TMC box dynamic aansluiten
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
TMC box dynamic aansluiten
hallo,
ik heb een klein vraagje
ik heb een tijd geleden op mijn dx-n een tmc box aangesloten, geheel volgens de gegevens die op de blaupunkt site te vinden is.
het rare is dat de tmc meldingen steeds weer op duits springen terwijl als ik de taal weer op nederlands zet het goed gaat totdat de wagen een tijdje van contact is afgeweest. het nav systeem zelf ondhoud wel zijn gegevens en taal.
nu is er 1 draad die je zelf aan moet sluiten. dat moet een geschakelde plus zijn.
nu las ik dat bij de mdf systemen van volkswagen de geschakelde gewoon op de constante voeding aangesloten kan worden, dit omdat het navigatie systeem de tmc box zelf uitschakeld dmv een canbus signaal.
kan iemand dit hier bevestigen? , zodat ik straks niet met een lege accu kom te staan?
groeten opeltje
ik heb een klein vraagje
ik heb een tijd geleden op mijn dx-n een tmc box aangesloten, geheel volgens de gegevens die op de blaupunkt site te vinden is.
het rare is dat de tmc meldingen steeds weer op duits springen terwijl als ik de taal weer op nederlands zet het goed gaat totdat de wagen een tijdje van contact is afgeweest. het nav systeem zelf ondhoud wel zijn gegevens en taal.
nu is er 1 draad die je zelf aan moet sluiten. dat moet een geschakelde plus zijn.
nu las ik dat bij de mdf systemen van volkswagen de geschakelde gewoon op de constante voeding aangesloten kan worden, dit omdat het navigatie systeem de tmc box zelf uitschakeld dmv een canbus signaal.
kan iemand dit hier bevestigen? , zodat ik straks niet met een lege accu kom te staan?
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Dit duidt inderdaad op geheugenverlies omdat de TMC unit geen spanning heeft op het moment dat de unit uitgeschakeld wordt.
Daarom: heb jij de mogelijkheid om met een Amperemeter de stroom te meten die door die draad loopt als je de DX-N uitgeschakeld hebt? Dan weet je zeker of dit al-dan-niet problemen kan geven.
Intussen zal ik langs een andere weg proberen te achterhalen hoe dit zit, kan even tijd kosten, weekend en vakantie en zo
Overigens denk ik dat de uitdrukking CAN-bus hier niet helemaal juist is, ik vermoed dat het gaat over de data-bus tussen de MFD en de TMC box, maar ook dat zal ik proberen te achterhalen.
Groet,
JW
Dit duidt inderdaad op geheugenverlies omdat de TMC unit geen spanning heeft op het moment dat de unit uitgeschakeld wordt.
Daarom: heb jij de mogelijkheid om met een Amperemeter de stroom te meten die door die draad loopt als je de DX-N uitgeschakeld hebt? Dan weet je zeker of dit al-dan-niet problemen kan geven.
Intussen zal ik langs een andere weg proberen te achterhalen hoe dit zit, kan even tijd kosten, weekend en vakantie en zo
Overigens denk ik dat de uitdrukking CAN-bus hier niet helemaal juist is, ik vermoed dat het gaat over de data-bus tussen de MFD en de TMC box, maar ook dat zal ik proberen te achterhalen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
jw,
allereerst bedankt voor je reactie.
inderdaad bedoel ik de databussen, alleen er staat bij can hoog en can laag...vandaar dat ik dacht dat het canbussen zijn/waren. (werk in een garage, vandaar dat ik dacht dat dit can bussen zijn)
ik ben er nu achter dat de tmc box ook een constande voeding heeft dmv de aansluitstekker die tussen de tmc box en nav computer zit. ik zal daar ook eens op meten, of daar na verloop van tijd de spanning niet afvalt.
ik zal deze week eens aan het meten gaan, zodat ik het exacte verbruik eens kan meten.
het vreemde is alleen, dat het zo goed zou moeten weken. de bekabeling is origineel, en de beschrijvingen ook.
