Ik had in mijn MB C klasse 1999 een 7821 zitten die wel eens kuren had dat deze zeer lang nodig had voordat ie zei " de route wordt berekend" Vanaf begin had ik er geen tot zeer weinig last van, ook niet altijd.
Er kwam toen iemand (volgens mij een admin hier) die zei dat ik een verkeer type had ! Dit zou een type voor VITO etc. zijn ivm de inbouwhoek cq gyroscoop.
Aangezien ik dit in eerste instantie niet geloofde ben ik toch overstag gegaan en een 7820 (nieuw) heb gekocht.
Wat blijkt achteraf, daar zat het probleem helemaal niet want deze vertoonde dezelfde kuren.
Om een lang verhaal kort te maken lag het aan de toestand (te weinig water) van mijn accu(100ah). Deze leverde voor te starten genoeg spanning, maar net te weinig voor de becker. Nu ik mijn accu reeds 1 maand vernieuwd heb ben ik verlost van mijn probleem en werkt hij SUPER.
Het schijnt dus als de becker onder een bepaalde spanning komt dat hij zich dan eerst gaat kalibreren, althans zijn mijn bedenkingen. Nu achteraf valt me op dat ik ook de melding van GPS na start niet meer krijg. Iets wat je krijgt als je ook gaat kalibreren, alleen krijg je daar nog FIX bij te staan.
Becker 7820/21 probleem OPGELOST
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 mei 2004 20:40
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Bedankt voor je uitvoerige verhaal, ik had zoiets al eerder gelezen en meegemaakt. Ook in m'n eigen auto viel het scherm weg bij het starten, met een nieuwe accu is dat probleem verleden tijd.
Eens te meer blijkt dat de vaak geuite kreet: "Wat een kl*#$e systeem is dit" uiteindelijk niet terecht is, en dat het vaak aan de inbouw c.q. de auto zelf ligt.
Groet,
JW
Bedankt voor je uitvoerige verhaal, ik had zoiets al eerder gelezen en meegemaakt. Ook in m'n eigen auto viel het scherm weg bij het starten, met een nieuwe accu is dat probleem verleden tijd.
Eens te meer blijkt dat de vaak geuite kreet: "Wat een kl*#$e systeem is dit" uiteindelijk niet terecht is, en dat het vaak aan de inbouw c.q. de auto zelf ligt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1132
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 583
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 545
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1144
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 457
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4897
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3227