Update geïnstalleerd, systeem is knettergek geworden
-
- Moderator
Update geïnstalleerd, systeem is knettergek geworden
Bericht
magriet
Junior Member
Woonplaats of Postcode of Provincie: deventer
Geplaatst: Zo Sep 11, 2005 6:44 pm Onderwerp: Hellupppp, grote problemen.....
--------------------------------------------------------------------------------
Eerder dit jaar een update gekregen omdat de flitsinfo van Italie er bij was gekomen. De nieuwste update zou pas komen als wij weer terug waren van onze vakantie (italie)
Wel netjes het abonnement betaald en de nieuwe codes ingevoerd en op weg naar bella Italia. Groot was mijn verbazing dat Italie niet geactiveerd was.
We zijn nu net terug van vakantie en kregen de nieuwe updates: een cd in een doosje met daarop de tekst: navigation operation software MO 5597 en in een kartonnen mapje de digital roadmap Tele Atlas 2005/06 Europa.
Voor we vanmiddag richting Enschede vertrokken heb ik eerst de schijf MO 5597 geinstalleerd en zag toen ik de volgende dvd er in wilde doen dat dit TA was. We hebben zelf Navtech.
Met TA lukte het van geen kant, ik kreeg de mededeling dat ikme in een land zou bevinden wat niet vrij is.
Dus de NT er weer ingedaan.
En toen ging er onderweg van alles mis: We krijgen geen enkele keer een melding van een flitspaal, Als ik iets verander, b.v. de statusbalk of een ander adres dan gaat de hele boel op zwart, even later start ie weer op en krijg ik eerst weer het bekende blauwe instructieschermpje. Regelamtig was ie de kluts geheel kwijt, alleen een grote witte ronddraaiende pijl en zoek het lekker zelf ff uit.
Tijdens het rijden op de snelweg wilden we een andere route gaan volgen dus wilde ik het e.e.a. instellen en toen is de hele boel vastgelopen, er kwam geen beweging meer in. Een parkeerplaats opgezocht, de auto uit, weer aan, niets hoor, hij bleef vast zitten, ik kon intoetsen wat ik wilde... Ten einde raad het schijfje eruit gehaald, die van TA er in, vervolgens de melding dat ik mij in een niet vrijgeschakeld land bevond, toen de NT er weer in en ja hoor, we konden weer.
Ook viel het me op dat je in het linker gedeelte van het scherm, waar je je zelf ziet rijden op die witte streep, dat dit cirkeltje waar dat blauwe V tekentje instaat helemaal niet die witte lijn volgt maar er steeds helemaal naast zit. Als er een B weg vlak naast de weg ligt waar jij rijdt, dan lijkt het op het scherm dat jij op dat moment op de B weg rijdt.
Kortom, wat een puinhoop zeg . Wat moet ik doen, help me alsjeblieft, zoals jullie al zo vaak gedaan hebbem
Ik wacht in spanning af, groet,
Margriet
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gene
Moderator
Woonplaats of Postcode of Provincie: ZH
Geplaatst: Zo Sep 11, 2005 9:28 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Gezien de update MO5597 zul je of een 5400 of een 5500 pc hebben.
De problemen die jij schetst zijn grotendeels terug te voeren op de geinstalleerde software. Hierover is al uitgebreid geschreven. (spontaan resetten, verkeerde meldingen, niet meer op de route, enz)
Zoek viewtopic.php?t=5174 en gij zult vinden.
Om jouw problemen tijdelijk op te lossen is het noodzakelijk terug te gaan naar software versie 5595 sr.
Dit voor zolang er geen aanpassing van de 5597 komt.
Nadat je de downgrade hebt uitgevoerd moet je wel alle instellingen even opnieuw controleren.
Indien je de Teleatlas kaarten hebt ontvangen terwijl je een content van Navteq hebt, moet je dit melden aan het C-IQ servicecenter. Je krijgt dan heel snel de juiste versies toegestuurd.
