MS5000 is te laat
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 sep 2005 16:24
MS5000 is te laat
Ik heb sinds kort mijn MS5000 laten inbouwen in mijn mazda 6 2005.
Ik heb inmiddels meer dan 1500 kilometer gereden maar het systeem wil maar niet goed calibreren.
Volgens mij gaat er intern in de computer iets fout want als ik een weg insla zie ik het systeem nog een meter of 20 doorrijden vervolgens kan het systeem mij wel weer vinden maar loopt dan een meter of 50 / 60 achter wat vervolgens ook weer problemen opleverd.
Het tachosignaal geeft bij een constante snelheid van 65 km een waarde van 42 / 43.
Ook het achteruitsignaal is aangesloten en via de sataliet heb ik regelmatig een ontvangst van 6 /7 sat.
Is mijn navi defect of zie ik iets over het hoofd, kortom wie kan mij helpen.
Ik heb inmiddels meer dan 1500 kilometer gereden maar het systeem wil maar niet goed calibreren.
Volgens mij gaat er intern in de computer iets fout want als ik een weg insla zie ik het systeem nog een meter of 20 doorrijden vervolgens kan het systeem mij wel weer vinden maar loopt dan een meter of 50 / 60 achter wat vervolgens ook weer problemen opleverd.
Het tachosignaal geeft bij een constante snelheid van 65 km een waarde van 42 / 43.
Ook het achteruitsignaal is aangesloten en via de sataliet heb ik regelmatig een ontvangst van 6 /7 sat.
Is mijn navi defect of zie ik iets over het hoofd, kortom wie kan mij helpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Hoe is de computer gemonteerd? wel horizontaal?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 sep 2005 16:24
Ja de computer is horizontaal onder de bijrijdersstoel gemonteerd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Lijkt toch op een gyroscoop probleem.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 sep 2005 16:24
dit betkent dus dat ik hem naar de VDO dealer moet brengen om hem te laten repareren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 sep 2005 18:31
te laat?
hallo,
dat probleem had ik ook. ik ben met diezelfde vraag naar een citroengarage geweest en die was zo vrij om mij het aansluitschema te geven van het systeem; wat bleek nou, de kilometertellerkabel wat zorgt voor de precieze berekening was niet aangesloten, na het aansluiten hierheen deed het systeem het perfect.
dus mijn tip is om even na te gaan of deze kabel wel correct is aangesloten
groetjes
chriso
dat probleem had ik ook. ik ben met diezelfde vraag naar een citroengarage geweest en die was zo vrij om mij het aansluitschema te geven van het systeem; wat bleek nou, de kilometertellerkabel wat zorgt voor de precieze berekening was niet aangesloten, na het aansluiten hierheen deed het systeem het perfect.
dus mijn tip is om even na te gaan of deze kabel wel correct is aangesloten
groetjes
chriso
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 sep 2005 16:24
had je toen wel een tachosignaal, want die heb ik wel ik weet alleen niet of deze goed is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
Heb je het systeem opnieuw gepositioneerd nadat het is ingebouwd ?
Als je teller 65km/u aan geeft en het systeem 42/43 km/u is dat zeker niet goed, zo'n grote afwijking is wel te veel.
Aansluiting moet op positie L1, groen/rode draad in de originele mazda stekker achter de radio zijn.
Is het achteruitrijsignaal wel aangesloten, anders gaat het systeem ook in de knoop ?
ff checken, want die twee kunnen heel wat problemen veroorzaken.
Als je teller 65km/u aan geeft en het systeem 42/43 km/u is dat zeker niet goed, zo'n grote afwijking is wel te veel.
Aansluiting moet op positie L1, groen/rode draad in de originele mazda stekker achter de radio zijn.
Is het achteruitrijsignaal wel aangesloten, anders gaat het systeem ook in de knoop ?
ff checken, want die twee kunnen heel wat problemen veroorzaken.