overigens, ik heb hierover meerdere malen contact gehad met blaupunkt, maar hun kunnen me ook niet op weg helpen.
de grap is dat ik overal lees dat als men de tmc box bijplaats op een volkswagen mdf systeem de voedingsspanning constand is. dus ergens gaat er iets bij mij niet goed, want de boxen zijn na mijn mening hetzelfde. alleen de nav systemen niet.
goede vakantie toegewenst, en ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.
groeten opeltje
allereerst bedankt voor je reactie.
inderdaad bedoel ik de databussen, alleen er staat bij can hoog en can laag...vandaar dat ik dacht dat het canbussen zijn/waren. (werk in een garage, vandaar dat ik dacht dat dit can bussen zijn)
ik ben er nu achter dat de tmc box ook een constande voeding heeft dmv de aansluitstekker die tussen de tmc box en nav computer zit. ik zal daar ook eens op meten, of daar na verloop van tijd de spanning niet afvalt.
ik zal deze week eens aan het meten gaan, zodat ik het exacte verbruik eens kan meten.
het vreemde is alleen, dat het zo goed zou moeten weken. de bekabeling is origineel, en de beschrijvingen ook.
overigens, ik heb hierover meerdere malen contact gehad met blaupunkt, maar hun kunnen me ook niet op weg helpen.
de grap is dat ik overal lees dat als men de tmc box bijplaats op een volkswagen mdf systeem de voedingsspanning constand is. dus ergens gaat er iets bij mij niet goed, want de boxen zijn na mijn mening hetzelfde. alleen de nav systemen niet.
goede vakantie toegewenst, en ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ik doelde op de vakantie van de persoon die ik probeer te pakken te krijgen, die weet heel veel van dit soort zaken af. Vandaar
Hopelijk weet ik met een paar dagen wat meer.
Groet,
JW
Bedankt voor de goede wensen, maar dat duurt nog een paar weken voor het zover isgoede vakantie toegewenst, en ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.
Ik doelde op de vakantie van de persoon die ik probeer te pakken te krijgen, die weet heel veel van dit soort zaken af. Vandaar
Hopelijk weet ik met een paar dagen wat meer.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Inmiddels contact gehad met de "specialist", en zelf nog wat zitten kijken in de schema's.
Daaruit blijkt dat de accuplus al via C9, en de schakelplus via C10 komt. Die extra kabel, aan te sluiten op de schakelplus staat in de instructie aangeduid als aan te sluiten op de geschakelde plus uitgang van de radio. Dat is bij de meeste radio's de A5, oftewel de schakeluitgang voor de electronische antenne.
Het is mij niet duidelijk wat de functie is van deze aansluiting, dat 'ie op de constante plus aangesloten kan/moet worden is echter zeer onwaarschijnlijk.
Hoe dan ook, als je daar mee gaat experimenteren moet je gaan meten welke stromen er lopen, ook via C9 om te voorkomen dat je de volgende dag met een lege accu staat
Op de twaalfpolige TMC stekker zit de constante plus op pin 1, de geschakelde plus zit op pin 6.
Daarnaast is er nog de massakabel, met aan beide uiteinden een kabeloog. Deze kabel wordt veelal niet aangesloten, het doel is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat er een goede (HF) massa verbinding tot stand komt tussen de TMC box en de radio. Immers, de antenne wordt via de TMC box doorgelust.
Hoe dat nou precies zit met de taal van de TMC meldingen is niet duidelijk geworden. Er was zelf verbazing dat jij de TMC-taal op NL kunt instellen. In de instructie is daar niks over terug te vinden. Op dit punt kan ik je dus helaas niet verder helpen
Al met al zijn we uiteraard wel benieuwd naar je verdere experimenten en ervaringen. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
Inmiddels contact gehad met de "specialist", en zelf nog wat zitten kijken in de schema's.
Daaruit blijkt dat de accuplus al via C9, en de schakelplus via C10 komt. Die extra kabel, aan te sluiten op de schakelplus staat in de instructie aangeduid als aan te sluiten op de geschakelde plus uitgang van de radio. Dat is bij de meeste radio's de A5, oftewel de schakeluitgang voor de electronische antenne.