Daarna moet alles gewoon werken zoals het hoort.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
magriet
Junior Member
Geplaatst: Ma Sep 12, 2005 11:51 pm Onderwerp: Update geïnstalleerd, systeem is knettergek geworden
Ik kom er niet meer uit uit, heb vandaag met C-IQ gebeld en werd me een DVD van Navtech toegezegd. Maar op onderstaande problemen kon de man aan de telefoon geen antwoord geven, dit was te technisch. Volgens forumlid Gene moet ik de oudere versie weer installeren maar die heb ik niet meer. Ik vroeg dus gelijk of ze die dan ook mee konden sturen maar ik kreeg een vaag antwoord dat dit niet zou helpen. Kortom, wat moet ik nu?
[ noot Gene]
Voor de duidelijkheid het e.e.a. samengevoegd om de leestbaarheid te vergemakkelijken en om te voorkomen dat het een dubbelpost wordt.
[/url]
Gene
Moderator
Geplaatst: Do Sep 15, 2005 2:46 pm Onderwerp:
Blijkbaar weten ze bij C-IQ niet wat ze ermee aan moeten, vandaar ook hun vage antwoord dat dit niet zou helpen. Maar het downgraden geeft wel degelijk een oplossing. Dit is al meerdere malen door forumleden (met dezelfde problemen als jij) uitgetest.
Misschien dat iemand uit de omgeving Deventer in het bezit is van de 5595 sr, Lukt je dat niet dan laat het maar even horen
Om voorlopig een groot gedeelte van jouw problemen kwijt te raken (resetten, de weg kwijt enz) kun het het volgende doen.
Bij het navigeren dien je de schaal (detaillering) van de kaart NIET KLEINER DAN 500 m te zetten. Dan blijft in ieder geval het systeem gewoon zijn werk doen.
Dat de helpdesk C-IQ jou niet verder kan helpen vind ik vreemd. Zonder meer zouden zij een 5595sr cd kunnen sturen. Indien je daarnaast op zeker wilt varen neem dan even contact op met Siemens VDO trading in Amsterdam. Daar zit een uitstekende helpdesk die jou eventueel ook een 5595sr cd kan sturen. Daarnaast zijn het giganten op het gebied van probleemoplossingen.
Hou ons op de hoogte van jou vorderingen.
magriet
Junior Member
Geplaatst: Zo Sep 11, 2005 6:44 pm Onderwerp: Hellupppp, grote problemen.....
Eerder dit jaar een update gekregen omdat de flitsinfo van Italie er bij was gekomen. De nieuwste update zou pas komen als wij weer terug waren van onze vakantie (italie)
Wel netjes het abonnement betaald en de nieuwe codes ingevoerd en op weg naar bella Italia. Groot was mijn verbazing dat Italie niet geactiveerd was.
We zijn nu net terug van vakantie en kregen de nieuwe updates: een cd in een doosje met daarop de tekst: navigation operation software MO 5597 en in een kartonnen mapje de digital roadmap Tele Atlas 2005/06 Europa.
Voor we vanmiddag richting Enschede vertrokken heb ik eerst de schijf MO 5597 geinstalleerd en zag toen ik de volgende dvd er in wilde doen dat dit TA was. We hebben zelf Navtech.
Met TA lukte het van geen kant, ik kreeg de mededeling dat ikme in een land zou bevinden wat niet vrij is.
Dus de NT er weer ingedaan.
En toen ging er onderweg van alles mis: We krijgen geen enkele keer een melding van een flitspaal, Als ik iets verander, b.v. de statusbalk of een ander adres dan gaat de hele boel op zwart, even later start ie weer op en krijg ik eerst weer het bekende blauwe instructieschermpje. Regelamtig was ie de kluts geheel kwijt, alleen een grote witte ronddraaiende pijl en zoek het lekker zelf ff uit.
Tijdens het rijden op de snelweg wilden we een andere route gaan volgen dus wilde ik het e.e.a. instellen en toen is de hele boel vastgelopen, er kwam geen beweging meer in. Een parkeerplaats opgezocht, de auto uit, weer aan, niets hoor, hij bleef vast zitten, ik kon intoetsen wat ik wilde... Ten einde raad het schijfje eruit gehaald, die van TA er in, vervolgens de melding dat ik mij in een niet vrijgeschakeld land bevond, toen de NT er weer in en ja hoor, we konden weer.
