Goedenavond,
Kan iemand mij vertellen of op de MS4100 standaard TMC zit of moet ik een aparte module kopen ? Als ik alles volgens het boekje doe kan ik geen TMC zenders vinden het TMC gaat ook niet op de dispaly branden en bij de navigatie kan ik maar 4 I menu's bekijken.
Vriendelijk bedankt
VDO MS4100 TMC geïntegreerd ???
-
- New Member
-
- New Member
En ik heb ook enkel maar een Benelux cd. Ik weet niet van welk jaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Een voorzichtig, en misschien mis antwoord:
Ik heb zelf een MS4200RS - zie ondertekening - en daarop is de TMC op dezelfde manier aangegeven als bij jou: ik zie het op de displaygegevens bij de zender (of niet natuurlijk, hangt van de zender af)
Ik weet uit ervaring dat FILES mij tijdig gemeld worden als ik met begeleiding van Truus rijd; ik weet ook dat in de TMC opgenomen MOBIELE snelheidscontroles - en die achter het bord van parkeerplaats Het Rak is voor mij belangrijk - NIET gemeld worden, noch met een symbool noch met de gong.
Flitspalen krijg ik gewoon te horen en te zien(op 't display én buiten )
Misschien heb je hier iets aan.
Groet
Ik heb zelf een MS4200RS - zie ondertekening - en daarop is de TMC op dezelfde manier aangegeven als bij jou: ik zie het op de displaygegevens bij de zender (of niet natuurlijk, hangt van de zender af)
Ik weet uit ervaring dat FILES mij tijdig gemeld worden als ik met begeleiding van Truus rijd; ik weet ook dat in de TMC opgenomen MOBIELE snelheidscontroles - en die achter het bord van parkeerplaats Het Rak is voor mij belangrijk - NIET gemeld worden, noch met een symbool noch met de gong.
Flitspalen krijg ik gewoon te horen en te zien(op 't display én buiten )
Misschien heb je hier iets aan.
Groet
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: VDO MS4100 TMC geïntegreerd ???
Als je een MS4100 hebt zit daar standaard TMC op. Daarvoor hoef je geen aparte module te kopen, die is er ook niet voor dat systeem. De simpele uitvoering van de 4100, de MS 4050 heeft GEEN TMC aan boordheerhugo schreef:Goedenavond,
Kan iemand mij vertellen of op de MS4100 standaard TMC zit of moet ik een aparte module kopen ? Als ik alles volgens het boekje doe kan ik geen TMC zenders vinden het TMC gaat ook niet op de dispaly branden en bij de navigatie kan ik maar 4 I menu's bekijken.
Vriendelijk bedankt
Zodra je de Radio afgestemd hebt op een zender die TMC uitzendt, dwz op Radio1, Skyradio, Veronica, Noordzee of 538 krijg je automatisch TMC berichten door. Met dien verstande dat 538 op dit moment problemen heeft met TMC, daar kun je dus beter niet op sfstemmen als je TMC wilt ontvangen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Maar dat is nou juist het probleem ik krijg op geen enkel van die zenders TMC. Ik had ergens gelezen dat het aan de CD kan liggen...???
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan moet dat wel een heeeeel oude CD zijn. De VDO-Benelux CD van 2000 had al TMC codes op de CD, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen.heerhugo schreef:Maar dat is nou juist het probleem ik krijg op geen enkel van die zenders TMC. Ik had ergens gelezen dat het aan de CD kan liggen...???
Uit je eerdere reactie begrijp ik dat je alleen een kopie CD hebt (foei ) en daarom niet weet hoe oud die is. Kijk daarom even in de Abstract van de CD, door 'm in je computer te stoppen, die is met o.a Notepad wel te lezen.
Voorts, ben je er absoluut zeker van dat je een 4100 hebt en niet een 4050 met een 4100 frontje? Dan zou het verklaard zijn.
Welke gegevens staan er in het systeem bij Instellingen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |