Wie kan mij helpen met mijn VDO MS4150RS

gerardvooijs
New Member
New Member

Wie kan mij helpen met mijn VDO MS4150RS

Bericht door gerardvooijs »

heb pas een tweedw hands vdo 4150 gekocht met een cd van 2004/1 netjes ingebouwd. heb me ook aangemeld en een proefcode gekregen voor 1 dag code ingevoerd maar hij blijft met de melding komen land niet actief kan iemand mij hier bij helpen alle reacties zijn welkom
Jullie alvast allemaal bedankt voor de reacties.
Groetjes Gerard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Gerard,

Da's nieuw voor mij, een proefcode bij een C-IQ systeem. Wat houdt die in en wat zou je daarmee dan kunnen doen? En hoe heb je die code gekregen, via het C-IQ Centre?
Maar bovenal de vraag, wat wil je eigenlijk echt gaan doen met je nieuw verworven bezit, Benelux vrijschakelen met een 1- of 2-jaars abonnement? Of wat anders?

Laat het maar weten, dan helpen we je wel verder op weg :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

JW schreef:Hallo Gerard,

Da's nieuw voor mij, een proefcode bij een C-IQ systeem. Wat houdt die in en wat zou je daarmee dan kunnen doen? En hoe heb je die code gekregen, via het C-IQ Centre?
Maar bovenal de vraag, wat wil je eigenlijk echt gaan doen met je nieuw verworven bezit, Benelux vrijschakelen met een 1- of 2-jaars abonnement? Of wat anders?

Groet,
JW
Heb gewoon verteld dat ik hem tweede hands heb gekocht en dat ik best een abbonement wilt nemen maar dat ik eerst zeker moest weten of die goed werkt maar helaas nog steeds niet, en toen zei die meneer netjes dat ik een code voor een dag kreeg en dat heb ik ingevoerd en wordt ook geaccepteerd maar helaas doet ie het nog steed niet
Groetjes Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

gerardvooijs schreef:

Groet,
JW
Heb gewoon verteld dat ik hem tweede hands heb gekocht en dat ik best een abbonement wilt nemen maar dat ik eerst zeker moest weten of die goed werkt maar helaas nog steeds niet, en toen zei die meneer netjes dat ik een code voor een dag kreeg en dat heb ik ingevoerd en wordt ook geaccepteerd maar helaas doet ie het nog steed niet
Groetjes Gerard
Aha, weer wat geleerd. Wel een goeie service trouwens vind ik...

Bij het aanvragen van de code, heb je toen precies de goede data opgegeven, dus je Navi-ID bestaande uit 5 cijfers/letters?
En goed gespecificeerd welke CD je had, dus niet alleen 2004/1 maar ook of 'ie van Navteq dan wel TeleAtlas is?
En heb je er de Benelux CD in, waarvoor dan ook de code zou moeten gelden?

Tenslotte, is die éne dag goed omschreven, dus 5 augustus naar ik aanneem. Want het gaat om een datum, niet over een tijdsbestek van 24 uur die loopt van bijv. vrijdagmiddag 4 uur tot zaterdagmiddag 4 uur.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

JW schreef:
gerardvooijs schreef:

Groet,
JW
Groetjes Gerard
Aha, weer wat geleerd. Wel een goeie service trouwens vind ik...

Bij het aanvragen van de code, heb je toen precies de goede data opgegeven, dus je Navi-ID bestaande uit 5 cijfers/letters?
En goed gespecificeerd welke CD je had, dus niet alleen 2004/1 maar ook of 'ie van Navteq dan wel TeleAtlas is?
En heb je er de Benelux CD in, waarvoor dan ook de code zou moeten gelden?

Tenslotte, is die éne dag goed omschreven, dus 5 augustus naar ik aanneem. Want het gaat om een datum, niet over een tijdsbestek van 24 uur die loopt van bijv. vrijdagmiddag 4 uur tot zaterdagmiddag 4 uur.

Groet,
JW
IK heb alles netjes doorgegeven dan ik een navtec europa cd bij het systeem heb en mijn Navi ID doorgegeven
alleen weet ik niet of ik alles goed aangesloten heb in ieder geval de pulse draad nog niet maar de radio werkt perfect, dan zou die toch gewoon die cd moeten herkennen en niet steeds met het bericht komen dat ik geen toegang voor dit land heeft.
hoop dat je nog een oplossing weet anders moet ik weer gaan bellen(misschien een update cd???)
of kan ie ook gewoon stuk zijn??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Gerard,

Als je radio werkt is het systeem zodanig aangesloten dat de navigatie geactiveerd kan worden.
Bedenk daarbij wel dat, zolang je de puls, en wellicht de achteruit nog niet aangesloten hebt, je de navigatiefunctie niet kunt testen. Maar dat staat los van dat activerings probleem.

Toch, voor alle zekerheid: welke "dag" heb je met de C-IQ man afgesproken dat jouw 4150 geactiveerd kan worden? Als dat de verkeerde dag is, dus jij denkt dat het een vrijschakeling voor vrijdag 5 augustus is maar de code geldt voor donderdag of zaterdag, dan zul je die terugmelding krijgen dat je geen toegang voor dit land krijgt. Dus?

Op basis van je terugkoppeling tot nu toe is het niet mogelijk een definitieve conclusie te trekken, probeer dus svp wat precieser te zijn over wat je precies opgegeven en afgesproken hebt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

Als je radio werkt is het systeem zodanig aangesloten dat de navigatie geactiveerd kan worden.
Bedenk daarbij wel dat, zolang je de puls, en wellicht de achteruit nog niet aangesloten hebt, je de navigatiefunctie niet kunt testen. Maar dat staat los van dat activerings probleem.

Toch, voor alle zekerheid: welke "dag" heb je met de C-IQ man afgesproken dat jouw 4150 geactiveerd kan worden? Als dat de verkeerde dag is, dus jij denkt dat het een vrijschakeling voor vrijdag 5 augustus is maar de code geldt voor donderdag of zaterdag, dan zul je die terugmelding krijgen dat je geen toegang voor dit land krijgt. Dus?

Op basis van je terugkoppeling tot nu toe is het niet mogelijk een definitieve conclusie te trekken, probeer dus svp wat precieser te zijn over wat je precies opgegeven en afgesproken hebt.

Groet,
JW
Zou per direct Vrijdag 5 aug om 18.00 uur geactiveerd worden tot Zaterdag 18.00 uur.
Maar gaat zo nog wel proberen het is nu zaterdag en als ie dan nog niet werkt bel ik wel terug.
En wat ik ogegeven heb zijn twee nummers die op een sticker staan op de radio er staat ID en dan twee maal een code van vier letter/cijfer combinaties en dat staat ook in mijn schermpje bij C-10 gegevens.
maar daar staat ook ID ? in dat schermpje dus wat dat betekend weet ik ook niet?
Hoop dat je hier wat aan heb.
Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

Werkt nog niet vdo 4150

Heb vandaag weer nieuwe code gehad maar werkt nog niet is het mogelijk dat mijn GPS onvanger niet goed is??? dat ei de datum niet herkend?
Ze hebben hem namelijk vrijgegeven voor zaterdag en zondag 6 en 7 augustus als de gps ontvanger niet goed is zal ie de datum ook niet herkennen.
Ik weet het veer de rest ook niet of weet iemand in de omgeving van rotterdam die er even naar kan kijken tegen een vergoeding natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

Re: Werkt nog niet vdo 4150

gerardvooijs schreef:Heb vandaag weer nieuwe code gehad maar werkt nog niet is het mogelijk dat mijn GPS onvanger niet goed is??? dat ei de datum niet herkend?
Ze hebben hem namelijk vrijgegeven voor zaterdag en zondag 6 en 7 augustus als de gps ontvanger niet goed is zal ie de datum ook niet herkennen.
Ik weet het veer de rest ook niet of weet iemand in de omgeving van rotterdam die er even naar kan kijken tegen een vergoeding natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Denk dat ik nu weet waar het aan lig misschien is mijn GPS ontvanger niet goed hij geeft namelijk ook een verkeerde tijd aan om 17.00 uur geeft hij 13.00 uur
Kan dat kloppen ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Gerard,

Ik had je eerdere postings van vandaag even niet gezien...