Ook viel het me op dat je in het linker gedeelte van het scherm, waar je je zelf ziet rijden op die witte streep, dat dit cirkeltje waar dat blauwe V tekentje instaat helemaal niet die witte lijn volgt maar er steeds helemaal naast zit. Als er een B weg vlak naast de weg ligt waar jij rijdt, dan lijkt het op het scherm dat jij op dat moment op de B weg rijdt.
Kortom, wat een puinhoop zeg . Wat moet ik doen, help me alsjeblieft, zoals jullie al zo vaak gedaan hebbem
Ik wacht in spanning af, groet,
Margriet
Gene
Moderator
Geplaatst: Zo Sep 11, 2005 9:28 pm Onderwerp:
Gezien de update MO5597 zul je of een 5400 of een 5500 pc hebben.
De problemen die jij schetst zijn grotendeels terug te voeren op de geinstalleerde software. Hierover is al uitgebreid geschreven. (spontaan resetten, verkeerde meldingen, niet meer op de route, enz)
Zoek viewtopic.php?t=5174 en gij zult vinden.
Om jouw problemen tijdelijk op te lossen is het noodzakelijk terug te gaan naar software versie 5595 sr.
Dit voor zolang er geen aanpassing van de 5597 komt.
Nadat je de downgrade hebt uitgevoerd moet je wel alle instellingen even opnieuw controleren.
Indien je de Teleatlas kaarten hebt ontvangen terwijl je een content van Navteq hebt, moet je dit melden aan het C-IQ servicecenter. Je krijgt dan heel snel de juiste versies toegestuurd.
Daarna moet alles gewoon werken zoals het hoort.
magriet
Junior Member
Geplaatst: Ma Sep 12, 2005 11:51 pm Onderwerp: Update geïnstalleerd, systeem is knettergek geworden
Ik kom er niet meer uit uit, heb vandaag met C-IQ gebeld en werd me een DVD van Navtech toegezegd. Maar op onderstaande problemen kon de man aan de telefoon geen antwoord geven, dit was te technisch. Volgens forumlid Gene moet ik de oudere versie weer installeren maar die heb ik niet meer. Ik vroeg dus gelijk of ze die dan ook mee konden sturen maar ik kreeg een vaag antwoord dat dit niet zou helpen. Kortom, wat moet ik nu?
[ noot Gene]
Voor de duidelijkheid het e.e.a. samengevoegd om de leestbaarheid te vergemakkelijken en om te voorkomen dat het een dubbelpost wordt.
[/url]
Gene
Moderator
Geplaatst: Do Sep 15, 2005 2:46 pm Onderwerp:
Blijkbaar weten ze bij C-IQ niet wat ze ermee aan moeten, vandaar ook hun vage antwoord dat dit niet zou helpen. Maar het downgraden geeft wel degelijk een oplossing. Dit is al meerdere malen door forumleden (met dezelfde problemen als jij) uitgetest.
Misschien dat iemand uit de omgeving Deventer in het bezit is van de 5595 sr, Lukt je dat niet dan laat het maar even horen
Om voorlopig een groot gedeelte van jouw problemen kwijt te raken (resetten, de weg kwijt enz) kun het het volgende doen.
Bij het navigeren dien je de schaal (detaillering) van de kaart NIET KLEINER DAN 500 m te zetten. Dan blijft in ieder geval het systeem gewoon zijn werk doen.
Dat de helpdesk C-IQ jou niet verder kan helpen vind ik vreemd. Zonder meer zouden zij een 5595sr cd kunnen sturen. Indien je daarnaast op zeker wilt varen neem dan even contact op met Siemens VDO trading in Amsterdam. Daar zit een uitstekende helpdesk die jou eventueel ook een 5595sr cd kan sturen. Daarnaast zijn het giganten op het gebied van probleemoplossingen.
Hou ons op de hoogte van jou vorderingen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Heren beheerders, dit is een compilatie van een samengevoegd bericht wat mis ging.
De discussies heb ik terug kunnen halen.
Voor Margriet
Jouw probleem heeft de aandacht, ik zou zeker het door mij voorgestelde kontakt met Siemens VDO trading eens aanspreken.
De discussies heb ik terug kunnen halen.
