Software problemen Indianapolis V1.01???

Higgy
Moderator
Moderator

Re: Software problemen Indianapolis V1.01???

Bericht door Higgy »

bigdeal schreef: Hoi Gijs, er is niets mis met je apparaat. Mijn apparaat heeft het ook! Hoe dit komt? Heel simpel: de A16 is het afgelopen jaar een meter of 400 verplaatst! Hierdoor worden de namen getoond van de wegen die daar eerst waren!
Mijn Becker Traffic Pro had dit niet, omdat die niet zo snel een nieuwe route kon rekenen als de Indianapolis. Maar ik hoor ook telkens - nu links, nu rechts - .....
Heb jij soms het HELE bovenstaande draadje niet gelezen? :shock:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member

Bericht door bigdeal »

Higgy schreef: Heb jij soms het HELE bovenstaande draadje niet gelezen? :shock:
Nee ik had niet het hele draadje gelezen, excuses daarvoor. Blijft het feit: al zou alles weer werken: op de A16 (die hij specifiek noemt) blijft de Indianapolis zeker van slag raken door verlegging van de weg. Dat mocht ik toch zeker wel vermelden? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

bigdeal schreef:
Higgy schreef: Heb jij soms het HELE bovenstaande draadje niet gelezen? :shock:
Nee ik had niet het hele draadje gelezen, excuses daarvoor. Blijft het feit: al zou alles weer werken: op de A16 (die hij specifiek noemt) blijft de Indianapolis zeker van slag raken door verlegging van de weg. Dat mocht ik toch zeker wel vermelden? :?
Tuurlijk :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member

Bericht door JJ »

beckeronline schreef:Bij het lezen van je problemen komen er een paar vragen bij me boven:

* Weet je zeker dat je het goede snelheidssignaal hebt?? Heb je dit ook nagekeken in menu sensoriek??
* Heeft je auto geen gemetaliseerde voorruit?

Er zijn zover ik weet geen noemenswaardige problemen met deze software en zeker niet de problemen welke jij schetst. Heel af en toe komt het voor de deze software bij het opstarten vraagt om een taalkeuze te maken maar dan druk je even op NAV en dan is hij weer terug in menu. Dit is het enigste 'probleem' op dit moment.
Hallo Beckeronline,

Het verhaal wat je schilderd mbt de software en het opnieuw moeten invoeren van de taal heb ik vanaf dag 1. Helaas is het niet altijd een kwestie van een knopje drukken. Het fenomeen komt ongeveer 2-3 keer per maand voor (soms vaker) en van de 3 keer dat het gebeurd moet ik niet alleen de taal keuze opnieuw invoeren maar ook een nieuwe kalibratie rit maken (welliswaar is hij na 50 meter weer in de lucht). Maar zo haal ik dus nooit een status 3.

Heb het aparaat 7 WEKEN!!!!! moeten missen toen hij voor reparatie was ingestuurd. Er is nu een nieuwe GPS module geplaats maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

Kan ik mijn klacht ook ergens rechtstreeks bij Becker neerleggen want het aparaat weer 7 weken kwijt zijn is echt geen optie daar ik voor mijn werk veel op de weg zit. De verkoper zegt geen vervangend aparaat beschikbaar te hebben...... en daar moet je het als klant dan maar met doen. :evil:

Wat doet Becker aan het probleem? Is dit met versie 2.0 verholpen of is het aparaat (component) gebonden?

Gr.
JJ
Opel Zafira 2.2 sport
Becker Indianapolis 7920

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member

even ter info:

Bericht door bigdeal »

JJ schreef:Het verhaal wat je schilderd mbt de software en het opnieuw moeten invoeren van de taal heb ik vanaf dag 1. Helaas is het niet altijd een kwestie van een knopje drukken. Het fenomeen komt ongeveer 2-3 keer per maand voor (soms vaker) en van de 3 keer dat het gebeurd moet ik niet alleen de taal keuze opnieuw invoeren maar ook een nieuwe kalibratie rit maken (welliswaar is hij na 50 meter weer in de lucht). Maar zo haal ik dus nooit een status 3.
Dat ie af en toe opeens de taal opnieuw wilt of de calibratierit, dat heb ik ook. Soms 1 keer in de maand, soms 3 keer in 1 maand. dan weer 6 weken niet.... Meestal kan ik dat zowaar wegklikken (lijkt wel of ie dan niet tijdig de cd heeft kunnen lezen ofzo) maar soms moet ik zelfs ook die calibratierit opnieuw maken.

Heb het ook dat ie blijkbaar een reset gedaan heeft omdat opeens die vermelding van maximale snelheden weer aan staat (terwijl ik die telkens uit zet).

Maarja, dat heb ik in deze wagen, mijn tijdelijke wagen hiervoor, en mijn vorige lease wagen...
Ik zelf ben wat dat betreft bang dat het aan de Indianapolis ligt of aan software versie 1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member

Re: even ter info:

Bericht door JJ »

Dat ie af en toe opeens de taal opnieuw wilt of de calibratierit, dat heb ik ook. Soms 1 keer in de maand, soms 3 keer in 1 maand. dan weer 6 weken niet.... Meestal kan ik dat zowaar wegklikken (lijkt wel of ie dan niet tijdig de cd heeft kunnen lezen ofzo) maar soms moet ik zelfs ook die calibratierit opnieuw maken.

Heb het ook dat ie blijkbaar een reset gedaan heeft omdat opeens die vermelding van maximale snelheden weer aan staat (terwijl ik die telkens uit zet).

