Calc route

snap
Normal Member
Normal Member

Calc route

Bericht door snap »

Hallo,
heb nu 1 jaar een indianapolis in de wagen. Zoals sommige al weten ben ik koerier en komt deze navi mij heel goed van pas. :D
Tot hiertoe heeft hij me al altijd gebracht waar ik wilde en dat door heel Europa maar toch zit ik af en toe met een verveeld probleem.
Bij sommige bestemmingen duurt het soms 1 of meerdere uren !! voor hij de route berekend heeft. Mijn vraag is nu, zou dat aan een vuile CD liggen of aan iets anders. Hij kan soms dagen aan één stuk heel goed en vlug werken en dan plots krijg ik dat vervelende lang berekenen van een route. Iemand een idee ??
Werk nog met versie 1.0
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Blijkbaar een moeilijk geval, niemand schijnt een antwoord te kennen :cry:
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

snap schreef:Blijkbaar een moeilijk geval, niemand schijnt een antwoord te kennen :cry:
Hallo,

Ik denk dat inderdaad ook. Zeker als ik de eerdere postings over jouw Indy nog eens teruglees viewtopic.php?p=23624&highlight=#23624 dan denk ik dat dáár de oorzaak zit van jouw probleem. Oftewel dat de Indy nog altijd niet goed is aangesloten en/of dat er sprake is van een niet stabiele puls.
Advies blijft dan ook om bij een goed inbouwstation langs te gaan en daar de nodige metingen te laten uitvoeren, ook aan de puls. De laatste tijd zijn hier al meer gevallen gesignaleerd waarbij de puls niet goed bleek te zijn en waarbij de plaatsing van een API tot het gewenset resultaat leidde.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morph
New Member
New Member

oude 1.0 versie

Bericht door Morph »

Hoi,

Ik ben ook in het bezit van een Indianapolis en heb van mijn dealer te horen gekregen
dat ik mijn 1.0 versie :!: kosteloos :!: mag omruilen (natuurlijk tegen inruil van de oude)
voor de nieuwe 2.0 versie. Dit schijnbaar omwille van software probleempjes, waar ook
ik last van heb.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
grootmokum
Starting Member
Starting Member

Re: Calc route

Bericht door grootmokum »

snap schreef:Hallo,
. Mijn vraag is nu, zou dat aan een vuile CD liggen of aan iets anders. ....
Je zou kunnen proberen de optie "vuile cd" uit te sluiten door een kopie te schieten van die CD en die te proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Een vuile CD is ook uit te sluiten door 'm goed schoon te maken, met wat water en een klein beetje zachte zeep. Vervolgens van binnen naar buiten voorzichtig schoonmaken en drogen, dat doet vaak wonderen. Gebruik nooit oplosmiddelen, wasbenzine, alcohol, spiritus oid, dat is funest.

Ik hou het er toch op dat er iets heel anders aan de hand is, te maken hebbend met de inbouw.
Eén van de zaken die ook kan spelen is dat de accu, bij veel gebruik op korte afstanden en derhalve vaak opnieuw starten, het zodanig voor z'n kiezen krijgt dat de spanning op enig moment iets te ver in elkaar zakt. En dáár is de Indy zeker gevoelig voor, hij raakt dan de opgeslagen positie kwijt en gaat de mist in.
Dat is dan op te lossen door de Indy pas aan te zetten ná het starten van de auto, dan heb je daar geen last van.
En dus is de vraag aan Snap: start je de auto vaak en zou deze veronderstelling kunnen kloppen? Zo ja, probeer dan eens uit of m'n suggestie wel werkt en je daarmee geen problemen meer hebt.

Als dat het geval is kun je een dikke condensator (0,5-1 Farad of zo) monteren die de spanningsdip opvangt. Een goed inbouwstation kan dat voor je doen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

JW schreef:En dus is de vraag aan Snap: start je de auto vaak en zou deze veronderstelling kunnen kloppen? Zo ja, probeer dan eens uit of m'n suggestie wel werkt en je daarmee geen problemen meer hebt.
Inderdaad, soms start ik de auto nog al vaak. Is misschien een beetje moeilijk te begrijpen uit deze zin maar inderdaad soms heb ik één grote rit van bv Brugge naar Groningen, maar soms ook Brugge 6 of 7 plaatsen in Amsterdam om maar iets te zeggen, dus...
Ga dit een paar weken uit proberen, Indy pas aanzetten nadat de wagen gestart is om te kijken of het heuvel opgelost is. Hou jullie op de hoogte.
Bedankt alvast voor de reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
burow
Junior Member
Junior Member

Re: oude 1.0 versie

Bericht door burow »

Morph schreef:Hoi,

Ik ben ook in het bezit van een Indianapolis en heb van mijn dealer te horen gekregen
dat ik mijn 1.0 versie :!: kosteloos :!: mag omruilen (natuurlijk tegen inruil van de oude)
voor de nieuwe 2.0 versie. Dit schijnbaar omwille van software probleempjes, waar ook
ik last van heb.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Wel erg oneerlijk naar de klanten van becker die uit ellende maar meteen 2.00 aangeschaft hebben naar dat de problemen met 101 bleven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snap
Normal Member
Normal Member

Bericht door snap »

Ik denk niet dat mijn dealer dat zou doen. De oude versie kosteloos omruilen tegen de nieuwe. Had al zoveel problemen hier in België. Heb versie 1.0 gekregen ipv 1.01 en had gevraagd om de nieuwere maar geen denken aan.
Zou niet aan mijn dealer liggen maar aan Becker België...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 244