Een veer en een vraag over MS3100
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
Een veer en een vraag over MS3100
hallo forum
Ben al een paar avonden aan het lezen wat er allemaal voor problemen en oplossingen zijn geplaatst op dit forum en onder de indruk van de proffesionele en vriendelijke manier waarop eea wordt aangepakt.
Nu ben ik niet op de hoogte hoe forums precies werken dus ik hoop dat ik niet iets verkeerd doe.
Op het gebied van route infosystemen ben ik ook een leek al voel ik mij al een heel stuk wijzer na het lezen hier.
De reden dat ik hier iets tik is dat (en hoe kan het ook anders)ik een probleem heb waarover ik jullie mening graag lees.
Ik rijd in een bedrijfswagen met VDO3100 en die blijft mij maar in de maling nemen door mij te vroeg of te laat afslagen te laten nemen, verkeerde straatnamen te geven en om de haverklap een nieuwe route voor mij bedenkt.
Dat terwijl ik me toch echt wel probeer aan de door haar aangegeven route probeer te houden.Keren op de snelweg wordt soms ook gevraagt.
Als ik door bekende omgeving rijd konstateer ik dat er info komt alsof ik door een paralel aan de door mij bereden straat rijd.
Ondanks dat het zoals ik lees niet nodig is heb ik toch geprobeert om het op te lossen door te relokeren maar het blijft nix dan elende.
Wat ik wel heel erg raar vind is dat ik wanneer ik op eenzelfde straat heen rijdt naar een kruispunt te laat hiervoor wordt gewaarschuwd terwijl dat ook zo is als ik hetzelfde kruispunt van de andere zijde benader, de afwijking is dan volgens mij niet consequent.
Een heel verhaal geworden waarin ongetwijfeld belangrijke info mist.
Ik hoop toch dat iemand het aandurft dit te lezen en er op te reageren.
Vrl. groeten Jan
Ben al een paar avonden aan het lezen wat er allemaal voor problemen en oplossingen zijn geplaatst op dit forum en onder de indruk van de proffesionele en vriendelijke manier waarop eea wordt aangepakt.
Nu ben ik niet op de hoogte hoe forums precies werken dus ik hoop dat ik niet iets verkeerd doe.
Op het gebied van route infosystemen ben ik ook een leek al voel ik mij al een heel stuk wijzer na het lezen hier.
De reden dat ik hier iets tik is dat (en hoe kan het ook anders)ik een probleem heb waarover ik jullie mening graag lees.
Ik rijd in een bedrijfswagen met VDO3100 en die blijft mij maar in de maling nemen door mij te vroeg of te laat afslagen te laten nemen, verkeerde straatnamen te geven en om de haverklap een nieuwe route voor mij bedenkt.
Dat terwijl ik me toch echt wel probeer aan de door haar aangegeven route probeer te houden.Keren op de snelweg wordt soms ook gevraagt.
Als ik door bekende omgeving rijd konstateer ik dat er info komt alsof ik door een paralel aan de door mij bereden straat rijd.
Ondanks dat het zoals ik lees niet nodig is heb ik toch geprobeert om het op te lossen door te relokeren maar het blijft nix dan elende.
Wat ik wel heel erg raar vind is dat ik wanneer ik op eenzelfde straat heen rijdt naar een kruispunt te laat hiervoor wordt gewaarschuwd terwijl dat ook zo is als ik hetzelfde kruispunt van de andere zijde benader, de afwijking is dan volgens mij niet consequent.
Een heel verhaal geworden waarin ongetwijfeld belangrijke info mist.
Ik hoop toch dat iemand het aandurft dit te lezen en er op te reageren.
Vrl. groeten Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Allereerst welkom op dit forum. In ieder geval geef je al aan eerst goed te hebben gelezen voordat je een vraag stelt .
Uiteraard wordt ook jouw posting gelezen en zal er een antwoord op komen. Of dat gelijk het probleem op zal lossen is onbekend maar vele handen ...enz.
Ik heb het vermoeden dat de positionering van jouw navigatie niet zo goed (meer) werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Allereerst kan gedacht worden aan een niet goed werkende GPS antenne. Ik kan uit jouw verhaal helaas niet opmaken of het systeem voordien goed gewerkt heeft.
Is dat niet het geval dan kun je denken aan een niet goed aangesloten schakelspanning en de permanent spanning.
Heeft het systeem voordien wel goed gewerkt dan kun je verder nog trachten alle stekkers van de pc er eens uit te halen en te controleren op corrosie, uiteraard dan schoonmaken en kijken of dit het probleem is.
Als laatste bestaat de mogelijkheid dat de cd niet helemaal goed meer is of niet goed gelezen wordt. Is het een backup van een (in jouw bezit) originele of is het de originele cd. Ik zou in beide gevallen eens kijken of de cd niet te ernstig beschadigd is.
Ik zou zelf eerst eens kijken of de antenne wel goed is, dit kun je zien in het menu waar aangegegeven wordt hoeveel sat's worden ontvangen. Is dat voldoende, dan de overige mogelijkheden uitproberen.
Tenslotte KAN het zijn dat er teveel adressen of vorige bestemmingen in het geheugen staan, hierdoor wordt de pc (deze is al wat ouder) best wel wat trager.
Ik zou zeggen .... probeer eens wat mogelijkheden en hou ons op de hoogte.
Uiteraard wordt ook jouw posting gelezen en zal er een antwoord op komen. Of dat gelijk het probleem op zal lossen is onbekend maar vele handen ...enz.
Ik heb het vermoeden dat de positionering van jouw navigatie niet zo goed (meer) werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Allereerst kan gedacht worden aan een niet goed werkende GPS antenne. Ik kan uit jouw verhaal helaas niet opmaken of het systeem voordien goed gewerkt heeft.
Is dat niet het geval dan kun je denken aan een niet goed aangesloten schakelspanning en de permanent spanning.
Heeft het systeem voordien wel goed gewerkt dan kun je verder nog trachten alle stekkers van de pc er eens uit te halen en te controleren op corrosie, uiteraard dan schoonmaken en kijken of dit het probleem is.
Als laatste bestaat de mogelijkheid dat de cd niet helemaal goed meer is of niet goed gelezen wordt. Is het een backup van een (in jouw bezit) originele of is het de originele cd. Ik zou in beide gevallen eens kijken of de cd niet te ernstig beschadigd is.
Ik zou zelf eerst eens kijken of de antenne wel goed is, dit kun je zien in het menu waar aangegegeven wordt hoeveel sat's worden ontvangen. Is dat voldoende, dan de overige mogelijkheden uitproberen.
Tenslotte KAN het zijn dat er teveel adressen of vorige bestemmingen in het geheugen staan, hierdoor wordt de pc (deze is al wat ouder) best wel wat trager.
Ik zou zeggen .... probeer eens wat mogelijkheden en hou ons op de hoogte.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Even nog een aanvulling op het antwoord van Gene, hoe is de navigatiecomputer gemonteerd? Dit ivm de hoek van de Gyroscoop en natuurlijk de vraag of ie in het begin in deze auto wel goed gewerkt heeft, ik denk namelijk dat het snelheidssignaal ook wel eens het probleem kan zijn. Om dit te checken kun je de boordcomputerfunctie oproepen of naar het diagnose menu gaan en de externe signalen uit te lezen tijdens het rijden.
Het probleem kan ook nog zijn dat het systeem denkt dat je achteruit rijdt, dus dat er een instelling verkeerd staat mbt het achteruitrijsignaal (act_low/act_high)
Het probleem kan ook nog zijn dat het systeem denkt dat je achteruit rijdt, dus dat er een instelling verkeerd staat mbt het achteruitrijsignaal (act_low/act_high)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
hallo Gene en Gentry
Allereerst bedankt voor het welkom en de snelle reaktie.
Het systeem heeft het nooit nauwkeuriger of beter gedaan dan dat het nu doet.
Het is door een inbouwbedrijf geplaatst en daar is het al 2 keer terug geweest ivm deze klacht.
Het enige antwoord was dat ,zoals door Gene ook als 1 van de mogelijke oorzaken wordt geoppert ,dat het van belang kan zijn dat het geheugen met opgeslagen laatste adressen niet te vol moet zijn . Het heeft geen merkbaar verschil opgeleverd dit leeg te houden.
Verder zou alles volgens de leverancier in orde moeten zijn.
Mijn collega's die met hetzelfde probleem te kampen hebben weten niet beter dan dat het systeem ongeveer de juiste weg aangeeft .Op de snelweg gaat het heel redelijk maar zodra je in een stad komt is het hopeloos .
Het is dus als zodanig geaccepteerd.
Ik weet van eerder gebruik in een andere auto met een gelijksoortig systeem dat het heel nauwkeurig werken kan en twijfel dan ook geen moment aan de kwaliteit van de apparatuur.
Nu ik in de vakantieperiode in een auto van een collega terecht kwam( in mijn eigen zit geen route info)begon ik me er al snel aan te ergeren dat het niet lekker werkt en nam mij voor er eens in te duiken .
Met het advies van hier is het makkelijker om met een goed gefundamenteerd verhaal naar de firma te gaan die het heeft ingebouwd en beweert dat alles in orde is.
Ik zal een paar instellingen geven zoals ik die tegen kwam in de computer
HW nr 0126
SW nr 0460
Datum 39/02 Ja zo lang al!!!!!
opstellingshoek 6 graden (geen plus of min !!!!)(Hij zit in het dashbord gemonteerd en hangt een beetje achterover)
Probleem lezen Code : 1
Aantal : 1
Aard : HW defect
Ext signalen Tacho plus : geeft (met wat vertraging ongeveer het zelfde als de snelheid in km aan)
Richting : blijft altijd op D staan.(ook bij achteruitrijden)
licht : Uit (ook als de verlichting aan staat)
Int signalen GPS status :3d pos (ontvang bijna atijd wel meer dan 3 satelieten, meestal 5 of 6)
Temp : 33 graden
Accu : 13.7 volt
I/O status Licht : Act - High
Richting : Act - High
CD lock staat niet aangevinkt
Route informatie staat niet aangevinkt( geeft geen merkbaar verschil wanneer ik dit wel aanvink)
Verder heb ik in een van de instellingen een SDVC mode gezien. Deze staat op 1 terwijl er ook de opties 2,3,4, en uit zijn.
Hoe en wat er allemaal op de achterkant van de pc is aangesloten weet ik niet.Ik denk niet dat het verstandig is hier zelf aan te komen voor een leek op dit gebied .
Tenslotte over de software. Er zit een originele CD in en die lijkt niet beschadigd
Wel een heel verhaal geworden denk ik.
Ben heel erg benieuwd of er iemand is die hieruit kan halen wat er mis zou kunnen zijn .
Vriendelijke groeten Jan
Allereerst bedankt voor het welkom en de snelle reaktie.
Het systeem heeft het nooit nauwkeuriger of beter gedaan dan dat het nu doet.
Het is door een inbouwbedrijf geplaatst en daar is het al 2 keer terug geweest ivm deze klacht.
Het enige antwoord was dat ,zoals door Gene ook als 1 van de mogelijke oorzaken wordt geoppert ,dat het van belang kan zijn dat het geheugen met opgeslagen laatste adressen niet te vol moet zijn . Het heeft geen merkbaar verschil opgeleverd dit leeg te houden.
Verder zou alles volgens de leverancier in orde moeten zijn.
Mijn collega's die met hetzelfde probleem te kampen hebben weten niet beter dan dat het systeem ongeveer de juiste weg aangeeft .Op de snelweg gaat het heel redelijk maar zodra je in een stad komt is het hopeloos .
Het is dus als zodanig geaccepteerd.
Ik weet van eerder gebruik in een andere auto met een gelijksoortig systeem dat het heel nauwkeurig werken kan en twijfel dan ook geen moment aan de kwaliteit van de apparatuur.
Nu ik in de vakantieperiode in een auto van een collega terecht kwam( in mijn eigen zit geen route info)begon ik me er al snel aan te ergeren dat het niet lekker werkt en nam mij voor er eens in te duiken .
Met het advies van hier is het makkelijker om met een goed gefundamenteerd verhaal naar de firma te gaan die het heeft ingebouwd en beweert dat alles in orde is.
Ik zal een paar instellingen geven zoals ik die tegen kwam in de computer
HW nr 0126
SW nr 0460
Datum 39/02 Ja zo lang al!!!!!
opstellingshoek 6 graden (geen plus of min !!!!)(Hij zit in het dashbord gemonteerd en hangt een beetje achterover)
Probleem lezen Code : 1
Aantal : 1
Aard : HW defect
Ext signalen Tacho plus : geeft (met wat vertraging ongeveer het zelfde als de snelheid in km aan)
Richting : blijft altijd op D staan.(ook bij achteruitrijden)
licht : Uit (ook als de verlichting aan staat)
Int signalen GPS status :3d pos (ontvang bijna atijd wel meer dan 3 satelieten, meestal 5 of 6)
Temp : 33 graden
Accu : 13.7 volt
I/O status Licht : Act - High
Richting : Act - High
CD lock staat niet aangevinkt
Route informatie staat niet aangevinkt( geeft geen merkbaar verschil wanneer ik dit wel aanvink)
Verder heb ik in een van de instellingen een SDVC mode gezien. Deze staat op 1 terwijl er ook de opties 2,3,4, en uit zijn.
Hoe en wat er allemaal op de achterkant van de pc is aangesloten weet ik niet.Ik denk niet dat het verstandig is hier zelf aan te komen voor een leek op dit gebied .
Tenslotte over de software. Er zit een originele CD in en die lijkt niet beschadigd
Wel een heel verhaal geworden denk ik.
Ben heel erg benieuwd of er iemand is die hieruit kan halen wat er mis zou kunnen zijn .
Vriendelijke groeten Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Jan,
Ook maar een duit in het zakje, na Gene's en Gentry's bijdragen
Ik lees enerzijds dat je een bedrijfswagen rijdt, en anderzijds dat kennelijk de achteruit niet aangesloten zit. Daarom de vraag: rijd jij met enige regelmaat achteruit? En dan misschien ook nog in een stad waar je geen optimale GPS ontvangst hebt?
Lees dit verhaal over het hoe en waarom van het aansluiten van de achteruit eens, en vraag je dan af of dáár de oorzaak niet zit van jouw probleem...
Ben benieuwd naar je reactie.
Groet,
JW
Ook maar een duit in het zakje, na Gene's en Gentry's bijdragen
Ik lees enerzijds dat je een bedrijfswagen rijdt, en anderzijds dat kennelijk de achteruit niet aangesloten zit. Daarom de vraag: rijd jij met enige regelmaat achteruit? En dan misschien ook nog in een stad waar je geen optimale GPS ontvangst hebt?
Lees dit verhaal over het hoe en waarom van het aansluiten van de achteruit eens, en vraag je dan af of dáár de oorzaak niet zit van jouw probleem...
Ben benieuwd naar je reactie.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26
Precies mijn gedachte JW. Ik was het zelfde aan het tikken toen ik zag dat jij al wat geschreven had.
Ik denk ook zeer sterk dat het daar aan ligt. Kun je prberen de achteruit aan te sluiten (via de achteruitrij lampen), en kijken of hij het dan doet?
Ik denk ook zeer sterk dat het daar aan ligt. Kun je prberen de achteruit aan te sluiten (via de achteruitrij lampen), en kijken of hij het dan doet?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Inderdaad zorgen dat het achteruitrijsignaal wordt aangesloten en indien mogelijk de hoek van de computer in het dashboard nameten.
Ter info, verlichtingdraad hoeft niet aangesloten te worden (zit er niet op), er zit een sensor in het scherm.
In wat voor auto's zitten de systemen ingebouwd? Vito's?
Ter info, verlichtingdraad hoeft niet aangesloten te worden (zit er niet op), er zit een sensor in het scherm.
In wat voor auto's zitten de systemen ingebouwd? Vito's?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
He JW, ik dacht dat je die hardware-fout die J3800 hierboven meldt, wel in zou koppen!
Hij heeft dus blijkbaar in elk geval te maken met een hardware-fout.
Als hij nou eens het systeem reset (door of naar fabrieksinstellingen te gaan of door het systeem een kwartier spanningsloos te maken, zou dat kunnen helpen?
En wat denken jullie van een niet-lekkere GPS-antenne? Connector er bijvoorbeeld niet helemaal goed opgedraaid?
Hij heeft dus blijkbaar in elk geval te maken met een hardware-fout.
Als hij nou eens het systeem reset (door of naar fabrieksinstellingen te gaan of door het systeem een kwartier spanningsloos te maken, zou dat kunnen helpen?
En wat denken jullie van een niet-lekkere GPS-antenne? Connector er bijvoorbeeld niet helemaal goed opgedraaid?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Toch maar niet ingekoptHiggy schreef:He JW, ik dacht dat je die hardware-fout die J3800 hierboven meldt, wel in zou koppen!
Hij heeft dus blijkbaar in elk geval te maken met een hardware-fout.
Als hij nou eens het systeem reset (door of naar fabrieksinstellingen te gaan of door het systeem een kwartier spanningsloos te maken, zou dat kunnen helpen?
En wat denken jullie van een niet-lekkere GPS-antenne? Connector er bijvoorbeeld niet helemaal goed opgedraaid?
Een paar HW fouten met code 1 is niks bijzonders, dat kan al gebeuren als er even een leesfoutje is door een stofje of een klein beetje condens op de CD.
Aan een GPS fout denk ik ook niet echt, omdat hij schreef:
En als daar een fout zou zitten, dus dat er geen (goede) communicatie zou zijn tussen de GPS antenne en de GPS Unit (Lassen) in de computer zou er een code 4 gegeven worden in de computer status.Int signalen GPS status :3d pos (ontvang bijna atijd wel meer dan 3 satelieten, meestal 5 of 6)
Dat alles overwegend, maar niet allemaal opgeschreven hebbend, kwam ik tot de gedachte dat het niet aansluiten van de achteruit wel eens de hoofdreden zou kunnen zijn voor het probleem.
Daarnaast is Gentry's tip over de opstellingshoek zeker van belang, door een verkeerde rekenkundige aanpassing van de gyro kan er een boel mis gaan.
Overigens, HW fouten kun je niet resetten door de spanning er af te halen. Dat kan alleen door het laden van nieuwere besturings-SW, en als de laatste versie er al op zit door eerst terug te gaan naar een vorige en dan de laatste er weer op.
Maar het feit dat er fouten met code1 in staan heeft dus verder geen betekenis, zolang het maar niet naar dik boven de 10 gaat.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
Hallo
Weer veel reactie 's en mogelijke oplossingen. Bedankt hiervoor.
De systemen zijn ingeboud in Sprinters. Het aantal weet ik niet precies maar het zijn er vast meer dan 5 die er mee rijden.
Er wordt geopperd dat het wel zou kunnen liggen aan het niet aangesloten zijn van de achteruitrijsignalering.
Nu is het zo dat ik en mijn collega's uiteraard wel eens een stukje achteruit rijden. Welke automobilist niet denk ik .
Tijdens het doorspitten van de computergegevens kwam ik bij de externe signalen de weergave RICHTING tegen.
Hier blijft altijd de vermelding D staan. Ook wanneer de auto in zijn achteruit geschakeld word.
Is dit niet het onomstotelijk bewijs dat de achteruitdraad NIET is aangesloten?
Zou voorkomen dat ik het apparaat uit het dashbord moet trekken om zelf te gaan kijken of er een draad(en ik weet niet eens welke) niet is aangesloten.
Tevens vraag ik mij af wat het Act - High bij de I/O status richting betekend.
Met betrekking tot het leegmaken van het geheugen vorige bestemmingen. Ik heb het getracht leeg te maken maar het lijkt wel of het maar met 1 adres tegelijk kan worden geleegd. Dacht dat er geen meer in zat maar dat was niet waar.Het lijkt wel of hij daardoor sneller rekent maar de nauwkeurigheid wordt niet positief beinvloed.
DE opstellingshoek van de Gyroscoop zal ik trachten na te meten.
Het eventueel aansluiten van de achteruit kan dus via de achteruitrij lamp.12 volt aansluiten op de pc???(welk kleurtje draad?)
Hoe kan ik kontroleren of de juiste aansluitingen van de konstante en geschakelde spanningaansluitingen zijn gemaakt???
Vragen vragen en nog eens vragen.
Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden
VRIENDELIJKE GROETEN JAN
Weer veel reactie 's en mogelijke oplossingen. Bedankt hiervoor.
De systemen zijn ingeboud in Sprinters. Het aantal weet ik niet precies maar het zijn er vast meer dan 5 die er mee rijden.
Er wordt geopperd dat het wel zou kunnen liggen aan het niet aangesloten zijn van de achteruitrijsignalering.
Nu is het zo dat ik en mijn collega's uiteraard wel eens een stukje achteruit rijden. Welke automobilist niet denk ik .
Tijdens het doorspitten van de computergegevens kwam ik bij de externe signalen de weergave RICHTING tegen.
Hier blijft altijd de vermelding D staan. Ook wanneer de auto in zijn achteruit geschakeld word.
Is dit niet het onomstotelijk bewijs dat de achteruitdraad NIET is aangesloten?
Zou voorkomen dat ik het apparaat uit het dashbord moet trekken om zelf te gaan kijken of er een draad(en ik weet niet eens welke) niet is aangesloten.
Tevens vraag ik mij af wat het Act - High bij de I/O status richting betekend.
Met betrekking tot het leegmaken van het geheugen vorige bestemmingen. Ik heb het getracht leeg te maken maar het lijkt wel of het maar met 1 adres tegelijk kan worden geleegd. Dacht dat er geen meer in zat maar dat was niet waar.Het lijkt wel of hij daardoor sneller rekent maar de nauwkeurigheid wordt niet positief beinvloed.
DE opstellingshoek van de Gyroscoop zal ik trachten na te meten.
Het eventueel aansluiten van de achteruit kan dus via de achteruitrij lamp.12 volt aansluiten op de pc???(welk kleurtje draad?)
Hoe kan ik kontroleren of de juiste aansluitingen van de konstante en geschakelde spanningaansluitingen zijn gemaakt???
Vragen vragen en nog eens vragen.
Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden
VRIENDELIJKE GROETEN JAN
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Mogelijk moet er een API in tussen het snelheidssignaal geplaatst worden.
Dit kun je controleren door tijdens het rijden naar het diagnose menu te gaan en goed te kijken hoe het snelheidssignaal zich gedraagt, dus of ie geleidelijk mee op- en afloopt met de snelheid of dat het erg schommelt en ook of ie gelijk 0 wordt als je stil gaat staan.
Bij sommige modellen geeft het snelheidssignaal pas een "beeld" vanaf 30 km/uur
Dit kun je controleren door tijdens het rijden naar het diagnose menu te gaan en goed te kijken hoe het snelheidssignaal zich gedraagt, dus of ie geleidelijk mee op- en afloopt met de snelheid of dat het erg schommelt en ook of ie gelijk 0 wordt als je stil gaat staan.
Bij sommige modellen geeft het snelheidssignaal pas een "beeld" vanaf 30 km/uur
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is inderdaad het onomstotelijke bewijs, niet aangesloten dus.j3800 schreef:Hallo
Weer veel reactie 's en mogelijke oplossingen. Bedankt hiervoor.
De systemen zijn ingeboud in Sprinters. Het aantal weet ik niet precies maar het zijn er vast meer dan 5 die er mee rijden.
Er wordt geopperd dat het wel zou kunnen liggen aan het niet aangesloten zijn van de achteruitrijsignalering.
Nu is het zo dat ik en mijn collega's uiteraard wel eens een stukje achteruit rijden. Welke automobilist niet denk ik .
Tijdens het doorspitten van de computergegevens kwam ik bij de externe signalen de weergave RICHTING tegen.
Hier blijft altijd de vermelding D staan. Ook wanneer de auto in zijn achteruit geschakeld word.
Is dit niet het onomstotelijk bewijs dat de achteruitdraad NIET is aangesloten?
Zou voorkomen dat ik het apparaat uit het dashbord moet trekken om zelf te gaan kijken of er een draad(en ik weet niet eens welke) niet is aangesloten.
Tevens vraag ik mij af wat het Act - High bij de I/O status richting betekend.
Met betrekking tot het leegmaken van het geheugen vorige bestemmingen. Ik heb het getracht leeg te maken maar het lijkt wel of het maar met 1 adres tegelijk kan worden geleegd. Dacht dat er geen meer in zat maar dat was niet waar.Het lijkt wel of hij daardoor sneller rekent maar de nauwkeurigheid wordt niet positief beinvloed.
DE opstellingshoek van de Gyroscoop zal ik trachten na te meten.
Het eventueel aansluiten van de achteruit kan dus via de achteruitrij lamp.12 volt aansluiten op de pc???(welk kleurtje draad?)
Hoe kan ik kontroleren of de juiste aansluitingen van de konstante en geschakelde spanningaansluitingen zijn gemaakt???
Vragen vragen en nog eens vragen.
Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden
VRIENDELIJKE GROETEN JAN
Act-high bij de richting is goed, dat betekent dat er bij een correct aangesloten achteruit een R verschijnt als je de achteruit inschakelt, en dat gebeurt niet. Dus...
Het niet kunnen legen van het geheugen is merkwaardig. Volg je daarbij de gebruiksaanwijzing, pagina 180 en kies je dan "Laatste adres wis"? Dan moeten alle laatst gekozen bestemmingen gewist worden.
Laat even weten hoe dit zit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
hallo advies/navig/erenden
Kon het echt niet laten en heb toch de pc uit het dashbord getrokken om te zien hoe de aansluitingen zitten.
Na meting blijkt uiteraard dat er geen achteruitrijdsignaal wordt doorgegeven maar ook dat er ook geen massa op deze aansluiting zit aangesloten.
Met betrekking tot het verwijderen van de laatste bestemming heb ik iets fout gedaan want dat doet hij wel perfect.
Komt er van wanneer je onder het rijden met knopjes aan het spelen bent denk ik.
Ga eerst nog even de montagehoek nameten en daarna gaat er eerst 1 wagen retour inbouwer/leverancier.
Denk er een montage advies bij te doen en moet nog verzinnen welke tegemoetkomingen wij gaan verwachten ivm het jaren niet goed gebruik kunnen maken van het systeem.
Wanneer blijkt dat ,na het aansluiten van het achteruitrijdsignaal en eventueel corrigeren van de montagehoek ,alles goed werkt worden de andere auto's uiteraard ook aangeboden, maar ik denk dat het raadzaam is eerst met 1 auto te kontroleren of hiermee het "EI" gelegd is. Voorkomt vast heel veel heen en weer rijden.
Zal wel even wat tijd overheen gaan maar laat beslist de uitkomst hier horen.
Met dank en vriendelijke groeten Jan
Kon het echt niet laten en heb toch de pc uit het dashbord getrokken om te zien hoe de aansluitingen zitten.
Na meting blijkt uiteraard dat er geen achteruitrijdsignaal wordt doorgegeven maar ook dat er ook geen massa op deze aansluiting zit aangesloten.
Met betrekking tot het verwijderen van de laatste bestemming heb ik iets fout gedaan want dat doet hij wel perfect.
Komt er van wanneer je onder het rijden met knopjes aan het spelen bent denk ik.
Ga eerst nog even de montagehoek nameten en daarna gaat er eerst 1 wagen retour inbouwer/leverancier.
Denk er een montage advies bij te doen en moet nog verzinnen welke tegemoetkomingen wij gaan verwachten ivm het jaren niet goed gebruik kunnen maken van het systeem.
Wanneer blijkt dat ,na het aansluiten van het achteruitrijdsignaal en eventueel corrigeren van de montagehoek ,alles goed werkt worden de andere auto's uiteraard ook aangeboden, maar ik denk dat het raadzaam is eerst met 1 auto te kontroleren of hiermee het "EI" gelegd is. Voorkomt vast heel veel heen en weer rijden.
Zal wel even wat tijd overheen gaan maar laat beslist de uitkomst hier horen.
Met dank en vriendelijke groeten Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Jan,
Er is in elk geval een duidelijke fout geconstateerd, dat aansluiten van de achteruit is essentieel. En dan wel echt dus, NIET aan massa.
Check voorts inderdaad de inbouwhoek van de computer en pas het dan aan in het betreffende menupunt. Het komt niet op één graad aan, maar hou het wel (ruim) binnen de 5 graden.
En uiteraard zijn we benieuwd hoe het dan gaat
Groet,
JW
Er is in elk geval een duidelijke fout geconstateerd, dat aansluiten van de achteruit is essentieel. En dan wel echt dus, NIET aan massa.
Check voorts inderdaad de inbouwhoek van de computer en pas het dan aan in het betreffende menupunt. Het komt niet op één graad aan, maar hou het wel (ruim) binnen de 5 graden.
En uiteraard zijn we benieuwd hoe het dan gaat
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 jun 2005 11:49
Bij mij was de achteruitrijd signalering ook niet aangesloten, en ik HAD dezelfde problemen. Leg anders eens een losse draad van je achteruitrijdlicht naar je computer, en je ziet meteen of het probleem weg is!
Bij mij was dat in ieder geval wel zo.
Bij mij was dat in ieder geval wel zo.
meten is weten, weten is wát te meten!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 mei 2005 17:00
problemen MS 3100
Herken al wat er wordt verteld in mijn eigen ms 3100 ook al bijna alles geprobeerd wat er wordt
verteld en ben er nu gelukkig uit heb dus ook de achteruit rij lampen aangesloten op de wit gele
draad van de computer en heb de PULSE draad de zwart witte los gehaald van de pulse draad van de
auto dus heb nu geen pulse meer aangesloten dat schijnt niet meer te hoeven na een firmware update
heb nu de laatste versie 3146 er op laten zetten en ben al een paar keer perfect de weg gewezen op de
snelweg en in een druk centrum en is ook stukken sneller dan voorheen er werd mij ook geadviseerd om een API
in te laten bouwen maar hoorde van de monteur die de update heeft gedaan dat ik moest proberen zonder
pulse te gaan rijden en heb de raad opgevolgd en het werkt echt toppie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: problemen MS 3100
Wat een klinkklare nonsens wordt er soms verkocht door monteurs, waar halen ze het vandaan en in vredesnaam: waarom zou je de puls niet aansluiten?wimada schreef:
Herken al wat er wordt verteld in mijn eigen ms 3100 ook al bijna alles geprobeerd wat er wordt
verteld en ben er nu gelukkig uit heb dus ook de achteruit rij lampen aangesloten op de wit gele
draad van de computer en heb de PULSE draad de zwart witte los gehaald van de pulse draad van de
auto dus heb nu geen pulse meer aangesloten dat schijnt niet meer te hoeven na een firmware update
heb nu de laatste versie 3146 er op laten zetten en ben al een paar keer perfect de weg gewezen op de
snelweg en in een druk centrum en is ook stukken sneller dan voorheen er werd mij ook geadviseerd om een API
in te laten bouwen maar hoorde van de monteur die de update heeft gedaan dat ik moest proberen zonder
pulse te gaan rijden en heb de raad opgevolgd en het werkt echt toppie
In de inbouwinstructie van VDO staat dat deze aansluiting noodzakelijk is, en zo is het ook.
Gewoon doen dus, zonder de pulse zul je nooit een nauwkeurige navigatie krijgen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 mei 2005 17:00
Voorlopig sluit ik geen pulse meer aan tenzij het problemen gaat opleveren
rijd nu zonder pulse en heb nog nooit zoveel profijt gehad van mijn navigatie
als nu heeft me al een paar keer precies op de juiste plek gebracht en voorheen
met aangesloten pulse en GEEN aan gesloten achteruit rij lichten gaf hij in het
centrum van een stad altijd problemen snelweg ging redelijk dus de draad blijft
mooi opgerold en on aangesloten liggen
rijd nu zonder pulse en heb nog nooit zoveel profijt gehad van mijn navigatie
als nu heeft me al een paar keer precies op de juiste plek gebracht en voorheen
met aangesloten pulse en GEEN aan gesloten achteruit rij lichten gaf hij in het
centrum van een stad altijd problemen snelweg ging redelijk dus de draad blijft
mooi opgerold en on aangesloten liggen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Helemaal aan jou om dat besluit te nemen, uiteraardwimada schreef:Voorlopig sluit ik geen pulse meer aan tenzij het problemen gaat opleveren
rijd nu zonder pulse en heb nog nooit zoveel profijt gehad van mijn navigatie
als nu heeft me al een paar keer precies op de juiste plek gebracht en voorheen
met aangesloten pulse en GEEN aan gesloten achteruit rij lichten gaf hij in het
centrum van een stad altijd problemen snelweg ging redelijk dus de draad blijft
mooi opgerold en on aangesloten liggen
Maar de feiten zijn anders, en ik weet gewoon dat 'ie het met een goed aangesloten puls altijd heeeeel veel beter doet.
