Talen cd werkt niet en verouderde software??

Cees F.
Junior Member
Junior Member

Talen cd werkt niet en verouderde software??

Bericht door Cees F. »

Als nieuweling met VDo Dayton waarschijnlijk een érg simpele vraag; maar uit het forum kan ik toch het antwoord niet vinden. Ik heb een vraag over de software. Want welke software is nu waarvan?!

De software in het systeem, is dat van VDO Dayton of C-IQ? En waar kan ik zien wat de nieuwste versie is? Heb ik recht op software updates van het systeem, of moet je daar ook geabonneerd op zijn?

Ik heb net een nieuw systeem en twijfel of ik wel de nieuwste software + kaarten erbij heb gekregen. Hier een opsomming:

VDO Dayton MS5500
Tele Atlas EUR 2005.01
HW: 0111
Software: 0950

Daarnaast staat er standaard engels en duits in mijn systeem. Het cd-tje dat ik er bij heb gehad werkt niet, het systeem zegt dat er een incorrecte cd is geladen waardoor ik er geen nederlands in kan laden.

Waarschijnlijk bekende vragen, maar ik zou erg geholpen zijn met een antwoord op al deze vragen.

Alvast bedankt allemaal!
gr, Cees.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Cees,

Die SW 0950 is de actuele BesturingsSW.
Zit die niet als CD bij jouw systeem, daar staat dan "Operating Software MO 5595" op, alsmede "Language Loading Software LS 5.21". Dat laatste heb je nodig on je taal te kunnen veranderen in het Nederlands.
Als dat ontbreekt heeft is de verkoper in gebreke gebleven.

De 2005/1 DVD-kaart die je erbij hebt is de meest actuele, binnenkort komt er een nieuwe.
Maar ook daar geldt: wat heeft de verkoper je verteld over de content van het abonnement, dus wat zit er nou eigenlijk bij.
Hoe dan ook zul je je systeem even bij C-IQ moeten registreren, daarvoor heb je de Navi-ID nodig die je in je menu kunt vinden. Dan weet je ook waarop je recht hebt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

<< Zie dat JW net wat sneller typt en niet gestoord werd :-) >>

Mogelijk corrigeert iemand mij.
Maar C-IQ is een onderdeel van Siemens VDO Trading GmbH (althans zo staat het op mijn cd met operating software). Ofwel C-IQ=VDO

Er is een nieuwere versie, dat is 9.55SR, maar volgens sommigen is deze versie alleen maar noodzakelijk bij problemen.

Wat staat er op jouw cd ?
Bij mij staat er op:
Operating Software MO 5595 --> dit is hetzelfde als scherminfo 0950, om het logisch te laten zijn
Compatible with MS5500, MS 5400
> Language Loading Software LS 5.21
> Instruction for use

Deze cd dient dus ook gebruikt te worden om andere taal te kiezen. Systeem vraagt om de cd. zodra je andere stem wil installeren. (ALthans zo ging het wel bij mijn MS5500, nadat 9.55SR ingespeeld was)

Updates krijg je als je een abonnement hebt. Eventueel is er iemand in de buurt die in de toekomst een nieuwere versie heeft en kun je deze lenen om de OS te upgraden.

Wat je afgesloten hebt, weet je zelf het beste, danwel kijk via C-IQ menu wat er vrijgeschakeld is.
Heb je geen abonnement, dan heb je ook niets aan nieuwere DVD's met kaartmateriaal. Ook overnemen tegen betaling/kopen op diverse internetwinkels (eBay) heeft geen zin. Dat geld kun je in je zak houden.

Dan het kaartmateriaal. De nieuwste modellen (o.a. 5700) hebben al kaartmateriaal 2005/02, ik weet echter niet wat men levert bij de 5400/5500 als die nu nieuw zijn. Mogelijk daar nog steeds 2005/01

Mocht je wel abonnement hebben, dan ontvang je binnen enkele weken de nieuwe kaart cd's (als alles goed is).

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member

Bericht door Cees F. »

JW,

Bedankt voor je snelle antwoord. Uiteraard heb ik me al geregistreerd bij C-IQ, en daar heb ik gekozen voor TA Europa unlimited. Het gaf nogal wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkte het.

Ik heb bij mijn systeem twee dvd's gekregen ( Europa TA en NavTech) een een cd met opschrift; 2003/01 LS 5.2, Language loading software. That's it. Klopt het dat er dan iets ontbreekt? Deze cd werkt in ieder geval dus niet.

Hoe kom ik te weten dat er een update is voor mijn software? En kan ik dit gratis updaten?

Superforum dit trouwens hoor, echt veel info. Wat is nu trouwens de link tussen MO50.. en 0950?

gr, Cees.
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ritselaar schreef:<< Zie dat JW net wat sneller typt en niet gestoord werd :-) >>

......

Frits de Laar
Soms meer dan soms, maar nu viel het mee :) Gelukkig ben ik (nog) niet gestoord, hoewel...... :oops:

Voor de rest, niks aan te vullen op je reactie.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Cees,

Die cd met opschtrift: "2003/01 LS 5.2, Language loading software" zou het moeten zijn. Daar zit ook de nederlandse "Mieke" op.
Is het een originele cd of een kopie ? Want bij mij staat er nergens 2003/01 op de cd.

Of verschilt het per versie en of waar systeem gekocht , cq uit welk land systeem komt.

Nieuwere OS is legaal niet te downloaden van de site van VDO/C-IQ.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Cees F. schreef:JW,

Bedankt voor je snelle antwoord. Uiteraard heb ik me al geregistreerd bij C-IQ, en daar heb ik gekozen voor TA Europa unlimited. Het gaf nogal wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkte het.

Ik heb bij mijn systeem twee dvd's gekregen ( Europa TA en NavTech) een een cd met opschrift; 2003/01 LS 5.2, Language loading software. That's it. Klopt het dat er dan iets ontbreekt? Deze cd werkt in ieder geval dus niet.

Hoe kom ik te weten dat er een update is voor mijn software? En kan ik dit gratis updaten?

Superforum dit trouwens hoor, echt veel info. Wat is nu trouwens de link tussen MO50.. en 0950?

gr, Cees.
Hallo MO 5595 is de SW die in het scherm te zien is als 0950, Frits schreef dat al.
Die SW is er dus door de vorige eigenaar op gezet, en díe CD heb je nodig om de taal te kunnen veranderen. Wat zegt de verkoper daarover?

Nu je gekozen hebt voor "Unlimited" heb je geen recht op gratis updates van kaarten en SW. Die laatste is geen groot probleem, daar zal iemand je wel even mee kunnen helpen. Nieuwere kaarten dan de 2005/1 zal NIET lukken, daar heb je een 16-cijferige code voor nodig die C-IQ je moet verstrekken.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member

Bericht door Cees F. »

Zo, die reacties gaan even snel zeg, fijn!

Maar de cd die erbij zit heeft dus alleen maar language software en geen systeemsoftware?
Als ik die cd erin die zegt het systeem ook dat er een ongeldige cd inzit en kan er niets mee doen. Het veranderen van taal lukt dus niet.

Op de hoes van de cd staat LS5.2 language loading software. Moet ik iets speciaals doe misschien? Ik doe de cd erin, ga naar settings -> language -> other language, dan geeft ie aan dat de cd niet goed is.

Kan ik gewoon naar de dealer gaan om mijn systeemsoftware te updaten of om daar een goed cd-tje te halen?
Dus de systeemsoftware is ook onderdeel van C-IQ en voor de update daarvan moet je dus lid zijn?

Nou, dat waren de vragen wel weer:-).

bedankt! Cees.
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Cees F. schreef:Zo, die reacties gaan even snel zeg, fijn!

Maar de cd die erbij zit heeft dus alleen maar language software en geen systeemsoftware?
Als ik die cd erin die zegt het systeem ook dat er een ongeldige cd inzit en kan er niets mee doen. Het veranderen van taal lukt dus niet.

Op de hoes van de cd staat LS5.2 language loading software. Moet ik iets speciaals doe misschien? Ik doe de cd erin, ga naar settings -> language -> other language, dan geeft ie aan dat de cd niet goed is.

Kan ik gewoon naar de dealer gaan om mijn systeemsoftware te updaten of om daar een goed cd-tje te halen?
Dus de systeemsoftware is ook onderdeel van C-IQ en voor de update daarvan moet je dus lid zijn?

Nou, dat waren de vragen wel weer:-).

bedankt! Cees.
Dat klopt wel, door het laden van de SW 9.5 is de oude taal CD niet meer bruikbaar. Je zult dus ergens een MO 5595 vandaan moeten halen om de taal te kunnen wijzigen. Voor het laden van de MO 5595 hoef je geen abonnement te hebben, en "lid" van de C-IQ familie ben je inmiddels al. Dankzij je registratie.