Het is mij niet duidelijk wat de functie is van deze aansluiting, dat 'ie op de constante plus aangesloten kan/moet worden is echter zeer onwaarschijnlijk.
Hoe dan ook, als je daar mee gaat experimenteren moet je gaan meten welke stromen er lopen, ook via C9 om te voorkomen dat je de volgende dag met een lege accu staat
Op de twaalfpolige TMC stekker zit de constante plus op pin 1, de geschakelde plus zit op pin 6.
Daarnaast is er nog de massakabel, met aan beide uiteinden een kabeloog. Deze kabel wordt veelal niet aangesloten, het doel is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat er een goede (HF) massa verbinding tot stand komt tussen de TMC box en de radio. Immers, de antenne wordt via de TMC box doorgelust.
Hoe dat nou precies zit met de taal van de TMC meldingen is niet duidelijk geworden. Er was zelf verbazing dat jij de TMC-taal op NL kunt instellen. In de instructie is daar niks over terug te vinden. Op dit punt kan ik je dus helaas niet verder helpen
Al met al zijn we uiteraard wel benieuwd naar je verdere experimenten en ervaringen. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
jw,
allereest sorry voor mijn late reactie. ik heb waarschijnlijk een mailtje gemist. zal eens kijken of mijn instellingen op dit forum goed staan.....
even voor de duidelijkheid: ik kan niet specifiek de tmc taal anders zetten. ik krijg de taal op nederlands door in het instellingenmenu van de dx-n de algemene taal op nl te zetten. dan neemt zet hij de tmc taal weer op nl. dit terwijl de rest al op nl werkt.....
verder ben ik wegens drukte nog niet aan meten toe gekomen.
wel ontdek in nu de logica van die extra geschakelde draad. als je een automatiche antenne of een met een versterkertje hebt moet deze toch ook gevoed worden terwijl de radio uitstaat en de tmc module aan? naar mijn mening betreft dit dus een extra geschakelde uitgang!! ik zal dit eens nameten......als dit zo is, kan ik hem weer gewoon loshalen en op de radiouitgang aansluiten. hij zit nu over het contact aangesloten. mogelijk ^zuigen^ de andere geschakelde verbruikers de tmc instellingen leeg.........
overigens heb ik het extra massakabeltje wel gebruikt...
je hoort van me,
opeltje
allereest sorry voor mijn late reactie. ik heb waarschijnlijk een mailtje gemist. zal eens kijken of mijn instellingen op dit forum goed staan.....
even voor de duidelijkheid: ik kan niet specifiek de tmc taal anders zetten. ik krijg de taal op nederlands door in het instellingenmenu van de dx-n de algemene taal op nl te zetten. dan neemt zet hij de tmc taal weer op nl. dit terwijl de rest al op nl werkt.....
verder ben ik wegens drukte nog niet aan meten toe gekomen.
wel ontdek in nu de logica van die extra geschakelde draad. als je een automatiche antenne of een met een versterkertje hebt moet deze toch ook gevoed worden terwijl de radio uitstaat en de tmc module aan? naar mijn mening betreft dit dus een extra geschakelde uitgang!! ik zal dit eens nameten......als dit zo is, kan ik hem weer gewoon loshalen en op de radiouitgang aansluiten. hij zit nu over het contact aangesloten. mogelijk ^zuigen^ de andere geschakelde verbruikers de tmc instellingen leeg.........
overigens heb ik het extra massakabeltje wel gebruikt...
je hoort van me,
opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
het correct aansluiten van de extra "geschakelde" draad is dus niet de oplossing. het probleem blijft. zo gauw ik tijd heb ga ik eens aan het meten.
groeten opeltje
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Indachtig je "handtekening/onderschrift" blijf ik benieuwd naar de resultaten van je metingenopeltje schreef:het correct aansluiten van de extra "geschakelde" draad is dus niet de oplossing. het probleem blijft. zo gauw ik tijd heb ga ik eens aan het meten.
