Carin 959RC optimaal laten werken??
-
- New Member
Carin 959RC optimaal laten werken??
Wat kan ik veranderen en doen om mijn Carin 959RC zo optimaal mogelijk laten werken en met welke software?? Er zit nu CD Navtech 2001 in alle bruikbare tips welkom
groet gentes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Een nieuwere cd, bijv. die van juni 2005, doet al wonderen...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: carin 959 rc optimaal laten werken??
Higgy schreef het al, de nieuwe (Navteq) CD doet wonderen.gentes41 schreef:Wat kan ik veranderen en doen om mijn carin 959 rc zo optimaal mogelijk laten werken en met welke software?? er zit nu cd navtech 2001 in alle bruikbare tips welkom
Maar welke besturings-SW zit er nu op?
Geef even de data, dus HW, SW en de overige data die in je scherm staan. Dan weten we wel welke SW er eventueel nog ingespeeld kan worden, dat is HW afhankelijk.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
hey jwJW schreef:Higgy schreef het al, de nieuwe (Navteq) CD doet wonderen.gentes41 schreef:Wat kan ik veranderen en doen om mijn carin 959 rc zo optimaal mogelijk laten werken en met welke software?? er zit nu cd navtech 2001 in alle bruikbare tips welkom
Geef even de data, dus HW, SW en de overige data die in je scherm staan. Dan weten we wel welke SW er eventueel nog ingespeeld kan worden, dat is HW afhankelijk.
Groet,
JW
dankje voor snelle reactie's
hw nr is 010A
SW nr 0230......... productie datum 99/03 is dit voldoende ??
gr gentes
groet gentes
Hide post links |
-
- Senior Member
Daarmee heb je een van de laatst geproduceerde Carin 440's en die kan van de MO 3029 voorzien worden, dat is de laatst mogelijke versie. Eén van de features die daar op zit is TMC, die heb je nu niet.gentes41 schreef:hey jwJW schreef:Higgy schreef het al, de nieuwe (Navteq) CD doet wonderen.gentes41 schreef:Wat kan ik veranderen en doen om mijn carin 959 rc zo optimaal mogelijk laten werken en met welke software?? er zit nu cd navtech 2001 in alle bruikbare tips welkom
Groet,
JW
dankje voor snelle reactie's
hw nr is 010A
SW nr 0230......... productie datum 99/03 is dit voldoende ??
gr gentes
Overigens, check wel even of jouw set echt bij elkaar hoort. Soms tref je een set met een nieuwere computer dan je radio is. En jouw radio moet minimaal FD 04 98 ....... als nummer hebben om ook TMC te kunnen weergeven. Maar als dat allemaal klopt, zeker doen dan.
Zit er bij jou in de buurt een wat groter Navigatie inbouw station? Daar is die MO 3029 vast wel te vinden, en als je de mensen daar aardig aankijkt doen ze dat vaak wel voor een "bijdrage aan de pot"
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
ok ga ik doen....... maar de set hoort bij elkaar want t zat al in mijn auto toen ik hem 4 maanden geleden kocht toen werkte alleen navigatie niet door twee kapotte ic.tjes in toestel..dat heb ik pas laten repareren.
nu heb ik nog een vraag mijn toetel geeft in t diplay wel TMC weer als radio aanstaat.
met vr groet
nu heb ik nog een vraag mijn toetel geeft in t diplay wel TMC weer als radio aanstaat.
met vr groet
groet gentes
Hide post links |
-
- Moderator
Dat betekent dat als je zoekt naar zenders dat ie alleen de zenders neemt die TMC uitzenden...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Waar staat dat "TMC"? In de rechter bovenhelft van het display?gentes41 schreef:ok ga ik doen....... maar de set hoort bij elkaar want t zat al in mijn auto toen ik hem 4 maanden geleden kocht toen werkte alleen navigatie niet door twee kapotte ic.tjes in toestel..dat heb ik pas laten repareren.
nu heb ik nog een vraag mijn toestel geeft in t diplay wel TMC weer als radio aanstaat.
met vr groet
Kijk eens in je menu of je "verkeer" kunt activeren, dan moet er op die plek TA komen te staan in het display, daarmee krijg je dan verkeersinfo via de radio als die op een andere zender wordt uitgezonden.
Nu daar TMC staat zou je, bij mijn weten geen TA doorkrijgen van een andere zender.
Maar ondanks dat je daar "TMC" hebt staan kun je bij mijn weten geen TMC gebruiken voor de navigatie, daarvoor heb je minimaal SW 2.5 nodig.
Kijk maar eens in het scherm i5, dat je op kunt roepen als je in het begeleidingsscherm zit. Dat i5 scherm geeft de configuratie weer, daar zou dan de TMC status te zien moeten zijn. En ik verwacht dus dat dit bij jou nu niet aanwezig is, klopt dat?
