Sinds vandaag ben ik een gelukkig gebruiker van onderstaand systeem, maar dat is zeker niet zonder slag of stoot zover gekomen. Ik wilde mijn bevindingen toch even kwijt, zodat een ieder hier misschien wat aan heeft;
Ik bestelde bij mijn nieuwe auto die ik nu bijna twee weken heb, direct de VDO Dayton MS5500, compleet met TMC box. Na later bleek, heeft dit systeem al geruime tijd bij Renault Nederland op de plank gelegen, daar er de 2003/02 NavTeq kaarten bij geleverd werden. Ik heb uiteraard gezegd dat ik een actuele set kaarten wilde hebben en daar heeft VDO naar geluisterd. Ze stuurden onverwijld de 2005/06 DVD naar me toe! Hoewel de vrolijkheid mij parten speelde, werd dit toch redelijk snel in de kiem gesmoord omdat één en ander niet bleek te werken met de verouderde software die op het systeem stond. De Garage heeft na een groot aantal telefoontjes na 10 dagen echter nog steeds geen goede software ontvangen.
Ik heb toen maar zelf even aan de bel getrokken bij het C-IQ center, waar een barse Deutschen Horst mij zeer onvriendelijk te woord stond en mij doodleuk wist te vertellen dat het toesturen van de juiste software nog wel 'einige wochen' kon gaan duren.
Maar goed, ik ook niet from yesterday, belde, zij het enigszins gefrustreed, naar VDO Dayton in Amsterdam (à 25ect p/minuut) na enig wachten werd ik doorverbonden naar een zeer vriendelijke supportmedewerker die mijn relaas aanhoorde, bekende dat het C-IQ center wel een opkikkertje kon gebruiken, maar toen zeer daadkrachtig beloofde mij de benodigde DVD's dezelfde dag nog toe te sturen.
Vandaag inderdaad de DVD's ontvangen, compleet met de benodigde software. De 2005/06 DVD ga ik nog niet gebruiken, hij is immers van Tele Atlas en ik wilde met Navteq gaan rijden. De 2005/06 versie hiervan wordt mij binnenkort toegezonden, zo deelde mij de VDO medewerker mee.
Na een klein beetje tobben met de installatie werkt nu alles als de spreekwoordelijke trein en de eerste flitspalen zijn mij met een bliepje uit mijn monitor voorbijgeschoten, op precies de juiste snelheid.
Nou weet ik niet precies wat jullie met dit verhaal kunnen, maar ik ben het tenminste kwijt en dus is het in ieder geval ergens goed voor geweest.
Ik wil VDO-Dayton Amsterdam hiermee in ieder geval de "Warme Douche" toewensen, maar Der Deutschen Horst, mag wat mij betreft een baantje in een diepe Duitse Steinkohlenmijn gaan zoeken!
Groet!
René
Tele Atlas 2005/06 ontvangen van VDO
-
- New Member
Tele Atlas 2005/06 ontvangen van VDO
Renault Grand Scénic Dynamique TechLine - MS5500/MO5595 - MT5010 - 1 year Europe Limited (2005-1 NavTeq) / 1 year Flitsinfo BeNeLux
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi René,
Zeer hartelijk dank voor je bericht. Het is altijd goed als dit soort dingen gemeld worden. Zo kunnen andere gebruikers lezen wat de ervaringen zijn van hun collega-navigatoren. Ben blij te lezen dat het uiteindelijk is opgelost. Toch vreemd dat men bij het C-IQ Service Centre zo reageerde. Maar goed, misschien hebben zij ook een vakantie nodig (kwestie van een Europacontentje vrijschakelen en rijden maar naar de bestemming )...
Ik heb wel even de naam van de medewerker weggehaald. Het is niet de bedoeling, tenzij ervoor toestemming is gegeven, dat mensen met naam en toenaam genoemd worden. S.v.p. hier in het vervolg rekening mee houden.
Ik ben zeer benieuwd wanneer de CD's en DVD's naar de klanten in Nederland gestuurd worden. Ik ga binnenkort weer (kort) op vakantie en hoop dan de nieuwe DVD mee te kunnen nemen. Wellicht dat ik ook maar eens contact opneem met VDO Amsterdam om te vragen of ik iets met hen kan regelen (om toch de nieuwe DVD te kunnen hebben). Zij hebben mij ook al eens eerder prima geholpen (bij aanschaf nieuw systeem)! Wat dat betreft ben ik echt, tot op heden, zeer tevreden met VDO.
Groetjes,
Toho_NL.
Zeer hartelijk dank voor je bericht. Het is altijd goed als dit soort dingen gemeld worden. Zo kunnen andere gebruikers lezen wat de ervaringen zijn van hun collega-navigatoren. Ben blij te lezen dat het uiteindelijk is opgelost. Toch vreemd dat men bij het C-IQ Service Centre zo reageerde. Maar goed, misschien hebben zij ook een vakantie nodig (kwestie van een Europacontentje vrijschakelen en rijden maar naar de bestemming )...
Ik heb wel even de naam van de medewerker weggehaald. Het is niet de bedoeling, tenzij ervoor toestemming is gegeven, dat mensen met naam en toenaam genoemd worden. S.v.p. hier in het vervolg rekening mee houden.
Ik ben zeer benieuwd wanneer de CD's en DVD's naar de klanten in Nederland gestuurd worden. Ik ga binnenkort weer (kort) op vakantie en hoop dan de nieuwe DVD mee te kunnen nemen. Wellicht dat ik ook maar eens contact opneem met VDO Amsterdam om te vragen of ik iets met hen kan regelen (om toch de nieuwe DVD te kunnen hebben). Zij hebben mij ook al eens eerder prima geholpen (bij aanschaf nieuw systeem)! Wat dat betreft ben ik echt, tot op heden, zeer tevreden met VDO.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Overwegend positief
Hoi Rene,
Ik ben ook overwegend positief over VDO en het C-IQ-center. Die keren dat ik ze nodig had (ik doe veel zelf via internet) waren ze heel behulpzaam.
Ik denk dat je net een verkeerde trof, laat je niet afschrikken dit is een uitzondering.
Groeten,
Marco
Ik ben ook overwegend positief over VDO en het C-IQ-center. Die keren dat ik ze nodig had (ik doe veel zelf via internet) waren ze heel behulpzaam.
Ik denk dat je net een verkeerde trof, laat je niet afschrikken dit is een uitzondering.
Groeten,
Marco
Rijdend met een zwarte Mazda6 met aan boord een MS5700/MM5500 en een prima werkende MS5500 en MT5010 thuis op de plank.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1666