![Vuisten in lucht :geluk:](./images/smilies/Icon_winnaar.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Die oranje/witte draad komt vanaf de cockpit voor een eventuele cruise control of navigatie aansluiting.
Enneh of een auto nou wel of geen tractioncontrol heeft, als het snelheidssignaal van de boordcomputer af komt of ABS pomp en zou je met spinnende wielen wegrijden, dan krijg je op het snelheidssignaal altijd een hogere waarde, met of zonder ASS, en dat wordt door het navi systeem ook herkent, snelheid wordt dan ook hoger weergegeven en tijdens het rijden zal het systeem zich weer herstellen middels GPS/snelheidssignaal.
Dus het signaal was dus afgetapt van de ABS sensor bij het achterwiel, hmm, geen goede keus, werkte je ABS nog wel ? of niet getest ,...?
Maarre sluit de snelheidspuls maar aan op de oranje/witte draad probleem opgelost, alles blijft werken zoals het hoort
KM teller, ABS e.d.
![Thumbs Up :thumbsup:](./images/smilies/Icon_thumbsup.gif)
Wel ff meten met een multimeter vóór aansluiten, het moet een bloksignaal zijn 12v->0v
En dat Saab zelf het signaal van de ABS pomp afhaalt
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)