Ik zit met de volgende vraag;
Ik heb een Philips rc 959 en deze voldeed eigenlijk altijd prima. De nieuwste software er op, eenvoudig te bedienen, geweldig eigenlijk als je niets gewend bent.
Inmiddels heb ik in de auto ook een losse Zanon DVD speler met los Clarion TFT dakscherm. Deze wil je op de lange ritten niet meer missen, kinderen hebben er veel gebruik van gemaakt afgelopen vakantie.
De vraag is nu, wat is de beste keuze ? De radio behouden en een snellere navigatie computer die gebruikt kan worden met een los (Clarion) scherm ? Is dat wel mogelijk ? Of de hele set eruit (radio, pc en evt. cd wisselaar) en een nieuwe navigatie computer met afstandbediening ? Dan zou er ook een andere autoradio moeten komen... Wat zou in mijn situatie het beste gedaan kunnen worden. Graag jullie suggesties, waarvoor bij voorbaat mijn dank !
Groeten Pieter
Graag advies
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo Pieter,
Jaren geleden zat ik met een vergelijkbaar dilemma, ik had toen de MS 4000 (MR 4000 headunit met PC 3000), de VDO opvolger van jouw Carin 440, maar in feite hetzelfde systeem en dus net zo snel/traag.
Ik heb toen de MR 4000 radio behouden, dat is nog altijd een uitsekende unit met een prima CD speler er in.
En heb vervolgens een MS 5000 aangeschaft en die later uitgebreid met de MT5010/01 TMC box. En vorig jaar heb ik de MS 5000 ingeruild voor de MS 5500. Maar die MR 4000 radio, praktisch identiek aan jouw 959 heb ik nog altijd.
Wat mij niet helemaal duidelijk is waarom je de navigatie via een dakmonitor wilt doen. Zit die dan op zo'n plek dat je daarop makkelijk kunt kijken van achter het stuur? Ik kan je plaatje niet openen, wellicht is daar iets meer te zien.
Op zich zijn monitoren van een ander fabrikaat vaak wel te koppelen aan een VDO computer, voor de Kenwood bestaat er een interface en ook voor een aantal Clarion schermen bestaat zoiet.
Ook VDO heeft een fraai dakscherm, de DOM 6500 met ingebouwde DVD speler.
Persoonlijk zou ik echter de navigatie monitor goed in m'n blikveld willen hebben, en dan de DVD monitor, bedoeld voor de kids achterin op een andere plek hebben, zoals jij dat nu ook gedaan hebt.
Kost iets meer maar het is veel praktischer, ook omdat je zo dus op de ene monitor kunt navigeren en de kids tegelijkertijd rustig een DVD kunnen bekijken.
Groet,
JW
Jaren geleden zat ik met een vergelijkbaar dilemma, ik had toen de MS 4000 (MR 4000 headunit met PC 3000), de VDO opvolger van jouw Carin 440, maar in feite hetzelfde systeem en dus net zo snel/traag.
Ik heb toen de MR 4000 radio behouden, dat is nog altijd een uitsekende unit met een prima CD speler er in.
En heb vervolgens een MS 5000 aangeschaft en die later uitgebreid met de MT5010/01 TMC box. En vorig jaar heb ik de MS 5000 ingeruild voor de MS 5500. Maar die MR 4000 radio, praktisch identiek aan jouw 959 heb ik nog altijd.
Wat mij niet helemaal duidelijk is waarom je de navigatie via een dakmonitor wilt doen. Zit die dan op zo'n plek dat je daarop makkelijk kunt kijken van achter het stuur? Ik kan je plaatje niet openen, wellicht is daar iets meer te zien.
Op zich zijn monitoren van een ander fabrikaat vaak wel te koppelen aan een VDO computer, voor de Kenwood bestaat er een interface en ook voor een aantal Clarion schermen bestaat zoiet.
Ook VDO heeft een fraai dakscherm, de DOM 6500 met ingebouwde DVD speler.
Persoonlijk zou ik echter de navigatie monitor goed in m'n blikveld willen hebben, en dan de DVD monitor, bedoeld voor de kids achterin op een andere plek hebben, zoals jij dat nu ook gedaan hebt.
Kost iets meer maar het is veel praktischer, ook omdat je zo dus op de ene monitor kunt navigeren en de kids tegelijkertijd rustig een DVD kunnen bekijken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoi Pieter,
Het hangt natuurlijk ook een beetje van je budget af.
