Nieuwe 2005/06 mist nieuwe snelweg A59
-
- Junior Member
Nieuwe 2005/06 mist nieuwe snelweg A59
Beste mede navigatoren..
Heb vandaag een setje CD's gekregen, genaamd Navteq 2005/06.
Echter zonder niuewe software. Ik heb nu 5095 software in mijn MS5400.
Helaas heb ik nu niet de nieuwe snelweg A59 tussen Oss en Den bosch op de kaart.
kan iemand checken of dit ook daadwerkelijk zo is en dat dit nog niet ge-updated is.
Heb op GEO24 gezien dat deze er wel op zou moeten staan !!!
Is er ook een release 5597 voor de MS5400?
Groetjes,
Eric
Heb vandaag een setje CD's gekregen, genaamd Navteq 2005/06.
Echter zonder niuewe software. Ik heb nu 5095 software in mijn MS5400.
Helaas heb ik nu niet de nieuwe snelweg A59 tussen Oss en Den bosch op de kaart.
kan iemand checken of dit ook daadwerkelijk zo is en dat dit nog niet ge-updated is.
Heb op GEO24 gezien dat deze er wel op zou moeten staan !!!
Is er ook een release 5597 voor de MS5400?
Groetjes,
Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Eric,
Over de A59: onthoud dat de database op die CD's van oktober / november vorig jaar is... Dat verklaart dat nog niet alles correct is daar. Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk schandalig is. Wil er wel bij opmerken dat Geo24 gebasseerd is op kaarten van TeleAtlas (dat betekent echter weer niet dat de CD's van TeleAtlas ook deze versie van de kaarten bevat). Op www.maporama.com kan je kaarten van Navteq zien. Ook hier geldt dat Maporama nieuwere kaarten heeft dan wij op de CD / DVD hebben staan.
De MO5597 werkt ook gewoon op de MS5400. Vanwege de bugs die erop zitten (elders beschreven op het forum) wordt de software niet meegeleverd (bij sommige zitten ze er wel bij, maar hoe dat kan weet ik ook niet).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik zie dat je uit de omgeving Oss komt... Ik woon zelf in Beuningen en heb de MO5597 in mijn bezit. Mocht je deze willen installeren, dan kunnen we misschien wat regelen.
Over de A59: onthoud dat de database op die CD's van oktober / november vorig jaar is... Dat verklaart dat nog niet alles correct is daar. Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk schandalig is. Wil er wel bij opmerken dat Geo24 gebasseerd is op kaarten van TeleAtlas (dat betekent echter weer niet dat de CD's van TeleAtlas ook deze versie van de kaarten bevat). Op www.maporama.com kan je kaarten van Navteq zien. Ook hier geldt dat Maporama nieuwere kaarten heeft dan wij op de CD / DVD hebben staan.
De MO5597 werkt ook gewoon op de MS5400. Vanwege de bugs die erop zitten (elders beschreven op het forum) wordt de software niet meegeleverd (bij sommige zitten ze er wel bij, maar hoe dat kan weet ik ook niet).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik zie dat je uit de omgeving Oss komt... Ik woon zelf in Beuningen en heb de MO5597 in mijn bezit. Mocht je deze willen installeren, dan kunnen we misschien wat regelen.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Software MO5597
Beste TOHO,
Is de deze software beter dan de 5595SR ondanks de bugs die erin zitten?
Wat zijn de grote verschillen met 5595? Zitten er de 3-D kaarten in en geeft het display de ligging van voorsorteer-vakken aan, ( Dit heb ik op een NAVTEQ site ergens gezien, maar weet niet meer waar.
Als deze software beter is kan ik mischien iets met je regelen om deze even te installeren.
Weet jij ook waneer er eventueel een nieuwe software CD met bigfoixes verstuurd wordt?
Ik heb even gekeken op de site die jij noemde en inderdaad, de door mij doorgegeven veranderingen in ons dorp zijn doorgevoerd. ( Verschillende dood-lopende straten en opgeheven spoorovergangen).
Dus des te jammer dat we zo'n 'oude' kaarten gekregen hebben.
Ik hoor het wel,
Groetjes,
Eric
Is de deze software beter dan de 5595SR ondanks de bugs die erin zitten?
Wat zijn de grote verschillen met 5595? Zitten er de 3-D kaarten in en geeft het display de ligging van voorsorteer-vakken aan, ( Dit heb ik op een NAVTEQ site ergens gezien, maar weet niet meer waar.
Als deze software beter is kan ik mischien iets met je regelen om deze even te installeren.
Weet jij ook waneer er eventueel een nieuwe software CD met bigfoixes verstuurd wordt?
Ik heb even gekeken op de site die jij noemde en inderdaad, de door mij doorgegeven veranderingen in ons dorp zijn doorgevoerd. ( Verschillende dood-lopende straten en opgeheven spoorovergangen).