Voor Margriet
Jouw probleem heeft de aandacht, ik zou zeker het door mij voorgestelde kontakt met Siemens VDO trading eens aanspreken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Junior Member
eureka...ik heb de 5595 gevonden
Allereerst zie ik nu pas dat jullie nog gereageerd hebben om mijn probleem, ik zie steeds staan dat er geen berichten voor me zijn. Vandaar dat ik niet meer heb gereageerd. Maar ik heb gelukkig de 5595 nog weer gevonden.
Ik durf niet goed...
Moet ik nu die 5595 weer in laden? En hoe moet ik de instellingen dan controleren? Ik ben al blij dat ik het apparaat ooit aan de praat heb gekregen, leek als ik ben.
En mijn Navtech? Ik wacht nog steeds op de toezending
Please......help me.
Ik durf niet goed...
Moet ik nu die 5595 weer in laden? En hoe moet ik de instellingen dan controleren? Ik ben al blij dat ik het apparaat ooit aan de praat heb gekregen, leek als ik ben.
En mijn Navtech? Ik wacht nog steeds op de toezending
Please......help me.
Hide post links |
-
- Moderator
Het laden van de MO5595 gaat heel gemakkelijk. Het beste is om de auto ta laten lopen. Plaats vervolgens de cd met de MO5595 sw in de computer en wacht totdat het systeem is geupdated. Er wordt uiteraard gevraagd of je wilt upgraden met een lagere versie. Geef hierbij OK. Laat de sw volledig verwerken, dat heet, onderbreek de bewerkingen niet. Het een en ander kan 5-10 minuten duren. (meestal 5) Als de "update" klaar is wordt automatisch aagegeven dat de cd eruit moet en dat het systeem daarna automatisch opstart.
Dat is het eigenlijk.
Je hebt wel de kans dat er bij het opstarten van het systeem een melding komt mbt vrijschakelen. Dit kun je gewoon negeren.
Kijk daarna of het systeem weer werkt zoals het zou moeten.
Suc6 en hou ons op de hoogte.
Dat is het eigenlijk.
Je hebt wel de kans dat er bij het opstarten van het systeem een melding komt mbt vrijschakelen. Dit kun je gewoon negeren.
Kijk daarna of het systeem weer werkt zoals het zou moeten.
Suc6 en hou ons op de hoogte.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik kan zo 1, 2, 3 ff niet achterhalen of je een Europa-vrijschakeling hebt, maar als dat zo is en je ontvangt de nieuwe DVD van Navteq, dan kan je contact opnemen met het C-IQ Service Centre voor de vrijschakelcode van de landen Slovenië, Polen en Hongarije. Je krijgt dan een gratis code voor die landen, omdat je namelijk een Europa-vrijschakeling hebt (en deze landen anders niet goed werken). Met het invoeren van deze code verdwijnt meteen je melding dat je contact moet opnemen met het C-IQ Service Centre voor het vrijschakelen van producten .
Mocht je geen Europa abonnement hebben, dan krijg je dat schermpje wel... Dat is dan een kwestie van op OK drukken en alles werkt dan gewoon.
Groetjes,
Toho_NL.
Mocht je geen Europa abonnement hebben, dan krijg je dat schermpje wel... Dat is dan een kwestie van op OK drukken en alles werkt dan gewoon.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
voor Gene
Allereerst hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Maar nu heb ik nog een vraag aan jou Gene, wat een zeurpiet he
Ik moet n.l. vanmiddag naar Enschede en er gaan meerdere auto's mee. Omdat wij navigatie hebben rijden ze achter ons aan. Je snapt het al, ik wil liever niet dat we met zijn allen aan het dolen gaan dus wil ik nog graag het volgende weten:
Als ik die 5595 er in doe, alles volgens de regels afwerk en hij vraagt om die vrijschakeling, moet ik dan niets intoetsen? Ik hoop dta je dit nog leest voor ik wegga
Alvast bedankt he?