Genoeg redenen om de MO 3029 te laden
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
JW schreef:Waar staat dat "TMC"? In de rechter bovenhelft van het display?gentes41 schreef:ok ga ik doen....... maar de set hoort bij elkaar want t zat al in mijn auto toen ik hem 4 maanden geleden kocht toen werkte alleen navigatie niet door twee kapotte ic.tjes in toestel..dat heb ik pas laten repareren.
nu heb ik nog een vraag mijn toestel geeft in t diplay wel TMC weer als radio aanstaat.
met vr groet
Kijk eens in je menu of je "verkeer" kunt activeren, dan moet er op die plek TA komen te staan in het display, daarmee krijg je dan verkeersinfo via de radio als die op een andere zender wordt uitgezonden.
Nu daar TMC staat zou je, bij mijn weten geen TA doorkrijgen van een andere zender.
Maar ondanks dat je daar "TMC" hebt staan kun je bij mijn weten geen TMC gebruiken voor de navigatie, daarvoor heb je minimaal SW 2.5 nodig.
Kijk maar eens in het scherm i5, dat je op kunt roepen als je in het begeleidingsscherm zit. Dat i5 scherm geeft de configuratie weer, daar zou dan de TMC status te zien moeten zijn. En ik verwacht dus dat dit bij jou nu niet aanwezig is, klopt dat?
Genoeg redenen om de MO 3029 te laden
Groet,
JW
JW....bedankt voor tip....... ik heb hem vandaag al van MO 3029 laten voorzien .......super!! al een groot verschil en TMC staat ook in configuratie i5
waar kan ik voor redelijke prijs nieuwe navteq cd verkrijgen of heeft iemand kopie?
groet
groet gentes
Hide post links |
-
- Senior Member
Plezierig te lezen dat alles goed gegaan is en dat je tevreden bent.gentes41 schreef:
JW....bedankt voor tip....... ik heb hem vandaag al van MO 3029 laten voorzien .......super!! al een groot verschil en TMC staat ook in configuratie i5
waar kan ik voor redelijke prijs nieuwe navteq cd verkrijgen of heeft iemand kopie?
groet
Maar die laatste vraag naar een kopie Toen je je aanmeldde heb je je accoord verklaard met het reglement, lees dat nog maar eens. Zo'n vraag is hier dus absoluut taboe
Nieuwe CD's kun je alleen kopen voor de nieuwprijs, als je tevreden bent met een iets oudere versie worden daarvan wel originele exemplaren aangeboden op Marktplaats.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
ja je hebt gelijk .......ga ik doen bedankt voor de tip!!
nog 1 vraag: wat zijn de tmc mogelijkheden precies bij mijn systeem?
gr
gr
groet gentes
Hide post links |
-
- Senior Member
Die zijn met de MO 3029 hetzelfde als van de opvolger van jouw Carin, de VDO MS/MR 4000. Daarvan zijn de handleidingen te vinden onder de knop handleidingen, rechts bovenaan de pagina.gentes41 schreef:ja je hebt gelijk .......ga ik doen bedankt voor de tip!!
gr
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
TMC / TA
hoi hoi
ik krijg veelal pieptoon te horen.....en dan de tekst zoek andere zender die wel tmc ontvangt ik luister altijd noordzee /sky / veronica /of 538....... vreemd terwijl dat wel zenders zouden moeten zijn die dat ondersteunen.
en wat houd eigenlijk TA in en wat is t verschil want toen ik dat inschakelde kreeg ik melding van file in navigatie scherm
groet
ik krijg veelal pieptoon te horen.....en dan de tekst zoek andere zender die wel tmc ontvangt ik luister altijd noordzee /sky / veronica /of 538....... vreemd terwijl dat wel zenders zouden moeten zijn die dat ondersteunen.
en wat houd eigenlijk TA in en wat is t verschil want toen ik dat inschakelde kreeg ik melding van file in navigatie scherm
groet
groet gentes
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: TMC / TA
Vreemd, want de door jou genoemde zenders zenden inderdaad allemaal TMC uit. En als je de optie TMC aangezet hebt zou hij automatisch moeten zoeken naar een zender met TMC.gentes41 schreef:hoi hoi
groet
Nou kan het zijn dat je even slechte ontvangst hebt op een van de zenders waarnaar je aan het luisteren bent, dan krijg je wel dit verschijnsel.
TA (Travel Announcement) is het systeem waarbij je naar gesproken verkeersinfo luistert, en waarbij je radio naar een zender zoekt die dit uitzendt dan wel via RDS/EON (Radio Data System met Enhanced information on Other Network) van een andere zender overneemt. Dat kan zeer wel een zender zijn die ook TMC (Travel Message Channel, met digitale informatie die alleen gelezen kan worden door je systeem) uitzendt, dus op zich is het niet gek dat je ook een info op je display ziet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 592