Als jij schrijft dat 'ie het met de aangesloten puls slechter doet, dan weet ik wel zeker dat die puls niet deugde, dáár ligt de oorzaak En dáár zou ik dus wat aan gaan doen, want dit blijft behelpen, wis en zeker.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Precies. Een schone en goede puls regelen, bijv. met een API4, en dan kom je niet 'al een paar keer op de juiste bestemming', maar altijd op de juiste bestemming. Wat je nu tentoonspreidt is, met alle respect, struisvogelpolitiek.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
hallo navigisten
Nog niets te melden over het aansluiten van de achteruit . Komt later mag ik hopen.
Zie dat er onder deze topic een heel andere discussie ontstaat over het al of niet aansluiten van de pulsen.
Lijkt mij dat wanneer een signaal , van zowel vooruit , als achteruitrijden weinig zin heeft wanneeer er geen pulsgever is aangesloten.
Dan had je net zo goed ook het aansluiten van het achteruitrijdsignaal achterwegen kunnen laten en alleen kunnen volstaan met navigatie via satelieten.
Kom je dan niet bij een ander en kwalitatief minder systeem terecht?
vr groeten jan
ps. leest de laatste tijd aandachtig mee en vindt het intressant
Nog niets te melden over het aansluiten van de achteruit . Komt later mag ik hopen.
Zie dat er onder deze topic een heel andere discussie ontstaat over het al of niet aansluiten van de pulsen.
Lijkt mij dat wanneer een signaal , van zowel vooruit , als achteruitrijden weinig zin heeft wanneeer er geen pulsgever is aangesloten.
Dan had je net zo goed ook het aansluiten van het achteruitrijdsignaal achterwegen kunnen laten en alleen kunnen volstaan met navigatie via satelieten.
Kom je dan niet bij een ander en kwalitatief minder systeem terecht?
vr groeten jan
ps. leest de laatste tijd aandachtig mee en vindt het intressant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Klopt. Je pulssignaal is het belangrijkste signaal. Daar kun je niet zonder. Het achteruitrijsignaal is ook nodig om onnauwkeurigheden te voorkomen, maar strikt gezien kun je (een tijd) zonder. Er sluipt echter langzaam een onnauwkeuigheid in je systeem als je die niet aansluit.
En inderdaad: zie je af cq. moet je af zien van pulssignalen dan kom je op de TomTom Go's terecht. Waar niks mis mee is, maar qua nauwekeuirgheid is het geen vergelijk.
Leuk dat je het interessant vindt. Door je vraagstelling werk je daar gelukkig zelf aan mee.
Groet,
En inderdaad: zie je af cq. moet je af zien van pulssignalen dan kom je op de TomTom Go's terecht. Waar niks mis mee is, maar qua nauwekeuirgheid is het geen vergelijk.
Leuk dat je het interessant vindt. Door je vraagstelling werk je daar gelukkig zelf aan mee.
Groet,
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 aug 2005 21:23
Nu gaat het echt interessant worden
Er is kontakt geweest met het inbouwstation en de oplossingen ,zoals hierboven genoemd ,zijn besproken.
ER wordt geopperd dat het gebruiken van de nieuwste cd rom (straatinfo) de oplossing is en dat het aansluiten van het achteruitrijdsignaal nooit wordt gedaan en ook niet belangrijk is. De inbouwhoek is gecorrigeerd maar volgens mij niet voldoende.
Aktie nu is het constateren dat het probleem niet wordt opgelost met de nieuwste straten cd rom.
verloop volgt
Vr. gr. Jan
Er is kontakt geweest met het inbouwstation en de oplossingen ,zoals hierboven genoemd ,zijn besproken.
ER wordt geopperd dat het gebruiken van de nieuwste cd rom (straatinfo) de oplossing is en dat het aansluiten van het achteruitrijdsignaal nooit wordt gedaan en ook niet belangrijk is. De inbouwhoek is gecorrigeerd maar volgens mij niet voldoende.
Aktie nu is het constateren dat het probleem niet wordt opgelost met de nieuwste straten cd rom.
verloop volgt
Vr. gr. Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
1. Lijkt me sterk maar goed uittesten is wat er nog overblijftj3800 schreef:Nu gaat het echt interessant worden
Er is kontakt geweest met het inbouwstation en de oplossingen ,zoals hierboven genoemd ,zijn besproken.
1. ER wordt geopperd dat het gebruiken van de nieuwste cd rom (straatinfo) de oplossing is
2. dat het aansluiten van het achteruitrijdsignaal nooit wordt gedaan en ook niet belangrijk is.
3. De inbouwhoek is gecorrigeerd maar volgens mij niet voldoende.
Aktie nu is het constateren dat het probleem niet wordt opgelost met de nieuwste straten cd rom.
verloop volgt
Vr. gr. Jan
2. Lekkere benadering, volgens mij hebben ze er geen zin in, aansluiten is echt een vereiste. Ik zou er op staan dat het aangesloten wordt
3. dan corrigeer je hem zelf verder.
Laat maar horen hoe het afloopt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Een INBOUWSTATION dat het achteruitrijsignaal niet aansluit?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 802
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1399
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 670