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 sep 2005 18:31
de kilometerteller kabel heb ik aangesloten volgens de aanwijzingen van de garage, deze moest onder de motorkap in een zekeringkast worden aangesloten, de achteruitrijkabel heb ik niet aangesloten net zoals kabel voor het schakelen van het licht. deze 2 geven beide geen problemen, als ik achteruitrij is er niks aan de hand en geeft het systeem netjes aan dat ik achteruit rij. op de kaart, niet op de boordcomputer die geeft nul aan. dus ik zou maar naar de garage gaan en vragen om zo`n schema.
groetjes chriso
groetjes chriso
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
Ja idd op de kaart geeft ie aan dat je achteruit aan het rijden bent, maar de navicomputer krijgt een puls dat je vooruit rijdt, daardoor raakt hij in de war en geeft hij als je vooruit rijdt een verkeerde informatie.
Ga maar naar het instellingen menu en kijk bij externe aansluitingen, en rij dan maar eens achteruit, dan blijft de navi in D staan van drive en de speedpuls gaat ook lopen.
Als je hem aansluit op de achteruit dan komt er en R te staan van reverse, ook dan loopt het pulssignaal op, maar het systeem weet dan wel dat je achteruit rijdt.
Achteruitrijsignaal aansluiten dus, probleem opgelost !
ff een draadje trekken vanaf het achterlicht.
P.S. de lichtschakeldraad is alleen maar om het beeldscherm in dag of nachtstand te zetten, dat heeft er niets mee te maken.
Ga maar naar het instellingen menu en kijk bij externe aansluitingen, en rij dan maar eens achteruit, dan blijft de navi in D staan van drive en de speedpuls gaat ook lopen.
Als je hem aansluit op de achteruit dan komt er en R te staan van reverse, ook dan loopt het pulssignaal op, maar het systeem weet dan wel dat je achteruit rijdt.
Achteruitrijsignaal aansluiten dus, probleem opgelost !
ff een draadje trekken vanaf het achterlicht.
P.S. de lichtschakeldraad is alleen maar om het beeldscherm in dag of nachtstand te zetten, dat heeft er niets mee te maken.
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 nov 2004 19:51
Juist,
en als je dan toch die draad aan het trekken bent, neem dan gelijk een twinlead om stroom van je achterlicht te pakken. Ben je in 1 keer klaar.
Achteruit en verlichting zitten immers vlak bij elkaar in je achterlicht.
Gr. Eddie.
en als je dan toch die draad aan het trekken bent, neem dan gelijk een twinlead om stroom van je achterlicht te pakken. Ben je in 1 keer klaar.
Achteruit en verlichting zitten immers vlak bij elkaar in je achterlicht.
Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
En als je bovenstaande stappen hebt genomen zul je waarschijnlijk (hoop ik...) de spanning er af gehaald hebben, wat prima is, en maak dan een goede calibratierit met de nodige bochten/afslagen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Ik heb nu toevallig ook een dergelijk probleem bij een klant, als ik afsla blijft de pijl rechtdoor gaan.
Ik zelf denk dat de gyroscoop (compas/rijrichting) defect is, computer heeft een tijd in een doos gelegen in een vochtige ruimte, ik heb hem goed werkend uitgebouwd.
Het achteruitrijsignaal heeft hier nix mee te maken.
Iemand enig idee? Anders bel ik even met VDO.
Ik zelf denk dat de gyroscoop (compas/rijrichting) defect is, computer heeft een tijd in een doos gelegen in een vochtige ruimte, ik heb hem goed werkend uitgebouwd.
Het achteruitrijsignaal heeft hier nix mee te maken.
Iemand enig idee? Anders bel ik even met VDO.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
systeem al opnieuw gepositioneerd ?
Systeem horizontaal gemonteerd ?
Goede GPS ontvangst ? (ook tijdens de rit)
Wordt de tijd goed aangegeven ?
Tijdens het rijden in het diagnose menu kijken of het snelheidssignaal goed binnenkomt en zowiezo het
achteruitrijsignaal aansluiten.
