Inbouwen MS3000

roval
Junior Member
Junior Member

Bericht door roval »

Ik geef het niet graag toe, maar ik heb wel gelijk, oranje/witte draad :geluk: :mrgreen:

Die oranje/witte draad komt vanaf de cockpit voor een eventuele cruise control of navigatie aansluiting.

Enneh of een auto nou wel of geen tractioncontrol heeft, als het snelheidssignaal van de boordcomputer af komt of ABS pomp en zou je met spinnende wielen wegrijden, dan krijg je op het snelheidssignaal altijd een hogere waarde, met of zonder ASS, en dat wordt door het navi systeem ook herkent, snelheid wordt dan ook hoger weergegeven en tijdens het rijden zal het systeem zich weer herstellen middels GPS/snelheidssignaal.

Dus het signaal was dus afgetapt van de ABS sensor bij het achterwiel, hmm, geen goede keus, werkte je ABS nog wel ? of niet getest ,...?

Maarre sluit de snelheidspuls maar aan op de oranje/witte draad probleem opgelost, alles blijft werken zoals het hoort
KM teller, ABS e.d. :thumbsup:

Wel ff meten met een multimeter vóór aansluiten, het moet een bloksignaal zijn 12v->0v

En dat Saab zelf het signaal van de ABS pomp afhaalt :shock: , ze zouden beter moeten weten, of ze passen een pulsversterker toe, dan is het niet zo link.
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member

Bericht door Soichiro »

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben Roval,maar op die zwart/groene draad werkt de navi niet,dan ga je zoeken en vind wat wat misschien een oplossing is,ik heb je een link gestuurd per E-mail en een copie van de brief van Saab.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roval
Junior Member
Junior Member

Bericht door roval »

Dat je gaat zoeken naar ene oplossing oké, maar als je niet zeker weet of het de juiste draad is, en zo maar een draad er op soldeert, dan loop je risico's die je een flinke duit gaan kosten.

Maar goed, je bent nu geholpen en nu maar genieten van je Navi

GreetZ
Ronald

Enneh wat Saab doet mogen ze zelf weten, dealers weten zoms zelf niet waar ze mee bezig zijn, je moest eens weten hoeveel navi's ik al overnieuw heb aangesloten na inbouw door een dealer,...... dus met dealers ben ik nogal kort door de bocht.
Er zijn ook goeie tussen hoor, ik scheer niet alles over 1 kam, maar je hebt er nou eenmaal prutsers tussen zitten helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member

Bericht door Soichiro »

Oranje/witte draad aangesloten en... werkt perfect!! nu nog een software update,er zit nu mo3027 in en er schijnen verschillende updates te zijn een mo4000?, wie?,en waar kan ik daar aankomen? groeten, van een blijde Kees :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roval
Junior Member
Junior Member

Bericht door roval »

:Beer:

:geluk:

Graag gedaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Soichiro schreef:Oranje/witte draad aangesloten en... werkt perfect!! nu nog een software update,er zit nu mo3027 in en er schijnen verschillende updates te zijn een mo4000?, wie?,en waar kan ik daar aankomen? groeten, van een blijde Kees :lol:
Gefeliciteerd, weer een blije Naviïst er bij :)
En speciale dank aan Roval voor z'n gouden tip :Yes:

De laatst mogelijke SW voor de MS 3000 is de MO 3029. Die is niet meer te koop, maar ik weet dat er bij een beetje goed uitgerust inbouwstation ongetwijfeld een exemplaar ligt dat je tegen (zeer) geringe vergoeding even mag inspelen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht