Ik heb een Blaupunkt MFD (Orgineel eem VW) Ingebouwd maar het pijltje beweegt niet wel is de puls aangeloten op Pos 5 & 17 en zijn er voldoene GPS satelieten beschikbaar.
Als ik via het menu naar GPS-Viewer ga en dan terug naar de kaar sprint het pijltje naar de juiste positie.
De Richting van het pijltje klopt niet en het pijltje beweegt niet goed
Op de Kaart Staand Continu "Off Road" En de Lieve Dame zegt bij het beginnen van de instructie
"U Bevind zich op een niet gedigitaliseerde Weg"
HEel af en toe (lees 1x in de 5 minuten) Springt het pijltje in 1 keer naar de actuele positie.
* Misschien dat toch de puls niet goed is maar waar kan ik uitlezen of de Pulsen het systeem in komen.
Ook heb ik er aan gedacht dat de puls te zwak kon zijn. Heb er met Behulp van een Puls versterker een goede puls
van gemaakt ook dit mocht niet baten.
Verder Begrijp ik niet goed wanneer en hoe het systeem calibreert.
Moet ik hier voor gewoon gaan rijden of moet ik in een speciaal menu gaan staan.
Hoe Start ik de Calibratie en geeft hij aan als hij klaar is of niet ??
Het zijn misschien veel vragen maar ja Nooit geschoten is altijd mis !
Bij voorbaat Dank.
Remon
MFD (VW) ingebouwd maar pijltje beweegt niet. Heb wel GPS
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2005 22:23
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Remon,
Je verhaal zo lezend is m'n eerste reactie ook: iets mis met de puls. Ondanks de pulsversterker die je al ingebouwd hebt.
Kun je daarom wat meer details geven over de auto waarin je 'm ingebouwd hebt, waar je het pulssignaal vandaan hebt en welke pulsversterker je hebt?
Voorts nog de vraag of dit een nieuwe MFD is (welk type?) en als het een gebruikte is, weet je iets over z'n historie?
En heb je de achteruit wel aangesloten?
Misschien komen we zo wat verder..
Groet,
JW
Je verhaal zo lezend is m'n eerste reactie ook: iets mis met de puls. Ondanks de pulsversterker die je al ingebouwd hebt.
Kun je daarom wat meer details geven over de auto waarin je 'm ingebouwd hebt, waar je het pulssignaal vandaan hebt en welke pulsversterker je hebt?
Voorts nog de vraag of dit een nieuwe MFD is (welk type?) en als het een gebruikte is, weet je iets over z'n historie?
En heb je de achteruit wel aangesloten?
Misschien komen we zo wat verder..
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2005 22:23
De History van het apparaat is mji niet bekend.
De Puls zal het niet aan liggen heb er een Oscillescoop op gehad en dat ging perfect
Alleen de Puls van 3.72 Volt dus daarom dacht ik gelijk een Api (HEt is er een van Beijer Autotechniek)
Maar dit hielp ook niet echt.
Maar stel ik sluit hem aan en begin te rijden ondanks dat hij off road is zou het pijltje toch wel moeten bewegen toch. (Als er iets van een soort Puls Binnen komt)
Als mijn Panasonic Navi niet op een bekende weg is dan blijft mn pijltje gewoon Via de GPS bewegen net zo lang todat hij weer iets ziet wat hij kent en gaat dan de Route Herberekenen.
Zo ZOu het Moeten werken.
Ik heb ook bij dat ene menu Van Bandenmaat Het Wegdraai GEtal van de Pulse op 8 gezet ook dit hielp niet
ik heb gewoon het idee dat de pulse het aparaat niet in komt maar waar kan ik dit controleren.
Bij mijn panasonic kan ik in het Service menu de Pulsen zien die Telt Zeg maar op en als hij bij 9999 is begint hij weer op 0. BEstaat er ook zoiets op de MFD.
????
GR Remon
(Ps HEt is een Renault Safrane BJ 2001)
De Puls zal het niet aan liggen heb er een Oscillescoop op gehad en dat ging perfect
Alleen de Puls van 3.72 Volt dus daarom dacht ik gelijk een Api (HEt is er een van Beijer Autotechniek)
Maar dit hielp ook niet echt.
Maar stel ik sluit hem aan en begin te rijden ondanks dat hij off road is zou het pijltje toch wel moeten bewegen toch. (Als er iets van een soort Puls Binnen komt)
Als mijn Panasonic Navi niet op een bekende weg is dan blijft mn pijltje gewoon Via de GPS bewegen net zo lang todat hij weer iets ziet wat hij kent en gaat dan de Route Herberekenen.