Margriet
Maar nu heb ik nog een vraag aan jou Gene, wat een zeurpiet he
Ik moet n.l. vanmiddag naar Enschede en er gaan meerdere auto's mee. Omdat wij navigatie hebben rijden ze achter ons aan. Je snapt het al, ik wil liever niet dat we met zijn allen aan het dolen gaan dus wil ik nog graag het volgende weten:
Als ik die 5595 er in doe, alles volgens de regels afwerk en hij vraagt om die vrijschakeling, moet ik dan niets intoetsen? Ik hoop dta je dit nog leest voor ik wegga
Alvast bedankt he?
Margriet
Hide post links |
-
- Moderator
Ik geef maar ff antwoord (mag vast wel ). Je hoeft dan verder niks te doen. Je krijgt alleen na het initialiserenn de melding dat je je aan de regels moet houden (die had je al) en daarna krijg je de melding dat je content moet vrijschakelen. Ook daar kan je gewoon op OK drukken. Alles werkt dan gewoon.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Inderdaad zo simpel is het......Toho_NL schreef:Ik geef maar ff antwoord (mag vast wel ). Je hoeft dan verder niks te doen. Je krijgt alleen na het initialiserenn de melding dat je je aan de regels moet houden (die had je al) en daarna krijg je de melding dat je content moet vrijschakelen. Ook daar kan je gewoon op OK drukken. Alles werkt dan gewoon.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
ok dan ga ik het nu proberen, ik ga om 14.00 uur weg dus als ik dan voor die tijd nog problemen heb dan mag ik vast nog wel ff bij jullie aankloppen???
En voor ik het vergeet, ik heb inderdaad een abonnement op europa.
Nou, ik ga mijn auto ff opzoeken en dan aan de slag, bedankt he!!
En voor ik het vergeet, ik heb inderdaad een abonnement op europa.
Nou, ik ga mijn auto ff opzoeken en dan aan de slag, bedankt he!!
Hide post links |
-
- Moderator
Mocht je de downgrade niet durven uitvoeren dan kun je, zoals ik al eerder heb geschreven, gewoon met de 5597 sw blijven navigeren. Om geen problemen te krijgen zoals jij die hebt geschtst, moet je er dan wel aan denken de schaalverdeling (detaillering) van de navigatiemap NIET kleiner te zetten dan 500 meter. Ook dan blijft je systeem, als het goed is, gewoon werken.Dit was nog even een tip mijnerzijds.
In ieder geval wederom suc6...
In ieder geval wederom suc6...
Hide post links |
-
- Junior Member
YES............Het is gelukt, ontzettend bedankt allebei
Ik heb nog 1 vraagje en dan zal ik jullie niet meer lastig vallen. Als ik de nieuwe NT van de week krijg, moet ik dan wel weer de nieuwe software installeren of draait ie ook op de 5595?
Ik heb nog 1 vraagje en dan zal ik jullie niet meer lastig vallen. Als ik de nieuwe NT van de week krijg, moet ik dan wel weer de nieuwe software installeren of draait ie ook op de 5595?
Hide post links |
-
- Moderator
Als je de nieuwe DVD krijgt kan je die gewoon erin stoppen. Deze werkt prima met de MO5595 (SR). Ik heb het zo ook draaien. Je moet dan wel ff het C-IQ Service Centre bellen voor de GRATIS code van Polen, Slovenié en Hongarije. Dan werken deze landen ook en krijg je de melding van het vrijschakelen van content ook niet meer .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. je valt ons niet lastig hoor... Daar zijn we juist voor .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. je valt ons niet lastig hoor... Daar zijn we juist voor .
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Moderator
Er zijn wat functionaliteiten bijgekomen, zoals:
in splitscreen de optie de boordcomputergegevens te zien.
pop-up scherm bij mobiele snelheidscontroles
schaal detaillering minimaal 50 m ipv 100 m
diverse foutjes in de software verbeterd
dit zijn zo globaal de meest in het oog springende wijzigingen.
Zoals je gemerkt hebt zitten juist in de nieuwe sw een paar storende fouten. Vandaar de aanbeveling dat als je geen last wilt hebben hiervan de MO5595 (sr) versie te gebruiken.
Persoonlijk gebruik ik de 5597 om reden dat de nieuwigheidjes voor mij meer een waarde hebben. Dat ik er aan moet denken de detailleringsschaal niet lager te zetten dan 500m, wel .... daar kan ik voorlopig mee leven...
