Inbouwen MS3000

Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Inbouwen MS3000

Bericht door Soichiro »

Hallo, ik ook nieuw hier met direct al een vraagje. Heb tweedehands een MS3000 gekocht, wel de gebruiksaanwijzing er bij maar niet het aansluidschema. Kan wel iets vinden van een MS3200 maar geen kleuren. Vorige eigenaar heeft hardstikke zijn best gedaan met plakkers aan de draden te doen maar niet aan de achteruitrijdraad [heeft ie niet gebruikt] en ik wil dat wel dus.. wie kan mij daar aan helpen? Een aansluitschema dus met de kleuren der draden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ook in onze eigen taal is er wel het een en ander, en wel bij de handleidingen op dit forum te vinden bij de Philips/VDO sectie onder "Aansluitingen MR/MS4000". Die heeft namelijk de PC 3000 als computer, en is dus daarmee identiek :wink:
De eerste twee pagina's van dat document, ooit door mij ingescand, gaan over de computeraansluiting.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Hartelijk bedankt heren!,daar heb ik wat aan! groeten, Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

MS 3000 werkt niet,kan alles ingeven, bepaald niet zelf de lokatie waar ik me bevind,moet dan relokaliseren,men weet dan waar ik ben start dan maar gaat direct over in dikke pijl die maar wat rond draaid GPS antenne er uit gehaald,maakt niets uit, geen verschil geeft wel aan hoeveel sat,s er rond hangen,dus werkt die antenne dan of...,wordt er na gister de hele dag knap moedeloos van :cry: ,wie helpt me alstublieft?[alles aangesloten rood /paars alles geprobeert omgewisseld ed.wat ook vreemd is dat de computer massa maakt,hij is gemonteerd aan de carroserie,plus die bruine draad massa,compjuter geeft geen fouten aan maar ook geen puls die het wel zou moeten doen stroompje doorgemeten wat van het linker achterwiel afkomt,volgens opgave goede kleur draad groen/zwart[Saab],het ligt toch niet aan de voorruit ?[Saab]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat je wat nerveus bent na al dat gepruts kan ik me voorstellen.
Maar probeer nu eens een voor anderen begrijpelijk verhaal neer te zetten.
Eén grote lange zin met alleen maar komma's kom de leesbaarheid niet in ten goede.
Veel succes met het proberen uit te leggen van je probleem
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Oke nog een keer;MS 3000 ingebouwd,tweedehands gekocht met een update in de software,die we gisteren al door de oudere versie[270?] hebben overschreven.[gaf foutcode 1 aan met een HW defect]
Alle verbindingen netjes gesoldeert,door mijn neef die wegenwachter is[of dat helpt weet ik niet]
Alles aangesloten als puls[als die goed zit] wat de service niet aangeeft overigens] achteruitrijden rood aan de vaste plus en paars aan de geschakelde plus wat wel klopt want met uitgeschakeld contact kun je de computer in de koffer wel aanzetten
Computer zit dus in de koffer [geen plaats onder stoel of bank] onder een luidspreker,die ook al eens verwijderd geweest is omdat dat misschien van invloed zou kunnen zijn,maakt overigens niets uit.
Dockingstation is niet aangesloten.
GPS antenne ligt vastgeplakt op het dashboard.
Nu het volgende, set geeft wel aan dat er voldoende sateliten gevonden zijn,maar doet denk ik niets , set vindt zelf niet de lokatie waar het zich bevind,ik moet het dan zelf relokaliseren,maar daar blijft ie dan op hangen waar ik ook naar toe rijd,links rechts een dikke pijl en verders niets,dus trok ik net de GPS antenne los,en ik dacht het al het maakt niets uit,dus is de antenne stuk?,na het overschrijven met de oude software[nieuwere zit er niet bij] zijn er geen fouten geconstateerd.
Dus de vraag is ; kan het aan de voorruit liggen?[Saab]
Pulsdraad niet goed aangesloten?
GPS antenne ongesteld?
of een kat in de zak gekocht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu wordt het echt duidelijk!