Zo ZOu het Moeten werken.
Ik heb ook bij dat ene menu Van Bandenmaat Het Wegdraai GEtal van de Pulse op 8 gezet ook dit hielp niet
ik heb gewoon het idee dat de pulse het aparaat niet in komt maar waar kan ik dit controleren.
Bij mijn panasonic kan ik in het Service menu de Pulsen zien die Telt Zeg maar op en als hij bij 9999 is begint hij weer op 0. BEstaat er ook zoiets op de MFD.
????
GR Remon
(Ps HEt is een Renault Safrane BJ 2001)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mei 2005 22:23
BEn nog eens aan het prutsen & zoeken geweest maar kom er nog steeds niet uit iemand nog een idee ???tazz2000 schreef:De History van het apparaat is mji niet bekend.
De Puls zal het niet aan liggen heb er een Oscillescoop op gehad en dat ging perfect
Alleen de Puls van 3.72 Volt dus daarom dacht ik gelijk een Api (HEt is er een van Beijer Autotechniek)
Maar dit hielp ook niet echt.
Maar stel ik sluit hem aan en begin te rijden ondanks dat hij off road is zou het pijltje toch wel moeten bewegen toch. (Als er iets van een soort Puls Binnen komt)
Als mijn Panasonic Navi niet op een bekende weg is dan blijft mn pijltje gewoon Via de GPS bewegen net zo lang todat hij weer iets ziet wat hij kent en gaat dan de Route Herberekenen.
Zo ZOu het Moeten werken.
Ik heb ook bij dat ene menu Van Bandenmaat Het Wegdraai GEtal van de Pulse op 8 gezet ook dit hielp niet
ik heb gewoon het idee dat de pulse het aparaat niet in komt maar waar kan ik dit controleren.
Bij mijn panasonic kan ik in het Service menu de Pulsen zien die Telt Zeg maar op en als hij bij 9999 is begint hij weer op 0. BEstaat er ook zoiets op de MFD.
????
GR Remon
(Ps HEt is een Renault Safrane BJ 2001)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Het enige dat ik me nu kan bedenken is dat er iets mis is met deze MFD, waarvan zoals je schrijft de "History onbekend" is.
Enige mogelijkheid om bij de leverancier van deze MFD verhaal te halen?
Groet,
JW
Het enige dat ik me nu kan bedenken is dat er iets mis is met deze MFD, waarvan zoals je schrijft de "History onbekend" is.
Enige mogelijkheid om bij de leverancier van deze MFD verhaal te halen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 apr 2004 00:13
Ik heb precies het zelfde probleem gehad toen ik een jaar geleden mijn MFD aan het inbouwen was.
Alles 20 keer gecontroleerd,API ertussen gezet,andere locatie voor pulsdraad geprobeerd..........
Om gek van te worden
Wat bleek; ik dacht dat ik de puls op de goede positie van de desbetreffende stekker had aangesloten,echter mijn stekker(uit een sloopauto) had een andere volgorde van nummering.
Toen ik hem eens goed vergleek met de sticker op de MFD waar het aansluitschema op staat,bleek dat ik niet de goede posities had aangesloten.
Misschien is dat bij jou ook het geval....
Succes in ieder geval.
Grt. Fred
Alles 20 keer gecontroleerd,API ertussen gezet,andere locatie voor pulsdraad geprobeerd..........
Om gek van te worden
Wat bleek; ik dacht dat ik de puls op de goede positie van de desbetreffende stekker had aangesloten,echter mijn stekker(uit een sloopauto) had een andere volgorde van nummering.
Toen ik hem eens goed vergleek met de sticker op de MFD waar het aansluitschema op staat,bleek dat ik niet de goede posities had aangesloten.
Misschien is dat bij jou ook het geval....
Succes in ieder geval.
Grt. Fred
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 17 mei 2004 16:56
Aansluitingen
Hallo Remon,
Volgens mij gaat het met de aansluitingen niet goed.
Je schrijft dat je het pulse signaal op pin 5 en 17 hebt aangesloten.
Ik neem aan dat je het nu hebt over de 26 polige stekker achter op de MFD unit.
Daar moet het pulse signaal op pin 5 en 18 aangsloten.
