Hallo,
Ik heb sinds 2 dagen een ms 5000 in mijn auto. (reeds ingebouwd door eerste eigenaar)
Nu staan er adressen ed in het adresboek. Ik kan deze adressen wissen maar na uitzetten en opnieuw aanzetten van het contact (motor) staat alles er weer in. Een nieuwe adres toevoegen gaat ook niet wan t er wordt niet onthouden. Wat nu?
Ik weet ook niet hoe alles te resetten. Is dat trouwens een oplossing?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
groeten,
Jos
Probleem MS 5000. Adressen ed niet te wissen
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo Jos
Dit probleem is al eens aan de orde geweest en heeft te maken met de aansluiting van de 12 volt duurplus (A4 rood) en de 12 volt ontsteking plus (A7 paars) als deze goed aangesloten zitten is het probleem verholpen, zie de link hieronder
viewtopic.php?t=1628&highlight=adresboek
groet
Willem.
Dit probleem is al eens aan de orde geweest en heeft te maken met de aansluiting van de 12 volt duurplus (A4 rood) en de 12 volt ontsteking plus (A7 paars) als deze goed aangesloten zitten is het probleem verholpen, zie de link hieronder
viewtopic.php?t=1628&highlight=adresboek
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt, nu even gaan opzoeken hoe het dan zit bij mijn auto. (ik ben niet zo'n electra expert)
Hide post links |
-
- Starting Member
Maarre, nu even wat anders. Als ik gecheckt heb of alles goed is aangesloten cq dit in orde gemaakt heb onthoud hij dan wel dat ik mijn adressen heb verwijderd cq nieuwe heb toegevoegd?
ps: dit is een ex-lease auto du iemand heeft bij de inbouw dan wel erg zitten knoeien!!!
ps: dit is een ex-lease auto du iemand heeft bij de inbouw dan wel erg zitten knoeien!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Probleem in dit geval is dat de computer na het uitschakelen van het contact de gegevens opslaat hiervoor heeft hij dus de constante spanning nodig op de rode draad van de navigatie, de andere draad de paarse dus moet geschakeld zijn, dus als je het contact uitzet moet de spanning van deze draad af zijn. dit is heel simpel te meten met een spanningzoeker.irenejos schreef:Maarre, nu even wat anders. Als ik gecheckt heb of alles goed is aangesloten cq dit in orde gemaakt heb onthoud hij dan wel dat ik mijn adressen heb verwijderd cq nieuwe heb toegevoegd?
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Hide post links |
-
- Starting Member
Niet onthouden nieuwe gegevens MS 5000
Hallo,
We hebben alle aansluitingen gecheckt en nagemeten. Maar helaas: het probleem is niet uit de wereld.
Ook heb ik de computer enkele uren afgekoppeld in de hoop dat hij eea kwijt raakt aan geheugen maar ook dat gebeurt niet. Help help
Jos
We hebben alle aansluitingen gecheckt en nagemeten. Maar helaas: het probleem is niet uit de wereld.
Ook heb ik de computer enkele uren afgekoppeld in de hoop dat hij eea kwijt raakt aan geheugen maar ook dat gebeurt niet. Help help
Jos
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1