groeten opeltje
Nog even terug naar die taal, waaroevr je schreef:
Begrijp ik daaruit dat, als je in het instellingen menu de taal op NL gezet hebt deze ook voor de TMC in onze taal staat? Maar dat de eerstvolgende keer bij het opstarten de TMC taal weer in het duits is, terwijl de DX-N taal nog wel NL is? En kun je dat dan weer veranderen door in het instllingen menu de NL te "herbevestigen" of zo?even voor de duidelijkheid: ik kan niet specifiek de tmc taal anders zetten. ik krijg de taal op nederlands door in het instellingenmenu van de dx-n de algemene taal op nl te zetten. dan neemt zet hij de tmc taal weer op nl. dit terwijl de rest al op nl werkt.....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
je omschrijving klopt helemaal...
groeten opeltje
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
kijk hier lopen de meningen dus uiteen....
de stekker op de tmc box heeft maar 5 draden:
constant plus op pin 6
massa
geschakeld uitgang voor ev antenne
can high
can low
ik heb op pin 6 dus de constante spanning........
groeten opeltje
de stekker op de tmc box heeft maar 5 draden:
constant plus op pin 6
massa
geschakeld uitgang voor ev antenne
can high
can low
ik heb op pin 6 dus de constante spanning........
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Klopt, de stekker op de TMC box heeft maar 5 draden.opeltje schreef:kijk hier lopen de meningen dus uiteen....
de stekker op de tmc box heeft maar 5 draden:
constant plus op pin 6
massa
geschakeld uitgang voor ev antenne
can high
can low
ik heb op pin 6 dus de constante spanning........
groeten opeltje
Volgens mijn info is de bezetting van de 12-polige stekker:
pin 1: constante plus, die via de kabel komt vanaf de DX-N Mini-ISO C pin 9
pin 6: geschakelde plus, die je zelf moet aansluiten. Dit is dus NIET een geschakelde plus>uit voor een eventuele antenne maar de voeding voor de TMC box. Eerder schreef ik dat deze ook al van de DX-N zou komen, dit is dus niet juist.
pin 8&9: data
pin 12: massa, komt van de DX-N pin C12.
Check dus eens of er inderdaad een verbinding is tussen pin 1 van de TMC stekker en C9 van de mini-ISO.
Als dit anders is, kun je dan de werkelijke verbindingen (allemaal) hier opschrijven? Dan ga ik uiteraard weer aan de gang
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
toch wel leuk deze discussie....
even om het makkelijker te maken:
pin 1 van de tmc box is de losse aan te sluiten geschakelde plus
pin 6 van de tmc box is constante spanning via de stekker c2 positie 9 op de dxn
pin 8 van de tmc box is can low via de stekker c2 positie 8 op de dxn
pin 9 van de tmc box is can high via de stekker c2 positie 7 op de dxn
pin 12 van de tmc box is massa via stekker c2 positie 12 op de dxn
zie voor de aansluiting nummers op de dxn : http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/ ... _EA_NL.pdf pagina 17...
zoals het me nu lijkt zouden de geschakelde en de constante dus toch verkeerdom zitten. dit terwijl de stekker nieuw en origineel is...
groeten opeltje
even om het makkelijker te maken:
pin 1 van de tmc box is de losse aan te sluiten geschakelde plus
pin 6 van de tmc box is constante spanning via de stekker c2 positie 9 op de dxn
pin 8 van de tmc box is can low via de stekker c2 positie 8 op de dxn
pin 9 van de tmc box is can high via de stekker c2 positie 7 op de dxn
pin 12 van de tmc box is massa via stekker c2 positie 12 op de dxn
zie voor de aansluiting nummers op de dxn : http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/ ... _EA_NL.pdf pagina 17...
zoals het me nu lijkt zouden de geschakelde en de constante dus toch verkeerdom zitten. dit terwijl de stekker nieuw en origineel is...
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Zeker interessant, en bedankt voor je tekeningetje. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de "specialist". Die is welliswaar (nog) op vakantie, maar ik hoop op een spoedige reactie.