Pin 17 is voor het achteruitrijsignaal.
Buiten dit moet het pulse signaal ook in de ISO-A stekker aangesloten op positie 1.
(ISO A is de stekker waarin ook de spanning en de massa aangesloten zijn.
Ik heb in de VAG sectie van dit forum al eens een plaatje gepost van alle aansluitingen.
Misschien kan je daar ook even kijken.
(weet niet of ik heer eenlinkje mag plaatsen?)
Suc-6
Playtronic
Volgens mij gaat het met de aansluitingen niet goed.
Je schrijft dat je het pulse signaal op pin 5 en 17 hebt aangesloten.
Ik neem aan dat je het nu hebt over de 26 polige stekker achter op de MFD unit.
Daar moet het pulse signaal op pin 5 en 18 aangsloten.
Pin 17 is voor het achteruitrijsignaal.
Buiten dit moet het pulse signaal ook in de ISO-A stekker aangesloten op positie 1.
(ISO A is de stekker waarin ook de spanning en de massa aangesloten zijn.
Ik heb in de VAG sectie van dit forum al eens een plaatje gepost van alle aansluitingen.
Misschien kan je daar ook even kijken.
(weet niet of ik heer eenlinkje mag plaatsen?)
Suc-6
Playtronic
MFD-G, MFA, en I-pod nano
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Aansluitingen
Gewoon doen dus, dat is geen dubbel-posting en helpt zekerplaytronic schreef:Hallo Remon,
Volgens mij gaat het met de aansluitingen niet goed.
Je schrijft dat je het pulse signaal op pin 5 en 17 hebt aangesloten.
Ik neem aan dat je het nu hebt over de 26 polige stekker achter op de MFD unit.
Daar moet het pulse signaal op pin 5 en 18 aangsloten.
Pin 17 is voor het achteruitrijsignaal.
Buiten dit moet het pulse signaal ook in de ISO-A stekker aangesloten op positie 1.
(ISO A is de stekker waarin ook de spanning en de massa aangesloten zijn.
Ik heb in de VAG sectie van dit forum al eens een plaatje gepost van alle aansluitingen.
Misschien kan je daar ook even kijken.
(weet niet of ik heer eenlinkje mag plaatsen?)
Suc-6
Playtronic
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 aug 2005 11:11
Re: Aansluitingen
Playtronic,playtronic schreef:Hallo Remon,
Volgens mij gaat het met de aansluitingen niet goed.
Je schrijft dat je het pulse signaal op pin 5 en 17 hebt aangesloten.
Ik neem aan dat je het nu hebt over de 26 polige stekker achter op de MFD unit.
Daar moet het pulse signaal op pin 5 en 18 aangsloten.
Pin 17 is voor het achteruitrijsignaal.
Buiten dit moet het pulse signaal ook in de ISO-A stekker aangesloten op positie 1.
(ISO A is de stekker waarin ook de spanning en de massa aangesloten zijn.
Ik heb in de VAG sectie van dit forum al eens een plaatje gepost van alle aansluitingen.
Misschien kan je daar ook even kijken.
(weet niet of ik heer eenlinkje mag plaatsen?)
Suc-6
Playtronic
Ik wet niet of jij dat plaatje nog hebt, want ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Het zou mij helpen. Alvast bedankt.
Gr,
Bas35
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30 aug 2005 20:34
Hey allemaal ik ben Patrick
om me even voor te stellen
Maar ik heb inderdaad ook het zelfde probleem... tis om gek van te worden ik heb inmiddels al twee speed puls(en) er op gezet en idere keer dat irritante belgische u bevindt zich op een niet gedigitaliseerde weg ( met een zachte g )
Maar ik was zo verder aan het kijken hier en zag dan het plaatje van playtronic
viewtopic.php?t=4608&highlight=
Ik ga het morgen nog eens proberen op hand van deze schema en maar hopen dat het wel gaat
Greetz
Patje
om me even voor te stellen
Maar ik heb inderdaad ook het zelfde probleem... tis om gek van te worden ik heb inmiddels al twee speed puls(en) er op gezet en idere keer dat irritante belgische u bevindt zich op een niet gedigitaliseerde weg ( met een zachte g )
Maar ik was zo verder aan het kijken hier en zag dan het plaatje van playtronic
viewtopic.php?t=4608&highlight=
Ik ga het morgen nog eens proberen op hand van deze schema en maar hopen dat het wel gaat
Greetz
Patje
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 733