Dus des te jammer dat we zo'n 'oude' kaarten gekregen hebben.
Ik hoor het wel,
Groetjes,
Eric
Hide post links |
-
- Moderator
Geen 3D-kaarten en ook geen voorsorteervakken.
Navteq levert het wel, maar dan moet de hard- en software van de verschillende merken het ook nog ondersteunen.
Of de software beter is, moeilijk te zeggen. Er worden wat verbeteringen doorgevoerd, maar er onstaan ook weer problemen (bijv. vastlopers, flitspalen die niet worden weergegeven, opmerkingen van nu linksaf zijn niet meer uit te zetten, verkeerde functie wordt geprogrammeerd onder de favorieten-knop)
We wachten allemaal met smart op een update op de 5597, zodat bovenstaande weer opgelost wordt.
Frits
Navteq levert het wel, maar dan moet de hard- en software van de verschillende merken het ook nog ondersteunen.
Of de software beter is, moeilijk te zeggen. Er worden wat verbeteringen doorgevoerd, maar er onstaan ook weer problemen (bijv. vastlopers, flitspalen die niet worden weergegeven, opmerkingen van nu linksaf zijn niet meer uit te zetten, verkeerde functie wordt geprogrammeerd onder de favorieten-knop)
We wachten allemaal met smart op een update op de 5597, zodat bovenstaande weer opgelost wordt.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Junior Member
Software
Heren,
Bedankt voor de antwoorden.
het lijkt me verstandig maar te wachten op de volgende update voordat ik in de 'shit' beland
Greetrrrrrrrrrz,
Eric
Bedankt voor de antwoorden.
het lijkt me verstandig maar te wachten op de volgende update voordat ik in de 'shit' beland
Greetrrrrrrrrrz,
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de TeleAtlas CD van 2005/2006 staat de A59 wel compleet!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
De database die van TeleAtlas overgenomen wordt is altijd nieuwer. Hoe dat kan weet ik niet, maar het is wel altijd zo. De database die van TeleAtlas is is altijd nieuwer. Daarom is het ook zo dat nieuwe wegen er reeds op staan en op die van Navteq nog niet. Vraag me niet hoe het komt dat ze die van TeleAtlas sneller erop kunnen krijgen, want dat is ook voor mij een raadsel.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Nog meer raadsels Toho:
De BMW Navteq 2005-1 met database 07-2004 geeft ook de A59 volledig weer!
De BMW Navteq 2005-1 met database 07-2004 geeft ook de A59 volledig weer!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is zeer vreemd. De database van de BMW is van Q2 2004. De database die wordt gebruikt door VDO met de 2005/06 DVD is Q4 2004. Ik neem ff aan dat de CD-versie dezelfde versie heeft. Dat zou dan betekenen dat de A57 gewoon op de CD moet staan (de 2005/06). Vraagje aan Gerritje en Krommenek: staat de A57 er helemaal wel / niet op? En als er wel wat op staat, is dat dan correct of zitten daar ook nog fouten in?
Het lijkt me namelijk dat dit niet kan. Een snelweg wordt er niet uitgehaald (uit de database) dus het kan niet zo zijn dat hij in de database van Q2 2004 wel aanwezig is en in Q4 2004 niet. Dan moet er toch iets niet kloppen... Daarom mijn vraag of op de BMW CD de gehele snelweg staat (en of deze correct is weergegeven) en of de CD van VDO helemaal niks bevat van de A59 of dat er gewoon wat foutjes in zitten.
Ik heb het nog niet gecheckt op mijn DVD (2005/06 Navteq). Zal dit binnenkort ff doen om te zien hoe het daar mee zit.
Groetjes,
Toho_NL.
Het lijkt me namelijk dat dit niet kan. Een snelweg wordt er niet uitgehaald (uit de database) dus het kan niet zo zijn dat hij in de database van Q2 2004 wel aanwezig is en in Q4 2004 niet. Dan moet er toch iets niet kloppen... Daarom mijn vraag of op de BMW CD de gehele snelweg staat (en of deze correct is weergegeven) en of de CD van VDO helemaal niks bevat van de A59 of dat er gewoon wat foutjes in zitten.
Ik heb het nog niet gecheckt op mijn DVD (2005/06 Navteq). Zal dit binnenkort ff doen om te zien hoe het daar mee zit.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb het nog eens ff gecheckt en op mijn DVD (2005/06) staat de A59 gewoon hoor. Er zitten een paar kleine foutjes in (dan is er een kleine bocht terwijl de database die nog niet kent (dat stuk snelweg zal wel ingetekend zijn)), maar de kern is aanwezig. Het lijkt mij dan ook stug dat deze snelweg niet op de CD-versie zou staan... Niet dat ik je niet geloof, maar het zou wel heel vreemd zijn als hij er niet op staat. Daarom nogmaals de vraag of hij er helemaal niet op staat of dat er enkele foutjes in zitten.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
A59 tussen Geffen en Den Bosch
Hee die ToHo,
Heb nogmaals gechecked om zeker te zijn.