De MO5595 (sr) had bij mij (en een aantal anderen) als nadeel dat af en toe bepaalde TMC info doorgegeven werd. En dat vond ik weer een probleem.
Zo zie je maar zo heeft iedereen wat.....
in splitscreen de optie de boordcomputergegevens te zien.
pop-up scherm bij mobiele snelheidscontroles
schaal detaillering minimaal 50 m ipv 100 m
diverse foutjes in de software verbeterd
dit zijn zo globaal de meest in het oog springende wijzigingen.
Zoals je gemerkt hebt zitten juist in de nieuwe sw een paar storende fouten. Vandaar de aanbeveling dat als je geen last wilt hebben hiervan de MO5595 (sr) versie te gebruiken.
Persoonlijk gebruik ik de 5597 om reden dat de nieuwigheidjes voor mij meer een waarde hebben. Dat ik er aan moet denken de detailleringsschaal niet lager te zetten dan 500m, wel .... daar kan ik voorlopig mee leven...
De MO5595 (sr) had bij mij (en een aantal anderen) als nadeel dat af en toe bepaalde TMC info doorgegeven werd. En dat vond ik weer een probleem.
Zo zie je maar zo heeft iedereen wat.....
Hide post links |
-
- Junior Member
waar is de flitspaalinfo?
hier ben ik weer, we zijn gekomen waar we moesten zijn maar toch lukte bepaalde dingen niet zoals de flitspaalinfo, die deed het dus niet en ik maar zoeken waar ik het kon vinden maar het is me niet gelukt. Volgens mij zijn alle instellingen eruit maar ik durfde onderweg niet te gaan prutsen omdat ik bang was dat ie er dan helemaal mee op zou houden. Dat ga ik morgen wel doen maar waar o waar kan ik die flitsinfo inschakelen?
Ook krijg ik bij het opstarten inderdaad steeds die contentmelding.
Ik ben blij dat jullie het over die schaal hadden gehad want in het stond die dus veel te groot en zonder jullie hulp had ik echt niet geweten waar dat aan lag. Zo zie je maar weer wat een handig forum dit is. Wat bedoel je trouwens met: als nadeel dat af en toe bepaalde TMC info doorgegeven werd.
Margriet
Ook krijg ik bij het opstarten inderdaad steeds die contentmelding.
Ik ben blij dat jullie het over die schaal hadden gehad want in het stond die dus veel te groot en zonder jullie hulp had ik echt niet geweten waar dat aan lag. Zo zie je maar weer wat een handig forum dit is. Wat bedoel je trouwens met: als nadeel dat af en toe bepaalde TMC info doorgegeven werd.
Margriet
Hide post links |
-
- Moderator
Die contentmelding kan je dus 'weghalen'door contact op te nemen met het C-IQ Service Centre en de code voor Polen, Slovenië en Hongarije aan te vragen. Deze krijg je gratis, want je hebt een Europavrijschakeling. Als je hem dan hebt ingegeven is die melding weg .
De flitsinfo kan je inschakelen door te gaan naar 'Instellingen', 'Infopunten' en dan te zorgen dat er zowel een vinkje staat als een luidspreker (kwestie van een aantal keer op OK drukken). Als dat het geval is kiijg je zowel een pop-up als een pieptoon (niet bij de mobiele controles)...
De schaal kan je met de MO5595 (SR) gewoon weer veranderen hoor. Alleen bij de MO5597 i.c.m. de RC5000 liep ie vast onder de schaal van 500 meter als je te snel dingen deed. Met de downgrade van de software moet het weer gewoon werken.
Groetjes,
Toho_NL.
De flitsinfo kan je inschakelen door te gaan naar 'Instellingen', 'Infopunten' en dan te zorgen dat er zowel een vinkje staat als een luidspreker (kwestie van een aantal keer op OK drukken). Als dat het geval is kiijg je zowel een pop-up als een pieptoon (niet bij de mobiele controles)...
