Hallo allemaal,
Vraagje: Ik heb een rns4 uit een Ford Focus in mijn Ford Transit gezet en tevens de navigatie-antenne van de Focus naar de Transit geplaatst. Alleen deze antenne heeft 3 stekkers. Een voor de radio-ontvangst, een voor de gps-ontvangst, maar nu is mijn vraag: waar is de derde (dunne paarse draad) voor? En waar laat ik deze stekker? Moet deze op de blauwe draad (elektrische antenne)? Dit heb ik geprobeerd,maar wanneer ik handmatig ga kalibreren dan krijg ik steeds een foutmelding(Het aantal impulsen is te laag) en bij automatisch kalibreren blijft hij aangeven dat de kalibrering actief is. Ook wanneer ik de navigatie uitprobeer dan wordt er gemeldt dat de route wordt berekent en zodra dit is gebeurt hoor je bijvoorbeeld dat je na 100 meter linkaf moet, maar dit wordt alleen maar herhaalt. Hoe ver of lang je ook rijdt. Ook hoor ik vaak bij een nieuwe ingestelde route dat ik me bevindt op een niet gedigitaliseerde autoweg. Ook heb ik handmatig de eerste keer ingesteld wat mijn precieze positie is. Ik snap er echt niets meer van. Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Mike.
Vragen over RNS4 Help!
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 sep 2005 18:15
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Die paarse draad, ik weet niet, is dat één enkele draad ?
Zoja, grote kans dat die op de plus-na-contact moet, omdat de antenne een versterker heeft die gevoed moet worden
Zijn het twee draadjes met een aparte plug eraan, dan kan die voor de GSM zijn, en heb je een volledige combi antenne op je auto.
Blijkbaar gaat er ook iets mis met de kalibratie, maar dat kan ook heel goed te maken hebben met de GPS module in de antenne, dat die na het kalibreren de GPS informatie probeerd op te vragen, wat dus mislukt. (mischien weer die onbekende draad ?)
Overigens, heb je de pulse draad goed aangesloten ?
Het hele kalibratie verhaal en de meldingen dat je je niet op gedigitaliseerd gebied bevindt, kan daar mee te maken hebben.
Zoja, grote kans dat die op de plus-na-contact moet, omdat de antenne een versterker heeft die gevoed moet worden
Zijn het twee draadjes met een aparte plug eraan, dan kan die voor de GSM zijn, en heb je een volledige combi antenne op je auto.
Blijkbaar gaat er ook iets mis met de kalibratie, maar dat kan ook heel goed te maken hebben met de GPS module in de antenne, dat die na het kalibreren de GPS informatie probeerd op te vragen, wat dus mislukt. (mischien weer die onbekende draad ?)
Overigens, heb je de pulse draad goed aangesloten ?
Het hele kalibratie verhaal en de meldingen dat je je niet op gedigitaliseerd gebied bevindt, kan daar mee te maken hebben.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 sep 2005 18:15
Vragen over RNS4 Help!
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie. De paarse draad is inderdaad 1 enkele dunne draad met een plug. En misschien een domme vraag, maar hoe weet ik dat ik de plus-na-contact te pakken heb? Waar vind ik deze?
Groeten Mike.
Bedankt voor je snelle reactie. De paarse draad is inderdaad 1 enkele dunne draad met een plug. En misschien een domme vraag, maar hoe weet ik dat ik de plus-na-contact te pakken heb? Waar vind ik deze?
Groeten Mike.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 5204
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1047
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1039