De A59 staat er bij mij ook op, maar die gaat bij Geffen ( in de buurt van Oss) over in de N59 en de weg op mijn display veranderd dan van kleur enwel van geel naar rood. Dus GEEN snelweg. Ook de oude afslagen met al die stoplichten staan er nog gewoon op.
Ik weet niet wat voor cd, dvd julie hebben gekregen, maar op die van mij geen A59 snelweg tot op heden.
Verder is de afslag t.h.v. Heesch/oss ( bij MC Donalds) genummerd met 15. Dit is nog een oud afslagnummer. Op het fysieke bord langs de weg staat inmiddels afrit 51 ( of 52 moet ik even om jokken )
Ik hoor eht wel weer.
Greetrrrrrrrrrz,
Eric
Heb nogmaals gechecked om zeker te zijn.
De A59 staat er bij mij ook op, maar die gaat bij Geffen ( in de buurt van Oss) over in de N59 en de weg op mijn display veranderd dan van kleur enwel van geel naar rood. Dus GEEN snelweg. Ook de oude afslagen met al die stoplichten staan er nog gewoon op.
Ik weet niet wat voor cd, dvd julie hebben gekregen, maar op die van mij geen A59 snelweg tot op heden.
Verder is de afslag t.h.v. Heesch/oss ( bij MC Donalds) genummerd met 15. Dit is nog een oud afslagnummer. Op het fysieke bord langs de weg staat inmiddels afrit 51 ( of 52 moet ik even om jokken )
Ik hoor eht wel weer.
Greetrrrrrrrrrz,
Eric
Hide post links |
-
- Moderator
Het lijkt me dan dat de database op de CD's ouder is dan die van de DVD's. Ik heb toch echt daar een stuk snelweg liggen. Ik zal het voor de zekerheid nog eens checken (wat ie dan aangeeft als ik daar rij). Je hoort het nog.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
A59 weg?
ToHo,
Kun jij nog eens iets anders testen.
Ik heb vorig jaar eens twee overweg afsluitingen door gegeven aan NAVEQ. Heb daar ook bericht van gehad dat deze door gevoerd zijn in hun database.
Op de website die laatst noemde is deze afsluitng ook door gevoerd.
Nu is de vraag of deze op de DVD 2005/06 ook zijn terug te vinden. Op mijn CD's in iedergeval niet.
Het gaat om de loonsestraat te Nuland. Vroeger kon je hier de spoorlijn Oss - Den Bosch oversteken, maar sinds vorig jaar is deze afgelsoten. Hetzelfde geld voor de Molenstraat te Geffen, ook deze is afgesloten.
Mijn MS5400 probeert mij nog steeds deze spoorweg overgang te laten gebruiken, maar dat gaat dus niet meer.
Als deze overwegen op jouw DVD wel zijn afgesloten, dan is er dus inderdaad verschil tussen de CD en DVD uitvoering van 2005/06.
Verder nog een vraag, heb ondertussen een tweede set cd's gekregen, weet niet waarom maar ze kwamen spontaan!!! Nu zat er echter wel een software CD bij, enwel SW5597.
Ik heb nu vanalles gelezen over deze versie, wat denk jij, zal ik hem installeren?
Ik hoor het wel weer,
Prettig weekend,
Eric.
Kun jij nog eens iets anders testen.
Ik heb vorig jaar eens twee overweg afsluitingen door gegeven aan NAVEQ. Heb daar ook bericht van gehad dat deze door gevoerd zijn in hun database.
Op de website die laatst noemde is deze afsluitng ook door gevoerd.
Nu is de vraag of deze op de DVD 2005/06 ook zijn terug te vinden. Op mijn CD's in iedergeval niet.
Het gaat om de loonsestraat te Nuland. Vroeger kon je hier de spoorlijn Oss - Den Bosch oversteken, maar sinds vorig jaar is deze afgelsoten. Hetzelfde geld voor de Molenstraat te Geffen, ook deze is afgesloten.
Mijn MS5400 probeert mij nog steeds deze spoorweg overgang te laten gebruiken, maar dat gaat dus niet meer.
Als deze overwegen op jouw DVD wel zijn afgesloten, dan is er dus inderdaad verschil tussen de CD en DVD uitvoering van 2005/06.
Verder nog een vraag, heb ondertussen een tweede set cd's gekregen, weet niet waarom maar ze kwamen spontaan!!! Nu zat er echter wel een software CD bij, enwel SW5597.
Ik heb nu vanalles gelezen over deze versie, wat denk jij, zal ik hem installeren?