Opnieuw programeren met de originele CD
Opgeslagen in een vochtige ruimte wil niet per definitie zeggen dat de gyroscoop kapot is, het is ook niet uit te sluiten
maar toch zou ik eerst alles nog eens extra na kijken.
Dan pas overgaan voor reparatie bij VDO
Suc6
Systeem horizontaal gemonteerd ?
Goede GPS ontvangst ? (ook tijdens de rit)
Wordt de tijd goed aangegeven ?
Tijdens het rijden in het diagnose menu kijken of het snelheidssignaal goed binnenkomt en zowiezo het
achteruitrijsignaal aansluiten.
Opnieuw programeren met de originele CD
Opgeslagen in een vochtige ruimte wil niet per definitie zeggen dat de gyroscoop kapot is, het is ook niet uit te sluiten
maar toch zou ik eerst alles nog eens extra na kijken.
Dan pas overgaan voor reparatie bij VDO
Suc6
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Roval,
ik heb enige ervaring, heb alles gecheckt en ben tot de conclusie gekomen dat de gyroscoop niet werkt, is ook duidelijk te zien, hij wil alleen maar rechtuit rijden, hij zet hem weliswaar zelf op basis van de GPS weer op de goede weg etc, maar na een bocht is ie het weer ff kwijt.
eerlijk gezegd geloof ik niet dat de software opnieuw laden (terug naar 6.9 en dan weer naar 7.6) zin zal hebben.
JW, enig idee?
ik heb enige ervaring, heb alles gecheckt en ben tot de conclusie gekomen dat de gyroscoop niet werkt, is ook duidelijk te zien, hij wil alleen maar rechtuit rijden, hij zet hem weliswaar zelf op basis van de GPS weer op de goede weg etc, maar na een bocht is ie het weer ff kwijt.
eerlijk gezegd geloof ik niet dat de software opnieuw laden (terug naar 6.9 en dan weer naar 7.6) zin zal hebben.
JW, enig idee?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gentry,
Even meedenkend is er dan toch wat meer, dan wel anders aan de hand, want het lijkt erop dat de MapMatching helemaal niet werkt. Immers, als de calibratie goed is en de puls dus goed blijft werken zou die afslag ook zonder gyro waargenomen moeten worden.
De pijl verandert niet van positie door de gyro, maar door middel van de info op de kaart. Dat kun je mooi zien als je een lang stuk in de bergen rijdt, dan zie je de pijl al voor een bocht naar link of naar rechts afbuigen, en nadat je de bocht gereden hebt staat 'ie weer recht. Dat doet 'ie dus door de map-info, dit staat los van de gyro.
Mijn eerste gedachte zou dan ook zijn dat je niet kunt calibreren omdat er iets mis zit met de puls. Heb je die al in detail bekeken, en klopt de km/u aanwijzing wel en blijft die over het hele bereik mooi stabiel, als je die in een statusregel zet? Of krijg je de calibratie helemaal niet voor elkaar en is dus ook die aanwijzing foute boel?
Groet,
JW
Even meedenkend is er dan toch wat meer, dan wel anders aan de hand, want het lijkt erop dat de MapMatching helemaal niet werkt. Immers, als de calibratie goed is en de puls dus goed blijft werken zou die afslag ook zonder gyro waargenomen moeten worden.
De pijl verandert niet van positie door de gyro, maar door middel van de info op de kaart. Dat kun je mooi zien als je een lang stuk in de bergen rijdt, dan zie je de pijl al voor een bocht naar link of naar rechts afbuigen, en nadat je de bocht gereden hebt staat 'ie weer recht. Dat doet 'ie dus door de map-info, dit staat los van de gyro.