De tijd van de GPS is dus precies 4 uur mis? Waar zie je dat overigens, ik wist niet dat de 4150 een GPS tijd aangeeft, ik dacht dat er alleen een RDS tijd weergegeven wordt in het radiomenu, maar daar kan ik naast zitten.
Voor de GPS moet je in het menu de tijdzone aanpassen, dat moet zijn GMT +2, dan moet het kloppen als je het over de GPS tijd hebt.

Je ontvangt dus wel satellieten?

Mbt de activering, wat zie je daarover in het C-IQ menu? Daar moet je kunnen zien wat er op dit moment vrijgegeven is, dus ook die ene dag moet daar staan :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

Ik had je eerdere postings van vandaag even niet gezien...

De tijd van de GPS is dus precies 4 uur mis? Waar zie je dat overigens, ik wist niet dat de 4150 een GPS tijd aangeeft, ik dacht dat er alleen een RDS tijd weergegeven wordt in het radiomenu, maar daar kan ik naast zitten.
Voor de GPS moet je in het menu de tijdzone aanpassen, dat moet zijn GMT +2, dan moet het kloppen als je het over de GPS tijd hebt.

Je ontvangt dus wel satellieten?

Mbt de activering, wat zie je daarover in het C-IQ menu? Daar moet je kunnen zien wat er op dit moment vrijgegeven is, dus ook die ene dag moet daar staan :!:

Groet,
JW
Ha die JW,
heb even gekeken bij de C-10 menu en daar staat twee dagen vrij,
en de tijd staat op de GPS en staat nu nog 13:00 uur en het is nu 20:45 uur
het zandlopertje staat ook stil die loopt ook niet het enige dat ik kan bedenken dat m'n gps ontvanger niet werkt maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren.
hoop weer snel wat van je te horen
misschien weet jij iemand in de buurt van Rotterdam die me verder kan helpen tegen vergoeding natuurlijk.
Groet
Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Denk dat ik nu weet waar het aan lig misschien is mijn GPS ontvanger niet goed hij geeft namelijk ook een verkeerde tijd aan om 17.00 uur geeft hij 13.00 uur
Kan dat kloppen ????
Op 99.9 % zeker dat je geen gps ontvangst hebt, de klok blijft op 13:00 uur staan

Je kan dit controleren door een bestemming in te geven en dan op begeleiding te drukken en dan in het informatie menu GPS/Kompas te kiezen er moet minimaal 1 sateliet actief zijn om tijd en datum goed te zetten en de kaart vrij te geven.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerardvooijs
New Member
New Member

WS schreef:
Kan dat kloppen ????
Op 99.9 % zeker dat je geen gps ontvangst hebt, de klok blijft op 13:00 uur staan

Je kan dit controleren door een bestemming in te geven en dan op begeleiding te drukken en dan in het informatie menu GPS/Kompas te kiezen er moet minimaal 1 sateliet actief zijn om tijd en datum goed te zetten en de kaart vrij te geven.

groet
Willem.
Hoera heb het gevonden en hij doet het er zat een breuk in draad van GPS ontvanger hehe,
maar nu doet de stem begleiding het weer niet grr.
Nog bedankt voor het goede advies
Kan iemand me nu nog helpen bij de stembegleiding?????
Allemaal bedankt voor jullie goed hulp
Groed een gellukige Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo Gerard,

Waarschijnlijk staat het navigatie volume op 0

Ga hiervoor naar menu informatie en kies de optie NAV volume stel de waarde in tussen 1-8, optie 0 geeft geen aanwijzingen.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rns315. Wie kan mij aan een update helpen?
    door John60 » 30 nov 2014 21:19 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 976
  • 2595LMT plaatjes ontbreken. Wie kan mij helpen?
    door JaapV » 30 jun 2017 12:24 » in Garmin
    Weergaves: 485
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 853
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Weergaves: 552
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Weergaves: 666
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module