Groet,
JW
Zeker interessant, en bedankt voor je tekeningetje. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de "specialist". Die is welliswaar (nog) op vakantie, maar ik hoop op een spoedige reactie.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Opeltje,
Lekker puzzelen dus, maar er worden vorderingen gemaakt.
Toch even de bal bij jou leggen, en wel de vraag HOE je de TMC box met de DX-N verbonden hebt. Is dit middels dat vijfaderige kabeltje, waarvan 1 ader aangesloten moet worden op de geschakelde plus? Dus een rechtstreekse verbinding vanaf de TMC box naar de DX-N?
Of zit er eerst vanaf de DX-N de R(emote) C(ontrol) 09H kabel aan, onderdeelnummer 8 604 492 522, waarop dan vervolgens de kabel 8 604 492 523 aangesloten wordt die in de TMC box gaat?
Die set zou dus een andere kunnen zijn dan die jij hebt...
Want de laatste terugkoppeling die ik krijg is dat er wel degelijk op pin 1 van de 12 polige stekker een constante plus moet zitten, en dat de geschakelde plus op pin 6 zou moeten uitkomen.
Groet,
JW
Lekker puzzelen dus, maar er worden vorderingen gemaakt.
Toch even de bal bij jou leggen, en wel de vraag HOE je de TMC box met de DX-N verbonden hebt. Is dit middels dat vijfaderige kabeltje, waarvan 1 ader aangesloten moet worden op de geschakelde plus? Dus een rechtstreekse verbinding vanaf de TMC box naar de DX-N?
Of zit er eerst vanaf de DX-N de R(emote) C(ontrol) 09H kabel aan, onderdeelnummer 8 604 492 522, waarop dan vervolgens de kabel 8 604 492 523 aangesloten wordt die in de TMC box gaat?
Die set zou dus een andere kunnen zijn dan die jij hebt...
Want de laatste terugkoppeling die ik krijg is dat er wel degelijk op pin 1 van de 12 polige stekker een constante plus moet zitten, en dat de geschakelde plus op pin 6 zou moeten uitkomen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
jw,
allereerst wederom bedankt voor je reactie.
ik heb het nog even gecontroleerd...
ik heb inderdaad de rc09 en die heeft een tussenkabeltje.
maar als ik die er tussenweg haal en de tmc box rechtstreeks aansluit op de dx-n houd ik de constante spanning nog steeds op pin 6.
ik denk dat ik pin 1 en pin 6 gewoon maar eens om ga wisselen. wie niet waagt wie niet wint...
bovendien hebben ze beide al aan de spanning gezeten. dus stuk kan er niets meer gaan lijkt me...
je hoort van me,
groeten opeltje
allereerst wederom bedankt voor je reactie.
ik heb het nog even gecontroleerd...
ik heb inderdaad de rc09 en die heeft een tussenkabeltje.
maar als ik die er tussenweg haal en de tmc box rechtstreeks aansluit op de dx-n houd ik de constante spanning nog steeds op pin 6.
ik denk dat ik pin 1 en pin 6 gewoon maar eens om ga wisselen. wie niet waagt wie niet wint...
bovendien hebben ze beide al aan de spanning gezeten. dus stuk kan er niets meer gaan lijkt me...
je hoort van me,
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
update: wegens tijdgebrek nog geen tijd gehad..
ik laat de uitkomst zeker weten.
groeten opeltje
ik laat de uitkomst zeker weten.
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
zijn we weer....ivm schade aan de wagen ben ik de wagen een tijdje kwijt gewwest en eerder had ik er geen tijd voor.
ook het omwisselen van de aansluitingen lost het probleem niet op. een vriend van me heeft een vw met blauwpunkt navigatie gekocht...ik ga de tmc box eens omwisselen om te proberen...
groeten opeltje
ook het omwisselen van de aansluitingen lost het probleem niet op. een vriend van me heeft een vw met blauwpunkt navigatie gekocht...ik ga de tmc box eens omwisselen om te proberen...
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1335
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1094
-
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 654
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2369