Mijn eerste gedachte zou dan ook zijn dat je niet kunt calibreren omdat er iets mis zit met de puls. Heb je die al in detail bekeken, en klopt de km/u aanwijzing wel en blijft die over het hele bereik mooi stabiel, als je die in een statusregel zet? Of krijg je de calibratie helemaal niet voor elkaar en is dus ook die aanwijzing foute boel?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Puls heb ik in beeld en werkt goed en stabiel, ook in de diagnose.
Ik heb gewoon de kaart in beeld, pijl loopt ook mee, blijft iets achter.
Naar mijn mening en ervaring reageert de pijl qua richting altijd op de richting die je stuurt en niet ahv de kaart, dus als ik een oprit oprij dan gaat de pijl ook direct die richting op normaal, dat doet ie nu dus niet.
Heb vanochtend 15 km gereden, hij loopt dus netjes mee, zolang je maar rechtdoor rijdt, wijk je af van de rechte lijn dan moet ie ff zoeken maar vind ie de goede richting vanzelf weer, nauwkeurig calibratie lijkt niet mogelijk omdat ie de richtingverandering niet ziet.
Ik heb gewoon de kaart in beeld, pijl loopt ook mee, blijft iets achter.
Naar mijn mening en ervaring reageert de pijl qua richting altijd op de richting die je stuurt en niet ahv de kaart, dus als ik een oprit oprij dan gaat de pijl ook direct die richting op normaal, dat doet ie nu dus niet.
Heb vanochtend 15 km gereden, hij loopt dus netjes mee, zolang je maar rechtdoor rijdt, wijk je af van de rechte lijn dan moet ie ff zoeken maar vind ie de goede richting vanzelf weer, nauwkeurig calibratie lijkt niet mogelijk omdat ie de richtingverandering niet ziet.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
misschien onnodig, maarre je kunt in het menu toch instellen dat de kaart meedraaid in rijrichting of niet ?
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, ik bedoel de pijl van het voertuig zelf, dus het cirkeltje op de kaart met de rijrichting erin.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Mijn ervaring is duidelijk anders, als hierboven omschreven. Ik vind dat ook een uitermate handig feature, mocht ik al twijfelen waarheen ik moet sturen dan laat de pijl dat al goed zien. Ook in de stad, bij een wat onduidelijke kruising of schuin wegbuigende splitsing of zo...Gentry schreef:Puls heb ik in beeld en werkt goed en stabiel, ook in de diagnose.
Ik heb gewoon de kaart in beeld, pijl loopt ook mee, blijft iets achter.
Naar mijn mening en ervaring reageert de pijl qua richting altijd op de richting die je stuurt en niet ahv de kaart, dus als ik een oprit oprij dan gaat de pijl ook direct die richting op normaal, dat doet ie nu dus niet.
Heb vanochtend 15 km gereden, hij loopt dus netjes mee, zolang je maar rechtdoor rijdt, wijk je af van de rechte lijn dan moet ie ff zoeken maar vind ie de goede richting vanzelf weer, nauwkeurig calibratie lijkt niet mogelijk omdat ie de richtingverandering niet ziet.
Rij eens een stukje met je 5700 over de bochtige Rijndijk bij jou in de buurt, dan kun je dat goed zien.
Even terug naar het probleem: wat laat de snelheid zien als je 'm in de statusregel zet? Zit 'ie er helemaal naast? Als dat het geval is kán de gyro z'n werk ook niet doen, dat kan pas als de calibratie op hoofdlijnen dmv de GPS in eerste instantie voor elkaar is. Pas daarna kan de gyro z'n werk doen en voor de fine-tuning gaan zorgen.
Wat is de GPS status? Heb je daar een perfecte ontvangst en geen communicatie probleem? Want ook de Lassen unit in de computer kan er voor zorgen dat die eerste, grove calibratie niet wil lukken. En dan kom je aan de tweede, fijnere nooit toe
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
GPS status is in orde, 3D positie, 5 à 6 sats continu.
nogmaals, ik heb het over het cirkeltje op de kaart met daarin de pijl, die beweegt/draait normaal direct mee als je afwijkt van de rechte lijn, dat gebeurt nu juist niet, vandaar mijn vermoeden van de defecte gyroscoop, ik heb het niet over de pijl van het aanwijsscherm.