Ik hoor het wel weer,
Prettig weekend,
Eric.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb deze versie ook en heb mijn ervaringen gegeven in het topic over de MO5597. Persoonlijk zou ik zeggen dat je het niet moet doen. Natuurlijk zijn er nieuwe dingen bijgekomen, maar niet alle dingen werken even feilloos. Ik zou het alleen doen als je problemen hebt met de huidige software.
De andere dingen zal ik voor je testen. Je hoort het nog.
Groetjes,
Toho_NL.
De andere dingen zal ik voor je testen. Je hoort het nog.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb het eens ff gecheckt. Ik heb het systeem in demomode gezet en ben vanaf de A50 (vanaf Wijchen) naar Den Bosch gereden. Vanaf afslag Oss Oost geeft ie aan dat het de A59 is. Bij de kruising met de Papendijk in Geffen wordt het de Rijksweg. In het display staat echter wel het blauwe icoon met 59 erin. Het is echter GEEN A59 hier volgens de DVD. De weg wordt dan ook rood (i.p.v. rood met geel). Echter, een stukje verderop, bij Rosmalen o.a., geeft het systeem gewoon weer A59 aan. De kleur van de weg is echter nog steeds alleen rood. Deze kleur is echter alleen te zien bij een schaal van 200 meter of kleiner (anders lijkt het wel een snelweg).
Ook de wijzigingen van de Loonsestraat en de Molenstraat staan niet op mijn DVD. Het ziet er dus toch naar uit dat de database hetzelfde is. De afslagnummers kan ik zo 1, 2, 3 niet testen. Ik ga er maar ff vanuit dat dit ook niet goed is op mijn DVD. De A59 moet echter wel verder doorlopen dan je zei. Als je weer richting Den Bosch rijdt, zet hem dan maar eens in splitscreenmodus (zodat je de straatnaam kan zien). Dan zal je zien dat er meer A59 is dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Feit is echter wel dat het niet geheel correct is (maar in de database van Navteq is dat waarschijnlijk al wel dus zullen we nog ff moeten wachten).
Groetjes,
Toho_NL.
Ook de wijzigingen van de Loonsestraat en de Molenstraat staan niet op mijn DVD. Het ziet er dus toch naar uit dat de database hetzelfde is. De afslagnummers kan ik zo 1, 2, 3 niet testen. Ik ga er maar ff vanuit dat dit ook niet goed is op mijn DVD. De A59 moet echter wel verder doorlopen dan je zei. Als je weer richting Den Bosch rijdt, zet hem dan maar eens in splitscreenmodus (zodat je de straatnaam kan zien). Dan zal je zien dat er meer A59 is dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Feit is echter wel dat het niet geheel correct is (maar in de database van Navteq is dat waarschijnlijk al wel dus zullen we nog ff moeten wachten).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Junior Member
A59 versus A50
Ha die ToHo,
hebben we toch gelijk en lopen we geen spoken te jagen.
DVD en CD versies gelijk, mooi ( of niet ).
Nu maar hopen op een snelle SR release van de 5597 software en een nieuwe update van de NAVTEQ kaarten.
Grietjes,
Eric
hebben we toch gelijk en lopen we geen spoken te jagen.
DVD en CD versies gelijk, mooi ( of niet ).
Nu maar hopen op een snelle SR release van de 5597 software en een nieuwe update van de NAVTEQ kaarten.
Grietjes,
Eric
Hide post links |
-
- Moderator
Ik denk dat je nog wel ff zal moeten wachten op nieuwe kaarten . De huidige kaarten zijn in september verstuurd en je hebt officieel recht op minimaal 1 nieuwe DVD / CD per jaar. Dat betekent dus dat het in theorie nog 11 maanden kan duren (we hebben er al 1 op zitten) voordat we een nieuwe versie krijgen. Vorig jaar kwamen er wel 2 versies uit (waarvan er maar 1 verstuurd werd naar klanten omdat er zogenaamd niets nieuws op stond (en inmiddels weten we wel beter )). Dus wellicht verschijnt er in januari / februari een nieuwe versie. Dit is echter pure speculatie.
De software is iets waar we allemaal wel op zitten te wachten. Er zijn zeer veel leuke nieuwigheden toegevoegd. Echter, door de bugs werkt het niet prettig. Daar VDO Dayton al bezig is met een betere versie is het gewoon een kwestie van afwachten geblazen . Een planning is niet bekend, dus we weten niet wanneer ie verschijnt.
Groetjes,
Toho_NL.
De software is iets waar we allemaal wel op zitten te wachten. Er zijn zeer veel leuke nieuwigheden toegevoegd. Echter, door de bugs werkt het niet prettig. Daar VDO Dayton al bezig is met een betere versie is het gewoon een kwestie van afwachten geblazen . Een planning is niet bekend, dus we weten niet wanneer ie verschijnt.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 438