Maar ik zou gaan voor een Kenwood KVT-725DVD (dat is een uitlopend model en kun je waarschijnlijk voordelig kopen) of de nieuwe KVT-627DVD ( http://www.kenwood.nl/products/ListProd ... 57&pr=1925 ) icm een VDO navigatiecomputer, dat kan de PC5000 / PC5400 /PC5500 /PC5600 of PC5700 worden.
De Kenwood heeft een ingebouwde dvd speler en heeft een uitgang voor je dakscherm, ik heb een vergelijkbaar systeem alleen met een dubbeldin Kenwood toestel.
Ik heb een ander merk navigatie (Kenwood) geprobeerd maar verlangde toch weer terug naar VDO.
Natuurlijk kun je ook je huidige radio behouden maar dan krijg je weer een los scherm op je dashboard, ik ben daar niet zo'n liefhebber van, bouw het liefst alles zoveel mogelijk in/weg.
Maar ik zou gaan voor een Kenwood KVT-725DVD (dat is een uitlopend model en kun je waarschijnlijk voordelig kopen) of de nieuwe KVT-627DVD ( http://www.kenwood.nl/products/ListProd ... 57&pr=1925 ) icm een VDO navigatiecomputer, dat kan de PC5000 / PC5400 /PC5500 /PC5600 of PC5700 worden.
De Kenwood heeft een ingebouwde dvd speler en heeft een uitgang voor je dakscherm, ik heb een vergelijkbaar systeem alleen met een dubbeldin Kenwood toestel.
Ik heb een ander merk navigatie (Kenwood) geprobeerd maar verlangde toch weer terug naar VDO.
Natuurlijk kun je ook je huidige radio behouden maar dan krijg je weer een los scherm op je dashboard, ik ben daar niet zo'n liefhebber van, bouw het liefst alles zoveel mogelijk in/weg.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Excuses dat ik niet helemaal volledig was, daarom nog even een aanvulling. Het dakscherm zit tamelijk ver naar voren. Uitgeklapt komt ie praktisch voor m'n achteruitkijk-spiegel. De auto is een VW Transporter en de binnenspiegel gebruik ik niet. Ik heb met m'n huidige set nauwelijks visuele aanwijzingen dus ik heb geleerd om op de audio aanwijzingen af te gaan. Met een nieuw systeem zal het dus ook wel zo gaan. Het scherm is er nou eenmaal en ik zou het graag gebruiken in combinatie met een nieuwe navigatie pc. Scheelt weer in aanschaf dacht ik zo
Nogmaals mijn dank, groeten Pieter
Excuses dat ik niet helemaal volledig was, daarom nog even een aanvulling. Het dakscherm zit tamelijk ver naar voren. Uitgeklapt komt ie praktisch voor m'n achteruitkijk-spiegel. De auto is een VW Transporter en de binnenspiegel gebruik ik niet. Ik heb met m'n huidige set nauwelijks visuele aanwijzingen dus ik heb geleerd om op de audio aanwijzingen af te gaan. Met een nieuw systeem zal het dus ook wel zo gaan. Het scherm is er nou eenmaal en ik zou het graag gebruiken in combinatie met een nieuwe navigatie pc. Scheelt weer in aanschaf dacht ik zo
Nogmaals mijn dank, groeten Pieter
Hide post links |
-
- Senior Member
Navco kan je een losse VDO navigatie PC leveren icm een interface zodat je dit kunt aansluiten op je dakscherm.
www.navco.nl
www.navco.nl
Hide post links |
-
- Normal Member
Gentry,Gentry schreef:Hoi Pieter,
Hoe is de kwaliteit van het beeld van deze monitor als je daar een vdo pc op aansluit? (ms5000) Ik zit hier nog steeds aan te denken, daar ik dan alles in een heb. Radio, scherm en dvd en dat allemaal in de din slot past. heeft de 725 trouwens ook nog iets van een frontje? woon namelijk in utrecht en is een beetje inbraak gevoelig, neem nu nl altijd mijn scherm mee uit de auto
Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen
Hide post links |
-
- Senior Member
Patrick, het beeld is gewoon er goed, volgens mij zit er wel een gedeeltelijk afneembaar front op.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0