Ik heb best al wat meegemaakt met problemen, maar dit dus nog niet.
nogmaals, ik heb het over het cirkeltje op de kaart met daarin de pijl, die beweegt/draait normaal direct mee als je afwijkt van de rechte lijn, dat gebeurt nu juist niet, vandaar mijn vermoeden van de defecte gyroscoop, ik heb het niet over de pijl van het aanwijsscherm.
Ik heb best al wat meegemaakt met problemen, maar dit dus nog niet.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Cross-posting dus, maar deze is wel toegestaan Terwijl ik zat te typen kwam jouw verduidelijking. Inderdaad, we hebben het over twee verschillende zaken.Gentry schreef:ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, ik bedoel de pijl van het voertuig zelf, dus het cirkeltje op de kaart met de rijrichting erin.
Desalnietemin, ik vermoed dat de door mij bedoelde pijl ook niet goed zal werken, omdat de calibratie niet op orde is.
Even je reactie op mijn laatste posting afwachten. Met name de vraag wat je ziet als je de snelheid in de statusregel zet.
Groet,
JW
Edit JW 11.33, inmiddels heb je al weer gepost zie ik Maar toch, die ene vraag...
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Snelheid wordt goed en constant weergegeven.
Even voor de duidelijkheid, ik heb ondertussen aardig wat MS5000 ed gecalibreerd etc, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.
Ook tijdens een calibratie draait het cirkeltje met pijl altijd mee, nu dus totaal niet. Het systeem weet precies waar ik ben, welke snelheid ik rij etc, maar veranderd dus niet mee van richting.
Even voor de duidelijkheid, ik heb ondertussen aardig wat MS5000 ed gecalibreerd etc, maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.
Ook tijdens een calibratie draait het cirkeltje met pijl altijd mee, nu dus totaal niet. Het systeem weet precies waar ik ben, welke snelheid ik rij etc, maar veranderd dus niet mee van richting.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gentry,
Dat je heeeeeel veel ervaring hebt is me bekend, daar maken we hier ook gretig gebruik van
Nu ik je laatste reactie zo lees lijkt het er op dat de calibratie wel goed is, in elk geval de primaire calibratie. En dan lijkt er inderdaad geen andere conclusie mogelijk dan de jouwe: er is iets met de gyro mis.
Om alles uit te sluiten: heb je dit alles geconstateerd in de auto van de nieuwe eigenaar van dit systeem of heb je de computer ook nog (even?) in je eigen auto uitgeprobeerd?
Groet,
JW
Dat je heeeeeel veel ervaring hebt is me bekend, daar maken we hier ook gretig gebruik van
Nu ik je laatste reactie zo lees lijkt het er op dat de calibratie wel goed is, in elk geval de primaire calibratie. En dan lijkt er inderdaad geen andere conclusie mogelijk dan de jouwe: er is iets met de gyro mis.
Om alles uit te sluiten: heb je dit alles geconstateerd in de auto van de nieuwe eigenaar van dit systeem of heb je de computer ook nog (even?) in je eigen auto uitgeprobeerd?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Dit alles heb ik geconstateerd nadat ik hem gisteravond ingebouwd heb.
Ik zal vanmiddag de pc eruit halen en in mijn BMW (daar zit een MS5000 in ook) gaan proberen, om alles uit te sluiten.
Grappige is dat ik nog nooit iemand over een defecte gyro heb gehoord, ook via de zoekfunctie kon ik nix vinden.
Ik zal vanmiddag de pc eruit halen en in mijn BMW (daar zit een MS5000 in ook) gaan proberen, om alles uit te sluiten.
Grappige is dat ik nog nooit iemand over een defecte gyro heb gehoord, ook via de zoekfunctie kon ik nix vinden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 548
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-