Alles lijkt mij correct geïnstalleerd te zijn.
Dat je satelliet ontvangst hebt bewijst de goede werking van de GPS antenne en emde dat je geen problemen met een (gemetalliseerde) voorruit hebt.
Daarna moet het GPS signaal worden verwerkt tot een positie en het lijkt mij dat hier het probleem zit bij dit apparaat. Nog afgezien van het niet werken van de tachopulse zou je een positie moeten krijgen.
Je vraagt je af of je een kat in de zak hebt gekocht. Als je ontvanger defect is kun je deze vraag zelf wel beantwoorden lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Gerrit, als je ontvanger defect is,is daar wat aan te doen of door te meten?,de beste man heeft het werkend uitgebouwd,of kan ik achter een andere computer aan? systeem geeft geen fouten aan?
groeten, Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat je zonder specialistische apparatuur, en nog beter de kennis, verder zult kunnen komen
Het enige waar ik nog aan kan denken is dat je het apparaat wellicht vertikaal hebt ingebouwd en dat kan volgens mij bij dit type niet straffeloos. Tenzij anderen hier betere suggesties hebben lijkt me een gang naar een specialist de aangewezen weg.

De voor jou dichtsbijzijnde VDO reparateur is MENHO ESM service, Nijverheidsweg 19E, 3641 RP Mijdrecht, tel: 0297-287057 , misschien kun je daar even langs gaan. Bel wel van te voren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Mijdrecht is niet echt naast de deur als je in Wolphaartsdijk[Zeeland woont]
Ga straks nog ff de computer loshalen van zijn stalen contact met de carroserie,dat vind ik ook redelijk vreemd dat de kast massa maakt,computer hangt horizontaal op en zelf waterpas.
We modderen verder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Ik lees net een verhaal ,alweer van JW,wat weet die man veel!,de PC 3000 werkt op puls en wat minder op GPS,dat zou het kunnen zijn en het service menu zie ik dat ik geen puls heb puls is nul,en das niet goed!,morgen vragen bij de dealer welk kleurtje de pulsdraad is bij Saab,op het Saab-forum krijg ik geen respons.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Soichiro schreef:Ik lees net een verhaal ,alweer van JW,wat weet die man veel!,de PC 3000 werkt op puls en wat minder op GPS,dat zou het kunnen zijn en het service menu zie ik dat ik geen puls heb puls is nul,en das niet goed!,morgen vragen bij de dealer welk kleurtje de pulsdraad is bij Saab,op het Saab-forum krijg ik geen respons.
Bedankt voor het compliment, we doen ons best :wink:

Welke Saab rij jij, type en bouwjaar? En is daarvan niks te vinden onder de "Pulssignalen" bovenaan deze pagina? Ook niet op de Petri-site, zie http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... ale%2fSaab :?: :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Hoi JW!,het is toch zo je weet overal antwoord op!,het gaat om een Saab9-3 20 lpt met 154pk van januari 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu het volgende, set geeft wel aan dat er voldoende sateliten gevonden zijn,maar doet denk ik niets , set vindt zelf niet de lokatie waar het zich bevind
In dit zelfde informatiescherm waarin onderaan staat hoeveel satellieten er zijn zou ook moeten staan wat de geografische positie in lengte en breedte is. Is dit niet het geval dan moet je ernstig rekening houden met een niet eenvoudig te verhelpen probleem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Dit werkt gelukkig Gerritje,dus het zal toch gaan over de pulsdraad, datum en tijd werkt ook,en dit komt toch van de satelieten af? groeten, Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Inderdaad, dus dat is al een hele zorg minder!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roval
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26

Bericht door roval »

Saab 9-3 vanaf 2000

Voetenruimte bestuurderszijde, zwarte 33 polige stekker pin 6 oranje wit is de pulsdraad



quote:
maar ook geen puls die het wel zou moeten doen stroompje doorgemeten wat van het linker achterwiel afkomt,volgens opgave goede kleur draad groen/zwart[Saab]


Dat is dus niet goed !!!!!!!!!!!!!
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

roval schreef:Saab 9-3 vanaf 2000

Voetenruimte bestuurderszijde, zwarte 33 polige stekker pin 6 oranje wit is de pulsdraad



quote:
maar ook geen puls die het wel zou moeten doen stroompje doorgemeten wat van het linker achterwiel afkomt,volgens opgave goede kleur draad groen/zwart[Saab]


Dat is dus niet goed !!!!!!!!!!!!!
Volgens de Petri-site, zie http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... ale%2fSaab zou dat voor de T-Diesel gelden, de benzine uitvoering zit anders....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roval
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26

Bericht door roval »

Pas nog een Saab 9-3 gehad, benzine uitvoering bj 2000, aangesloten op bovenstaande stekkerpositie, werkt perfect.

AVIC1R van Pioneer

Dus waarom niet op een 2001 ?

Maar goed, het zou ook kunnen.

