Hallo,
Ik kan een navigatieradio kopen de vdo mr6000. Dit is een compleet systeem met wisselaar.
De vraagprijs is 750 euro. Ten eerste is deze prijs redelijk? (denk 't wel)
Het systeem is 3 jaar oud. Ten tweede zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten???
Alvast bedankt,
Nieuweling!! Vraagje..
-
- New Member
-
- Moderator
Persoonlijk vind ik het aardig aan de prijs, even zoeken en je hebt het zo voor ongeveer € 200,- minder. Maar ja da's mijn mening.
Even terug naar je andere vraag waar je op moet letten:
1. hoe is de algemene toestand van het systeem (hoe ziet het er uit)
2. is de bekabeling niet ingekort, is het een Zooitje
3. is de interface aanwezig, zonder deze is de pc niet aan de monitor te koppelen
4. is de afstandsbediening compleet: kabeltje voor op de pc en de houder. Is het batterijencompartiment niet
geoxideerd
5. is op de pc de aansluiting voor de GPS antenne niet beschadigd (zit die los of gelijmd)
6. haal het frontje van de radio af en kijk of de contacten, zowel op het frontje als op de radio niet verbogen of ernstig beschadigd zijn
7. laat het systeem werkend demonstreren
8. kijk of het scherm of de rand niet beschadigd zijn (vooral het scherm mag geen beschadigingen hebben)
9. accepteer alleen originele cd's (zeker voor de gevraagde koopprijs)
10. kijk of alle bekabeling compleet is:
5 meter kabel voor spanning enz. van pc (zwarte stekker aan een kant)
5 meter soms 2meter) monitor kabel
5 meter kabel voor afstandsbediening (bruine stekker aan een kant, ronde stekkertje aan de andere)
aansluit kabeltje voor MR6000 (16 polig klein stekkertje uitgaande naar 2 ISO stekkers (kan 1 blok zijn waar 2 ISO stekkers inpassen)
GPS antenne met onbeschadigde kabel.
5 meter kabel voor Cenet wisselaar (2 zijde met vierkante stekker waarvan de mantel NIET beschadigd mag zijn)
Dat is het zo'n beetje. Verder loop je altijd risico 2e hands als je niet weet hoe een systeem moet werken, ik zou zeggen neem iemand mee die er verstand van heeft.
Succes met je keus.
Even terug naar je andere vraag waar je op moet letten:
1. hoe is de algemene toestand van het systeem (hoe ziet het er uit)
2. is de bekabeling niet ingekort, is het een Zooitje
3. is de interface aanwezig, zonder deze is de pc niet aan de monitor te koppelen
4. is de afstandsbediening compleet: kabeltje voor op de pc en de houder. Is het batterijencompartiment niet
geoxideerd
5. is op de pc de aansluiting voor de GPS antenne niet beschadigd (zit die los of gelijmd)
6. haal het frontje van de radio af en kijk of de contacten, zowel op het frontje als op de radio niet verbogen of ernstig beschadigd zijn
7. laat het systeem werkend demonstreren
8. kijk of het scherm of de rand niet beschadigd zijn (vooral het scherm mag geen beschadigingen hebben)
9. accepteer alleen originele cd's (zeker voor de gevraagde koopprijs)
10. kijk of alle bekabeling compleet is:
5 meter kabel voor spanning enz. van pc (zwarte stekker aan een kant)
5 meter soms 2meter) monitor kabel
5 meter kabel voor afstandsbediening (bruine stekker aan een kant, ronde stekkertje aan de andere)
aansluit kabeltje voor MR6000 (16 polig klein stekkertje uitgaande naar 2 ISO stekkers (kan 1 blok zijn waar 2 ISO stekkers inpassen)
GPS antenne met onbeschadigde kabel.
5 meter kabel voor Cenet wisselaar (2 zijde met vierkante stekker waarvan de mantel NIET beschadigd mag zijn)
Dat is het zo'n beetje. Verder loop je altijd risico 2e hands als je niet weet hoe een systeem moet werken, ik zou zeggen neem iemand mee die er verstand van heeft.
Succes met je keus.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Mag ik als MR6000-eigenaar, Gene nog even aanvullen? Laat je de set WERKEND demonstreren. En check dan of ALLE knopjes op het radio-gedeelte het DOEN. Een typische kwaal van de MR6000 is nl. dat een connector binnenin losschiet of wankel is, waardoor bepaalde knopjes het niet meer doen.
En tevens of het beeldscherm het goed doet.
Houd er rekening mee dat het contrast van het scherm van de MR6000 niet zo goed is als van een MM5000-monitor.
Na al deze waarschuwingen : ik reken mezelf toch tot de tevreden MR6000-bezitters en -gebruikers.
En tevens of het beeldscherm het goed doet.
Houd er rekening mee dat het contrast van het scherm van de MR6000 niet zo goed is als van een MM5000-monitor.
Na al deze waarschuwingen : ik reken mezelf toch tot de tevreden MR6000-bezitters en -gebruikers.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Nog een kleine aanvulling, en wel dat je moet kijken of het serienummer van de radio zit tussen 0013151 en 0028550.
Die serie heeft n.l. problemen met lage temperaturen, en moet omgebouwd worden (vervangen van
een condensator). Check dan of de radio al omgebouwd is, dat moet de verkoper kunnen vertellen en als het goed is aantonen.
Groet,
JW
Nog een kleine aanvulling, en wel dat je moet kijken of het serienummer van de radio zit tussen 0013151 en 0028550.
Die serie heeft n.l. problemen met lage temperaturen, en moet omgebouwd worden (vervangen van
een condensator). Check dan of de radio al omgebouwd is, dat moet de verkoper kunnen vertellen en als het goed is aantonen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Uiteraard IK ook zou ik willen zeggen. Geen gehannes met losse schermen is voor mij optimaal. Alleen een frontje... het lijkt wel een gewone radioHiggy schreef:Na al deze waarschuwingen : ik reken mezelf toch tot de tevreden MR6000-bezitters en -gebruikers.
Tip om de bedieningsknopjes te checken was ik idd vergeten.......dom dom dom
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Moderator
Niets menselijks is je vreemd...Gene schreef:Tip om de bedieningsknopjes te checken was ik idd vergeten.......dom dom dom
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-