Maarja, dat heb ik in deze wagen, mijn tijdelijke wagen hiervoor, en mijn vorige lease wagen...
Ik zelf ben wat dat betreft bang dat het aan de Indianapolis ligt of aan software versie 1.
Ik denk dat je hier gelijk in hebt.
Sterker nog .... Becker waarschijnlijk ook.......
Kreeg vorige week een telefoontje van het inbouw station dat ze contact met Becker hadden gehad omtrent dit probleem. Krijg nu een nieuw systeem (hopelijk met de versie 2 software) en dan maar hopen dat het euvel verhopen is.
Zo niet, dan moet ik maar naar een ander merk uit wijken....... zou toch zonde zijn!
Opel Zafira 2.2 sport
Becker Indianapolis 7920

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member

Software problemen Inianapolis V1.01???

Bericht door JJ »

Ben gisteren naar het inbouw station geweest om het vervangende (nieuwe) navigatie systeem te laten inbouwen. Tot mijn grote verbazing werd alleen het systeem vervangen en weer met de oude 1.01 software geladen.

Daar geen andere 2.0 software beschikbaar was werd besloten om dit nieuwe systeem (7920) maar met de oude software te testen.

Gisteren ging het de hele dag goed, doch het nieuwe systeem had ongeveer 3 satelieten minder ontvangst dan het oude. (Al het overige is gelijk gebleven en ook niet los geweest inclusief GPS muis).

Vanmorgen was het al raak :cry: , weer taal opnieuw in voeren en kalibratie rit uitvoeren. Heeft ongeveer 15 minuten geduurd voordat hij de kalibratierit vrijgaf vanwege te weinig satelieten.

Als hij dan weer gekalibreert is moet ik zeggen dat dit systeem zeker 2x zo snel is dan de "oude" 7920. Hij schijnt tijdens het navigeren geen last te hebben van het geringere aantal satelieten. (4-5 van de 11-12) wat normaal 7-8 van de 11-12 waren.

Wil deze week nog even bij de dealer langs gaan om dit in elk geval te melden.

Ben benieuwd...... maar krijg wel het idee dat er iets goed mis is met de software.
Waarschijnlijk wordt het noodzakelijk om maar eens met Becker direkt contact op te nemen.

Gr.
JJ
Opel Zafira 2.2 sport
Becker Indianapolis 7920

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJ
Starting Member
Starting Member

Software problemen Indianapolis V1.01???

Bericht door JJ »

Ben nogmaals terug geweest naar het inbouwstation. Ze hebben nu alles binnenste buiten gedraaid... en warempel komt men er toch na 1 jaar achter dat de storingen van het aparaat aan de accuspanning tijdens starten van de auto ligt. :shock:

De spanning viel tijdens starten onder de 9,5V, iets waar de Indi niet tegen kan schijnbaar en dus hierdoor steeds de taal en/of de kalibratierit opnieuw moetst worden ingevoerd/uitgevoerd.

Terug geweest naar Opel-dealer maar hier was niets mee aan te vangen, ze hebben simpel weg de tester op de accu gehouden en daar deze "OK" aangaf was men van mening dat het niet aan de accu lag. Hoewel de spanning tijdens het starten terugviel tot 8,2V.

Weer terug naar het inbouwstation dus..... aldaar meende men het probleem te kunnen ondervangen door 4 ELCO's tussen de accu en het apparaat te zetten. Deze moesten de spanningsval opvangen tijdens start (dit trouwens op aanraden van Becker Duitsland).

Dit heeft 1 week goed gewerkt, geen uitval meer gehad.... tot gisteren dus. Weer alles weg!

Ga nu zelf maar een nieuwe accu halen met meer Ah (van 66 naar 74Ah) en hoop dat het dan verholpen is.
Zo niet dan was dit de eerste en de laatste Becker!!

JJ
Opel Zafira 2.2 sport
Becker Indianapolis 7920

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo JJ,

Het blijft balen natuurlijk, maar toch plezierig te lezen dat je de mogelijke oorzaak te pakken hebt.
En dus zijn we heel benieuwd hoe het straks is als je een nieuwe accu gemonteerd hebt.
Overigens, die grote condensatoren, welke waarde hebben die, en hoe zijn ze geschakeld? Zitten ze direct parallel bij de aansluiting van de Indy?

Nog wel de opmerking dat alle systemen een zekere spanningsgrens kennen waarbinnen ze goed werken.
Mijn 5500 is alleen gegarandeerd bij een spanning tussen 9 en 16V, dus met de bij jou gemeten 8,2V kan dit systeem ook problemen geven.
Iets dergelijks heb ik ook al gehad, niet ernstig welliswaar maar met mijn vorige accu viel het scherm uit bij het starten. Dat is nog wat spanningsgevoeliger dan de computer zelf. Met de nieuwe accu is het OK.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mbt de Becker 7820 , de Indianapolis en ditzelfde probleem is bij Geo24.de al boekenvol geschreven

Und ich rate Dir: Bau eine Sperrdiode ein und dahinter einen 10.000 µF Kondensator (nach Masse geschaltet). Der stützt die Spannung nach unten UND nach oben.
Denn kommt ein Peak, pfeift sich das der Elko rein.
Met argumenten Kondensator en Batterie even suchen en je bent er!

Overigens is in geen van de genoemde gevallen het installeren van een nieuwe (zwaardere) accu een oplossing gebleken. De Beckers zij vreselijk gevoelig voor de tijdelijk lage systeemspanning tijdens het starten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10