Maar toch even (opnieuw) de vraag, wat heeft de verkoper jou verteld en waarom heeft hij die MO 5595 er niet bij geleverd?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Ik ken de taalmodule niet geheel.

Maar jij hebt het over 5.2

Op de cd die ik heb staat 5.21

Kan het niet zo zijn dat systeem 5.21 verwacht, maar jij doet de cd 5.2 erin en dus daarom systeem zegt dat cd niet goed is ??

Dit ken ik uit mijn dagelijkse werk met software ook wel.

Mogelijk dat ander forumlid/leden weten hoe dat met de taalsoftware zit.

Frits

PS: JW, zo scoor je wel hoog met geplaatste items :-)
Probleem heb ik trouwens ook: Als je bericht met OK bevestigt, blijft het scherm staan, alsof bericht niet verstuurd wordt. Maar dat is dus wel zo. Forumoperator: Bug ?? Het gaat niet alleen fout in IE6, maar ook in Firefox.
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Ik ken de taalmodule niet geheel.

Maar jij hebt het over 5.2

Op de cd die ik heb staat 5.21

Kan het niet zo zijn dat systeem 5.21 verwacht, maar jij doet de cd 5.2 erin en dus daarom systeem zegt dat cd niet goed is ??

Dit ken ik uit mijn dagelijkse werk met software ook wel.

Mogelijk dat ander forumlid/leden weten hoe dat met de taalsoftware zit.

Frits

PS: JW, zo scoor je wel hoog met geplaatste items :-)
Probleem heb ik trouwens ook: Als je bericht met OK bevestigt, blijft het scherm staan, alsof bericht niet verstuurd wordt. Maar dat is dus wel zo. Forumoperator: Bug ?? Het gaat niet alleen fout in IE6, maar ook in Firefox
.
Ik ben al continu bezig om overtollige reacties weg te poetsen. Maar als er dan ene Frits komt die er een nieuwe posting onder zet kan ik er niet meer bij :oops:
Het verhaal is inmiddels bekend bij de Admin, ik heb er vanmiddag met hem over gesproken. Hopelijk kan hij er iets aan verbeteren, want dit is wel lastig.

Mbt. de taal CD, op dit moment zit er al 5.21 in Cees' systeem, daar kan dus geen 5.2 meer overheen gezet worden, dat is een oudere versie. Cees moet dus inderdaad een originele MO 5595 hebben om dit te kunnen oplossen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

JW,

Het schijnt dat ik wel items mag weghalen :-)

Ik heb jouw dubbele items zojuist er maar even uitgehaald.

Cees: Ik zie dat je in omgeving Apeldoorn woont, dat is op zich niet ver van mij (Duiven).
Ik heb je via PM een berichtje gestuurd, misschien kunnen we wat afspreken.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ritselaar schreef:JW,

Het schijnt dat ik wel items mag weghalen :-)

Ik heb jouw dubbele items zojuist er maar even uitgehaald.

Cees: Ik zie dat je in omgeving Apeldoorn woont, dat is op zich niet ver van mij (Duiven).
Ik heb je via PM een berichtje gestuurd, misschien kunnen we wat afspreken.

Frits
Bedankt voor het poetsen, inderdaad, als "super" :Yes: heb jij die mogelijkheid. Ik ben maar een gewone poster :oops:

Voor Cees is er wellicht ook een mogelijkheid om bij Automotive langs te gaan, zie banner links boven. Wel even van te voren bellen en overleggen uiteraard.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member

Bericht door Cees F. »

Volgens mij ben ik nu helemaal op de hoogte.

Ik zal het verhaal ff helemaal vertellen. Ik heb een nieuwe auto gekocht (peugeot 206 SW), omdat ik deze auto lease heb ik bij de garage het VDO Dayton systeem erbij besteld, inclusief TMC. Na aflevering van de auto zat het systeem er dus in en heb ik zelf geen contact gehad met de inbouwer.

Maar nu blijkt dus dat mijn talen cd-tje niet werkt en het signaal niet is aangesloten. Erg jammer, moet maar ff terug gaan naar de dealer.

Nog één laatste vraag. Kan iemand mij een overzicht geven van de symbolen die onder in het scherm komen te staan? (pijltje, klokje, etc)? Wat die zijn nog onduidelijk.

gr, Cees.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1077
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 835
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 304
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 733
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1736
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 905
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet