spontaan aan gaat. en gaat dan vanzelf ook weer uit dit probleem doet zich voor als de auto dus op slot staat .en als ik het systeem op stanby zet hoort hij toch ook op standby te blijven na dat je de auto opnieuw gestart hebt. dat doet hij dus niet hij gaat weer aan. hij is goed aangesloten heb ik laten contoleren er al andere software er ingezet .daarna weer de aller laatste software 7.6. maar niets helpt wie weet waar dat aan kan liggen. het probleem is dat hij nu de accu leeg trekt.
gert
VDO Dayton MS5000 met kuren
-
- New Member
-
- Moderator
Het lijkt mij een probleem met de constante plus en de geschakelde plus... Als nu je accu leeggetrokken wordt, dan zit ie de constante plus niet goed (lijkt me). Weet je zeker dat dit goed zit??
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
die constante plus zit wel goed dacht ik want hij werkt voor de rest gewoon goed .en hij gaat ook wel uit als je de auto uit zet . want bms heeft hem er ingebouwd die kan dat wel. maar hij kan het ook niet vinden vandaar mijn vraag. zou het soms aan de computer zelf liggen
Hide post links |
-
- Senior Member
ik denk ook aan een verkeerde 12v+en schakelplus12v.
in beide gevallen doet ie het eigenlijk wel, alleen niet goed,
je kan een simpel testje doen.
1) wanneer de computer na het uitzetten vh contact direct uit gaat , dan is het verkeerd aangesloten.
2 ) zet je em van contact, en de computer loopt nog enige tijd door en vervolgens iets later in standby gaat, dan is het goed aangesloten.
in 1e instantie zal ie ook de nodige amperes trekken en vervolgens je accu leegtrekken.
ook onthoud ie niet je laatst ingegeven instellingen.
bij een verkeerde aansluiting zal het ook even duren dat ie bij een "koude start" daadwerkelijk beeld geeft.
is alles goed aangesloten, dan geeft ie na opstarten smorgens direct beeld.
1) wanneer de computer na het uitzetten vh contact direct uit gaat , dan is het verkeerd aangesloten.
2 ) zet je em van contact, en de computer loopt nog enige tijd door en vervolgens iets later in standby gaat, dan is het goed aangesloten.
in 1e instantie zal ie ook de nodige amperes trekken en vervolgens je accu leegtrekken.
bij een verkeerde aansluiting zal het ook even duren dat ie bij een "koude start" daadwerkelijk beeld geeft.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn 5500 is goed aangesloten, net als z'n voorganger de 5000 dat wasxgabox schreef:ik denk ook aan een verkeerde 12v+en schakelplus12v.
En bij beiden duurt het enige tijd voordat het beeld opkomt bij een koude start. Kan zomaar een tiental seconden duren.
Ik zou dit dus ook niet als kenmerk willen noemen voor een verkeerde aansluiting.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
toch wel.......
want als het beeld op moet komen bij verkeerde aansluiting duurt het flink langer als 10 sec..
meer iets van 10 straten.
normaal is dus om en nabij 5 tot 10 sec,
want als het beeld op moet komen bij verkeerde aansluiting duurt het flink langer als 10 sec..
meer iets van 10 straten.
normaal is dus om en nabij 5 tot 10 sec,
Hide post links |
-
- New Member
ik denk niet dat de constante plus niet goed is aangesloten want hij houd zijn instellingen goed vast
dat hij verkeerd is aangesloten en dan die kuren geeft klopt wel. maar het vreemde is als de auto in de garage staat
gaat hij soms vanzelf spontaan aan de navigatie en hij gaat ook weer vanzelf uit .
gr gert
dat hij verkeerd is aangesloten en dan die kuren geeft klopt wel. maar het vreemde is als de auto in de garage staat
gaat hij soms vanzelf spontaan aan de navigatie en hij gaat ook weer vanzelf uit .
gr gert
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou toch eens proberen of de zgn geschakelde 12 volt waarop hij nu is aangesloten wel de juiste is.
Kennelijk spelen zich in jouw auto 's nachts, of alleen in de garage processen af die zorgen dat er tijdelijk 12 volt op de geschakelde 12 volt komt te staan. Misschien is hierin wel de oplossing te zoeken.
Kennelijk spelen zich in jouw auto 's nachts, of alleen in de garage processen af die zorgen dat er tijdelijk 12 volt op de geschakelde 12 volt komt te staan. Misschien is hierin wel de oplossing te zoeken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik denk in dezelfde richting als Gerritje, in sommige auto's zitten schakelingen waarmee stukken electronica gecheckt worden. Alarmsystemen, of wellicht nog andere componenten, en dus zou het goed zijn op die paarse aansluitdraad (geschakelde plus) van je 5000 eens een meterje te hangen dat die spanning kan registreren en vasthouden/opslaan.
Overigens, net even gecheckt, mijn 5500 doet er zo'n 12 seconden over om op te starten tot het VDO-Daytonscherm, en daarna nog eens zoiets om bij de OK van de disclaimer te komen. Ik had het systeem sinds gisterenmorgen niet meer gebruikt, hij was dus echt koud
Groet,
JW
Ik denk in dezelfde richting als Gerritje, in sommige auto's zitten schakelingen waarmee stukken electronica gecheckt worden. Alarmsystemen, of wellicht nog andere componenten, en dus zou het goed zijn op die paarse aansluitdraad (geschakelde plus) van je 5000 eens een meterje te hangen dat die spanning kan registreren en vasthouden/opslaan.
Overigens, net even gecheckt, mijn 5500 doet er zo'n 12 seconden over om op te starten tot het VDO-Daytonscherm, en daarna nog eens zoiets om bij de OK van de disclaimer te komen. Ik had het systeem sinds gisterenmorgen niet meer gebruikt, hij was dus echt koud
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
goed ik zal dat eens na kijken en ja er zit wel veel electronica in zo n bmw. alarm enz
alvast bedankt voor de moeite
gr gert
alvast bedankt voor de moeite
gr gert
Hide post links |
-
- Senior Member
misschien ook een ideetje om de accu es te testen.
een vriend van me heeft een E39, ook boordevol met electronica. tot memorychairs aan toe.
een hoop geheugen die de accu in rusttoestand controleerd.
mogelijk kan een zwakke accu delen (tijdelijk, door te lage spanning)stilleggen.
voorbeeld,
met een 100% goede accu, kan mijn vriend zijn auto een week op schiphol laten staan, duurt het langer dan kan hij de anwb bellen voor een starthulp.
nou is dit een geval van gissen, maar zou best de kern vh probleem kunnen zijn.
meten kan geen kwaad lijkt me.
een vriend van me heeft een E39, ook boordevol met electronica. tot memorychairs aan toe.
een hoop geheugen die de accu in rusttoestand controleerd.
mogelijk kan een zwakke accu delen (tijdelijk, door te lage spanning)stilleggen.
voorbeeld,
met een 100% goede accu, kan mijn vriend zijn auto een week op schiphol laten staan, duurt het langer dan kan hij de anwb bellen voor een starthulp.
nou is dit een geval van gissen, maar zou best de kern vh probleem kunnen zijn.
meten kan geen kwaad lijkt me.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1