Ik heb een VDO dayton navigatiesysteem in mijn auto (Landrover Freelander 2001) wat mij sinds kort opvalt is dat wanneer ik het scherm boordcomputer opzet krijg ik bij het rijden geen opgaven van de snelheid die ik rijd.
Nu is het zo dat ik vaak merk dat het navigatiesysteem de weg kwijt is. Vandaar twee vragen. Is het normaal dat als ik geen ontvangst heb van GPS dat dit dan niet meedraait? Waar vind ik bij een Freelander de signaalpuls?
Bij voorbaat dank.
Ad
VDO Dayton MS5100
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 okt 2005 17:44
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zo lang je de snelheidspuls niet hebt aangesloten en de computer niet is gecalibrrerd, zul je geen indicatie van de actuele snelheid te zien krijgen. Dit hoort zo en is dus normaal. GPS ontvangst doet hier niets aan af.
Volgens de Petri site (kun je vinden door op Puls Signalen boven in het scherm te klikken)
Volgens de Petri site (kun je vinden door op Puls Signalen boven in het scherm te klikken)
Freelander 2001- Rechts vom Sicherungskasten, grauer 24-PIN Stecker, PIN 23, Kabelfarbe weiß-orange
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als de GPS werkt en regelmatig een positie heeft berekend kan hij na afloop wel een gemiddelde en een totaal uitrekenenen maar voor actuele snelheid heb je echt de gecalibreerde puls nodig. Zonder deze kan een 5100 absoluut niet navigeren en zul je continue off-road zittenHallo, Bedankt voor je snelle reactie.
Je antwoord is duidelijk. Maar ik heb toch nog een vraag. Klopt het dat zodra het navigatiesysteem de GPS ziet dat de teller wel gaat werken? Daar lijkt het tenminste op. Afgelopen week reed ik een behoorlijke afstand en de boordcomputer gaf toen ik na afloop van de rit naar keek een gemiddelde snelheid en de totaal afgelgde afstand. Alleen klopte van de uitslagen totaal niets.
is dat normaal?
Bedankt
De puls kun je meten met een spanningzoeker die werkt met behulp van een LED'je.Bedankt voor je heldere uitleg. Ik heb intussen gekeken waar de puls is aangesloten en wat je schreef klopt.
Zou ik die puls kunnen meten? En hoe doe ik dat.
Een exemplaar met een lampje zou teveel belasting op het pulssignaal kunnen zetten waardoor vreemd gedrag in motormanagement wel het minst erge is. Schade is waarschijnlijker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-
-
-
VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 469
-