Maar vóór alle aansluitingen geld immers "meten is weten"
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

roval schreef:Pas nog een Saab 9-3 gehad, benzine uitvoering bj 2000, aangesloten op bovenstaande stekkerpositie, werkt perfect.

AVIC1R van Pioneer

Dus waarom niet op een 2001 ?

Maar goed, het zou ook kunnen.

Maar vóór alle aansluitingen geld immers "meten is weten"
En daar ben ik het dus van harte mee eens :)
Het kan overigens best zijn dat je gelijk hebt, ik heb persoonlijk geen ervaring met Saab's. Anderzijds geldt wel dat Petri erg goed bekend staat, maar ja, niemand is onfeilbaar :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

Onfeilbaar inderdaad!, heel de wereld op het net roept zwart/groen,daar is ie bij mij ook op aangesloten,maar werkt niet dus,volgens Saab moet het de oranje/witte draad zijn uit dezelfde linker A-stijl ,morgenavond gaan proberen! :wink: ,en Roval, meten is weten,er staat inderdaad een stroopje op de groen/zwarte wanneer je en linker achterwiel draait,zo dachten wij ook!? dus zo eenvoudig is het allemaal niet! :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roval
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26

Bericht door roval »

Dat betekend dus dat er direct vanaf de ABS sensor het snelheidssignaal afpakt wordt, en dat is in geen geval aan te raden i.v.m. signaalverlies en je ABS systeem verkeerde of geen info krijgt en je ABS niet of niet goed meer werkt.

Bij moeilijke auto's wordt het signaal nog wel eens van de ABS pomp afgetakt met alle gevolgen van dien, nooit doen.


Maar wat bedoel je eigenlijk met :
"er staat inderdaad een stroopje op de groen/zwarte wanneer je en linker achterwiel draait,zo dachten wij ook!? "
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

roval schreef:Dat betekend dus dat er direct vanaf de ABS sensor het snelheidssignaal afpakt wordt, en dat is in geen geval aan te raden i.v.m. signaalverlies en je ABS systeem verkeerde of geen info krijgt en je ABS niet of niet goed meer werkt.

Bij moeilijke auto's wordt het signaal nog wel eens van de ABS pomp afgetakt met alle gevolgen van dien, nooit doen.


Maar wat bedoel je eigenlijk met :
"er staat inderdaad een stroopje op de groen/zwarte wanneer je en linker achterwiel draait,zo dachten wij ook!? "
Ik onderschrijf Roval's uitspraak over het aftakken van een ABS voor 100%.
NOOIT doen, is erg link, en je zult de eerste niet zijn die daarmee problemen krijgt, incl. het uitvallen van je ABS en/of kapot gaan van (delen) daarvan. JEWUWA op het duitse forum heeft al eens zoiets meegemaakt met zijn BMW, met dank aan de inbouwer :twisted:
Zie ook de inbouwinstructie van de Navi, daarin wordt nadrukkelijk gewaarschuwd tegen het aansluiten van de puls op een ABS-sensor.

Als je niet anders kunt dan een ABS signaal gebruiken moet er beslist een API tussen, die zorgt ervoor dat het ABS signaal niet belast wordt. Zie de link bovenaan bij Puls Signalen naar de Beijer site.

En net als Roval ben ik benieuwd naar wat je bedoelt met:
"er staat inderdaad een stroopje op de groen/zwarte wanneer je en linker achterwiel draait,zo dachten wij ook!?"
Dat zou kunnen betekenen dat je inderdaad de ABS-sensor te pakken hebt die echter na het aansluiten op de pulsingang van de computer GEEN signaal meer geeft omdat de belasting dan te groot is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Soichiro
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 sep 2005 18:27

Bericht door Soichiro »

De oranje/witte draad komt niet van ons zelf natuurlijk het komt van een monteur bij de Saabdealer,is dit van het ABS?,moeilijke auto,s met tractioncontrol worden direct afgetakt van de ABS-pomp, volgens de Saabdealer ,de zwart/groenedraad hebben we aangesloten aan de puls van de navi, we wisten dat het de groen/zwarte moest zijn[Petri], dus kijken of daar ook een stroompje op komt en inderdaad wanneer je aan het linker achterwiel draait komt daar een klein stroompje op van een volt of 5.
Op officieel papier geschreven van Saab[technische info ,zelfs VDO wordt vermeld] staat geschreven dat men de oranje/witte draad moet nemen ,gelijk overigens als een 9-3 diesel vanaf 8-98
Saab pakt zelfs zelf het snelheidssignaal van de ABS pomp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 804
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 774
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1083

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”