Een kennis van mij had wat probleempjes met de instellingen op zijn MR6000. De oplossing leek te liggen in een systeem reset (frontje eraf en met een pinnetje resetten). Het instellingen probleem is misschien opgelost maar dat kan nu niet meer gecontroleerd worden. Het totale systeem reageerd nergens meer op. Zelfs het scherm gaat niet meer automatisch in- of na het drukken op de uit knop uit.
Haal je het scherm er handmatig uit, en klapt het om, dan zie je wel dat het beeldscherm verlicht is maar daar blijft het bij. Ook het laten staan zonder spanning (4 uur) heeft niet gewerkt.
Conclusie: Rijp voor de reparateur of is er zelf nog iets aan te doen.
De Mr6000 heeft tot aan de "reset" verder gewoon gefunctioneerd.
Probleempje MR6000 (ofwel Clarion VRX613r)
-
- Moderator
Probleempje MR6000 (ofwel Clarion VRX613r)
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Da's vreemd Gene!
En bij het hanteren van het systeem net VOOR die reset is er niet dusdanig aan het scherm 'getrokken' dat de interne connector losgeschoten kan zijn? Doet de radio het wel of is ook die 'dood'?
Als de motor voor het in- en uitschuiven het wel had gedaan en je had alleen geen beeld, dan had ik het wel geweten: je karakter-ic. Dat was er bij mij onlangs ook aan de hand. Laten vervangen door Verotronics en weer in orde. Ben benieuwd waar het in dit geval aan ligt. Zal wel een gang langs de rep. worden...
En bij het hanteren van het systeem net VOOR die reset is er niet dusdanig aan het scherm 'getrokken' dat de interne connector losgeschoten kan zijn? Doet de radio het wel of is ook die 'dood'?
Als de motor voor het in- en uitschuiven het wel had gedaan en je had alleen geen beeld, dan had ik het wel geweten: je karakter-ic. Dat was er bij mij onlangs ook aan de hand. Laten vervangen door Verotronics en weer in orde. Ben benieuwd waar het in dit geval aan ligt. Zal wel een gang langs de rep. worden...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Moderator
Alles werkte eigenlijk goed. Het scherm was opengeklapt en het frontje is er voorzichtig afgehaald. Reset gegeven, frontje er voorzichtig weer op (scherm nog steeds opengeklapt) en nada hij doet totaal niets meer. Alleen het scherm licht flauwtjes op maar blijft donker. Ik heb ook gemerkt dat het ventilatortje blijft lopen, ongeacht of het kontakt uit is of niet, ongeacht of het frontje eraf is of niet... Wordt denk ik dus idd een gangetje naar de reparatie....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Moderator
Ben al iets verder met de constatering wat er mis is.
Als eerste moet de flatcabel vernieuwd worden. Deze is op een aantal plaatsen geknakt. Vraag niet hoe het mogelijk is maar oke...
En ten tweede is het connectorvoetje van de print onder het scherm los. In deze connector komt de subconnector van het kleine printje waarop de knoppen zitten waarmee je bij opengeklapte monitor bepaalde instellingen kunt aangeven. Wordt dus heeeeeeel voorzichtig solderen.
Misschien dat iemand een hetelucht soldeerbout heeft en veel ervaring met het wederom monteren dit soort zaken, dan mag hij/zij gelijk kontakt met mij opnemen....
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Als eerste moet de flatcabel vernieuwd worden. Deze is op een aantal plaatsen geknakt. Vraag niet hoe het mogelijk is maar oke...
En ten tweede is het connectorvoetje van de print onder het scherm los. In deze connector komt de subconnector van het kleine printje waarop de knoppen zitten waarmee je bij opengeklapte monitor bepaalde instellingen kunt aangeven. Wordt dus heeeeeeel voorzichtig solderen.
Misschien dat iemand een hetelucht soldeerbout heeft en veel ervaring met het wederom monteren dit soort zaken, dan mag hij/zij gelijk kontakt met mij opnemen....
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 764