Ik wil binnenkort een VDO Dayton Navigatiecomputer aansluiten/inbouwen in mijn Renault Laguna Grand Tour uit 2001.
Nu moet ik daarvoor de gegevens hebben van de plaats (Pin) en de kabelkleur (m.n. op de ISO-stekker). De puls heb ik al dat is.
Maar de rest weet ik nog niet (dealer wil het niet zeggen); hopelijk kan iemand mij helpen:
Aansluiting | Pin | Kabelkeur
Signaal km-teller, digitaal (puls) = Pin 1 = Witte draad, achter radio op ISO-stekker
Achteruitrijsignaal (achteruitrijlichten plus) = ?
+ 12 V duurplus; klem 30 (evt. via kabelzekering 10 A) = ?
Schakeling “Accessory” = ?
Dimlicht-plus = ?
+ 12 V ontstekingsplus; klem 15 (zonder uitschakeling starten motor) = ?
Minpool accu; klem 31 = ?
Als iemand mij hieraan kan helpen; graag!
Aansluitgegevens Renault Laguna
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 aug 2005 10:48
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Da's mooi dat je die puls al te pakken hebt, dat is meestal de lastigste. Zat die al op jouw ISO-A stekker op dat punt A1?
Voor de rest van de aansluitingen moet je even het verhaal over ISO Stekkers lezen. Daar vind je de info over de accuplus, de geschakelde plus, de massa en de dimlichtplus. De achteruit zul je niet op de stekker aantreffen, die moet je in de auto opzoeken.
Overigens, in de meeste instructie boekjes staat wel een hoofdstukje over radio's. En daar staat dan meestal ook bij hoe de ISO-stekkers bedraad zijn. Staat daar niks over in jouw Laguna boekje?
Groet,
JW
Da's mooi dat je die puls al te pakken hebt, dat is meestal de lastigste. Zat die al op jouw ISO-A stekker op dat punt A1?
Voor de rest van de aansluitingen moet je even het verhaal over ISO Stekkers lezen. Daar vind je de info over de accuplus, de geschakelde plus, de massa en de dimlichtplus. De achteruit zul je niet op de stekker aantreffen, die moet je in de auto opzoeken.
Overigens, in de meeste instructie boekjes staat wel een hoofdstukje over radio's. En daar staat dan meestal ook bij hoe de ISO-stekkers bedraad zijn. Staat daar niks over in jouw Laguna boekje?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 aug 2005 10:48
Hallo JW,
Het instructieboekje en dan met name die van de radio was het eerste waar ik het opzocht. Meestal staat hier inderdaad de bedrading van de ISO-stekker. Bij mijn vorige Philips-radio was dit zo. Maar bij Renault (met Renault-radio) staat hier echter alleen de bediening en de functies van deze (Renault)radio, maar helemaal niets over de bedrading van de ISO-stekkers o.i.d.
Het instructieboekje en dan met name die van de radio was het eerste waar ik het opzocht. Meestal staat hier inderdaad de bedrading van de ISO-stekker. Bij mijn vorige Philips-radio was dit zo. Maar bij Renault (met Renault-radio) staat hier echter alleen de bediening en de functies van deze (Renault)radio, maar helemaal niets over de bedrading van de ISO-stekkers o.i.d.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Tsja, da's dan jammer. Maar je hebt dus wel een ISO-A stekker op je radio als ik het goed begrijp.
Daarvan zit de bedrading waarschijnlijk zoals je in die link kunt vinden, maar check dat wel even met een multimeter.
En de achteruit zul je zelf moeten opzoeken, ook daarvoor staan wat aanwijzingen bij Tips & Tricks op dit forum.
Groet,
JW
Tsja, da's dan jammer. Maar je hebt dus wel een ISO-A stekker op je radio als ik het goed begrijp.
Daarvan zit de bedrading waarschijnlijk zoals je in die link kunt vinden, maar check dat wel even met een multimeter.
En de achteruit zul je zelf moeten opzoeken, ook daarvoor staan wat aanwijzingen bij Tips & Tricks op dit forum.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1667
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 780
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2281
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 605
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724