Carin vertrekt vanuit verkeerde punt

brambakker2003
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2005 19:49

Carin vertrekt vanuit verkeerde punt

Bericht door brambakker2003 »

Elke keer alsik het contact omdraai start mijn carin 522 netjes op. Echter hij vertrekt altijd vanui Capelle aan de Ijsel. Na enkele minuten wordt pas de goede locatie gevonden. Ook de tijd komt dan in beeld. Irritant dit.

Uit de zoekmachine van deze site heb ik het volgende..
----------
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zitten de accu plus en geschakelde plus op A1 en A3 van de computer verwisseld
Verander dat en je probleem is opgelost

Groet,
JW


Iets met de a1 en a3 draad of zo. ...??


Ik heb de paarse draad en de rode constante stroom draad samengebonden en deze stroom via het contact gegeven. Wat heb ik fout gedaan?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Je geeft zelf het antwoord al..... de draden die jij noemt mogen dus NIET samengebonden aan de geschakelde plus komen. De paarse wel aan de geschakelde plus, de rode moet aan de permanent spanning. Wijzig dat en je systeem zal, op dat punt, goed werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wooter
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2003 17:56

Bericht door wooter »

Het navigatiesysteem moet inderdaad continu stroom krijgen, deze mag niet onderbroken worden. Krijgt het systeem geen stroom, gaat ie bij heropstarten terug naar de laatst opgeslagen locatie (wat natuurlijk niet de locatie is waar je stond toen je het ding uitzetten).

De contactdraad is een signaaldraadje waaraan het navigatiesysteem voelt wanneer je je contact aanzet. Als reactie hierop gaat het navigatiesysteem uit z'n slaapmodus, floept het scherm aan en kun je beginnen navigeren.
VDO Dayton MS5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
brambakker2003
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2005 19:49

Bericht door brambakker2003 »

conclusie: (?)

De paarse aansluiten op de contactstroom
De rode aansluiten op constante stroom

Trekt de set dan niet langzaam de accu leeg in die slaapstand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het gaat hier om enkele milliampères waar je je niet druk over moet maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
brambakker2003
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2005 19:49

Bericht door brambakker2003 »

Klopt...heb het veranderd en de wagen startte de dag erna gelukkig gewoon nog.
Probleem is verholpen. Dank u mannen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 573
  • RNS 300 verkeerde code
    door Harrieke » 02 mar 2018 19:45 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 469
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 788
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 2002
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”