De schaal kan je met de MO5595 (SR) gewoon weer veranderen hoor. Alleen bij de MO5597 i.c.m. de RC5000 liep ie vast onder de schaal van 500 meter als je te snel dingen deed. Met de downgrade van de software moet het weer gewoon werken.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Bedoelde natuurlijk bepaalde TMC informatie NIET werd doorgegeven. Is een bugje in de 5595 sw die in bepaalde stuaties er zorg voor draagt dat de TMC info niet helemaal lekker meer werkt.
Inschakelen van flitsinfo:
Code invullen, berichten selecteren, onder in het scherm de info meldingen selecteren, vervolgens onder instellingen, infopunten, een vinkje zetten.
Inschakelen van flitsinfo:
Code invullen, berichten selecteren, onder in het scherm de info meldingen selecteren, vervolgens onder instellingen, infopunten, een vinkje zetten.
Hide post links |
-
- Junior Member
siemens gebeld
Ik heb net met Siemens gebeld maar daar kwam ik niet veel verder. Volgens de medewerker zijn de installatiesoftware en de navigatie 2 verschillende dingen en kan de storing die ik ook in dit forum heb voorgelegd -de weg kwijt zijn etc.- niet aan de 5597 liggen. Hij heeft nog geen klachten hierover gehad.
Dus nu snap ik er helemaal niets meer van. Ik wacht maar eerst tot ik de goede NT DVD heb en ga ik het nog maar een keer proberen.
Dus nu snap ik er helemaal niets meer van. Ik wacht maar eerst tot ik de goede NT DVD heb en ga ik het nog maar een keer proberen.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat snap ik niet..... Siemens is op de hoogte van het feit dat er in de 5597 sw bugs zitten.
Maar goed. die discussie hoort hier niet thuis.
Navigatie en sw zijn inderdaad 2 verschillende zaken. Doch als door de sw het systeem reset (met alle probleempjes die erbij horen) gaat de navigatie fout. PC is de weg kwijt en gaat opnieuw calibreren. (naast de route enz.)
Ik zou me hier nu verder maar geen zorgen over maken, je systeem werkt nu beter.
In het topic 5597 (hier dus viewtopic.php?t=5174 ) kun je bijna alles lezen met betrekking tot de problemen met de sw. Ik denk dat je bijna 100% van de perikelen die jij hebt meegemaakt daar terug kunt vinden.
Maar goed. die discussie hoort hier niet thuis.
Navigatie en sw zijn inderdaad 2 verschillende zaken. Doch als door de sw het systeem reset (met alle probleempjes die erbij horen) gaat de navigatie fout. PC is de weg kwijt en gaat opnieuw calibreren. (naast de route enz.)
Ik zou me hier nu verder maar geen zorgen over maken, je systeem werkt nu beter.
In het topic 5597 (hier dus viewtopic.php?t=5174 ) kun je bijna alles lezen met betrekking tot de problemen met de sw. Ik denk dat je bijna 100% van de perikelen die jij hebt meegemaakt daar terug kunt vinden.
Hide post links |
-
- Junior Member
dat heb ik vanmorgen ook aan die man van Siemens gezegd en de link doorgegeven, hij zou er eens naar kijken.
Ik heb nu de nieuwe NT dvd ontvangen en ga die morgen in gebruik nemen.
Ben benieuwd of die wel werkt met de 5597.
Ik heb nu de nieuwe NT dvd ontvangen en ga die morgen in gebruik nemen.
Ben benieuwd of die wel werkt met de 5597.
Hide post links |
-
- Moderator
Zowel de NT 2005/1 als de NT 2005/6 werken exact hetzelfde onder zowel de 5595(sr) als 5597 (de nieuwe functies even niet meegeteld).
Wil je niet verzanden in wederom een resettend systeem, niet op de route enz, blijf dan voorlopig de 5595(sr) gebruiken.
Wil je niet verzanden in wederom een resettend systeem, niet op de route enz, blijf dan voorlopig de 5595(sr) gebruiken.
Hide post links |
-
- Junior Member
heb je enig idee of er een nieuwe versie uitkomt van de 5597 maar dan zonder fouten?
Hide post links |
-
- Moderator
Daar is, voorzover bekend, nog totaal niets over te zeggen. Motto is dus afwachten.magriet schreef:heb je enig idee of er een nieuwe versie uitkomt van de 5597 maar dan zonder fouten?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 393